Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    válasz Gsx-rr #59952 üzenetére

    Ne keverjük már a német átlagot a magyarral. A német átlag távolságot a magyarral. :) A német eurós fizetést a magyarral, miközben egy auto kint sem drágább mint idehaza, sőt.
    Aki nagy távot ingázik, nem saját kocsival teszi, vagy ha igen vállalkozó és annak megfelelően vesz autót.
    Én is viszek évente 5-10 alkalommal szekrényt vagy túlméretes bútorokat, mégse veszek teherautót és járok azzal, pedig mennyivel egyszerűbb lenne.
    Egy átlag magyar nem megy napi 100+km-t és nem ugrik le Debrecenbe a spanjáért. Lehet az is, hogy nem vagyok 2x éves ezért látom másként. :)
    Hazai statisztika alapján itthon az autósok 49%a 10 ezer alatt meg egy évben, ennek 11%-a az 5 ezret se éri el évente. Havi 800 km alatt van ez bőven. Ez napi 38km ha csak hétközben megy az autóval, ha hétvégén is megmozdul még kevesebb.
    Érdekességként:

    Megnézitek látszik ami sok % az mind-mind lakáshoz/házhoz közeli esemény.
    Én értem amit irtok, de berögződés nem racionalitás.
    Racionálisnál tartva, na ez megint az a jelző amit itthon sokakra nem lehet mondani. Mennyi 6-8M-os autó áll a panelok előtt mert fontos a látszat… évekig nem volt garázsom, nem is volt soha értékes autóm, mert a cél az volt, hogy legyen garázs (ház) aztán ha nem az utcán áll akkor van értelme más kategóriába gondolkozni.
    Meg a sok 5 ezerért tele is jellemző, aki inkább kettővel drágább kategóriát vesz, mint amit megengedhet a bevétele alapján és fenn is tudja tartani.
    Én megfontolt vagyok alapvetően, és igyekszem előre látni, ha nyomos okom van levezetni 6-800km-t teszem azt 10 perc múlva indulva, fogok tudni találni alternatívát és persze nem elektromossal vágnék neki, de ettől még nem készülök fel ilyenre, hisz nem átlagosan élethelyzetben előforduló esemény.

Új hozzászólás Aktív témák