Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz xtro #5324 üzenetére

    Az általad felvetett problémán már én is sokat agyaltam, de sajnos a fizikát nem nagyon tudjuk meghazudtolni. Szerintem alapvetően az egész témakört két részre lehet szétosztani:
    - kis kopterek, amelyeknek meg akarod nyújtani a repülési idejét de keveset tudnak emelni (Verzió 1)
    - nagy kopterek, amelyek már tudnak viszonylag sokat emelni, de cserébe nehezebbek (Verzió 2)

    Verzió 1
    A probléma az, hogy mindenki próbálja maximalizálni a tömeg/kapacitás aránnyal. Pl. Hubsan X4 esetében a súly 35 gramm, beleértve az akkumulátort, amiből 8.5 gramm az akkmulátor, aminek a kapacitása 240 mah. Ha ezt elosztom, azt kapom, hogy 240/8.5= 28,23 mah jut egy grammra, video itt

    A többi súlytól eltekinthetünk, mert az állandó.

    Adja magát a dolog, hogy cseréljük ki egy nagyobbra, itt jönnek képbe az alábbi problémák:
    - befér-e az új akkumulátor
    - elbírja-e a kopter
    - megnő-e az üzemidő a plusz súly miatt, ha igen, akkor milyen mértékben

    Tekintsük úgy, hogy az első kettőre igen a válasz, nézzük az utolsót, két másik akkumulátort:
    - 300 mah 9.4 gramm , arányok 300/9.4 --> 31,9 gramm/mah
    - 700 mah 14.6 gramm, arányok 700/14,6 -->48 gramm/mah

    Most már csak egy dolog van, mérjük meg, mennyi ideig repül, amit az alábbi videón látható
    - 240 mah --> 7.22 perc
    - 380 mah --> 9.29 perc ez 23%-os növekedés időben 37% kapacitásért cserébe vagyis ez egyáltalán nem arányos az arány valahol 0,61 körül van
    Sajna a 700 -asról nincsen videó, de szerintem fel sem tudja emelni

    Másik kérdés, hogy a nagyobb súly mennyire veszi igénybe a motorokat, illetve, hogy mennyire romlanak le a repülési képességei, de lehet vele játszani, ha akarunk.

    Verzió 2

    Van egy nagy kopterünk, ami tud sok súlyt emelni, toljunk bele itt is nagy akksit, legyen ez a Syma X8:
    - alap akksi 2000 mah (gyári adatok szerint 10-12 perc , na persze:D)
    - amiket találtam 2200, 2400, 3000 mah-os akkumulátor de ez már szereléssel jár mint a videón itt

    Ha a fenti aránnyal számolunk 50%-os kapacitás növekedés kb 35-40% üzemidő növekedést (és szerelést) igényel, akkor lesz mondjuk 14-16 perc, na bumm, ez azért nagyon messze van az egy órától...

    Ha egy mégnagyobb koptert veszünk, pl. Cheerson CX-20:
    - alap akksi 2700 mah / 180 gramm, feltételezzük, hogy itt is belemegy majd egy nagyobb, bár ilyet Cheersonhoz nem találtam, de DJI-hez van 6000-es, bevágom az árat, itt a link, ez 27.000 Ft DARABJA

    ez +10 percet ad az alap 20-25 perchez, legyünk nagyvonalúak és legyen 35 perc, ez még mindig csak a fele annak, amit szeretnél és a költsége már is az egekben van.

    Összefoglalva: irreálisan megnő a súly és a ráfordított költség ahhoz képest, amennyivel tovább tudnál repülni, ráadásul az üzemidővel arányosan nőne a távolság is, milyen remek amikor elkezd merülni az akksi, tőled 3 kilométerre és le kell szállnod egy hegyoromra vagy beesik a bokorba és mehetsz megkeresni. Ezen túl az alábbival is kell számolnod:
    - vagy belefér vagy nem
    - túlterhelheti a motorokat, jobban fogynak
    - elbírja vagy nem dilemma
    - megváltoznak a repülési képességek
    - lehet heftölni kell ezt azt

    Még mindig akarod?:D

Új hozzászólás Aktív témák