Új hozzászólás Aktív témák
-
copass
veterán
válasz tarnagy #20850 üzenetére
ez is doszt elég neki, ha így is akad, akkor más lesz a gond.
felesleges az izomkarikat belerakni horror áron, amikor úgy se tud annyival írni,olvasni a vázad.
SanDisk SDHC 8GB Ultra Class 10 UHS-1 40MB/s[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Digger
senior tag
Az én gépembe extrém gyors kártya kellett a 4K videó miatt!
-
copass
veterán
válasz Ricardo128 #20855 üzenetére
a puffer nem mindegy bezony! 5dm2 egy alap sandisk cf 50mb/s van. a sorozat addig megy amíg nyomom neki és nem gondolkozik a váz egy szikrát se, majd 15-20 képnél már lassul rendesen...jah és raw 25-30mb körüliek.
1100D-m meg 3 kép után már gondolkodott, class10ultra-nal...
videózásnál kell az eszetlen nagy sebességű kártya."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
tarnagy
aktív tag
válasz copass #20854 üzenetére
Köszönöm a tanácsot,
DE:
azt írják, hogy "Kizárólag az SDHC bővítőhellyel rendelkező készülékekkel kompatibilis ( normál SD kártyahellyel nem kompatibilis)". Most a gépben egy microSD van adapterrel A kérdés az, hogy ez SD kártyahely vagy pedig SDHC kártyahely... Hogyan lehet ezt megállapítani??[ Szerkesztve ]
Az optimista szerint a lehető legjobb világban élünk. A pesszimista attól tart, hogy ez igaz.
-
tarnagy
aktív tag
Pardon, lejárt az idő a szerkesztésre, időközben utánanéztem a kezelési útmutatóban. Ott ez áll?
"Supported storage media
SD memory card / SDHC memory card (SDXC card cannot be used.)" - no, most akkor ez SD avagy SDHC kártyahely lenne? Mert hogy sok más SDHC kártyánál nincs írva, hogy "SD kártyahelyen nem használható".
Potyára azért nem vennék egy drága kártyát...
S tényleg az lenne (esetleg) a hiba forrása, hogy microSD-t használok SD-adapterrel??[ Szerkesztve ]
Az optimista szerint a lehető legjobb világban élünk. A pesszimista attól tart, hogy ez igaz.
-
axillar
csendes tag
Sziasztok! Most vásároltam egy Olympus OM-D E-M10-et. Kerestem google-ben, de sehol nem találtam meg arra a kérdésre a választ, hogy a képek visszanézésénél melyik az a nagyítási szint ami 1:1-hez pixel szintet mutatja (remélem érthető . Mert a korábbi vázamnál ez a maximális nagyítás volt, de itt a 14x-es nekem csak egy interpolációnak tűnik.
Köszönöm! -
*Ropi*
félisten
válasz Digger #20863 üzenetére
Pedig elég egyszerű volt beírni a gugliba, hogy "Panasonic FZ1000 remote schema"...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Digger
senior tag
A, S, M. Na meg a P tárcsaállás szépségei!
A fórumokon a kezdő kapkodja a fejét és csodálja a profikat, akik általában fikázzák az automata állásban fotózó kezdő amatőröket. Mert a profi természetesen M módban fotóz legtöbbet! Esetleg A vagy S félautomata módban, a komponált képtől függően.
Kérdem én a vér profiktól, hogy amikor M-re fordítják a tárcsát, melyik paramétert állítják be először? Itt is a blende vagy esetleg zársebesség az első amit beállítanak, pont olyan szempontok szerint, mint ahogy az A-ra, vagy S-re fordítják adott esetben a tárcsát, majd a másik forgatótárcsával az expozíciójelzőt segítségül hívva megkeresik a két érték egyensúlyát. Ebben az esetben az expozíció ki van egyensúlyozva és a fénymérés módjától függően lesz a kép világosabb vagy sötétebb.
Jó lenne, ha egy vagy több profi elmondaná a saját technikáját, néhány estre vonatkoztatva!
Például, hogy mikor milyen állásra állítja a fénymérőt. Ha például egy éjszakai városképet lő, akkor a gép által adott expozíció nem ad jó eredményt, mert a kiszámolt hosszú záridő miatt szinte nappali világosságú lesz a kép, ami nem természetes eredményt ad. Ilyenkor egyszerűen csak felülbírálod az expozíciójelzőt érzésre, vagy spot fénymérést használsz egy sötétebb, vagy világosabb részletre? Mikor használod a kiértékelő, a középre súlyozott és a spot fénymérést? Ilyenkor AF vagy MF-t használsz? Esetleg mi a technikája ilyen esetben az AF lock, vagy AE lock funkció használatának? Érdekelne, hogy menyire sűrűn használod ezeket a lock gombokat, szemben a félig lenyomott exponáló gombbal szemben! -
Lassú Víz
őstag
válasz axillar #20864 üzenetére
Van benne egy 345600 képpontos kijelző, 3:2 aránnyal azaz egy 480*720 felbontású LCD. A gép 4608*3456 képpontos képet készít, tehát 3456/480=7,2 a pixel szint.
(#20866) Digger:
Nem vagyok profi, de szoktam M módot használni. Rekeszt beállítom az elvárt mélységélesség szerint, záridőt ahhoz, hogy ne legyen bemozdulás, és az ISO-t meg hozzáemelem amennyire muszáj. Pl. ilyen helyzet volt amikor az aquincumi múzeumban két hagyományőrző gladiátor csépelte egymást, én meg ültem a tér szélén egy teleobjektívvel.
Fénymérést majd a gyakorlat meg a tapasztalat megmutatja. Nem mindig igaz a 18% középszürke, vannak gépek, illetve motívum programok amik felismerik a kép karakterisztikáját és ahhoz átlagolják a fényt. Viszont ha spotot akarsz mérni, akkor azt tényleg egy 18%-os szürke felületen kellene. Ha kipróbálod mit kapsz egy fekete és egy fehér pólón spot méréssel, rögtön látni fogod a különbséget.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
copass
veterán
válasz Digger #20866 üzenetére
én Tv-zek szinte mindíg, így nem lesz bemozdult képem. annyi! auto iso vagy ha kell akkor egy fix érték és csak tekergetem a zársebességet...
Av-nél már neccesebb mert akkor ugye rekeszt tekergeted és ahhoz dob neked egy zársebet, ami általában xar lesz. mert honnan tudja hogy neked mi az ami nem mozdul be..."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
cigam
félisten
válasz Digger #20866 üzenetére
Nem vagyok profi, de téma válogatja.
Pl. gyors mozgásoknál a gyors záridőt kézzel adod meg. Így tudod a sportolók mozgását "befagyasztani", a rekeszt meg hozzálövi az elektronika.
Mikor a mélységélességgel akarok játszani, értelemszerűen a rekesszel játszok, és az automatika csapja hozzá a szükséges záridőt.
Az obin is sok múlik (pl. stabilizátor, fényérzékenység), és az ISO tekerésével is rásegíthetek, hogy az elektronika eltalálja a megfelelő értéket. (Adott mélységélességhez kevés a fény, de nem tudom kitartani a hozzá tartozó expó időt, akkor feltekerem az erősítést (ISO), és máris csökkenhet a záridő.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
jjeahh
nagyúr
válasz copass #20869 üzenetére
"Av-nél már neccesebb mert akkor ugye rekeszt tekergeted és ahhoz dob neked egy zársebet, ami általában xar lesz. mert honnan tudja hogy neked mi az ami nem mozdul be..."
És ha portrénál dob neked egy F22-es rekeszt vagy az auto iso egy 3200-as értéket, amikor meg tudnád oldani 1600-al is, az nem xar? Nagyon témafüggő ez, én pl. az esetek 99%-ában A módot használok, néha meg ha a téma megköveteli, akkor M módot
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
copass
veterán
válasz jjeahh #20871 üzenetére
nem, mert értek hozzá! ha túl hülyeséget dob, akkor tekerek zárseben és már helyben is vagyok.
iso meg nem érdekel. 5000-ig van színdinamikám...csak legyen meg a pillanat. az fontosabb nekem!
tapasztalatom szerint, Av ritka hülye zársebeket tud górálni ám auto iso-val. mert lenyomja az iso-t aztán kűd hozzá egy 1/50-et...
Magic Lantern AutoExposure-ja viszont "aránylag" használható, mondhatni üveghez belövöd miket engedsz meg neki és azokat dobálja neked. persze ki kell kísérlezni, hogy mit merre...[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Byk01
senior tag
válasz copass #20869 üzenetére
én Tv-zek szinte mindíg
A kérdező a fotózás gyakorlati mikéntjére volt kíváncsi, nem arra, hogy a tévé előtt töltöd az idődet
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
jjeahh
nagyúr
válasz copass #20873 üzenetére
"Av ritka hülye zársebeket tud górálni ám auto iso-val. mert lenyomja az iso-t aztán kűd hozzá egy 1/50-et..."
Nosza, akkor cserélhetünk rendszert, mert nekem pont erre van szükségem Panán azért nem használok auto iso-t, mert az egekbe tolja és közben szügségtelenül rövid záridőket dob Iso5000-et meg eddig csak a sony A7s-en használtam, mert azon nem zizis Tehát dióhéjban: ahány felhasználó, annyi szokás és minden gép másképp viselkedik, nem lehet csak úgy kijelenteni, hogy a TV vagy S mód a tuti mindenre, az A meg szar
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zozzant
addikt
Pentax TaV mód, sebességet blendét állítani, iso-t hozzá állítja és lehet iso max-ot állítani.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
-
jjeahh
nagyúr
Nálam konkrétan az expókorrekció az, amin a legtöbbször állítok, így sosem értettem az M mód mitől "full manuál" mód, ha pont ez a ficsőr full automata benne Ennyi erővel lehetne expókorrekció prioritás mód a neve, mert kb. annyira manuális, mint az A mód
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
őstag
válasz Pityu. #20882 üzenetére
Mert csak automata ISO-nál van értelme. Mondjuk az meg benne van, de így csak korlátozottan használható. Egyébként korrigálod az expót ahogy akarod a rekesszel, a zárral vagy az ISO-val
(#20880) jjeahh: ez totális baromság, de látom te is rájöttél. A full manuál éppen attól az, ami, hogy tényleg mindent te állítasz. ISO-t, zárat, rekeszt.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
copass
veterán
válasz jjeahh #20875 üzenetére
fényképezőgépeknél átlalában így megy!
mi a legfontosabb egy képnél?
hogy éles legyen a főtéma.
azt pedig a legegyszerűbben zársebbel tudod kezelni és Tv-ben a legegyszerűbben.
Mert az sose gond hogy túl sok a zárseb, de ha kevés az már igen."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Digger
senior tag
Örülök, hogy a kérdésem egy kicsit felkavarta az állóvizet!
Az alap blende/zársebesség/ISO dolgokkal meg a PASM tárcsaállás használatával tisztában vagyok, csak az érdekelt volna, hogy aki például többet használja általában az A módot, az az M módra tekerve vajon a blendét állítja először (megszokásból) és hozzá a zársebességet?Kérdi itt valaki, hogy az M módban miért nincs expozíció korrekció, amire szerintem csak az lehet a válasz, hogy mert itt te magad korrigálhatsz az idő vagy a blende (és ISO) értékének a javára. De tényleg! A gép hogyan valósítja meg az expókorrekciót? Ha valamelyik félautomata módban (S vagy A) korrigálok, akkor a gép valamelyik értéket fogja változtatni az idő vagy a blende közül? Azt láttam, hogy az EXIF adatok között a gépen beállított értékek mellett az expókorrekció is szerepel, de hogyan van ez megvalósítva?
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz Digger #20885 üzenetére
"A gép hogyan valósítja meg az expókorrekciót? Ha valamelyik félautomata módban (S vagy A) korrigálok, akkor a gép valamelyik értéket fogja változtatni az idő vagy a blende közül?"
Nyilván azt, amelyiket nem fixáltad. De ha engeded az auto ISO-t is, akkor bonyolultabb a helyzet, és típusonként is eltérő lehet a viselkedés. Van gyártó ahol te magad tudod programozni a gép viselkedését, van amelyik A módbanaz 1/ekv. gyújtótávolságot tartani akarja az ISO emelésével, amíg tudja.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
faki_
senior tag
válasz Digger #20885 üzenetére
"Kérdi itt valaki, hogy az M módban miért nincs expozíció korrekció, amire szerintem csak az lehet a válasz, hogy mert itt te magad korrigálhatsz az idő vagy a blende (és ISO) értékének a javára."
Konkrétan egy helyzetben lenne rá szükségem, amit gyakran használok. Manuális objektív és manuális vaku: beállítom a rekeszt, a záridő fix (a leggyorsabb kell nekem, amit még a vakuszinkron enged), így az ISO-val kell belőni a helyes expót. A gép vaku nélkül számol, de kb. már tudom, hogy ez általában mennyi felesleges pluszt jelent. Ha ezt be tudnám állítani, mint expókorrekció, akkor hagyhatnám az Auto ISO-t, lényegesen könnyebb dolgom lenne.
Sokat nem értek hozzá, de nem csodálkoznék rajta, ha ez egy kétbites változtatás lenne a szoftveren. Kényelmet és gyorsabb használatot jelentene számomra, de persze nem gondolom, hogy erre szükséges felkészíteni alapból egy ilyen kategóriás gépet. Helyette kiegyeznék egy ISO tárcsával is...
-
jjeahh
nagyúr
válasz copass #20884 üzenetére
Ha kevés sem mindíg gond, főleg, ha statikus témád van, esetleg állványod vagy stabid Az élességet meg a zaj és ezzel járó zajszűrés is rontja, persze nem annyira mint ha bemozdulna No de mindegy, csak nem értem miért erőlteted ezt a záridő dolgot, nem mindenki sportfotós
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
copass
veterán
válasz jjeahh #20888 üzenetére
egy bemozdított képet semmivel se tudod "feljavítani". azért fontos csak.
1/125 alatt én szinte alig vagyok, mindegy milyen témát lövök.2.8/40mm 5dm2-vel. 70-200-nál azért már kell 1/200-320-500 is. semmi sportfotó, emberek, sétálnak ilyenek."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
-
copass
veterán
válasz jjeahh #20890 üzenetére
statikus témára, tehát nem ember meg ilyenek. az bemozdul neked akármilyen stabival is, mert az ember mozog, lélegzik, ficereg, pofákat vág, pislog!
28-135 is usm-el 135ös végen stabilval varrógépet meglőttem 1/50-ön úgy hogy éles lett.
de kinek mi, meg eszköz függő is ez.
én alapban a reciprokszabályt megszorozom kettővel vagy többel! az a tuti."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Lassú Víz
őstag
Nem tudom mit használsz, már elég régi gépeimen is egy gombnyomás után tudom tárcsával állítani az ISO-t. A manuális vaku azt is jelenti, hogy fix a kulcsszáma? Vagy nem fix, de gyenge a feladatra, és emiatt mindig 100%-on villan? Mert inkább avval kellene expozíciót állítani.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
faki_
senior tag
válasz Lassú Víz #20892 üzenetére
Nem bonyolult állítani az ISO-t (X-E1), csak ezen kívül szinte mindig automatán van és megszoktam, hogy nem kell vele foglalkoznom, nevezhetjük lustaságnak vagy kényelemnek is.
A vakun is tudok állítani, de az eredeti "probléma" szempontjából ez szerintem mindegy, csak a hiányzó expókorrekció mértékét változtatja.
Hogy jobban érthető legyen, miért is jutott eszembe ez a hiányzó lehetőség: egy 90mm makróobiról van szó, amit alapból nehézkesen tudok kezelni 1:1 leképezés és F11-16 környékén. Fény kevés, mélységélesség kicsi. A vakuvillanás egy maszek csőszerűségen jut el a szükséges helyre, egyelőre fix hosszal, de az objektív hossza elég sokat változik a leképezés függvényében, ezt is próbálom kisebb mozdítással korrigálni. Az EVF gyenge fényben már alkalmatlan a pontos fókuszálásra, ezt kompenzálom az adapteren lévő lock-open gyűrűvel (kb. mint a preset), mert szerencsére FD a bajonettje. Szóval küzdök, küzdök és látom, hogy mennyivel egyszerűbb lenne, ha itt is használhatnám az Auto ISO-t. Na mindegy, már tervbe van egy körvaku vagy ledes akármi, az talán kicsit egyszerűsíti a helyzetet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok