Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • twine

    veterán

    válasz Flashback #72506 üzenetére

    Szia!

    Nem tudom, ismered e ezt a folyamatábrát?
    Amennyiben nem, hasznos lehet...ha mégis, akkor sokkal többet én nem tudok hozzá tenni a papírformához.
    Ahogy előttem is írták, én biztosan nem szeretnék senkit semmiféle törvénysértőre biztatni...
    de azért azt elárulom, ha kimegyek külterületre reptetni a szántó, vagy az erdő fölé, engem a varjak még soha nem jelentettek fel...
    De mivel a kutyásokat is megvárom, hogy eltávolodjanak, (ha épp a környéken vannak) igy ők se szóltak még egy rossz szót sem, soha...
    ;)

    Szerk:
    De mondjuk "tele vagyok én is papírral" amik mindig ott vannak a drónos hátizsákban, így azért valóban bátrabban repít az ember ha épp a hobby szintfenntartó reptetés miatt nem kér esetit a világ háta mögötti szántóra :)

  • MaddeNNNN

    addikt

    válasz Flashback #72506 üzenetére

    biztosítás nem kell rá 250g alatt, üzembentartó nyilvántartásba vétele a közlekedéshatóságnál viszont igen
    jogosítvány sem kötelező, de ajánlott

  • Fuhur

    kezdő

    válasz Flashback #72302 üzenetére

    Szia!

    Sajnos a kérdésedre kielégítő választ nemigen fogsz kapni. Ennek oka, hogy a dróntörvény és néhány egyéb törvény és szabályozás egymásnak ellentmondó eredményeket ad. Ezért aztán nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy milyen papírokkal pontosan hol és hogyan lehet minden szabálynak megfelelve repíteni.

    Pl. kérded, hogy saját terület felett lehet-e papírok nélkül? Nos, alapból nem, mert a légtér -egyes hatósági "szakértők" szerint- már 0 métertől állami, azaz nem magán. Így aztán csak papírokkal lehet. Ugyanakkor a személyes adatvédelemre hivatkozva, ha berepülsz egy magánterületre, akkor sérted az ott lakó jogait. Bár ez nem a magántulajdon megsértése (persze nem lepődnék meg olyan eseten ahol ezt is simán megállapítanák), de azért erős ellentmondást generál. Ha onnan nézem nem az enyém, ha innen nézem ugyanaz meg hirtelen az enyém????

    Ezért aztán azt tudnám tanácsolni, hogy egy minivel ha úgy repítesz, hogy másokat nem zavarsz, akkor nem lesz gondod. Az Osztrák drónjogsi jó. Legyen meg. És persze ne repítsd mások háza felett alacsonyan, ne fotózz katonai vagy hasonló dolgokat, ne akarj leszálló repülőket szemből, közelről fotózni, ne fotózz autópályán vagy utakon haladó autókat az út felett pár méter magasan, ........ Érted ügye?

    A drón jogsi leginkább meg azért kell, hogy ha valaki önjelölt szakértőként feljelent, mert... akkor legyen valamid, ami alapján tudod mondani, hogy mindent megtettél a biztonságos és szabályos üzemeltetéshez. Mert a feljelentőd szinte biztosan nem fogja tudni a géped tömegét és ebből adódóan a besorolási kategóriáját. Sok esetben még kamera nélküli gépet is simán kémrepülőként fogja aposztrofálni, mert....

    Ha munkát is akarsz vállalni, akkor sokkal több feltételnek meg kell felelned és az A1/A3 jogsi sem elegendő.

    Persze a jelen jogszabályi környezetben bármikor büntethető leszel (büntethetőek vagyunk) mert a szabályok értelmezése alapján kis túlzással minden és annak ez ellenkezője is levezethető.

Új hozzászólás Aktív témák