Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacee88
csendes tag
Ma volt szerencsém Alsómiholjácon, Horvátországban, közvetlenül a határ után, kiváló minőségű E5 (!)-ös 95-ös benzint tankolni, szolid 524 Ft-ért/liter. (377-es középárfolyammal számolva).
Mintha kicserélték volna az autót hazafele alattam. -
Vorontsov
tag
ITT A LINK HOZZÁ: [link]
-
Ciccuka
veterán
-
Saskakas18
tag
Sziasztok!
A maxiline benzinről kinek mi a véleménye? Milyen minőségű?
Árban legalább 30 ft.-al olcsóbb mint a mol, shell, omv. -
-
syberia
veterán
Az oroszoktól (Urals) vesszük a kőolajat, annak az árfolyamát érdemes nézegetni. Én azt figyeltem meg, hogy amikor emelkedni kezd, itthon pár napon belül jön az áremelés a kutakon. Viszont ha csökken ugyanolyan mértékben, akkor csak nagyon lassan lesz olcsóbb nálunk az üzemanyag. Hát nem érdekes?
-
syberia
veterán
-
válasz
Patrick #2666 üzenetére
A forint van a béka segge alatt, de van még lejjebb.
Meg se állunk 340Ft-os euroig, aztán irány a 400 Ft-os euro.
Beszopták azok akik magyar Állampapírok-ba fektettek az 5-6% kamat miatt, a forint többet fog romlani.
Egyszerűbb lett volna fel-fel arányba USD-t és EUR vásárolni, 285 és 320 Ft-os árfolyamon. -
Patrick
addikt
Valaki longolta az olajat? +12% nem semmi. ma tankoltam, mert megint 400+ lesz a benzin, a dízel meg még több.
-
Patrick
addikt
-
syberia
veterán
Oil Needs To Be Below $20 To Compete With Electric Cars
30 dollár/hordó alatt talán már meg sem éri kitermelni azt a fránya olajat.
A szaúdiak végre jemeni élet színvonalon élhetnek újra. 😂
-
szotyi001
újonc
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Aktuális árakat hol lehet megnézni? Van egyáltalán ilyen oldal? A holtankoljak.hu vagy azt írja, hogy nem közölte, vagy azt hogy hamarosan...
-
Patrick
addikt
válasz
Winner_hun #2656 üzenetére
Nem hiszem, hogy olyan hangnemben írtam.
De maradjunk a témánál, mielőtt átmegyünk offba.
-
Patrick
addikt
válasz
Winner_hun #2654 üzenetére
Megmagyarázni, hivatkozni mindig lesz valamire... ha nem a finomított termékek drágulása, akkor lesz majd más. Sajnos.
-
Patrick
addikt
Nyolc forinttal emeli csütörtöktől a benzin és hat forinttal a gázolaj nagykereskedelmi listaárát a MOL - tudta meg a Portfolio.hu. Az áremelést elsősorban a finomított termékárak további drágulása magyarázza, de ezúttal a forint árfolyamának gyengülése is kedvezőtlen irányba hatott.
Úgy látszik már az sem számít, hogy erősödik, erősödött a Ft-t...
Számít egyáltalán bármi is?
-
dragonfx
veterán
a lurdy.s shellnél mennyi lett mára a benya?
-
Patrick
addikt
Amint jön a jó idő, pattanok is fel a kerékpárra. Az autót csak és kizárólag bevásárlásra fogom használni, esetleg utazásra, ha eljutok egyáltalán valahova.
K-ra no comment... szombaton még 397-ért tankoltam, most már 409 itt a benzin és még emelnek...
-
-
válasz
Patrick #2643 üzenetére
Biztosan nem lesz jobb, max a regi dizeleseknek mehet megint a futoolaj, mint regen. De en nem szeretnek otleteket adni senkinek. Attol viszont hanyingerem van, amit muvelnek az uzemanyaggal, mikor pontosan tudjak, hogy az sok mindenkinek letszukseglet es hogy a gazolaj araval minden szep lassan egyre tobbe fog kerulni.
-
Patrick
addikt
...a bioetanol jövedéki adója literneként 40-ről 70 forintra nő...
Mindent, mindent emelnek...
-
aphra2
senior tag
-
Patrick
addikt
400-ért tankoltam. Beszarás.
Szánalom a köbön.
-
hobizoli
nagyúr
"The largest single use of ethanol is as a motor fuel and fuel additive. Brazil has the largest national fuel ethanol industry. Gasoline sold in Brazil contains at least 25% anhydrous ethanol. Hydrous ethanol (about 95% ethanol and 5% water) can be used as fuel in more than 90% of new cars sold in the country. Brazilian ethanol is produced from sugar cane and noted for high carbon sequestration"
Nem tudom a nemetek mit fosojankoznak a 10% Etanol-n is mar, amikor 25%-l is elmegy a vas. Nyilvan azok a gyartok oda is gyartanak autot akik naluk is, ugyhogy a know-how megvan ehhez. Egyszeruen az okosabbik program kell bele, ami ingyen masolhato 2n+1 autoba is, mivel ez nyilvan rendelkezesukre is all
Havercsavonak van egy 1.6-s Chevrolet Aveo-ja is vmi ijesmi lehet, mert semmit nem csinalt vele es 100% E85-l jar, nincs benne semmi E85 atalakito injekorido kivezerles elnyujto bizgentyu se, tok magatol raall az ECU.
Benzin nem volt benne mar 2 eve.
Semmi baja nincs, ennyi ido alatt ijen koncentralt mennyisegben pedig mar csak elojott volna, ha vmi tenyleg nem jo es fuuu tonkremegy a motor, amirol a nemetek is ugy paraznak egy okos lista miatt -
viharhozo
addikt
A nagyjabol elfogadott "norma" szantofoldi gazdalkodas eseten ~100 liter/ha/ev (kb. netto 30000 Ft/ha). Kukorica eseten a mostani piaci arral szamolva atlagos ev eseten a termelesi ertek ~400000 Ft/ha.
A kukorciaval egyebkent gyakorlatilag teljesen szabadon lehet kereskedni az intervencios felvasarlas evekkel ezelott megszunt (meg egyebkent is joval magasabb a piaci ar az intervenciosnal).
Magyarorszag egyebkent adottsagai alapjan a vilag egyik legjobb kukoricatermelo orszaga, az okosok szerint egyebkent cukorszirupot lenne erdemes belole csinalni itthon, nem uzemanyagot.
-
Integra
titán
-
válasz
Integra #2615 üzenetére
Erre annyit, hogy nem kellett volna akkor milliárdokat befektetni egy rendszerbe, amit tudják, hogy később tönkretesznek. Ráadásul elég sok magánember is betette a pénzét, most meg szo.hatják a brét. Hát nem tudom...
Mindenesetre a kitermelési csúcs valahol 2006-ban tetőzött. Innen már csak lefele visz az út, miközben az olajéhség folyamatosan nő.
Nézzél meg egy molos blokkot. Min. 4.4% E85öt tartalmaz a benya alapból. Szerinted mennyit kaszáltak ezen eddig? Így nem nehéz 160milliárd forintot kitermelni tisztán...
Na mindegy, én nem idegesítem magam ezen. Az tuti, hogy az összeset tarkón lőném, a politikusokkal, meg az érdekeltségi körükkel együtt. -
lenox
veterán
válasz
Integra #2618 üzenetére
Az oke, hogy egyelore csak a tamogatasert csinaljak, csak arra gondolok, hogy ha tamogatas nelkul siman draga, attol meg lehetne vele foglalkozni, idovel lehetne olcsobb is. De ha 10 liter biouzemanyaghoz 15 liter uzemanyagot kell befektetni, akkor az viszonylag komoly problema... Persze loval is lehetne foldet muvelni...
-
Miért a molt szidjátok? Ha emel egy forintot, az 4 forint végeredmény a sok retvedék ingyenélő miatt. KKKSZ díj, meg ÁFA, jövedéki adó etc.
Amúgy portfolio.hun fent van az elnökségi felállás. Érdemes összevetni politikusi/banki/biztosítós szálakkalÉrdekes dolgok jönnek majd ki
-
Integra
titán
válasz
hobizoli #2616 üzenetére
több oka van. egyrészt ez is (ugyanakkora etanol ellenesség van, mint atomenergia ellenesség), továbbá azért, mert maga a német állam sem vállal szerepet az e10-ben, a német rendőrség konkrétan közölte írásban, hogy nem használnak e10-et. szerintem le fogják nyomni a torkukon egyébként (remélem nem), de ettől még ez nagyon nincsen rendben. csináljanak lpg meg cng autókat többet. ott van, adott. de élelmiszernél megálljt kellene parancsolni. ez sehol sem normális. nem véletlenül tolják állami támogatással. ha akkora biznisz lenne, anélkül is működne.
lenox: konkrétan ezért csinálják, mert akkora rajta a támogatás, hogy inkább ezt termelik a biztos felvásárlási ár miatt és vágják ki amit kivágnak helyette termőföldön. ezek a baromarcú politikusok inkább az élelmiszer piacon raknának rendet, de nem.. igaz, ebben az egészben nem csak a magyar, de főleg az eu döntésének van nagy felelőssége, mert nem a magyar kezdte.
-
lenox
veterán
Nem neztem utana, de valaki azt mondta, hogy a kukorica megmuvelesehez tobb olaj kell, mint amennyi bioetanol utana kijon belole, vagyis ha nem elegetnenk a traktorban az olajat, hanem hagynank a fenebe az egeszet, jobban jarnank. Nem tudom, ez igaz-e, nekem amugy nem tunik annak, de nem ertek a foldmuveleshez, illetve, hogy mennyi olaj kell a traktorba egy ev alatt... Mindenesetre ha igy lenne, akkor csak az oriasi tamogatas miatt eri meg ilyet csinalni, viszont cserebe tenyleg elfogyasztjuk a kajat. Amugy most, hogy mondjatok, nekem is feltunt a heten, hogy ki van irva a kutakra, hogy 15% alkohol van a benyaban (los angelesben).
-
Integra
titán
válasz
hobizoli #2614 üzenetére
most megint beszéltél jó hosszan arról, ami pont nem lényeges. igenis jól tették hogy az egekbe küldték az e85-öt, vicc, hogy állami meg egyéb támogatással támogassunk meg hogy kajából üzemanyagot csináljunk. csak azért, hogy pár ember jól járjon. etanol exportőr országok meg élelmiszer importra szorulnak. nem érzed, hogy itt nagy a baj?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #2613 üzenetére
Es mi koze annak hogy mit tudok vagy mit nem ahhoz, hogy fosojankok csak azert paraznak most az E10-tol, mert vmi gyogypedagogiai vmi ezt megirta nekik, mikozben ha nem tudnak le se szarnak, hiszen evek ota is mar azzal jarnak amugy...? Amig nem tudtak pont leszartak es jo volt nekik....
Felesleges hiszteriakeltes csak, hogy jaaaaaj beszarik az auto tole. Az E10-tol nem fog.
Idejon a nemet turista hungarisztanba, betankolja a zódijába a 95-st vigyorogva, mikozben 6% annak is mar Etanol reg ota, csak ez nincs odairva kutfejre. Ahol meg amugy is arulnak E85-t, megnyugodhatsz hogy felütik a benzin vele. Es vhogy megsem jonnek a siros emberek ezrei, hogy jaaaaaaj beszart az autom, es juuuj mi lesz most, media reg raugrott volna erre felfujni a temat...Tankoltatal mar E85-t vagy csak olvastal rola vhol, hogy ijen amugy letezik? Havercsavo 100% uzemben tolja ket kocsijaban is, nem volt benzin a kocsijaiban 2 eve, na?
Semmi bajuk tole. Egyikben injektorcsere kellett, de "bután" lean AFR-l ment vele anelkul is, masikban meg az se, beallt ra az ECU.Kivettuk a gyari injektort belole, a gyari injektoron O gyuruk berepedezve (10+ ev hatasa), kozeli hidraulika boltban vettunk sima hidro O gyurut a meretben, veszelyesen komoly 16Ft darabja. De a mindenallo, "Viton" is csak 200Ft. Par hete csereltuk ki az injektorokat neki nagyobbakra, a 16Ft-s O gyuruknek se volt semmi baja.
Na a regi injektorai azzal a 16Ft-l mennek azota is egy masik kocsiban, es minden hiresztelssel ellentetben nem ette meg az E85, pedig 100%-s uzemben nagysagrendekkel tobb Etanol atmegy neki a benzinhidon 255liter per oras szivattyuval cirkulaltatva, mint egy fosomester jurgennek E10-t tankolva es mint ahogy forumprofessszorok szoktak egymastol tanulva irogatni ugy, hogy egyszer mar majdnem lattak olyan embert is, akinek a szomszedjanak az unokatesverenek a volt alt. iskolai padtarsa mar hallott vmit errol a temarol fel fullel egyszer a buszmegalloban... -
Integra
titán
válasz
hobizoli #2608 üzenetére
az, hogy kint etanolra épitett autókat árulnak gyárilag, semmit sem jelent. itt nem erről van szó alapvetően, ez maszlag, senkit sem érdekel. ez annyi, hogy egy ostoba politikai döntés után csak ugrott rá az autóipar a bevétel érdekében, miért ne tennék? a kialakult helyzetért nem az autóipar a felelős, hanem a buta politikusok. francot sem érdekel ez a része, mert nem ez a lényeg, amiről te beszélsz.
a német üzemanyag fogyasztásról és kialakult helyzetről nem sokat tudsz ahogy látom, de hagyjuk is. -
lajafix
addikt
válasz
viharhozo #2611 üzenetére
Természetesen nem ilyen egyszerű, ahhoz hogy a bioethanolgyártás hatását az élelmiszer árra látni lehessen be kell tiltani a bioethanol gyártást és megnézni hogy befolyásolja az árat.
Merhtogy az sajnos trivi, hogy új piacokat nyitott a gabonafelhasználásra a bioethanol, ami a gabonatermelőknek jó, de az állattartóknak már kevésbé. És azoknak a milliárdoknak sem, akiknek sose lesz autójuk ellenben az evésről nem akarnak leszokni.
(azaz ha nem a gabonatermelőnek akkor a kereskedőnek.)
-
viharhozo
addikt
válasz
lajafix #2610 üzenetére
Az ok-> okozat azert nem ennyire egyszeru.
1. Az etanol bizonyos hatarig lehet helyettesito termek, ergo az ara nyilvanvaloan koveti az olajet (itthon is jelentos kapacitasokat terveztek, de meg ilyen olajarnal sem eri meg foglalkozni vele, nem is lett beloluk semmi).
2. Meg ennel is jelentosebbnek erzem, h a forro penzeket jellemzoen a diverzifikacio erdekli, ha betornek az arupiacra, vesznek mindent, mellekes, mekkora a valos kereslet.
3. A vilag eves olajfelhasznalasa ~400 milliard tonna. 2010-ben kb. 80 millio tonna bioetanolt gyartottak. 400 milliard <-> 80 millio.
-
lajafix
addikt
válasz
viharhozo #2609 üzenetére
A kukoricán 25 év alatt 17szeresre nőtt az üzemanyag felhasználás, már majdnem annyi mint amennyi takarmányozásra megy. Természetesen spekuláció is hajtja node spekulálni arra lehet aminek a piaca mozog fel vagy le, s ha a gabonát rákötjük az üzemanyagpiacra, akkor aztán fix követi az olajár változást.
-
viharhozo
addikt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #2594 üzenetére
Miert? Hungarisztanban E6-t tankol a hepciaskodo nemet turista is joideje. Azt meg azt jelenti, hogy masfel tank utan mar ugyannyi Etanol atment a uzemanyagrendszeren, mint naluk az E10-l
Aztan ahol okosba' felutik meg E85-l a benzint es akkor azt is benzinarban veszed meg, ott siman lehet E15 is.Csak nyilvan majd nem kotik az orrara.
Amugy lehet menni 100% E85-l is. Ki kell cserelni az injektorokat a gyari 1.4-1.5x-re es akkor az pont annyival dusit, amivel 100%-s uzemnel mar kell. Ekkor az ECU semmit nem vesz eszre az egeszbol.
Az ijen E5 meg E6 meg E10-t meg rohogve kikorrigalja a gyari ECU is, a visszacsatolt lambda jel alapjan a korrekcioval, 100% uzemet mar nem, mert fordulaton annyit nem tud korrigalni, tul csordul az injektorido.Leteznek gyarilag Etanol uzemre is felkeszitett autok amikben, barmilyen aranyban lehet Etanol meg benzin a tankban, mert egy plusz szenzorral az uzemanyagcsovon valos idoben allitja a dusitasi aranyt ahhoz
USA-ban pl jo 10 eve vannak ijen autok, de Braziliaban is
-
lajafix
addikt
szerintem Integra érthetően leírta: MERT NÖVELI AZ ÉLELMISZEREK ÁRÁT.
nem úgy kell elképzelni hogy a felesleg megrohad, hanem olcsóvá teszi a kukoricát amit aztán megzabálnak a disznók és olcsó a kolbász. Az egész EU jóléte arra alapul hogy támogatással túltermelünk amit aztán olcsó élelmiszer árakat hoz magával. De ha nincs felesleg mert elégetjük, akkor ne tessék csodálkozni hogy kicsit rosszabb termés esetén is nagyot drágul a zaba. -
SpeedR
őstag
válasz
Integra #2597 üzenetére
Miért is gond az, ha a túltermelésből adódó évi több millió tonna kukorica felesleget megpróbálják valami értelmes módon felhasználni?
-
#51736960
törölt tag
válasz
Integra #2597 üzenetére
például lehetne kezdeni valamit a "hátrányos helyzetű" térségekkel, a parlagon heverő földeket bevetni, a segílyeseket kib*szarintani a földre egy kapával a kezükben, a terményt pedig itthon helyben lehetne feldolgozni e85-nek.
ez egy abszolút win-win szitu, csak elhatározás kellene, meg egy megfelelő végrehajtó szerv.szerk: ja, és nem olyan politikusok kellenek a parlamentbe, mint az a mol-báb kdnp-s bűnöző, akinek a javaslatára nyírják most ki a hazai e85 iparágat (a molnak nincs e85 ágazata ugyebár, ezért fáj neki annyira az e85 térnyerése a benya kárára)
-
FF23
senior tag
válasz
#51736960 #2591 üzenetére
Az E85-öt eddig is mindig emelte a benzin árával együtt a Hungrana. Hazai termék, magyar kukoricából, magyar munkahelyek...Akkor mégis mi köze van az olaj árához és a forint árfolyamához ilyen mértékben?
Nem csodálkoznék, ha ezt az 50Ft-ot dirregve-durrogva, de be tudnák nyelni az extra profitjukból. -
aphra2
senior tag
válasz
Integra #2601 üzenetére
Németeknél tudom , hogy gond van , vagy 10 éve hallottam , hogy a kamionok miatt már nem tudom hány millió tonna korom van a környezetbe , ill az utak mentén.
A 30 % adóár difi elég utópisztikusan hangzik , sztem akkor a benzin árát is hozzá emelik majd tuti .
De azért jó lenne egy dízelesnek egyszer aztmondani, hogy én járok olcsóbban -
Integra
titán
természetesen. jelen esetben viszont úgy tűnik, hogy ha a 30%-os különbség meglesz valóban a dizel és a benzin adótartalma között, akkor az talán környezetvédelemre és az egészségre is pozitiv hatással lesz, noha kétlem, hogy bárki is erre gondolt, mikor a törvényjavaslatot tervezte.
európában már nagyon nagy gond van a dizelekkel (szó szerint megfulladsz helyenként tőlük), erre sikerült végre rájönniük a megint hülye politikusoknak. németeknél már nagyon nagy a baj.
és nézzük tárgyilagosan: mo-n a dizel park katasztrofális.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Éjszakai műszak
- Foxpost
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kuponkunyeráló
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- TCL LCD és LED TV-k
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER OC 16GB - Garancia 2027.10.03
- iPhone 15Pro 128 GB titánkék 92% akku
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2540M I 4GB I 250GB I DVDRW I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E6410 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 14,1" WXGA I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- Emlékezetes gamer élmény, amit megvásárolhatsz VAGY akár ki is bérelhetsz! Akár rèszletre is!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3286
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest