-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Nekem meg sajna kukas a hatso gumim, de eldontottem, hogy most nem veszek ujat. Megy fel a teli garnitura holnap, azok meg mind 7mm folott vannak, es ugyis 5 ev utan kukasak lesznek, tehat meg 2 evuk van vissza. Megneztem az elso nyari gumikat, azok meg 6,2mm -esek, nem kellene oket cserelni. Persze az, hogy 6mm korul mar uszik a vizen bizonyos korulmenyek kozott, az nem tul jo, de a szaraz/nedves brutal tapadasnak ez a hatranya. A hatso abronccsal gondban vagyok, mert ugye 255/30 r19 meretben nem volt sehol sem teli itt kint, otthon is csak Dunlop W SP 3D van, ami nem lenne gond. A problema az, hogy 97k darabja. Itt szinten veszett az ara, ezert a 235/35 r19 ment fel helyette, ami egy kicsit keskeny a 9" felnire.
Ami erdekes, hogy nem is talalni masik markat ebben a meretben... Eleg LOL.
Don't Tread On Me
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #27353 üzenetére
Elfelejted hol lakik..
"nem volt sehol sem teli itt kint,"
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #27353 üzenetére
Itt nem valoszinu. Igazabol a tobbseg egyebkent is 4 evszakosat hasznal, mert nagy ritkan van csak meleg. Most mar jonnek a huvosebbek, jon az eso heti otszor. Oktoberben egyebkent is felkerultek volna. Ha most vennek nyarit, akkor azokat ket honapra felrakatni, majd leszedni badarsag lenne. Ezert lett ez a verzio. Most is esik, egesz heten esot mond, 18 fokos csucshomerseklettel, ami inkabb kevesebb. Ejszaka meg mar most is 7-8 fok van.
Ez elozo telen novembertol egeszen marciusig alig-alig volt 10 foknal melegebb, ami mar boven teligumis ido. Es akkor a sok esorol nem is beszelek.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #27357 üzenetére
Decembertol marciusig volt fent az auton a szett, es 7000km-et biztosan mentem az autoval, mert csak annyi volt a hazaut, es az ott tartozkodas. Itt meg belement egy 4k helyben, mivel a teli honapokban nem hasznalom az autot annyit. 7,5-7,6mm-el vettem a gumikat, ugye egy szezont futottak voltak. Most az elsok 7,1mm, a hatsok 7mm kornyeken vannak. Be is b@szna, ha ezen a telen 3mm-t kopnanak. Ez csak abban az esetben lenne lehetseges, ha hirtelen bekoszontene a kanikula, es egesz telen az maradna. Egyebkent is 2 ev van vissza, utana az oregseguk miatt egyebkent is kukasok lesznek. Az autocsere pedig addigra lesz beiktatva.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
whited
addikt
Ma végre kész a bömi
Ajánlatos az összes olajat cseréltetni a szokásoson kívűl, értem ezalatt szervó, fék stb olaj ?Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #27359 üzenetére
Nem, hanem tobb mint 5. Teli guminal pedig az a hatar.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #27362 üzenetére
Azt hiszem ezt nem nagyon kellene magyarazni, mert koztudott dolog, hogy a gumi oregszik, a telire pedig az oregedes meg rosszabb hatassal van.
Egy teszt.
"„Egy szó, mint száz az új és használt téli gumik közötti tudásbeli különbség csúszós felületen erősen kimutatható” – összegzi a tesztet Kőrös András, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrium instruktora. „Ez leglátványosabban éppen a fékezéseknél figyelhető meg. Tudva azt, hogy zömmel már a lökhárító többe kerül, mint 4 új téli gumi, erősen megfontolandó, hogy elmerészkedjünk-e 4 mm alá, vagy 4-5 év fölé a régiekkel. Ebben a tesztben az általános alapelveket kívántuk a középpontba állítani. Láttuk, hogy az alanyok közötti sorrend milyen rapszodikusan ingadozott, így megesett, hogy bizony prémium márkák is erősen lecsúsztak a listán a Használt kategóriában. Megfigyelhető, hogy a profilmélység csökkenése mellett az öregedés hatásaival is számolni kell.”"Minden, amit a téli gumikról tudni akartál
"Másik négyes szabály a gumi életkora. Tapasztalatok szerint a téli gumik a harmadik-negyedik szezon után még megfelelő profilmélység mellett is sokat veszítenek tapadó képességükből, így valódi téli útviszonyok mellett már nem nyújtanak kellő biztonságot. Az ilyen gumikat még elhasználhatjuk nyári gumiként, vagy odaajándékozhatjuk olyan ismerősnek, aki télen csak síkvidéken, jó útviszonyok mellett használja autóját."
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #27364 üzenetére
Az lehet, Te megtetted, lelked rajta. De nekem az a 20-30, esetleg meg tobb meter eleg sokat szamit. Ha masba nem is, akkor az auto epsegebe egy veszfekezeskor. Meg azt is elfogadom, hogy ez 100 loeros autora totymorgos hasznalat mellett a 'jo lesz az meg par szezonra' felfogas elfogadhato(pedig nem az, veszfekezni azzal is kellhet 130-rol, vagy 90-rol), de egy erosebb autora bun ilyet felrakni. A nemetek 2, max 3 ev utan dobjak le a telit, es veszik az ujat.
Azt kell elfogadni, hogy egy 5 eves teligumival kb. 50%-al megno a fekutad ideg, nedves uton, ha tetszik, ha nem, profilmelysegtol fuggetlenul.
Hoban inkabb a profilmelyseg szamit, de kiszamolhato, hogy mennyi km-et mesz mely hoban, es mennyit hideg, nyalkas aszfalton.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
KINKY_007
aktív tag
Én azon gondolkodom, hogy a semi-slick mennyire jó közúton, játszós autóra gondolom ér.
Nem a videó hatására, de vicces, hogy pont ilyen gondolatmenettel lett e36-om...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
peetmaster
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy mik a tapasztalatok Osram és Philips izzó terén? Szeretném lecserélni a tompított izzókat (E60 facelift előtti), mert a COB Angel Eyes-hoz (6000K) képest elüt a színük és így az összhangnak lőttek.
Ezt néztem ki jelenleg, mert nagyjából ez egyezik meg a nappali menetfény színével.
Mit ajánlotok? Előre is köszönöm!
-
bucsher
őstag
válasz peetmaster #27370 üzenetére
Nekem philips van és nagyon szeretem. 4300K
In the pipe - five by five!
-
bucsher
őstag
válasz peetmaster #27372 üzenetére
PHILIPS D2S (85122+) GYÁRI színhőmérsékletű xenon izzó, 35W
In the pipe - five by five!
-
Möhe
addikt
válasz peetmaster #27372 üzenetére
Csak érdeklődés szinten, miért kevés?
Az angel-hez, vagy hogy láss éjjel? -
peetmaster
senior tag
Nem kevés, csak színben nem passzol és - függetlenül attól, hogy én szemből nem találkozok a saját kocsimmal - így abszolúte nem tetszik. Ha csak szimplán a helyzetjelző ég, az úgy gyönyörű, de ha a tompított is....túl "sárgás" a COB-hoz képest.
Természetesen az sem elhanyagolható, hogy a belinkelt Osram-nak nagyobb a fényereje, mint a mostaninak, ergo jobban látok vele, de ez jelenleg másodlagos, hiszen ilyen téren a mostanival sincs nagy gondom.
bucsher: ahogy nézem, árban körülbelül ott van, mint az Osram, de Kelvin-ben nem megfelelő.
-
whited
addikt
Sziasztok
Van lényegi különbség fékbetétben az ATE és a FERODO között?Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
whited
addikt
Sziasztok
Valóban nem érdemes egy közel 300k km-t futott kocsiba a gyári 0w40-es olajat tenni mert túl híg és füstölni fog? :\Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
Maxell014
senior tag
Sziasztok !
Szeretnék venni egy e39-et és nem tudom, hogy melyik volna a jobb választás. A 25tds vagy a 25d ? Ebben szeretném kérni a segítségeteket.Előre is köszi !
-
szőröscica
addikt
válasz whited #27381 üzenetére
Ez marhaság. Semmivel nem "hígabb" üzemmelegen mint egy szar 10W40-es olaj, ellenben hidegindításkor sokkal hamarabb eljut minden helyre, hamarabb épül fel vele a kenés. És mint tudjuk, a motor leginkább hidegen kopik, míg olajfogyasztás meleg állapotban, nagy terhelés mellett jelentkezhet.
[link]
Javaslom ezt a videót megnézni, nyilván -22 fok ritkán van erre, de azért el tudod képzelni, hogy mennyire jót teszel az autódnak azzal, ha 0W vagy 5W olajat használsz.Maxell: 25d. Erősebb, kevesebbet fogyaszt, tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
whited
addikt
válasz szőröscica #27384 üzenetére
Mivel foglalkozunk autókkal, stb így tudok nyilván eredeti bmw 0w40-t is bele tenni viszont ha most belerakom az 5w30-t, és a kövi olajcserekor(+10k km) ha akkor kapja majd a 0w-t az túl sokat nem változtat, nem, már mint nem igazán tenne benne kárt ?
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
szőröscica
addikt
válasz whited #27385 üzenetére
Egy jó minőségű 5W30 a magyar éghajlati viszonyok mellett tökéletes, de ha nem sajnálod a pár ezer forintos felárat olajcserénként, akkor nyugodtan mehet 0W30 is bele. Az E39 530d mindig 5W30-at kapott nálunk, BMW-t vagy Aralt, 380 ezer km-es korában sem evett belőle 1-2 decinél többet 20 ezer km alatt.
Én pl. Eneos Sustinát használok, ami papíron 5W30-as, viszont a tech sheetjén szereplő viszkozitás adatok alapján igazából a 0W20-as olajokhoz van nagyon közel. Ezt sem eszi az autóm, igaz ebben mindössze 200 ezer km van.
Ezekbe a motorokba a 10W-t kell nagyon sürgősen elfelejteni, egy korrekt, teljesen szintetikus 5W30/5W40 vagy 0W-s párjuk tökéletes beléjük, futástól függetlenül. Ha erős olajfogyasztást tapasztalsz, akkor nem sűrűbb olajat kell beleönteni, hanem az okot kell megszüntetni.
[ Szerkesztve ]
-
whited
addikt
válasz szőröscica #27386 üzenetére
mi általában ezt az 5w30t használjuk
[link]amiatt is kérdem, mert a gyári olajat kb 20e ft-ért tudnám megvenni a 7L-t
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
szőröscica
addikt
válasz whited #27388 üzenetére
Ilyet még nem használtam, nem ismerem. Elég sokat próbáltam már: Aral, BMW, Castrol, Elf, Eneos, Ford, Mobil, Total biztos volt saját vagy családi autóinkban. Amit alapvetően megfigyeltem, hogy azonos gyártónál hasonló minősítéssel rendelkező olajok között is van különbség, a drágább mindig jobb: pl. a Castrol Magnatecet ha 10 ezer után ledobtam, érezhetően finomabban járt a motor, míg egy Edge esetében gyakorlatilag semmi különbség nem volt tapasztalható, ergo előbbi már jócskán elhasználódott. Ugyanezt megfigyeltem az Elf és Total olajoknál is, a drágább érezhetően jobb volt.
-
Maxell014
senior tag
válasz szőröscica #27384 üzenetére
és mennyire rozsdásodik meg rohad a karosszériája ? a tipikus helyeken szokott ez is? küszöb, torony ilyesmi ?
-
bucsher
őstag
-
whited
addikt
Sziasztok
Bocsi a kérdésért, de mi a normális olaj fogyasztás egy közel 300e-t futott 520i-ben?
Most lesz friss olajcsere, és kezdem használni de szeretném tudni, hogy mégis mi, merre, hány méterHa nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
CharlieDrop
veterán
-
whited
addikt
válasz CharlieDrop #27398 üzenetére
1998-as 520i, 150Le
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Jelszókezelők
- Hegesztés topic
- Robotporszívók
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Tanulmányi tapasztalatok a Műszaki Egyetemmel kapcsolatban?
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Motoros topic
- Napelem
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest