Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz AuraSync #7542 üzenetére
Én nem a járulékokat sokallom, hanem az ügymenetet tartom egy f@szságnak.
Miért nem lehet, a mai digitális világban azt megoldani, amit pl. az autópálya matricánál?
Kimegyek repülni a pusztába a légtér,hu-n vagy az erre csinált NER-es appon keresztül megnézem, hogy ott ahol repülnék éppen mi a helyzet, aztán a Simple-n keresztül veszek oda levegőmatricát Bár amilyen retardáltak biztos ki fogják találni, hogy a drónra rá kell ragasztani majd egy A3 méretű fizikai matricát Az egyik rotorjára!Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Statikus
senior tag
Pedig a kerékpárra kötelezővé tenném a kötelezőt, amilyen állat módon mennek, szlalomozva autók között, át a piroson, ha az autósávban van zöld, akkor autó, ha a zebrán, akkor gyalogos... Mi történik, ha lever egy tükröt? Semmi... elteker. Még rendszáma sincs, ráadásul most kötelezően maszkban van mindenki...
Erre mondják az "OKOSOK", hogy akinek van pénze autóra, annak legyen pénze tükörre is, ha leveri egy barom? Sajnos hallottam már ilyen gondolkodásmódot is, beteg... -
Statikus
senior tag
válasz AuraSync #7542 üzenetére
És te a videoknak hiszel, vagy a saját tapasztalatodnak? Én Budapest sűrű részein is repültem már, talán 100m volt táv, amikor csipogott, hogy nincs jel, gyenge jel. Kicsit mozogtam és megvolt. Mindezt úgy, hogy nem volt rálátás, két ház volt közöttünk.
És ha szeretnéd, olyan videót is tudnék készíteni, hogy szobán belül, fél méter távolságban sincs jel. Csak egy jelzavaró kell. Jelzavaróval pedig bármit megzavarok, nem csak a wifi-t.
Kiváncsi lennék ki volt az a barom, aki kitalálta ezt a mondást: akinek telik majomra legyne pénze banánra is... Autónál ez még igaz is. Van sok proli a panelrengetegben, akinek csak az számít, hogy meglegyen a fasza autó, persze 99% hitelből, törlesztgeti, amíg van állása, aztán amikor valami baj van, már viszik is az autót. De legalább megmutathatta, hogy volt - fullhitelből. Nem gondolom, hogy a drón egy olyan dolog, amit minden hülye megvesz, csak azért, hogy legyen. Ha így lenne, lépten nyomon jönnének szembe a drónok. Szintén Budapest és környező települések környékén még soha nem futottam össze másik drónnal, persze ez azt jelenti, hogy nem olyan helyeken járok, ami másnak is érdekes lehet.
A szabályok megszegését viszont igenis szankcionálják, súlyosságtól függően elsőre figyelmeztetéssel, utána pénz, majd elkobzás, repülés megtiltása, kötelező ismételt vizsga - ha lenne kötelező első vizsga Ehhez azért még nagyon gyerekcipőben járunk, ezért szabad a rablás, szabad a fotózás, szabad a kukkolás, szabad minden, a károkozás is...
-
Szabó András
tag
Azt egy kicsit túlzásnak érzem, hogy van egy kis 80-90 grammos szerkezetem, amivel nem 100, 50 méterre nem merek elmenni, mert önállósítj magát már 30 méter távolságban is, és mindig úgy repültem, hogy párom figyelte, hogy mit csinál, meg az egész szerkezet valami huszonegykét ezer Ft volt (igaz azért, mert akciós volt, de nem 90% volt az akció ), és ha most jól értem erre is vonatkozni fognak olyan szabályok ami Európában példátlan. Bár nekem a tervezet sem egyértelmű. Abban a tudatban vettem vagy 3-4 hónapja, hogy erre nem kell engedély meg miegymás. Nos a végkövetkeztetésem már sokadjára az, hogy nem örülök, hogy ebbe az országba születtem, persze nem lenne jobb Líbia, vagy Csád, és hasonló országok, de valami Finnországot, vagy Norvégiát, vagy hasonlót nagyon el tudnék magamnak képzelni, persze ha oda születtem volna.
Valaki tud abban segíteni, hogy most mit kellene betartani a kis 80-90 grammos DJI Tellomnal? Mert nem tudok eligazodni ezen a dróntörvényen. -
t72killer
titán
válasz AuraSync #7542 üzenetére
Szerinted aki tilosban jár és tényleg le kéne szedni az égről, az fog regisztrálni, bejelentkezni bárhova? Hozzánk egyszer belesett egy drón az x+1. emeleten, ablaktól 30 centire lebegve. A dolog gyönyöre, hogy kisreptér védelmi zónájában vagyunk, azaz a mostani rendszer szerint is szigorúan engedélyköteles lett volna errefelé felszállni. (Németo-ból írok, nincs olyan minden alkalomra légtérhasználatit kérő szabály, mint Mo.-gon).
#7546+8: ennyi. Kötelező biztosítást mondjuk általánosan előírnék mindenkinek, egy rossz helyen átrohanó gyalogos is brutál károkat tud okozni akár a saját halála árán is - ami nagyon szomorú, de a végén te állsz ott egy totálkáros kocsival pl.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
veterán
válasz Szabó András #7557 üzenetére
Én is túlzásnak tartom, de ettől még ez egy szabály. Hülye szabály? Az. Be kell tartani? Be. Ennyi a lényeg. Nekem is Sparkom van, nem egy vadászgép, se nem nagy, se nem nehéz, se nem gyors, mégis megkértem rá mindig az engedélyt, ha tudtam, hogy BIZTOSAN fogom adott területen, adott időben használni. A gond az, amit KillHates is írt: bonyolult és lassú az egész eljárásrend, ráadásul teljesen szembemegy a józan ésszel, valamint a jellemző felhasználási szokásokkal. Plusz, nem hogy könnyítettek volna az eddigi szabályzáson, hanem jókorát szigorítottak rajta, ami nettó f@szság, és teljesen ellentéetes hatást vált majd ki, ezt jól mutatja ez a fórum is. Az, aki eddig kért, az sem fog ezzel szórakozni, mert vicc az egész... És a legszomorúbb, hogy azok ellen, akik ellen valójában kitalálták az egészet, semmit nem fog érni, mert a gerilla újságíró ugyanúgy nem kér majd engedélyt, és ugyanúgy meglesi majd Lölő pucsító ánuszát az ablakon keresztül, ahogy az épp zihálva töcsköli a közpénzt.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
A magyar rendszer teljesen idejétmúlt, nem működőképes. Nem hiszem el, hogy a repülőknek is heteket kéne várni egy-egy légtérhasználati engedélyre/ennyire tudnak előre minden mozgást.
Annyi kéne egyébként, hogy a drón wifi-n publikusan sugározzon egy egyedi SSID-t, ami alapján pofon1xerűen azonosítható lenne a pilóta - illetve a madár pontos pozíciója repülésbiztonsági szempontból. Mivel alapból van wifi minden madáron, a nagyobbakon nem is akármilyen, ezt egy sima FW-frissítéssel minden gyártó meg tudná oldani.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
veterán
válasz t72killer #7560 üzenetére
A nagyvasakon van válaszjeladó, én inkább a sárkányokon vagyok meglepődve, amin semmi ilyesmi nincs, de erről már értekeztünk itt korábban. Mindegy, bízom benne, hogy végül valami értelmes kompromisszumlla vezetik be a törvényt. A DOE gondolom, üti a vasat.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"és ugyanúgy meglesi majd Lölő pucsító ánuszát az ablakon keresztül, ahogy az épp zihálva töcsköli a közpénzt."
Bearanyoztad az estémet, szakadok a röhögéstől! Bátorkodom kijelenteni, hogy ez volt a hét kommentje!
szerk:
#7565
Jobbak vagytok mint egy standup-os![ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Statikus
senior tag
válasz KillHates #7567 üzenetére
Pártállástól függetlenül és politikától mentesen lenne egy megjegyzésem - bár úgy látom, a téma már megérkezett.
Mindenki közpénzezik, mert az olyan menő manapság. Az összes közalkalmazott, köztük az óvónők és tanárok is közpénzből élnek. Az a közel 20.000 alkalmazott és családjuk is közpénzből él, akiknek munkád ad a nevezett.
Abba nem szeretnék belemenni, hogy ki, hogyan, mennyit, ez a része nem lényeg a mondandóm szempontjából és nem is szeretném ilyen irányba vinni a fórumot.
-
Fuhur
kezdő
Nagyon off irányt vett a fórum. Nem lehetne visszatérni az alap témához? .... Mielőtt egy csomó hozzászólás egyszer csak elillan innen.
-
nagyúr
Hogy ON is legyünk, és elszakadjunk a magyar rögvalóságtól; Laci barátommal már nagyon várjuk a zúzmarás időt, hogy lőhessünk pár szép felételt a határról.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
válasz KillHates #7567 üzenetére
Én is felröhögtem a saját poénomon! 3 hete a bestbuy topik közösségét dobtam fel egy egérpad kapcsán, ami olyan olcsó volt, hogy rögtön hármat vettem belőle, mondván annyit akkor is megér, ha a p_csömre csavarom, és kiklopfolom benne a családi ékszert... Azzal elvittem a napot, az biztos... Erős ez a november, kihozza belőlem az állatot.
Statikus: teljesen mindegy a színezet, csak írtam egy random nagykutya nevet, de írhattam volna ezer mást, akár a másik oldalról is. A lányeg az lett volna, hogy nem az zavarja itt a honatyákat pártállástól függetlenül, hogy Te meg Én repkedünk. Az viszont már igen, amikor a különféle online lapok riporterei laza mozdulattal repülnek át kapun, árkon és bokron, azán 40 perc múlva már ott is az írás a főoldalon, penge éles képekkel illusztrálva.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Tegnap vettünk a MM-ban, itt Berlinben egy Mini 2-t. Itt most 584 ercsi volt, FMC.
-
Statikus
senior tag
válasz KillHates #7571 üzenetére
Téma vissza
Tegnap este, sötétben, párában, ködben felszálltam körülnézni, elég szép városi fényeket fotóztam - nem osztom meg -, még soha nem láttam így, tetszett.
Erre ismerősöm lehülyézett, hogy ez az idő nem tesz jót a drónnak, meg veszélyes, meg stb...
A zúzmarás idő vajon mennyivel veszélytelenebb, vagy teljesen hülyeségeket beszélt?
Aerodinamikai tudásom nincs, csak amit tévéből felszed az ember, ezért nem tudom, hogy van-e igazság abban, amit mondott. -
veterán
válasz Statikus #7575 üzenetére
Bár nem nekem szólt a kérdés, azért válaszolok: azon felül, hogy a pára semmilyen elektronikának nem tesz jót, itt még az is probléma lehet, hogy a ködös idő zavarhatja a szenzort. Sparkkal szoktak például úgy járni, hogy az alsó szenzor ködben azt hiszi, hogy van valami a gép alatt, és nem engedi süllyedni a madarat, így meg elég nehéz leszállni... A hideg idő (ha csak nem mínuszokról beszélünk) szerintem nem árt önmagában, mert általában alacsony a pára tartalom a levegőben.
-
Statikus
senior tag
-
Tomdriver
őstag
válasz Geresics #7579 üzenetére
Én viszont csak azt hallom nálam tapasztaltabbaktól, hogy esőbe ne szálljunk fel vele. Mert ugye a rotor felül nyitott és hiába a nagy légcsavar sebesség, attól még a szétporlasztott vízből bejuthat. Plusz az illesztéseknél is (Air2 akksi mellett pl) lábak csatlakozásánál úgy szintén. Kamera vízpermettől párásodik, emiatt felvételek amúgy is kuka - én tuti nem szállnék fel.
-
-
Fuhur
kezdő
Nekem beázás még sose volt.
Volt viszont a már emlegetett akadály észlelés a kopter alatt amitől nem akar lejjebb jönni. Ez kis felhők átrepülésekor is előjöhet.
És volt már jegesedésem is ami elég hamar tud zuhanáshoz vezetni. Régebben beszéltük itt a jegesedés okát. Ha gondoljátok újra leírom, de vissza is lehet keresni.Még hozzá teszem, hogy a legkisebb gépem a MAVIC Pro, de bármely más géppel is megtörténhetnek a fenti dolgok.
És még annyit, hogy én is szoktam éjszaka repülőzni. Például a szilveszteri tűzijátékomat is előszeretettel fotózom Inspirével, vagy mostanában Mavical.
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz Geresics #7579 üzenetére
Linkelve nem engedi, de ha kimásolod az url-t és vissza a címsorba, akkor beadja.
De amúgy itt van.Feel Good Inc.
-
veterán
válasz Statikus #7577 üzenetére
Lehet, hogy amire emlékszem, az fagypont alatti megállapítás volt. Régen dolgoztam egy helyen, ahol külső levegővel dolgozó, nagy teljesítményű porszárító cucc volt. Az biztos, hogy nyáron szinte használhatatlan volt, cserébe télen ment, mint a kisangyal. Innen jön az emlékem erről a témáról.
-
Fuhur
kezdő
Az leginkább attól lehetett, hogy melegben több víz (pára) van a levegőben -Pompi által linkelt táblázatból is jól látható-. A porszívó vagy akármi is volt, a levegőt gyorsított fel amitől annak nyomása csökkent és közben le is hűlt. E két hatás eredményezte, hogy a levegőben eredendően lévő pára mennyiség az adott nyomáson és hőmérsékleten túltelített állapotot eredményezett és ezért kicsapódott. Ez a kondenzvíz. Nyáron a klímák hűtőjéből is ezért csurog a víz.
Télen az eleve kevesebb vizet tartalmazó levegőből -megint csak Pompi táblázata segít- még ha kondenzáció is létrejön volumenét tekintve kevesebb kondenzvíz keletkezik. Sajnos ebben az esetben inkább jellemző a lefagyás és már el is jutottunk a repülő eszközök jegesedésének kérdéséhez[ Szerkesztve ]
-
Statikus
senior tag
válasz forceberg #7578 üzenetére
Nem nyitható meg, de a páratartalommal, amennyire egy mérnöknek tisztában kell lenni, tisztában vagyok.
De azt nem tudom, hogy mi az a káros páratartalom, amikor már nem kapcsoljuk be az elektronikai cikkeket és mi az a klimatikus környezet, amikor már nem repülünk drónnal, mert veszélyes - és ennek az okát sem tudom, mert nincs aerodinamikai képzettségem. -
őstag
válasz Statikus #7590 üzenetére
Bizony, azokat szoktam nézni én is Valójában az aerodinamikai dolgokkal kell nagyon tisztában lenniük a pilótáknak, mert az egy dolog, hogy ott van rengeteg műszer, mégsem lehet 100%-ban hagyatkozni rájuk. Élő példa műszeres dologra amikor az egyik magyar légitársaság A320-as fedélzetén a pilóta közli veled, hogy a gép visszafordul, mert a süllyedés során az orrfutómű kiengedését visszajelző műszer hibát jelez. Visszafordultunk Budapestre és hála az égnek sikeresen landoltunk (amolyan Die Hard feeling volt, rendőr, tűzoltó meg minden ) , mert az orrfutómű kint volt, csak a visszajelzésben résztvevő érzékelők valamelyike adhatta meg magát gondolom. Az orrfutómű esetén nem tudom, ha érződik, de pl. a középsőnél érezni a fedélzeten amikor kiengedi, viszont "érzésekre" nem hagyatkozhatnak, gondolom szigorú protokoll van ilyen eseményekre.
Visszatérve a drónos dologhoz, szerintem a hidegben nem csak a jegesedés amivel kell számolni, vagy amitől kell tartani, mert a műanyag propellerek merevsége is változik ilyen hőmérsékleten, illetve az akkumulátor is másként viselkedhet, sőt ha nincs melegítve (zsebben akár), akkor felszállni sem engednek a DJI drónok.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
nagyúr
Egyébként én a repülőgépek repülés közbeni ispekcióját nem is igazán értem...
Nem tudom miért nincsenek kamerák a gép kritikus részein; amolyan visszapillantó tükör-jelleggel; hogy a pilóta meg tudja nézni mi történt éppen ha gebasz van.
Egy nagyon egyszerű pálda rá: egy szállítmányozó cégnek szereltem fel a kamionok jobb tükre alá olyan széles látószögű kamerát ami a kamion jobb holtterét teljesen kizárja;
ha a kamionos jobbra indexel akkor a műszerfal közepén lévő egyébként navigációs kijelzőn ezt a képet mutatja. Azóta nem volt olyan balesetük, hogy sávváltáskor letoltak autót, bringást, robogóst .
Szóval nem tudom miért nincsen kamera arra, hogy a másodpilóta le tudja csekkolni, hogy rendesen kint vannak a futók, hogy állnak a szárnyak , miért nem megy rendesen a hajtómű?
Lehet, ha nem csak sejtenék a problémát a pilóták, hanem látnák is, akkor talán jobban tudnának reagálni...[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
őstag
válasz KillHates #7592 üzenetére
Pedig az A380 nagytesóba sikerült rakni... A függőleges szárnyba elhelyezett kamera az nagy ötlet volt és remek marketing fogás is egyben Tök jó ez a kamionos széleslátószögű dolog
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Joshi
titán
Üdv.
Melyik megoldást érdemes venni ha fontos a kijelölt céltárgy kamerás követése? Tesztek alapján a Mavic Air 2-nek ez a funkciója nem a legjobb, pedig az az összeg még beleférne (300k).[ Szerkesztve ]
-
Iludka
tag
Sziasztok. Érdekelne, aki használja már a litchi nevű alkalmazást Mavic mini-hez. mi vele a tapasztalat? Köszönöm az infót.
-
krx21
nagyúr
Szevasz
Abban az árkategóriában nincs jobb követő drón a DJI kínálatában jelenleg. (a drágább sem jobb követésben sőt..) Majd a Mavic 3 lesz jobb, persze jóval drágábban)
Az eddigi legjobb követés van benne amit eddig a DJI kiadott. (Active track 3.0)
Ha nem lenne elég más gyártót kell keresni.
Ami kb. ebben az árban egyértelműen jobb (követésben) az a Skydio 2..[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Könyvajánló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen