-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
Sziasztok! De rég jártam erre...
A 740d és az 535d motorja között mi a különbség?
Bajban vagyok, egyszerűen nincs kínálat 535d GT-ből, úgyhogy szemezni kezdtem egy 740xD-vel, pontosabban barátkozni a gondolattal, hogy kicsit mélyebben zsebbe nyúlnék és letennék a hatchbackről.
Egyébként már több mint egy éve kint van az új 7-es széria, miket lehet hallani róluk?
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #31151 üzenetére
Én ráwikipediáztam neked.
Gondolom akkor 535d gt-ből is xdrive-osra gondoltál, bár ez kb. mind1.
A lényeg, hogy 740xD 2010 szeptembertől volt kapható. A motorkódja: N57D30TOP. 306 lóerő 4400on, 600nm 1500-2500 között. A 2012es facelifttel a motorkód ugyanez maradt, csak 313 lóerő 4300on, 630nm 1500on (ezt lehet hanyagságból nem írták ki 2500ig?). A facelift előtti 6.3 alatt gyorsul 100ra, a faceliftes 5,7 alatt.
Az 535d gt-ben a motorkód N57D30. 300 lóerő 4400on, 600nm 1500-2500 között. 6,0s a 0-100. A faceliftes motorkód ugyanaz, 313 lóerő 4300on, 630nm 1500on, és 5,6s a 0-100.
Azt hiszem a TOP felirat csak kukacoskodás, és a mind a két motor tök ugyanaz lesz, csak az 5gt-be eleinte kevesebb lóerőt raktak. Chippelve ugyanúgy dalolnak szerintem. Az 5gt eleve a 7es vázára épült, szóval szerintem fenntartásban ugyanott lennél, de én nem vagyok szakértő, csak ez tűnik logikusnak.
-
Viszlát
addikt
Köszi, hogy foglalkoztál vele, idáig jutottam el én is, ezért kérdeztem rá, hogy hátha itt a szakik megmondják a tutit. De valszeg csak elnevezési hülyeség ez a BMW részéről akkor...
Az új 7-es egyébként már 316 és 680Nm.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #31153 üzenetére
Az új 7es 740xd esetén -90kg, 5,2 alatt futja a 0-100at, 320 lóerő a 313ról, és a 630nm nem 1500nál jelentkezik, hanem 680nm lett 1750-2250 között. Az új motorkódját ugyan megtaláltam, de semmi komolyabb taglalgatást, hogy miben más.
Azért durva, hogy tulajdonképpen 5-6 év alatt 6,3-ból lett 5,7, most meg már 5,2s a 0-100 ugyanúgy xdrive hajtással. Ez azért már keményen érzékelhető, kérdés az, hogy vajon autópályán megnyomva mekkora különbséget okozna az a pár technikai ficsőr, amivel ezt lehetővé tették. Szerintem nem sokat számítana.Érdekesség, hogy az 535xd gt-t nézve a 630nm nem csak 1500nál, hanem 1500-2500 között van, tehát lehet a trehányság miatt maradt le máshol a második fele. Ez egyébként +210kg az új 7eshez képest.
Tehát 535xd gt 2145kg
F01 740xd 2025kg
G11 740xd 1935kgÉrdekes, h ezek ellenére lehelettel jobban gyorsul 100ra az 5gt mint a régi 7es.
Nekem egyébként még mindig bejövősebb az 5gt. Anno ez a kocsi hozta az új designvonalat 2009ben, és szerintem még a 7es bmw-t is beelőzte fél évvel. Ehhez képest az új 7es előbb jött, az új 5gt pedig még nincs itt. Talán magasabban is ül az ember az 5gt-ben, jobban pakolható, cserébe sokaknak nem tetszik a hátulja.
Az biztos, h sokkal praktikusabb, és fehérben nagyon-nagyon szép. Legalábbis az utcában áll egy 535i gt, az nagyon bejövős. Azt az egyet sajnálom csak az 5gt-vel kapcsolatosan, hogy nem volt hozzá m-paket. Szerencsére időközben pótolták ezt, na úgy már nagyon üt. -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #31155 üzenetére
Szerintem ősszel mutatják be, és jövő év eleje lesz mire jut is belőle a delikvenseknek. Az álcázott képek alapján nem annyira elrugaszkodottak a modellezett képek, erősen új 7esre fog hasonlítani, persze ez nem meglepő
-
H.Ezredes
őstag
Mindig az aktuális 7-es hozza az új forma világot... Az összes többi pedig követi ezt.... Az viszont nyilvánvaló ,hogy ahogy jönnek ki az újabb modellek úgy változik kicsit a kép de mindig a 7-es adja meg az irányzatot. És a hetesből kerül átültetésre a technika is... Az újítások és az új technológia mindig a hetesben jelenik meg és onnan kerül át a későbbiekben a többi modellbe és innen kerül továbbfejlesztésre is
(#31153) Viszlát
Azért még nincs kint egy éve...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Viszlát
addikt
A réginek nekem sem tetszik a hátulja, szerencsére a facelifttel pont annyit változtattak amennyit kellett, mert egyébként nekem is nagyon bejövős, szebb formájú mint a szedán és egyértelműen praktikusabb, kényelmesebb.
Ami komoly probléma vele, hogy nincs belőle kínálat, legalábbis itt angoléknál tele van a piac a kétliteres változattal, 530d-ből kicsit több, de faceliftes 535d-ből egészen konkrétan 4 darab van és mind fekete. arról nem is beszélve, hogy alap felszereltséggel. Nekem meg lennének ilyen hülye igényeim, hogy Head-up display a teljesen felesleges 20" kerék helyett, ülésfűtés/hűtés, meg ne a legolcsóbb bőr legyen, de lassan egy éve követem a piacot és nem láttam az igényeim szerintit, valami mindig hibádzott. Aztán úgy vagyok vele, hogy ha ennyit költök egy autóra, akkor ne kelljen már kompromisszumokat kötnöm.
Az új hetes ezért is tetszik, mert minden amire vágyom szinte az összes eladó példányban benne van és hát nem mellesleg gyönyörű. Nyilván 5-6M Ft különbség is van közöttük...
Ez a részlete önmagában instant szerelem:
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #31160 üzenetére
Én meglepődve láttam, hogy már kétliteres motorokkal is kínálják az 5gt-t a facelift óta. Az úgy aztán tényleg A-ból B-be járgány már a súlya mellett
Szerintem ha türelmes vagy, akkor 1 év múlva ilyenkor már csak-csak lesz új 5gt is. Addig gyűjtögetsz, aztán ha megtetszik az új 5gt, akkor rendelsz egy ízlésednek megfelelőt, addig pedig hátha előkerül egy ízlésednek megfelelő 7es vagy mostani 5gt, kivéve ha sürgős a kocsicsere.
Ahhoz képest h 2 éve vetted az 530d-t és 4-5 évre tervezted, kicsit megfordultál
-
Viszlát
addikt
Új autót biztosan nem, nem veszi be a gyomrom, hogy 25-30ezer fontot bukjak el egy év alatt egy autón.
Olyan szempontból lenne ideális a közeljövőben a váltás, hogy az F10-ből most még viszonylag jól ki tudnék szállni, 5 éves, nincs baja, egész normális áron elmenne. Ami miatt változott a tervem az az, hogy közben kiderült, hogy az itteni BMW feltételei csak akkor teszik lehetővé az autó 7 éves koráig kiterjeszteni a garanciát ha ezt 3 éves korában megteszed. Tulajdonképpen lejár a 3 év és vagy 2 éves vagy 4 éves kiterjesztést veszel meg. Ha a 2 évest vetted, akkor annak lejártakor nincs lehetőség újabb 2 évre kiterjeszteni, így 5 évesen vége a gyári garinak. Azt, hogy ebben mi a logika, senki nem tudta nekem elmagyarázni tőlük, de ez van. Persze lehetne máshol kötni rá, de vicces módon az egyébként iszonyatos szolgáltatási árakkal dolgozó BMW saját kiterjesztése messze a legkorrektebb ajánlat, 550gbp/2 év vs 1100-1200gbp/év...
No mindegy, majd csak lesz valahogy.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #31164 üzenetére
Én sajnos azt vettem észre, hogy sok autót max. 1 éves korában 30ezer km körüli futással árulnak úgy, hogy extra is van benne rendesen, és akkor az alapárhoz képest még olcsóbb is, pedig közel fullosak.
Ha ezen az 1 éves koron túl nézem a kocsikat, akkor iszonyat ritkán látok olyan autót, ami 6 éves korig bezáróan rendesen fel is van extrázva. A legtöbb fapados sajnos.Én olyan 80ezer km-ig közel újnak érzek egy autót, de ha már 1 éves koron túl kell keresni, akkor a jobbféle extráknak sokszor lőttek. Gondolom ezt tapasztalod te is, és ezért volt anno nehéz kipecázni az 5öst is.
-
ADAM1337
nagyúr
ennek lehet hinni, mármint az oldalnak, és pl ennek a kalkulációnak.
Csak azért mert e39-en van 225/45 és annak a gyárija 235/45 és kicsit kevesebbet is ír rá, most 2,4 elől és 2,4 hátul a nyomás, de hátul puhának érzem.
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Igen, anyagilag semmilyen indok nem szól az újabb autók mellett, viszont ha mindenki így gondolkodna, akkor biztos nem is kapnál használtautót, mert újat senki se venne előtted.
Tehát lehet itt számolgatni a garasokat, de van akinek új autó kell 0 km-rel és kész.
Van, akit nem zavar, ha előtte már más beletett 1-2 év alatt 20-80ezer km-t, cserébe 3/4 áron kapja meg az autót, ami még mindig közel újnak felel meg, viszont a 20 millás kocsit már 15ért elviheti, spórolt 5 millát és élményfaktorban kb. semmit sem bukik.
Van, aki eleve csak onnantól foglalkozik a kocsival, hogy legalább 50%-os ár környékére esik az újkori értékhez képest, és ebből próbálja kihozni a legtöbbet (3-4 éves kor). Itt már láthatóak sokszor a használatból eredő nyomok, de már csak 10 milla a 20 millás autó, viszont már kijött a facelift vagy az új típus, ami biztos nyálcsorgatóbb.
Az aranyközépút talán 6 éves korban van 1/3 ár körül és remélhetőleg 200ezer km alatt, de itt már nő a bizonytalanság, látszódik h nem új a kocsi, bármikor törhették, tekerhették, jönnek a nagyszervizek, stb.. Aki ezt nem óhajtja, az a kockázat mértékének csökkentése érdekében fog egyre többet költeni, míg a végén a 0 km-es autóig jutunk teljesen a saját ízlésünkre szabva.Ezt mindenki a saját anyagi helyzete és gondolkodásmódja alapján lövi be.
Te csak az értékvesztéssel számoltál, semmi fenntartási költséggel, pedig az is brutális tud lenni egy drágább darabnál, főleg casco-val Van az simán napi 20ezer Ft is akkor már. -
ADAM1337
nagyúr
válasz crissprivat #31169 üzenetére
Én is úgy csinálom, csak ugye más gumi méret van a kocsin ergo nem szerepel az azért egy hasonló bódés illetve súlyú kocsinak az értékeire lenne szükségem.
E46 touring 325i-jére 17"-hez és 225/45-hőz csak nem találom a képet róla. -
#56573440
törölt tag
Szerintem még a nálunk boldogabb vidékeken se nagyon cserélik le az egy éves prémium kocsikat ekkora bukóval csak hogy egy újba ülhessen bele megint. Persze biztos van, és teljesen más a fekvése ha egy játszós vasról van szól lásd ferrari és társai, mert azokba valós kilométer alig pattan és jöhet utána minimál bukóval vagy épp plusszos kiszállással egy lambó vagy más.
A legtöbb pl német cégnél akikkel kapcsolatba kerültem viszont tömegével lízingelik a felsőbb embereknek az új vasakat, megvan a keret, abból bizonyos határok között amit szeretnél megy. Egy két év után meg kapják az újat megint ha úgy van.
-
Bécike87
csendes tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani valakit aki lecserélné a váltó olajat és a hozzá tartozó dolgokat?
BMW X5 E53 3.0D automata (2006)
Mennyire rizikós egy ilyen olajcsere?Várom válaszotokat!
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz #56573440 #31172 üzenetére
egy bármilyen lízing/autókölcsönzőnél kieshet az autó 30K km után.
Dolgoztam kölcsönzőben, mentünk "túlfutott" 2 éves A mercivel, 140 ezer volt benne, heee, simán nem tűnt többnek 30 ezernél, kérdeztem egy kulcsos autó?
És nem, nem az volt, csak rendesen karban volt tartva és ennyi idő alatt nem hullott szét még a belseje
ennyi a trükk
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Blaise
veterán
Sziasztok!
2006-2008 körüli 2-3 millió között árult E90 320d (163le) kocsik mennyire kockázatosak? Miket lehet beszívni?
Kb milyen költségekkel jár egy ilyen autó fenntartása?
[ Szerkesztve ]
-
ADAM1337
nagyúr
válasz stickermajom #31183 üzenetére
Azért érdeklődők, de nem szoktam hidegen vadulni, sőt 4-5km után megyek csak 2000rpm felé kb addig szolidan várom a melegedést még így nyáron is.
De eddig csak jókat olvastam ezekről a fékekről. -
MPowerPH
félisten
válasz crissprivat #31186 üzenetére
Sajat tapasztalat, EBC USR tarcsak+redstuff betetek. Fekeroben utik a gyarit, brutal milyet fognak. Pedig a gyarival sem volt gyenge. Az persze meg kerdeses, hogy a nagy igenybevetelre hogy reagal, mennyire lesz hullamos. De 3 het mulva az is kiderul. Arban majdnem ott van, mint a gyari.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ADAM1337
nagyúr
válasz MPowerPH #31187 üzenetére
A gyári is fog rendesen, de azért volt jobb fékkel ellátott autó alattam azért agyalok a kicsit erősebb fékeken.
A blackstuff nagyon olcsónak tünik azt érdemes ehhez a tárcsához vagy túl nagy a kontraszt akkor már ?
Green-re írják, hogy nem porol már annyira, red-et magyar forgalmazónál nem találok kint látok 100 font körüli árakat. -
MPowerPH
félisten
Be. Fokozatosan terhelem, de hetvegen nem birtam ki, es nyomtam egy veszfeket 200-rol. Belso szervek egybol atrendezodtek, elsu gumikat sajnaltam.
Mod: es utolag is kosz a tanacsot, a betet nagyon bevalt. Bizok a tarcsaban is.
Adam: red az kicsivel olcsobb, mint a yellow. Pedig amikor en kerestem, volt nekik mindegyik. Ha kell, akkor viszek haza Neked.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ADAM1337
nagyúr
válasz MPowerPH #31190 üzenetére
Egyelőre körbe lesek, mi merre mennyiért most fogják szétkapni a fékeket úgyis a kézifék miatt aztán tudok okosabbat, utána lesz műszakira felkészítés, de a fékkopás jelzőm már jelez igaz sárgán, ha cserélni kell már most akkor viszont egyből kell.
Szóval nem tudok várni utána vele, 08.11-ig van műszakim, de köszönöm a felajánlást nagyon!
-
H.Ezredes
őstag
Fék tuningra még mindig azt mondom gyári tárcsa gyári betét lyuggatva. Mindenki 100%-os elégedettséggel használja és mindenki érezhetően és jelentősen erősebb/jobb fékhatásról számolt be. + kevésbé kopik és melegszik el. Egyébként a gyári betét kevésbé is porol.Minden tárcsához a lyukosztás igazítva. Mindegyikre ki van számolva az ideális lyukak helye íve és száma... Más fékekkel is működik pl ATE , Textar. Mi így "tuningolunk"
Kis 6HP turbina felújítás és perselyezés...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
CharlieDrop
veterán
fék tuningról csak annyit, hogy a szomszédot ezért tolták meg hátulról, a kis Poloján vmi dulva fék volt, ő meg tudott állni a mögötte jövő meg nem...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
#56573440
törölt tag
válasz CharlieDrop #31194 üzenetére
Anyám első autója a bakancs micra volt. Előző tulaj 4 olyan tárcsát rakott rá, hogy egyforintoson lazán megállt bármilyen üzemszerű sebességről. Az szürreális volt
-
MPowerPH
félisten
válasz CharlieDrop #31194 üzenetére
Meg mindig jobb, mintha Te talalnal valakit telibe. Tudod, mindig a hatulrol jovo a hibas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
H.Ezredes
őstag
válasz Blaise #31181 üzenetére
Tipushibakrol a teljesség igénye nelkul:
CCC modul csere (prof navi)
Bluetooth modul csere (MULF1 főleg)
Csomagtér kabelkoteg torese( emiatt számos hiba, rosszabb esetben FRM modulcsere is kellhet)
Hátsó lámpák foglalata a melegtől tönkremegy (akár a lampa is)
LCI hátsólámpaindex elektronika
üzemanyag túlfolyócső kilyukad
Málló belső foganytu es középkonzol bevonat (újan megfizethetetlen)
Tönkremeno prof rádió kijelző
Tönkremeno cid kijelző
Kanyarkövető modul beázik es tönkremegy
bixenon lámpánál fényszóró mód nem működik
Anyósoldali ülésfoglaltsag érzékelő törése.
E91nel beázás a csomagtartóban (pdc modul, erősítő is kaphat)
A lampamoso fuvokainak beragadasa es burkolatainak leesese
Belsőter fűtésventilator es ellenállás meghibásodása
A belsőtéri lamellaallito fogantyu törése.
Keyless bizonytalan nyitása/zárása
Elektromos kormanyzar hibája, emiatt a kormányoszlop cseréje kell.
Berohado futóműallito csavarok
Termosztátok cseréje (bc nem jelez) DPF pl emiatt eltömődik
Segedvizpumpa csere (90% hogy kell)
Izzitogyergyak relével
Szivosor ellenőrzés, ha kell dugozas. M47 pl
Ablakemelő szerkezet meghibásodás.
Vezetőoldali zarhiba / és összes többi
Málló csomagtérzar burkolata
Bebarnulo tükörlap ami nem is igazan fűt egy ido utan.
Lancszakadas nehány típusnál (n47 bizonyos szeriai foleg) jellemzően 2007-2010 Között 4-6 Hengeres dízel motorok !!
Szivargo lampamoso es ablakmosó
Kormányműcsere
Hátsó hardy repedés
Dificsere a nagyobb motorosoknal, foleg ha használták is pl körforgalomban 😉 18D difi gyenge
Benzinesek hidrotőke, nagynyomású szivattyú,befecskendezők, elektromos vízpumpa. Közvetlen benzinbefecskendezésnél a hengerfej járatokba lekokszolódás nagyon-nagyon erősen.
N52
Láncnyúlás komplett vezérlés csere
20si es 16i hengerfej repedés
Egyébként az összes benzinesre elmondható,hogy a hengerfejben kikopnak a szelepvezetők stb.. Gyújtó trafók fáradása
Csomagtér teleszkópok fáradása
250ekm fele esélyes lehet az automata valtó is (használatfüggő) ( Turbina leginkább és a perselyek a váltóban kikopnak ezeket is cserélni kell )
Esélyes lehet az időszakos csere:
Szijak, gogokkel, szijtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak, kartergazszuro, akkumulátor, fékek ellenőrzése,porlasztó/k 20d M47 eseten harmonikacső, M47 mitsubishi turbó gyakori meghibásodása[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄