Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #2800 üzenetére

    Mi az, hogy rendes? Én direkt olyan lejátszót vadásztam amiben van, és a DAC része sem vall szégyent, árában megállja a helyét. A CD lejátszómnak is a saját DAC- ját használom, nem mint transport, kb 500e forintig nehéz hozzá megfelelő DAC-ot, lejátszót találni ami lezenélné.
    Én kizárólag File vagy streamer feladatokra PC-t használok használnék.
    migabi24
    De egyszerre jött ránk?

    [ Szerkesztve ]

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #2806 üzenetére

    Jó, végülis lehet így is építkezni, ez is egy út, csak ugye eléggé megterhelő anyagilag, bár manapság mi nem az.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #2906 üzenetére

    A hsz-edből annyi mindenesetre lejön, hogy nem nagyon olvasod sem a kommenteket, kik és milyen rendszerek tulajdonosaként írnak be néha elismerőeket, néha kevésbé olyanokat, meg azt is, hogy elfogult vagy. És leginkább arc :) de ezt magyar fórumon megszokhattuk, ezért olvasok már csak itt, de látom, itt is vannak olyan terminátor infliltrator beszivárgók, akik az egydimenziós agyukkal erre jönnek és akkor személyeskedő voltam most lehet :K Kiváló példája vagy annak, milyen zárt aggyal rendelkezel, hogy Neked még mindig csak bal oldal VAGY jobb oldal van, Nálad szerintem nagyon későn fog leesni, hogy a madárnak mindkettő kell ahhoz, hogy repüljön, de szerencsés helyzetben vagyok, hogy se nem zenetanárod nem vagyok, se semmilyen egyéb szinten nincs Veled konfrontációm, így egy vállrándítással elintézhetem az egészet. :U

    Tudod, hogy szoktam az ilyet csinálni ? Egy picit várok, hogy a többiek írogassanak ide, pár nap múlva benézek és mikor már jól lement az erre adott válaszod, visszakapcsolódok. Ez amúgy tökéletes módja annak, hogyan kerüljük el a "véletlen odapillantok"-okat és így meg tudom állni, hogy ne reagáljak hasonlókra többet. Nem jó ilyen hozzáállású arcokkal beszélgetni objektíven-szubjektíven, objektív-szubjektív dolgokról, mert vagy-vagy-ba megy a dolog, az és-és helyett. És nincs kedvem elmagyarázni egy ilyen arcembernek, hogy a világunk nem fekete-fehér.

    Semmi de semmi nem ment át tőlem Neked, csak akkor legalább ne reagáltál volna ekkora dilettánsat :W függetlenül attól, kinél bukott el az infó lényege.. :W

    Látod ? Ilyen az, amikor nincs biztosíték az eszközben és lefüstöl. Ne kövesd, ne légy hülyébb. :N

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #2987 üzenetére

    Maradjunk annyiban, hogy más ligában rugjuk a lasztit. Viszont abban segítettél, hogy lágyindítás valóban okoz dinamika csökkenést, vagy csak placebo. Tulajdonképpen minden végfokomban van, de Bodor valamiért nem tett az erőműbe, most talán úgy érzem mintha valamennyire dinamikátlan lenne a lágyindító beszerelése után.

    [ Szerkesztve ]

  • #58092032

    törölt tag

    válasz Ear001 #3022 üzenetére

    Igen, most már a 2 V lett a szabvány (sőt nálam a Denon 800 lejátszónál 2,4 volt, mert bemérték egy tesztben) . Csak az erősítő oldalon annyira ezt nem követte a bemeneti érzékenység változása a jelek szerint. A magnókról írtak is egyszer egy Hifi Magazinban egy érdekes cikket ebben a témában.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #2986 üzenetére

    Elolvasgattam pár First Wattos leírást. Érdekes cuccok, hallgattad már őket esetleg?

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #3293 üzenetére

    Olvastam/néztem vele interjút ahol mintha azt mondta volna(talán pont a First Wattal kapcsolatban, bár ebben nem vagyok biztos), hogy bár oszt meg kapcsolási rajzokat, azokon nem közöl pontos alkatrész értékeket, mert a diy lényege úgy is a kisérletezés. És melyik volt? És mivel, milyen?

  • p76

    senior tag

    válasz Ear001 #3333 üzenetére

    Köszönöm szépen.
    Meg vagyok nyugodva :)
    A cikk szerzője biztos attól félt hogy valamelyik zenésznek ultrahangos kutyasíp maradt a zsebében. (Rádiótechnika újságban volt anno ilyen áramkör) Felvétel közben az véletlenül működésbe lép és rákerül a felvételre.

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #3368 üzenetére

    De gonosz, de gonosz, az irígység nagyon önromboló tud ám lenni. :DDD

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #3370 üzenetére

    Hámer nem jó felé építkeztél. ;]
    Ehhez kell egyfajta , hogyismondjam....

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #3383 üzenetére

    Amit hallottam sokmilliós rendszert, pont ezt tette: oly módon szinezte meg a felvételeket, hogy minden felvétel ugyan olyan egyformán szólt :) Nem tudom, miképp reagált volna változtatásokra kábelezés terén, Zen Satori volt végig, de a flac-dsd, akusztikus-rock teljkesen egyforma jelleggel szólt, több kevesebb lecsengéssel. Elsőre elvarázsolt, hazaérve hatása alatt voltam, egy-két hét után(ekkorra járatódott be az opamp és az usb kábelem) a rendszerem hangja miatt már tudtam, hogy az egy szinezett hazugság volt :)

  • python1

    veterán

    válasz Ear001 #3383 üzenetére

    Akkor én szerencsés helyzetben vagyok, mert nem kell költenem kábelekre, és ráadásul még a rendszerem is jófelé színez. Sikerült mind az 5 erősítőmet úgy összeválogatni, hogy karakterben számomra megfelelő legyen, na ezért is kell vásárlás előtt hallgatózni, bár a Bodort biztos forrásból szereztem be, meghallgatás nélkül. De te is szerencsés vagy, hogy a rendszered csak pozitív irányban színez, kábeltől függetlenül, szépen elfedi a kábelek negatív tulajdonságait.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #3467 üzenetére

    "egész ügyes Roon végpont lehet belőlük. Egy másik számítógépen vagy elég erős Nas-on futhat a szerver, meg a számolás ha kell"

    No jó, de az egyszeri ember azért használ Raspberry-t, hogy olcsón legyen lejátszója. Ha van egyebe, amibe beilleszti a Raspberry-t, minek a Raspberry? - kérdezi az egyszeri ember.

  • Tothg86

    tag

    válasz Ear001 #3467 üzenetére

    Ügyes kis kütyük, nagyon szimpatikus. Főleg hogy ezelőtt egy zajos coil whine-oló asztali gépet használtam.
    Én nagyon az elején járok, de kb 20-30 ezért ft-bol kijön egy pi3, és ahogy láttam a Hifiberry digi+ pro 36 euro. Lehet külön táplálni, saját ora jel generatorral, galvanikus levalasztassal. Nem vagyunk 50 ezernél sem. Nem mondom, hogy a nagy kategóriás lejatszokkal versenyzők, de áráért nagyon jónak tűnik. Számít az ára, persze kinek nem.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #3512 üzenetére

    Hja, én csak a jelre vonatkozó zajokra gondoltam, az akusztikaiakra nem. Az én PC-m zaja nem zavaró zenehallgatás közben, mert olyankor eleve ki van kapcsolva, hehe.

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Ear001 #3520 üzenetére

    Ezt látatlanban borítékolom is, az Ant mint D/A nem tud hibázni.
    Ez miatt érzem feleslegesnek a node2I-met, csak hát egy asztali pc-t meg annak minden nyűgjét nem vállalom fel. Ami meg nincs streamon az majd lesz, ha nem, akkor meg elengedem. Lehet a héten rácsörgök tompira hogyan áll mostanában idővel és lenne e kedve tápot csinálni a Bluesoundhoz és akkor már minden marad így. Elégedett vagyok most is.

    (#3521) fehér_ember:

    Audio Note Kondo Ksl 3 vagy 2

    Néha avx-en van olyan 150k-tol indulgat méret függvényében. Nálam volt sima és duplázva is, nem kell mondani melyik volt a jobb. Egyébként neked inkább Zu Ic-t javallnék, ha már kábel kell megen...

    (#3522) Ear001 Erre a Linnemanra kíváncsi lennék, mondjuk bármelyikre igaz ez :DD

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #3522 üzenetére

    Beleszólok.

    Azért Auralic, mert akitől a Nuprime-ját vette, az Auralic Aries Minit ajánlotta mellé csak futóműként használva, miszerint 80ezer körül használtan már kapni. Aztán közben elszaladt a ló, Tigris szeme rátapadt az Ariesre - ha már Auralic - azon az alapon, hogy használtan 200ezer felé már található (plusz a szállítás). Tigrisnek sincs tapasztalata ezekről a készülékekről, nekem is alig-alig. Ezért nem Lindemann, PS Audio... és a többi - mert nincs tapasztalatunk. (Valamint azért, mert eredetileg az volt a cél, hogy használtan 80ezerből kijöjjön.) Tehát ha te vagy más tapasztalt ember tud ajánlani okosabbat futóműnek, akkor nem feltétlenül Auralic.

    Részben emlékszel, Tigris vett egy Nuprime HD-AVP-t, ami egy többpontegyes cucc, amire nincs szüksége, de van benne "mellékesen" egy külön, csak kívülről megközelíthető sztereó DAC, amiről Tigris úgy gondolta, hogy jól megéri neki annak fényében, hogy a 700-800ezres készüléket megkapta 80ezerért. Ehhez az USB-DAC-hoz kéne USB futómű. Ha tudsz okosat tanácsolni értelmes (használtan is megvehető) áron, jól jönne a tanács.

    NA DE!!!!! Igazából az volna jó, ha valami szaki belül át tudná vezetni a Nuprime előlapi USB-A aljzatát a sztereó DAC-ra úgy, hogy a gép többpontegyes multimédiás firmware-e ne a többpontegyes DAC-kal foglalkozzon, hanem a most csak kívülről megközelíthető sztereó DAC-kal, sztereó DAC-ként, és az előlapi USB aljzattól érkező sztereó zenét sztereó zeneként vigye a sztereó DAC-ra. Két DAC van benne, a sztereó DAC pedig csak kívülről megközelíthető, USB-B aljzaton. Mert ez egy "házimozi" gép, "házimozi" firmware-rel, amely firmware a "házimozi" DAC-ot kezeli. De sztereó zenére kellene használni a sztereó DAC-kal. Kéne egy szaki, aki megbuherálja, és akkor nem kell se Auralic, se Lindemann, se Innuos... A Nuprime support persze nem tud ebben segíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #3522 üzenetére

    Ár-értékben keresek egy megfelelőt. Az Auralicet hangja alapján a jók közé sorolják. Aki használta a minit, az is, az Ariest attól jobbnak mondják hangilag.
    A többit és az Auralicet sem ismerem, eddig futóműnek a tapaizo féle CD-t hallottam, illetve egy Linn-t (1.5 milklió, passz, melyik tipus), a Marantzomat és a hárásó Node2-jét. Nos, amit szeretnék, az valahol ezek között van. Ha megveszek valamit, meg akarom hallgatni saját rendszeremben is. Van favorizáltad média lejátszók között, amit érdemes keresni, mert futóműként jó hangúak?

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #3529 üzenetére

    A Nuprime előfokját nem használja, mert a Magnum-ja jobb. Tehát csak a "mellékes" sztereó USB DAC részleget használja. Most "audio" laptop mint futóműről.

    "Miből tudjátok ti, hogy két D/A van benne?"

    Mindenből, eleve már az előző gazdájától, a leírásból, a specifikációból, a supporttal eleve ilyen értelemben való beszélgetésből - ultima ratioként levéve a tetejét, szemmel belenézésből, vizuális ellenőrzéssel. :) .

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #3529 üzenetére

    Nem az előfok miatt van meg, hanem a DAC miatt. Külön USB DC van benne, ami minden beállitástól független mindegy melyik forrás van kiválasztva a készüléken, vagy épp mi szól a készülékről, ha a készülék be van kapcsolva, akkor amit az USB-n kap jelet, azt továbbitja az RCA kimenetre. Hangilag ez a DAC jobb laptoppal, mint a Marantz NA 6005, ezért maradt, előfoka gyengébb a Magnuménál, ezért USB DAC, csak és kizárólag.
    Van egy másik DAC benne, aminek kimenete állitható menüben, ez rosszabb minőségű, mint az USB DAC. Tehát lejátszható DSD-FLAC-4K,stb, sok HDMI, sok kibemenet, előfok ennek szerves része, DD-DTS stb dekóderekkel megszórva és van egy USB DAC. Emiatt kell egy forrás, ami bármi lehet, tapasztalatom konvergál a nullához ezen a téren.
    Ragaszkodom ehhez a DAC-hoz, pl azért, mert az Auralic Mini a saját dacjával rosszabbul szól, mint egy-egy külön minőségi daccal, tehát könnyedén lehet, hogy amit veszek majd forrást, annak a dacját (ha lesz benne) nem fogom használni, pont, ahogy pl háráso sem a Node2-ét.

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Ear001 #3550 üzenetére

    Köszi, azèrt volt az akkor mellbevágó. Alpha: nemsoká èrkezik majd hozzám a T rutin a Tmp-től, majd èn összehallgatom a Xindak hibriddel :DD

  • #07400704

    törölt tag

    válasz Ear001 #3556 üzenetére

    Minden jó benne, csak van ez a hifi hobbi, és hát néha elevezünk más vizekre :)

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3560 üzenetére

    Melyik Vincent?
    Hallottad egymás mellett a két erősítőt ugyanabban a rendszerben?
    Nincs több kérdésem.. ;]

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3576 üzenetére

    Nem kétlem, hogy az összeset hallottad... de... a TMP-ket is igyanabban a rendszerben kellene meghallgatni, ahol azt tetted anno a Vincentekkel, ami ugye lehetetlen. :) Most él benned egy régi hangzáskép róluk, ugynakkor él benned egy friss hangzáskép is a TMP-kkel, amiket egy egészen más láncban hallottál. Ezt korrekten összevetni szintén lehetetlen. Ettől függetlenül lehet hogy simán elpicsázna milliós elektronikákat is, de ez egyelőre csak fikció. Amíg nem lesz valaki, akár innen, aki a saját rendszerében, a meglévő erősítőjének cseréje után le nem írná a tapasztalatait, addig nem más, mint miheztartás nélküli tapasztalat. És persze tudnunk kell/ene, mit cserélt le TMP-re, mert az sem mindegy ugye? :R

    "csak a zene van"

  • #03969024

    törölt tag

    válasz Ear001 #3593 üzenetére

    "hátha az kijelöl valami új irányt."
    Egy jó csövest? :)

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Ear001 #3593 üzenetére

    Azért nem cimeztem tapaizonak, mert általánosságban irtam le a két TMP-ről a tapasztalatom. Nem értem, milyen szűk keresztmetszet....a Classicot hallgattam 2 órát kb, az ANT-ot többet, ehhez kapcsolódó tapasztalat Tapasztalat. Nem vagyok elfogult, nem a Vincent ellen irtam, nem irtam semmi ellen. Tehát nem értem, mire fel a birálat, kétségbevonás. Leirtam, mikor hol, hogyan hallgattam ezeket az erősitőket, nem irtam, hogy egy hónapnyi tapasztalat, hallgatódzás sem váltana ki mást belőlem. Nem vagyok pizitivan elköteleződve, azt irtam, hogy áráért meg kell hallgatni, főleg a Classicot, nekem az jobban bejött. Vagy csak az irhat egy-egy erősitőről véleményt, aki hetekig napokig, hetekig együtt él vele? :F Ráadásul saját rendszeremben hallgattam meg mindkettőt, tehát az sem volt, hogy a jobb-rosszab doboz-kábelek vezettek volna félre...szóval nem értelek.
    De legyen igazad:
    Figyelem! PÁR ÓRÁS MEGHALLGATÁST IRTAM LE FENTEBB A TMP ERŐSITŐKRŐL!
    Kérem ezen tény figyelembevételével olvasni a soraimat! :R

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3663 üzenetére

    Roon helyett nincs alternatíva? Csak mert még egy sz.gépet nem vennék emiatt. :B

    (#3664) Mathiask ~35e

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3666 üzenetére

    Értem, köszi! Olyan van végül is, egy i7-es Dell laptop. Roon-t nem lehet kihagyni valahogy? Volumio/RPI mennyire gagyi hozzá képest?

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3669 üzenetére

    Ahha. Ha jól értem, akkor akár egy RPI3/4 is megoldás lehet, mert annak az USB kijáratáról mennék a dacba. Így Allo Digi One sem kell/ene? Mert ugye, az csak akkor kell/ene, ha jobb jelet állít elő spdif kimenetre, mint az RPI USB-re. És akkor már csak a volumiot kell futtatnom málnán és eljön a "nirvána"? :)

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Ear001 #3669 üzenetére

    "A Roon a lényeg. A vezérlést, adatbázist, konvertálást, EQ-t,..."

    Egyetlen egy dolog miatt érdekelne a szerver, vagy ahogy nevezik a core, abban az esetben, ha lehetne 3rd party VST láncot, pluginokat , szobakorrekciót, realtime futtatni, és az így "előkészített" zenét küldeni ki egy munkaállomásra, jelen esetben az Rpi-Allo szuverén kombómra.

    A lényeg az lenne, hogy a feldolgozás ne a munkaállomáson történjen, hanem a Core-on.

    Core meg lehetne akármilyen általános célra használt sztg., ahol nem követelmény a speckó táp stb.

    Az lenne a kérdés, hogy tud-e ilyet a Roon, vagy sem, mert a dalszövegek, meg csicsa felület, meg multirum nem érdekel.

    P.S.: Első körben a gugli nekem nem dobott fel ilyen lehetőséget, de Te hátha tudod. Köszi

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3673 üzenetére

    Biztosan rosszul fogalmaztam. Tehát, megy a Roon laptopon. E mellé elég egy málna, vagy jó ha egy allo digi one is van a málnán, hogy így mondjam? Tehát elegendően jó e a málna USB kijárata ahhoz, hogy alacsony zajú legyen a kimenő jel, vagy mindenképpen allo digi kell, mert úgy sokkal jobb?

    Bocsi srácok.. ha nem is egészen idevágóak a kérdések, de talán beleférnek a hifiről hifisen topikba..

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3712 üzenetére

    Előző rendszereimet szintén kiherélte, de az utóbbi pár évben inkább hozott, mint vitt. Ha kiveszem az Alcest, elvész a lélek, kisebb a tér, az ének érzelemmentesebb, a hangzás fapadosabb/közönségesebb.... Nálam.

    "csak a zene van"

  • migabi24

    nagyúr

    válasz Ear001 #3752 üzenetére

    Én egyszer kényszerből használtam ilyen T elosztót, és mintha rontott volna a hangon :R

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Ear001 #3755 üzenetére

    Hosszuk? A wireworld-től mennyire maradnak el az AN-ek? Melyik mit táplál?

    [ Szerkesztve ]

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3752 üzenetére

    Lehet hogy nagyoooooon jó, de nagyoooooon csúnya...szerintem, viszont nem nálam lakik. :)

    "csak a zene van"

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Ear001 #3758 üzenetére

    Nem vagyok telhetetlen. Beérem csak a hosszal is.

    (#3757) dgyuri0123
    Nekem tetszik az a kék kábel a fekete dugókkal. Meg különbenis, nem szépségre megyünk. Tudjuk hogy te betennéd kígyóbőrbe. :)

    (#2773) kammerer
    Talán mostmár én is elkezdek toldozni-foltozni. Lehet kezdek is egy soundcare-rel. Aztán meg majd meglátjuk hogy táp-e vagy dobozokhoz nyúlás. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Ear001 #3758 üzenetére

    Még hatás alatt vagyok. Kell egy kis idő.

    Amit eddig is tudtam Ksl 3 parádé IC ként és hf kábelként.
    Amit nem. Wireworld P. E. Parádé
    Ezekkel a kábelekkel a TMP Triton, parádé.
    WW usb kábel Laptoppal a háta mögött a fent említett kábelekkel, jobb mint a saját forrás, mi legyen? Parádé. Hiába próbáltam a T elosztót, nem rontott az annyit :D

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3779 üzenetére

    Nem tudom, szinte semennyire nem értek a hálózati lejátszókhoz... de a szalonban azt mondták nekem, hogy ez nem olyan, mint a N2i, mert abban valóban vannak telepített kliensek és az pl. hálózatról játszik Tidal-t. A kis Primare viszont a telefonodat használja futóműként és pl. a Tidalt nem a hálózatról streameli. Mindegy, csak mondom.. :)

    Más... tegnap hallgattam egy ilyen [link] kütyüt. Én be@artam, hogy mire képes ez a filléres dobozka. :Y Mobilon ment Tidal és ő volt az átjátszó dac előtt. Valaki használt már ilyet?

    "csak a zene van"

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz Ear001 #3784 üzenetére

    Na jól van, akkor már tisztul a kép. Viszont ez az LDAC-ocska (talán nem csak) áráért úgy szólt, hogy tényleg seggre ültem. Ami hibákat hallottam, azt betudtam a gyenge kábelezésnek és a gyenge tápolásnak', mert abból teljesen alapok voltak. Persze, nem a világ teteje, de szerintem jobb, mint amit jelenleg ki tudok préselni a laptopomból... :)

    "csak a zene van"

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #3904 üzenetére

    Kétféleképpen is lehet értelmezni ezt szerintem.
    Egyrészt úgy hogy nem nem létezhet mérés arra, hogy az M7 phono mikor van jól belőve. Úgy érzem, hogy te ezen megoldás mellett állsz.
    Így ha legyártanak egyet, akkor meg kell hallgatni, még mielőtt kiküldik. De ez csak bizonyos legyártott darabszámig működik. Erről beszélt Nelson Pass is hogy bizonyos mennyiség felett ez nem kivitelezhető. Én úgy vettem ki szavaiból hogy náluk meg tudják úgy mérni az erősítőket hogy mind egyforma legyen és úgy menjen ki.
    A másik megoldás hogy nincs mérés arra hogy az M7 phono mikor van jól belőve. Tehát létezhetne ilyen mérés de esetleg csak a gyárban használják ha van ilyen, vagy a fix szervizben és esetleg a mobil szervizesnek nincs lehetősége erre. De lehet hogy a gyárban sincs ilyen, mert megtehetik hogy meghallgatják mindet. Ki tudja?
    Valószínűleg ezt csak ők tudják melyik helyzet áll fenn.

  • Panthera

    őstag

    válasz Ear001 #3904 üzenetére

    ...majd ment és elkezdte addig csavargatni a javított phonót, szemmel láthatóan tudva mit csinál, ( hiszen, mint elmondta, ezt tanulta Kondóéknál Japánban pár héten át) amíg mérve már nem, de hangra gyakorlatilag egyforma lett a kettő. Aztán másnap és harmadnap még kicsit variált az erősítőn és kész lett a javítás.

    Azt lehet tudni nagyjából mit állított, milyen szinten nyúlt bele? Forrasztás nélkül szabályozható áramköri elemekre kell gondolni vagy pl. elkót cserélgetett?

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #3928 üzenetére

    "Azt senki sem vitatja, hogy a számítógépes adathálózatok világában megoldott a megbízható és veszteségmentes adatátvitel."

    Én még ezt is vitatom - közhírhedtségnek örvendek vele. Még a TCP/IP hibaellenőrzésében/-javításában is vannak sztochasztikus elemek - és ezt a szabvány elmélete se tagadja.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #3928 üzenetére

    Cserélj szemüveget, vagy töröld meg. A digitális világban nincs olyan, hogy feszültség változás, vagy ennek sorozatai, se egyforma, se eltérő, se 1, se 2, se több, se feszültség, se áram, se bármi egyéb. A digitális világban 0 van és 1 van és tök jó lenne, ha ennek tényét mindenki egyszer s mindenkorra fel tudná fogni ésszel. Tehát nincs olyan digitális szemüveged, amin keresztül analóg jelet látsz, mert akkor vaksötétben tapogatózol és orra esel, mint amikor régi hegesztőpajzzsal akarsz sétálni a járdán. Az analóg JEL digitálisan ADAT és bár mindkettő hordozhat információt, olyanok, mint Dalí és Picasso.

    Digitális világban 0-ról beszélünk, ha analóg szinten nincs jel (vagy alacsony a jelszint a referenciának tekintetthez képest) és 1, ha van, és ezek sorozata az adat (tehát nem jel). Ráadásul az ezt hordozó analóg jel alakja sem mindegy, úgyis torzul, meg az ezt értelmező eszközök képessége sem mindegy, felfutási idők, érzékenységek, különböző meredekségek, túllövések, stb, de ezeket valszeg tudod, láttál már szkópon tökéletlen négyszögjelet. Bizonyos mértékig, amennyit processzoraink és a matematikai számítások erőforrásigénye enged, digitális világban lehetőségünk van egy tökéletesnek tekintett információt tökéletes állapotban megőrizni, másolni, továbbítani, korlátlan példányban sokszorosítani, akármit csinálni vele, annak sérülése nélkül, míg az analóg világban semmi sem tökéletes és minden megismételhetetlen, csak egyszer megtörténő dolog egészen atomi vagy szubatomi okokra visszavezethetően, tehát nincs két egyforma hanglemez sem (meg tű sem, meg semmi sem).

    Az analóg világ nem lehet tökéletes, a digitális világ pedig bármikor lehet az. Mivel a digitálisnak az analóg a hordozója - legalábbis amíg nem élünk tudatunkkal egy Mátrixban - a digitális-analóg ötvözet nem tökéletes, de adott a lehetőség, hogy az információ sértetlenségét biztosítsa. Tehát már információról beszélünk. Köszönhetek Neked úgy is, hogy szalagra felveszem, hogy "szia", meg úgy is, hogy flac-ba teszem, hogy "szia". Ha a szalagot 1000x reprodukálom, nemigen fogok semmit sem észlelni az analógból addigra már, 3dB-t bukva minden egyes másoláskor, míg a flac "szia"-t bármennyiszer reprodukálhatom másolással, azt mindenki érteni fogja, tehát digitális formátumban az analóg hordozó vagy hordozók minden hibája ellenére garantálható az információ sértetlensége, tök mindegy, hogyan kopik az USB kütyüm csatlakozója, a merevlemez mágnesezettsége milyen, vagy éppen hány IP címről torrentezem össze a saját szia-mat, mikro apró kis darabokban bitperfect módra. Satöbbi. Nem az egyesek és nullák sértetlensége (egyébként az is), hanem az általuk reprezentált információ sértetlensége.

    És itt nyilván interpretációs kérdés merül fel, mert két digitális FLAC-os "szia" között, amikor az a hangszóróból elhangzik, én tudom, hogy mindkettőt végül egy D/A konverzió analóggá tette és így hallom, mégis irreleváns számomra, hogy az első "szia" esetén hány milliomod milliméterrel került kintebb a membrán az analóg rész alkalmi, egyedi és megismételhetetlen tökéletlensége miatt, mint a második "szia" lejátszásakor, mert nem a "szia" kvalitatív minősége érdekli az agyam, hanem annak lényegi információtartalma (amit a tudatommal felfogok). Talán a zenére is ez mondható el, az is egy információkódolási forma, és a tudatunknak köszönhetően vagyunk képesek igen tág tartományban élvezni a zenét, ennyiféle hulladék eszköztől kezdve akár Wilson-okig, mint analóg módon keltett és terjedő információvivő eszközt. De visszatérve a "szia"-ra, talán belefér a két "szia" között elmondani rájuk, hogy egyformák, mert a köztük lévő eltérés annyira pici. És ha 100 szia-t hallgatnék meg, ugyanezt mondanám, annyira pici a szórás köztük, tehát ami az analóg reprodukcióban definíció szerint nem ugyanaz, az az információértékét tekintve igenis ugyanaz.

    Mégis, amikor arról beszélünk, hogy egy Audio Note szaki a referencia hanghoz hangolja a javításra szoruló erősítőt és eléri ugyanazt a hangzást, vagy amikor Kondo bácsi belehallgatózott egy új erősítőbe és addig sziszifuszizott rajta, míg a referencia erősítőhöz képest ugyanúgy nem szól (különben nem vennéd, mert nem hordoz értéket, "csak egy átlag csöves", igaz?) , akkor lényegében az történik, hogy analóg tartományban szorítja meg a határokat az ember és közelíti olyan mértékben egymáshoz A és B készülék éjjel-nappal változó fizikai (analóg) paramétereit, hogy azokat emberi érzékszervek számára megkülönböztethetetlen módon identikusnak tekintünk (továbbra sem azok, így digitális értelemben a referencia Kondo erősítőn kívül az összes létező és legyártott ugyanolyan erősítő kuka, értéktelen vacak, mert se a gyártáskor, se később nem egyeztek paramétereik 100%-osan, de "digitalizálva" az élményt mégis sokan voltak megelégedve a hangjával az utódoknak is, nem csak a very first eredetire mondták el ezt, ergo ha Kondo bácsi és bármelyik betanított szervizese el tudja azt érni, hogy analóg, "nincskétegyforma"-nak titulált analóg paramétereket bevigyen azon küszöb alá, ahol már érdemi különbséget nem hall a kedves utazóközönség A és B erősítője között, akkor jó eséllyel meg tudja ezt a cirkuszi bűvészmutatványt ejteni más is. Egy tippem azonnal lenne, Google nélkül is.

    Tehát van az a határ, szűk sáv, amin belülre hangolva két összehasonlítandó tárgyat egymáshoz képest (relatív nézzük ugye), kijelenthető, hogy ugyanazt a minőséget kapjuk mindkettőtől. Ha ezt nem tehetnénk meg, a srác még mindig szerelne, vagy a tulaj még mindig perelné az AN-t, hogy ez bizony srácok még nem a referencia hang, amit megvettem X éve. Vagy nem tehetnél két hangszórót egymás fölé, mondván, ez már azonnal ördögtől való. Ettől a küszöbön belüli egyáshoz még a két analóg jellemzőjű eszköz nem lesz egyforma, mint ahogy az analóg világban definíció szerint semmi sem az, de meglépik azt a szintet, ami felett nem 0, hanem 1 és aztán eldöntheti mindenki, hogy ezt a minőségi szintet hova helyezi és mihez társítja az ő abszolút belső skáláján (ha csak 1 dimenzió mentén mér), ergo neki már egy Yamaha is 1, vagy még az is 0 és csak a Kondo az 1, hát ezt tegye mindenki magában oda, ahova akarja.

    Így jutunk el azon triviális megállapításhoz, hogy van az a határ, amikor annyira közeliek az analóg értékek egymáshoz, hogy identikusnak tekintjük a két eszköz hangminőségét, különben lereagálni, felfogni sem tudjuk az analóg világ változási sebessége miatt a körülöttünk játszódó eseményeket, mérték pedig kell, különben úgy járunk, mint az űrhajós az űrben, hogy ha nem tudná mihez mérni a sebességét, akármennyivel is mehetne, meg semmivel is, meg .. na. Agyunk hálistennek ilyen módon szuper aluláteresztő szűrőn keresztül szemléli a világot relatív alacsony felbontással egy nagyon szűk spektrumban, köszönjük, hogy ez megadatott a Teremtőtől nekünk, és adatott még nekünk rengeteg viszonyítási pontunk és kapaszkodónk is, bár ha belegondolok, a picsának van kedve itt írogatni triviálisakat. Szóval amint a két erősítő identikusnak tekinthető (nem az, csak tekinthető), ekkor engedi Kondo bácsi is útjára az n-edik újabb példányt. Azaz engedte, nyugodjék békében.

    Namost innentől kezdve 10 ugyanazon típusú Kondo M7 esetén már szórásról beszélünk és ahogy analóg-digitális átalakításkor, digitális-analóg visszalakításkor is megvan az eszközök szórása, ami vagy óriási, vagy nagyonpici, attól függően, hogy mennyire precízre alkottuk meg ezen eszközöket, mennyire precíz eszközökkel, milyen elektronikai és néha szoftveres ismeretekkel, ami végeredményben kihatással van arra, hogy egy kimeneten adott analóg jelalak mennyire fog közelíteni (vagy sem) az eredeti, betáplált analóg jelalakhoz, miközben átesett egy AD-DA konverzión és többezer kilométeren.

    Jaj a manóóó vigye el, már megint triviálisakat akarok mondani: ezt a szórást (is) hivatottak mérni a mérnökök, miután egy eszközt megkreáltak, és próbálnak jellemzőket találni e szórás mérhetőségére a legkülönfélébb elektroakusztikai kísérletek és azon eredményei mentén, hogy olyanokkal tudjanak dobálózni, amik segítenek minket embereket abban, hogy megmérjük az analóg világ tökéletlen elemein annak nagyságát, amit tegnap még nem tudtunk, ma meg már tudunk. Ha nem is tökéletesen - hiszen agyunk aluláteresztő szűrője vakfoltokkal tarkított számunkra - de legalább akkora mértékben, amekkora mértékben ezen számok létrehozásakor az azt létrehozó elmélet és gyakorlat megállta a helyét. Ergo ha volt kísérlet, márpedig az audio és emberi hallás, rögzítés, reprodukció terén nem egy, nem is tucat, hanem elképesztően sok kísérlet volt annak feltérképezésére, mi számít és mi nem számít nekünk zenében, vagy mi mennyire számít, beleértve a pszichoakusztikát is, nem beszélve a határainkról, mára ezt az elektronikai jellemzőkkel megpróálva korreláltatni eljutottunk jópár olyan paraméterhez, melyek a teljesség igénye nélkül ugyan, de próbálják itt-ott-amott lefedni az audio nagy hullámzó tengerét és információt szolgáltat számunkra a benne lévő eszközök várható hangminőségével kapcsolatban, egy bizonyos mértékig. Pontosan olyan mértékig, amilyen mértékig ezen kísérletek elmélyedtek a körülöttünk lévő világ megismerésében és amilyen mértékben a külvilág visszaigazolta ezen kísérletek igazát vagy ellentettjét vagy a kettő között.. , ami szerintem nem kevés, különben most azt sem tudnánk, mi az a Fletcher-Munson görbe.

    Márpedig nem egy elmélet megállja a helyét több, mint kielégítő mértékben ahhoz, hogy a gyakorlatba is átültetve azokat közelebbi képet kapjunk az ismeretlenről, lefordítom magyarra: mérhetővé tegyünk egy erősítőt, DAC-ot, akármit és ezen mérések, mint paraméterek felsorakoztatását követően véleményt tudjunk alkotni adott eszközről, amit egészen odáig lehet többszörösen deriválni, amikor már csak annyit mondunk, hogy "jó" vagy "szar".

    Nehéz dolga van az "ismeretlen hívőknek". Ahogy fejlődik a technika, úgy konvergálunk egyre kisebb mértékben, de továbbra is szigorúan monoton növekvő módon az abszolút tökéleteshez analógban, de elérni sosem fogjuk azt, mert ez egy ilyen függvény. Mármint az abszolút tökéletest, a relatív tökéletest, amikor elkezdjük minél több és több érzékünket meghaladni, elérhetjük, köszönhetően az agyunk világ-észlelés tekintetében ránk szabott aluláteresztő szűrőjének. Szintén triviális, nincs mit róla beszélni ugye és Te már most abban a helyzetben vagy, hogy sokkal kevesebbet élsz meg az idő múlásával az analóg jelfeldolgozás minőségi változásának nagyságából 2020-ban, mint amennyit apáink megéltek 1950-től. Nem kicsit máshogy szól ma egy Kowalsky meg a vega, de akár egy Zorán, Presser koncert is, akár élőben, akár reprodukálva, mint Elvis nemszámolomki hány éve, de ez a szobahifire is igaz, de már jó ideje a görbe egységnyi idő alatt csak nagyon lassan fejlődő régiójában vagyunk, így olyan dolgokon próbáltok rugózni, aminek se így, se úgy nincs akkora relevanciája, mint mondjuk a helyiségnek, amiben hallgatóztok. Pedig az is analóg dolog, csak tényleg, sokkal jobb lenne dugóforgatás helyett inkább azon pofozni kettőt, egy Kondo árát meg becsorgatni esetleg egy más elrendezésű családi házba, vagy még sorolhatnám az ész érveket. Persze aki mindezen túl van, ül egy geometriailag kedvező audio szobában csúcsnak tartott eszközökkel és közelebb hiszi magát az analóg tökéletességhez, amit elmondása szerint nem tudunk mérni, vagy nem tökéletesen tudunk mérni (kihagyva és elfelejtve annak mértékét, mert 99% sem tökéletes, de azért több, mint 50%), az nem tudom, mi alapján gondol bármit is az egészről hitelesnek tekinthetően, és ha a mérés tökéletlen, akkor mi alapján higyjem el az ő mondandójának helytállóságát (hiszen akkor rohadtul nem mért semmit, ergo elhiszem, kb. mint azt, hogy van-e élet a halál után), vagy egyáltalán, mi inspiráljon be, hogy átmenjek hozzá hallgatózni azt, ami nem ugyanazon a hallószerven és agyon keresztül ér el hozzám mint élmény, hiszen kettőnknek se a füle, se az agya nem egyezik.

    Tehát analógban van az az eltérés ma már A és B eszköz, legyen két DAC, között, ahol ennek mértéke annyira pici, hogy a két jelalak közötti különbséget vagy meghallod, vagy nemhallod, és eljutottunk az audiofil körökben a - figyeleeeem, tadaaaam, dobpergés - VAKTESZT - betűhalmaz jelentéséhez, amikor is azt mondjuk, hogy a mérhetőség végett kizárjuk a képletből a kék piros és sárga papírocskákat, és az összes, hallással nem összefüggő zavaró tényezőt, mint például a milliós cucc zongoralakk kivitele (ami a gyártási költség felét elvitte, tehát érdemi dologra már csak félmilliót fordítottak, teccikérteni?), vagy a tényt, hogy most az a hangfal dió mintás-e vagy ezüst, minimál-e vagy retro, stb.. .. magyarul lekapcsoljuk a látásunkat és csak hallunk. Egy vakteszt élménye természetesen más, mint ugyanazt nem vaktesztelve hallgatni, de mi most hallásról beszélünk, nem élményről, igaz ? Vagy élményről ? Mert akkor nem megyek át senkihez csak hallgatózni, ha élményről van végig szó, aki nem vaktesztel. Akkor csakis úgy megyek át hozzá, ha egy finom, nem torokkaparó lágy felessel fogad, legyen vilmoskörte, és ha urambocsá, egy csini illatos jólápolt barna hajú hölgyike is elkezdi masszírozgatni a kicsit már sajgó csuklyás izmom, miközben megszólal Beethoven 7/2, mmm. Megyek !!! De mi hallgatunk. HALLUNK. Oké, megértem. De akkor meg miért ne kapcsolhatnám le a villanyt, lécciiiiiiii !!! Apuuuu. Ha lekapcsoltam, eskü elhúzom a függönyt, így az sem szól bele a hangba és Nektek sem kell fejkendőt felvenni. Szóval biztos, hogy annyira pocskondiázni kellene azt a vaktesztet ? Meg semmi értelme ? Megintcsak a fekete-fehér látásmód esete: ha semmi értelme, akkor lényegében kinyilatkozza a hifista, hogy ő totál süket. Ez puszta logika. Látni kell azt a dolgot. Érezni. Meg a körítés, a kábelek, a gondosan körbeimádkozása a dolgoknak, snake oil, krokodilbőr, meg az 50Hz váltóáram kebelre ölelése, értem én :K Egy kicsit végletekben gondolkodik mindenki, és megint nem arról van szó, hogy mi számít és mi nem számít, hanem annak mértéke. És ennek mentén a vakteszt igencsak helyre tudja tenni az embert, akit egyébként egyéb látványelem elvitt más irányba, nekem pl. a már említett Wilson-ok nem tetszenek, rondák mint a bűn, akkor már inkább a Courbé kerek hengerei. De messzire mentünk.

    Ennek határa, hogy honnantól vagyunk képtelenek megállapítani két egyformának vélt analóg jelalak közötti különbséget, mindenkinek az egyéni hitrendszerétől függ, mert bár fizikai szinten egyesek úgy gondolják, képesek vagyunk meghaladni technikával érzékszerveink analógjel-értelmező képességét, utóbbi összetettsége miatt - beleértve az agyunkat, de még lelkiállapotunkat is - nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy meghaladnánk olyan mértékben az össz. érzékelésünket, hogy kijelentsük, van egy szint, ami alatti analóg különbségek már tényleg elhanyagolhatók. És itt jön az, amikor attól is más az élmény egyesek számára, hogy egy kék, vagy egy piros kis filcdarabkát ragasztok az erősítő előlapjára, vagy egyik hallgatózós nap reggelén marhát, másik hallgatózós nap reggelén pedig zöldséget ettem reggelire, csak akkor felmerül bennem a kérdés, mirefel hallgatózunk kérem ?? Vagy mirefel mondja valaki azt egy adott eszközre, hogy az szar ? Mérni nem tudod, az élményed pedig az érzékszerveid összességétől, meg a lenyelt kakaós csigától is függ. Lehet be kéne zárni a topic-ot, érdeklődés hiányában a minőségi beszélgetés olyan lett, mint a nullával való osztás, mert ha se erősítőt, se semmit nem tudunk hihetően a hangminőségre vonatkoztatóan mérni, akkor nem nagyon érdemes hallgatózni sem.

    A képet árnyalja, hogy senki nem tudja semmi alapján megmondani, vajon annak van-e igaza, aki szerint képtelenség hangminőséget mérésekkel kifejezni, megfogni, értelmezni, vagy annak van-e igaza, aki szerint simán képesek vagyunk érzékszerveinket meghaladó képességű analóg reprodukcióra. Amíg az első tábor azt állítja, nincs lehetőség megmérni egy erősítőt, meg kvalitatívan-érdemben nyilatkozni annak hangjáról, és ez - feltehetően - elmondható hangszórókról is, ők örökre elvesztek a sötét tapogatózásban, mert még csak támpontjuk sincs arra vonatkozóan, merre az előre, csak kántálnak valamit és vezetnek meg másokat.

    Ez is egy elmélet egyébként, hogy minél több mérhetetlen, egyértelműen árulkodó műszaki/mérési paraméter van egy adott audio reprodukciót adó eszközben, annál inkább lehet még ezt a mókuskereket fejlesztgetni, csűrni, csavarni, vinni az embereket jobbra-balra olyan hülyeségek irányába, amik az életben nem hoznak el számára egy "hozzá nem nyúlok, imádom" élményt, míg szerencsétlen lenézett együgyű hifista a mérések mentén összedob magának egy vállalhatónak tekintett szettet és az álla leesik, hova került.
    De a biznisznek pörögnie kell és amíg nincs egyértelműen a hangminőségről árulkodó mérési eredmény, mutató, egy eszközről, addig RENGETEG ember, kereskedő és hifista, pénz és arcvesztés elkerülésének reményében izmosan érdekelt abban, hogy ezt a mérhetetlenségi látszatot fenntartsa és a becsöppenő idegeneknek, kevésbé tökös újoncoknak beadja a kábító injekciót.

    Szóval onnantól, hogy Te logikai szorzással (AD, DA) beviszel egy tökéletlen tényezőt (A) a tökéletes (D)-be, a végeredmény ígyis-úgyis tökéletlen lesz, csak ez meg annyira univerzális és abszolút triviális nem csak nekem, de mindenki számára, hogy kár volt ezt a három bekezdésedet elpocsékolnod rám, mint ahogy nekem is ezen sorokra itt és most. Bár utóbbinak volt talán annyi haszna, hogy e puszta tényre rávilágítottam a kedves utazóközönség figyelmét és jó példával szolgálhat az arra fogékony utókornak, hogy többet ilyen butaságot ők már ne csináljanak, mert az analógon nincs mit magyarázni, annyira tökéletlen, a digitális meg egy olyan absztrakt, ami tökéletes és csak az analóg komponense okozza azt, ami tökéletlenné teszi, ha nem kezeljük. Hálistennek D-ben lehet.

    Tehát nem igazi kérdéseket tettél fel, hanem két triviálisat feszegettél, és nem vagyok biztos benne, hogy arra adtál választ, amin a költő #3924-ben töprengett. Ha nem is Te/Ti, valaki reméljük, az én soraimból profitál majd és helyére kerül az agya kicsit, amit Ti itt többen írogattok (kevés kivétellel), az nem hi-fi, hanem vudu, csak egy kemény, tök jól összezáró kis baráti kör vagytok, kevesen merik meglépni azt, hogy széllel szemben hugyozva bejöjjenek ide és betolják a szart a ventillátorba, hogy a kedves többieket esetleg felébresszék csipkerózsika álmukból.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #4093 üzenetére

    Azt hiszem wtcr-es(vagy wtcc még akkor) versenymérnök mesélt ilyen sztorit.(majd igyekszem megkeresni) De semmi meglepő sincs benne szerintem. Az autóversenyzés se más, ha azt hiszed keményítettek a futóművön hajlamos vagy azt is érezni. És ha azt érzed neked ez kellett hogy magabiztosabb legyél az autóba akkor az is leszel. Szerintem ilyen többször történik mint gondolnánk.

  • RetepNyaraB

    veterán

    válasz Ear001 #4233 üzenetére

    Dobozokról: nem tudtam, hogy tömörfából is készítenek hangdobozokat :R
    A furnért is lehet cizellálni, nem vitás. Írtam, jobb lehet, mint az obs, bár merevség tekintetében az viszi a pálmát, ha fő cél. Tömörfa bármilyen merevítést alkalmazol, aktív résztvevővé válik és egy új, nagyon komoly tervezési szempontot képez, amit egyéb olcsó megoldásokkal meg lehet úszni (vagy jobban meg lehet úszni). Gondolom ez nem vita tárgya.
    Hangszerfákat ismerem, vonós-pengetős hangszerész is vagyok (Mekk). Egy szóval sem vitattam a régi faanyag előnyeit, csak a misztikumot szeretném levakarni.

    "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Ear001 #4233 üzenetére

    "Elég sok gyártó megadja, hogy milyen faanyagot használ"

    Érdekelne a kérdés, hogy gyártanak-e még valódi tömörfából hangdobozokat? (Nem a diy szegmensre gondolok.) Ha igen, mely gyártók mely dobozai? Tehát nem a különböző hordozórétegre felvitt valódi fa-furnéros anyagra gondolok, hanem tömör fára. (A laikusnak nem egyszerű megkülönböztetni őket. A valódi fa-furnér alatt lehet lécbetét, mdf, rétegelt lemez, forgácslap stb.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák