Új hozzászólás Aktív témák
-
User64476
őstag
válasz
#48584626 #135 üzenetére
Ezen ne múljon: költözzünk 1 valós 2 ígért gyerekre felvett csokkal személyi kölcsönből önrészezett agglomerációs családi házba mert az jár. Hát csak nem fogunk már egy lakásban megrohadni! Ja kell két autó is mert a meló a városban van a közlekedés meg nulla, a gyereket bárhova hordani agyrém és nyáron nincs víz mert mindenki a kertbe pancsolja el mert az is jár. Ha már itt tartunk legyen SUV mert anya jobban kilát és nyugodtabban ver telibe bárkit ha ő körbe van párnázva meg hát mit gondolnak a szomszédok, és persze apának is jár ami jár ne nézzék már kislánynak.
Utána meg ezek a mindenkit eltaposó idegbeteg kollegák/főnökök, akiknek az élete hogy ezt a sok szart a felszínen tartsa és muszáj lapátolni a pénzt bármi áron bárki hátán.
De talán kicsit elkalandoztam!
-
bambano
titán
válasz
#48584626 #136 üzenetére
Ha igénybevett a lakásvásárló támogatott hitelt vagy lakástámogatást, akkor volt egy, a beköltözők számától függő, határ a szobák számára. ha több szobát akartál, akkor nem adtak támogatást. ez független volt a támogatás nagyságától.
ez limitálta a lakás méretet, mivel a vásárlók nagyon nagy része támogatásra is rászorult. -
#48584626
törölt tag
-
A fékezés szűk keresztmetszete szerintem már régen nem a fékrendszer, hanem a gumik tapadása. A regeneratív lassítás persze nagy királyság (de jól jött volna a Puliban...) környezetvédelmi, porterhelési szempontból is, de erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy amikor már az ABS korlátozza a fékerőt, számít-e valamit.
MaCS
-
Ez igaz, és látok is benne rációt, de a tömeg és a hossz közvetlenül határozza meg azt, hogy egy autó mennyire veszi igénybe az utat helyileg és kopásilag (bár ez nagyobb tömegek esetén lesz csak igazán izgalmas), illetve a tömeg közvetlenül meghatározza egy baleset során a többiek túlélési esélyeit.
MaCS
-
stellaz
veterán
Telenyomva állami támogatással, ingyenes parkolással, most még a benzineseket súlytó adóterhek nélkül.
Ezt nevezem sikernek.
-
dchard
veterán
válasz
#48584626 #112 üzenetére
Ez tök jó, hogy neked meg a többi SUV-snak más kárára kéne a nagyobb biztonság, meg a több hely, de több adót meg mondjuk dupla parkolójegyet nem akarsz venni a szarodnak. Nagyon gyorsan el lehet érni szabályozási módszerekkel hogy ne "akarjanak" az emberek SUV-t...
"Nem a gyartok talaltak ki a SUV maniat"
Áh, nem. A történelemben nem láttunk még olyat, hogy ügyes marketinggel pont a félelmeidre apellálnak a gyártók, hogy eladjanak neked valamit...
-
#48584626
törölt tag
válasz
User64476 #111 üzenetére
Total nem vagy kepben. VW Lupo meg Suzuki Alto egy nagyon szuk retegigenyt kielegito retegautok. Talan masodik-harmadik autonak jok, varosban szaladgalni. Az emberek tobbsege viszont nem ilyen autot akar, hanem olyat amibe befer a csalad meg a csomagok, lehet vele kenyelmesen utazni.
Nem a gyartok talaltak ki a SUV maniat, hanem a vasarlok fordultak tomegesen a SUV kategoria fele.
Nekem mint vasarlonak nagy auto, sok bizbasz, kenyelem es biztonsag kell. Suzuki Alto meg masodik autonak sem. -
User64476
őstag
válasz
#48584626 #110 üzenetére
Nem véletlenül nincs ilyen, hanem tök szándékosan az euro normákkal, meg egyéb adminisztratív szabályokkal kicsinálják/ták a belépő kategóriát. Szerintem a kutyának nem kell a start stop sem, meg a kibocsátási normát trükköző még (nyugaton) beleférjek az olcsóbb biztosításba mild hibrid sem.
A gyártók kifejlesztették az olyan korszerű, hatékony motorokat, amelyekkel 2-3-4L-es fogyasztás lenne elérhető, de nem azzal versenyenyeznek, hogy haver az én új termékem 730 kiló és 3at eszik, hanem akkor ó hatékonyabb lett a motor dobjunk rá SUV kasznit, legyen 2 tonna, meg olyan a légellenállása mint egy trolinak, és hát képzeld el a szuper mega hiperhatékony motorunkkal start stoppal CSUPPPÁN 8 vagy 9 litert fogyaszt, pont mint 70ben egy Trabant, de mennyivel több bizbasz lehet benne, áttörés! Kevesebb bizbaszt, többi VW Lupo 3L-t, meg Suzuki Altot ami nagyrészt direkt nagyszilárdságú acél és 700kiló alatt van (!), persze ez nem jól marketingelhető.
-
User64476
őstag
válasz
#48584626 #105 üzenetére
Fókuszban az egyszerűség, könnyű gyárthatóság, faék karbantarthatóság, felesleges sallangok nélkül. Hívd akkor Smartnak csak azért nem azt hozom példának mert abból egy cuki méregdrága divatterméket csináltak végül. Ne a nevén lovagolj. Citroen kacsa. WV bogár. Első Twingo. Mindenféle háború utáni random mini olaszok. A jelenlegi vonal a konzumidiotizmus, és a vevők saját maguk árazzák ki magukat a piacról.
-
Medocsabi
addikt
Abszolút így van
Annak való,aki rendszeresen tudja tölteni,vagy naponta többször, vagy nem megy vele csak napi pár km-t,esetleg agglomeracióból Pestre és vissza. De szerintem akkor is úgy éri meg,ha otthon tudja valaki tölteni, és többet megy e módban mint nem. Már 50-50% használatnál is jobban megéri egy normális, akár 1.5 TSI Octavia. De ez persze mind szubjektív észrevétel, nekem nem való,ez tuti
Mondjuk az is beszédes, hogy a teljes céges flotta majd 25%-a 1 éves kora előtt megjárta már a szervizt,különféle kijelző problémák miatt,és ezekben a dodgemekben MINDEN arról vezérelhető (kivéve persze a kormányszerveket). Nyilván ez sem általános,de ez így összességében pont elég ahhoz,hogy én meggyűlöljem a konstrukciót😀
-
-
8th
addikt
Nem tudom. Lehet, hogy technikai előrelépést a kilencvenes évekhez képest? Vagy gyártsanak a valós körülmények között is gazdaságos autókat vagy eresszük el a francba ezt a mentsük meg a bolygó baromságot és járjon mindenki azzal az öreg szarral amivel akar. Nevetséges amikor benzintemető hibrid suvokra is ráaggatnak zöld rendszámot csak mert odébb tudja vonszolni magát aksiról. közben meg minimum dupláját fogyasztják egy ezredfordulós dízelnek amitől persze mind meghalunk. Anno az 1.8 8v benzines malac passatom úgy evett 8 litert autópályán, hogy annak a kalap szar motornak megadták a kegyelemdöfést egy nevetségesen rövid váltóval.
-
Medocsabi
addikt
Nem konkrétan cégnél/munkahelyen/telephelyen töltésre gondoltam,hanem pl céges mobility-token,vagy céges Eon töltő applikacios regisztráció. Ezekkel a nyilvános töltők is használhatók céges számlára. Akiknél ez sem opció,és hybrid,vagy full elektromos autót használnak céges autónak,annak csak gratulálni lehet, hiszen a cég érdeke is,hogy minél alacsonyabb legyen a fenntartási költség.
-
Én anno nagyon örültem a Smartnak, azt mondtam, végre megvalósult a nagy álmom.
Aztán húsz év múlva lett is egy, de ez már egy másik történet.
Ezt a modellt a Mercedesnek sikerült idióta tervezéssel és botrányos árazással agyoncsapnia. Ettől függetlenül rettenetesen sajnálom, hogy halálra ítélték...
Az ESmart pedig még egy extra csavart vitt a történetbe az öngyilkos akkupakkjaival.
Szégyen.
MaCS
-
Cassi
őstag
-
Medocsabi
addikt
"Úgy használtad,ahogy nem szabad".
Ez egy személy gépjármű. Oké,hogy légüres térben kellene használni ahhoz,hogy gyári adatokat kapjon az ember,de egy belvárosban közlekedés ne legyen már átlagostól eltérő használatIrtam is,hogy nem volt töltve, hiszen ha egy Budapest-Nyíregyháza-Budapest kör után hazaérek, nyilván lemerül, nálunk a lakótelepen meg nincs töltő. Ha én elindulok,azt mindig lemerült elektromotorral tudom. Ezt sem gondolnám olyan élethelyzetnek,ami csak nálam fordul elő, gondolom rajtam kívül más is lakik panelben.
És nem,nem feltétele a dugóban araszolásnak a 10-11l. Volt saját Swiftem,az 6-7 litert evett,utána jött a céges Corsa (1,4 benzin), szintén 7 liter körül. Mondjuk az városban és pályán is ennyit evett. Fater régi 2000 évjáratú benzin Mondenoja eszik ennyit. Persze simán lehet,hogy valaki meggyőzi magát,hogy nem is olyan rossz ez, na az nem én leszek. Igazából leszarom,mert céges autó,csak ne akarjon senki meggyőzni ennek a környezet kímélő mivoltáról
Van igen,országosan sok töltő. Mármint elvileg. Gyakorlatilag fizikailag lehet,hogy ott van,de a tapasztalat azt mutatja,hogy sokszor hibás, vagy a töltő helyen áll egy dízel német prémium. De ha valakinek munkaidőben van fölös 3-4 órája arra,hogy töltse az autót,annak is ideális lehet -
Cassi
őstag
A kei carok elterjedtsége inkább az adókedvezményeknek köszönhető, mint pusztán a méretnek. Egy bizonyos szint alatt aránytalanul kényelmetlenebb/használhatatlanabb az autó, mint amennyivel kevesebbe kerül. A kei car inkább egy maradvány régebbről, amit nem mer megszüntetni a japán kormány, mint egy valóban racionális megoldás valamire. Nehéz lesz átvinni a villanyautókra stb.
-
User64476
őstag
Értem, hogy jó. Legyen az a prémium szegmensben választható extraként, sőt ritkán előforduló különlegességként, miközben van alsó és igazi budget szegmens is. Tartom, hogy Tata Nano kell normális védelemmel és nyitható csomagtartóval, esetleg EVként. Városba 800ccm szívó motor is elég, 20km/h átlag tempóhoz, meg ha a kocsi sem 2 tonna.
-
Alaaf Pi
senior tag
Nem kell ide kei car! Kispolszki, egyes Smart, Toyota IQ? Vagy bármi a Golf class alatt ideális lenne. Nekem egy Corsa/Pug 208 is jó hosszú távon is, a Corsát az alatt a három út alatt imádtam, összevetve a platformazonos Mokkával, fullos felszereltséggel. P2JO/P2QO
Ja, és az ülés is kényelmesebb volt masszázs nélkül, kevésbé megtörve szálltam ki belőle 300km után. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
User64476 #76 üzenetére
Az adaptív led kiba jó lenne, ha a táblák nem vakítanának. Az adaptív tempomat kiba jó. Holttér figyelő hasznos. Sávtartót eddig jót meg nem láttam, egy VW verzió majdnem megközelítette.
Az elérhető ár nem ezeken múlik, lehetne nélkülük is autó, ahogy van is, de már a motor fejlesztése is rohadt drága a mindenféle elbaszott módon definiált Euro x szabályok és töréstesztek miatt. -
Márpedig a céges plugin hibridek döntő többségét így használják. A tüzelőanyagot fizeti a cég, a delejt nem. Több ismerősöm van, aki céges hibriddel jár, de "hülye lenne" bedugni a konnektorba, mert az neki pénzbe kerül -- pedig van, akinek a munkába járása 100%-ban akkuról mehetne.
MaCS
-
User64476
őstag
Oké így már értem, egyetértünk. Mondjuk én a Tata Nano irányt tenném kötelezővé, mondjuk Smart biztonsággal. Aki meg státusszimbólumnak akar autót vegyen Veyront.
Alaaf Pi: legyen elérhető áron az autó, nem kell a sok idétlenség. Értem, hogy ha már van, akkor használjuk de ez oda vezet hogy minden ütődött "extrát" beleraknak a gyártók csak mert jól mutat meg a másik már beletette. Ki tudna élni adaptív led világítás nélkül? Ja hogy 600 ezer egy fényszóró egy koccanás után, majd a biztosító kifizeti, az meg emeli a díjat mert milliós károk keletkeznek semmiség balesetekből. Szerintem ez baromi rossz irány, tipikus ha van pénzed segítenek elkölteni.
Macs: szóval tudják jól...
-
válasz
User64476 #61 üzenetére
A vásárlói és a gyártók által gerjesztett, valamint a sajtó és konzumidiotizmus diktálta igények kapcsolatáról:
Úgy 8-10 éve beszélgettem az egyik nagy fejlesztő cég egy vezető mérnökével arról, hogy mégis mi a fenének kellenek ilyen bazi erős autók, és mégis hogy van az, hogy az autótesztekben egy alsó középkategóriás autóra 200 LE alatt már lesajnálóan tekintenek.
Első sorban jelezte, hogy ez nagyon jól van így, mert ő fényesen megél ebből. Aztán komolyra fordítva a szót elmesélte, hogy egyszer gondolatkísérleti szinten, de a saját adataikra támaszkodva kiszámolták, hogy ha egy Golf-osztályú kocsi maximális sebességét tervezésileg 140 km/órára korlátoznák, akkor a tervezési-tesztelési-gyártási költségeken akár 50%-ot (!!!) is foghatnának, mert ennyibe kerül a legálisan kihasználhatatlan teljesítmény tartomány egy durván exponenciális költséggörbén.
MaCS
-
bambano
titán
válasz
User64476 #72 üzenetére
a radaros tempomat városi dugóba is kiváló.
az ev jelöltes felvetésem meg arról szólt, hogy azért is drága most minden autó, mert kiirtották az alsó osztályokat, az olcsó kisautókat, és ezért az eu-s döntéshozók jócskán felelősek. addig okoskodtak mindenféle szabályokkal, míg a végén nem lehetett elfogadható áron legyártani egy kisebb autót, így azok gyártásával felhagytak. -
Ezekiell
veterán
válasz
Medocsabi #67 üzenetére
Nem kötözködés képpen, de láthatóan PONTOSAN úgy használtad a PHEV-t, ahogy nem szabad, tök értelmetlenné téve az egészet így tényleg
Városban mentél, dugóban araszolva gondolom, naná hogy zabálja a benzint. Erre pont az elektromotor lenne való, csak nem volt töltve gondolom.
És sajnos rohadt kevés Type2 töltő van, Budapesten
Ez nyilván relatív, kellene sokkal több persze, de azért van több száz darab csak Budapesten. -
Medocsabi
addikt
Igazából ezt az egész EV irányt gyűlölöm mint a sz@rt. Tök jó lehetne,van létjogosultsága,csak sajnos nem a környezet kímélésről szól.
Amíg egy 1.4-es hybrid Octavia városban lemerült akkuval csak benzinnel bezabál 10-11 litert,addig nekem senki ne akarja megmondani,hogy ez környezettudatos.És sajnos rohadt kevés Type2 töltő van, Budapesten, de orzságos szinten is,ami nem rossz vagy foglalt,szóval a fenti kép nem "extrém" helyzet. Pályán is 7-8 litert eszik,mellette az elektromotor is lemerül,így ha utána megallsz valahol,már simán benzinnel mész és bámm megint 10l. Persze töltheted is,3,5 óra maxra, ha találsz töltőt, és máris van 50km-ed,ami után bámm. Megint 10l😀 Ja de végül is az adatlapon 6l-es egy ilyen hybrid fogyasztása vegyes módban,ami igaz,amíg le nem merül, ami vegyesen olyan ~60-70 km nyáron. Télen 20😀 Az életben nem jártam ilyen sűrűn kútra,mint ezzel a hybriddel, persze szigorúan a környezetvédelem nevében. Állítom,több üzemanyagot használok mondjuk 1 évre vetítve,mint előtte.
-
User64476
őstag
Nekem meg az, hogy a vásárlói igény nem a 7+ milliós belépőszint. Olcsó, egyszerű, karbantartásmentes autókra van szükség nem arra, hogy minden gyártó kitalálja, hogy ó fókuszáljunk a prémium kategóriára. Behajlós tükör, radaros tempomat, láblengetős csomagtér nyitás, tablet a műszerfalon... 1,5 milláért elektromos Skoda citigo, ez lenne a.jó irány, de amíg többet is le lehet húzgálni az emberekről addig a pofátlanságnak nincs határa.
-
válasz
Necroman_Mk2 #31 üzenetére
Én nagyon szeretném, ha a tisztán elektromos autózás sikeressé válna.
Az én egyik nagy problémám ezzel jelenleg az, hogy az akkupakkok mekkora tömeget képviselnek, amelyet ugye gyorsítani-mozgatni-lassítani kell. Egy esetleges ütközés esetén is ezt kell lelassítani, amelynek az eszköze a másik, kisebb tömegű autó lesz.
MaCS
-
Ezekiell
veterán
válasz
Medocsabi #45 üzenetére
Hát Skoda Enyaq és Kia EV6/eNiro-ra biztosan nem igaz, azokra több hónap a várólista perpill (ezeket pont tudom), haver meg múlt héten rendelt egy sima Vitarat, és tegnap vette át.
Szóval bár lehet olyan kombináció, ahol igaz, amit írsz, de általánosságban nem jelenthető így ki.
-
Alaaf Pi
senior tag
Speciel szerintem a menettulajdonságok túl vannak húzva az EV-knél, feleslegesen.
Most volt szerencsém az ID.4 alapú Seat modellhez, kellemes, jó, viszont még minimálisan se gyorsítottam vele speciális módon, üres úton se. A normál módhoz meg bőven jó volt kevés erőforrás is. A fék oldalt viszont csúnyán elbaszták. -
8th
addikt
Valóban, nem elaludta csak rossz irányba fejleszt. Hidrogén hajtású jármű több okból is problémás míg az elektromosnál csupán az akkumulátor a kérdéses. Én amúgy nem nagyon látom, hogy különösebben szopnának a gyártók az elektromos autóikkal. Azok az idők már elmúltak, hogy ha kell bukóval árulják az elektromos modelleket csak, hogy belsőégésűt is megfelelő volumenben értékesíthessenek. Keresnek már az elektromoson is. Igény/kereslet pedig van rá még ha mesterségesen gerjesztett is. A jövő évi eladások feketén-fehéren megmutatják majd, hogy az EV piaci alapon is megállja-e a helyét a jól prosperáló Németországban most, hogy vége az állami dotációnak. Bezárult az a kiskapu, hogy a német ember megveszi masszív állami támogatással az új EV-t letelik a kötelező fél év majd azonnal piaci áron értékesíti az autót Skandináviába.
-
Ezekiell
veterán
Hát nézd meg a bz4x-et, vagy méginkább tesztvezesd, és kiderül
Kicsi range (kiadás óta szerencsére javítottak rajta), gyenge menettulajdonságok, szar driver assist, ICE platformra épül, stb.
Ha az ezer év tapasztalat lenne a fontos, akkor a BYD meg a Tesla sehol se lenne (és az európai autógyártók meg vezetnének), aztán meg...
-
Szerintem meg az áruk
Tényleg, nem bírok a facebookon röhögés nélkül ránézni a villanyautós cikkek kommentjeire: a 2000-es években gyártott common rail dieselek lettek a bezzegautók - azok a dízelek, amikről a megjelenésükről ugyanezek az emberek kifejtették, hogy azok 100k km után szét fognak esni, meg az autót amúgy is benzin hajtja. -
válasz
Avicularia #15 üzenetére
Igen, és?
Egyrészt teljesen nyilvánvaló, hogy a teljes elekromos átállás nem holnap lesz, Kaliforniában is, ahol tényleg pörögnek az elektromos autók, az összes autó kb. 4%-a PHEV/BEV, mert az autókat sokáig használják és még mindig erősen felfutóban van a piac, másrészt meg pont New Yorkban a töltőinfrastruktúra problémás, amivel majd a városvezetésnek kell valamit kezdenie előbb vagy utóbb. -
Ezekiell
veterán
válasz
Necroman_Mk2 #31 üzenetére
Leginkább az újdonságoktól idegenkedés a probléma sokaknál.
-
Most ránéztem konkrét német statisztikákra (2023 első nyolc hónapja), azok alapján az van, hogy 75,8% belsőégésű/nem bedugós hibrid, 5,6% plug-in hibrid és 18,6% teljesen villanyos (és a villanyosok 40% német (WV csoport, Mercedes, BMW) és kb 5% kínai).
-
Valamikor nyár végén beszélgettem erről röviden egy német kollégámmal, akinek a munkája miatt képben kell lennie.
Ő akkor azt mondta, hogy az ismerősi körében nincs magánszemély, aki de facto villanyautót (FEV) vett volna. Van pár Tesla meg VW, de ezek mind cégesek, nagy logókkal az oldalukon, alapvetően kirakati célokkal. (Valamint egy barátja akart venni egy eSmartot, de megijesztették az akkupakk lehetséges állapota kapcsán.)
Magánszemélyek között vannak hibrid Toyoták meg prémium kategóriás, azfaltszaggató autók, de az átlag szerinte még mindig tisztán belsőégésű motorost vesz.
MaCS
-
Necroman_Mk2
őstag
Nem úgy van (volt?), hogy 2035 csak az új értékesítésű autókra vonatkozik, és 2050 körül tervezik a teljes kivezetést az utakról?
#13 Ezekiell Ez afféle statisztikai értelmezés, hogy mit veszünk bele az EV kategóriába. Kb. mint a magyar közmunkás munkanélkülinek számít-e. Az ACEA ezek szerint tágan értelmezi a dolgot.
-
nubreed
veterán
Az a 2035 -ös terv biztos, hogy nem tartható. Kifogják azt tolni minimum 2050 -re szvsz. Meg nem tudom mire a nagy hurrá optimizmus, a piac telítődött, aki akart az megvette az EV -jét, a többit egyelőre nem érdekli. Jelentős támogatás nélkül nem fogják tudni rávenni az autósok túlnyomó részét, hogy EV-t vegyenek. És most a németeknél is elfogyott erre a pénz.
-
bambano
titán
kellett már egy ócska hurráoptimista acea jelentés azok után, hogy mindenki más arról cikkezik, hogy beleállt a földbe az ev piac.
-
lorinser
senior tag
"A Volkswagen és a Mercedes is keresleti problémákat emleget." - a Mercedes pont nem panaszkodik
-
Soderes
senior tag
Hiába bizonygatjátok az igazatokat, attól a tény tény marad.
Még a robotember is tudja.
Ja, tudom a AI hülye , meg globális háttérhatalom. -
Ezekiell
veterán
az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket és a full hibrideket is odasorolja
Nagyon jó idézet, mert egészen konkrétan úgy használja az EV kifejezést, ahogy mi mindannyan, kivéve téged. De örülök, hogy belátod végre te is, hogy hülyeséget írtál.Akkor így pontos : 90%-ban már FEV, EV gyártanak az autógyárak. Szinte mindenki leállt a beélőégésű motorok fejlesztésével.
Hát még ez is baromság, mert a hasraütéses 90%od viccnek is rosszPróbálj kisebbeket mondani, akkor nagyobb sikered lesz.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket ... "
Tudod ez olyan, mint mikor az EU-ban kijelentették, hogy mától a férfiak is szülhetnek.
Így ha holnap csinálnánk egy EU-s statisztikát, hogy hány szülőképes ember él az EU-ban, akkor 100% jönne ki. Nem csodás? -
Soderes
senior tag
Engem nem érdekel a popkultúra. Tárgyilagosság a lényeg.
Nem az, hogy én hogy tudom vagy mit gondolok a kútfejemből. Vagy tudja az ember vagy nem. De ha nem akkor olvasson utána.Ti keveritek a szezont a fazonnal.
Amire ti gondoltok az a FEV (Full Electric Vehicles).
Az FEV is EV, de mi volt a cikkben?Olvassuk együtt, mint az általánosban :
"Az ACEA konkrétan az új autók regisztrációját vizsgálta az EU-ban, az elektromos autók közé pedig nem csak az EV-ket, de a plug-in hibrideket és a full hibrideket is odasorolja. Ezek így összesen az új autós eladások 47,6 százalékánál is többet tettek már ki novemberben az EU-ban."
Ti meg itt jöttök 1-10% eladásokkal FEV-nél.
Biztos, hogy valós a szám a cikkben.Akkor így pontos : 90%-ban már FEV, EV gyártanak az autógyárak. Szinte mindenki leállt a beélőégésű motorok fejlesztésével.
Aki nem tudja olvasson utána.
<Adamsky> : Nem mondod.
-
Ezekiell
veterán
Az jó, hogy neked minden EV, amiben van akármekkora elektromotor, csak éppen ha mondjuk egy Suzuki Ignis-t is EVnek hívsz (amiben van egy mild hibrid motor, vicc kategória), meg egy Teslát is EVnek hívsz, akkor hülyén fognak rád nézni - pont mint most
Szóval maradjunk szépen a köznyelvben elfogadott megnevezéseknél.
-
<Adamsky>
nagyúr
Viccesek ezek az - egymásnak gyakran ellentmondó - hírek. Én legalábbis utóbb mást se olvasok, hogy a kezdeti lelkesedés után erős visszaesés tapasztalható az EV-k piacán mind Amerikában, mind pedig az EU-ban. Legutóbb például a németek vezették ki egyik napról a másikra a villanyautók vásárlására szánt kedvezményt ("dübörög a gazdaság").
#1 Cassi
" ... hibrid sem maradhat 2035 után ... " - tudtommal a bio-üzemanyagra elfogadtak valamilyen kivételt.
Egyébként fog ez még szerintem változni, ahogy közelednek a határidők, csak akkor már késő lesz (a gyártók mára gyakorlatilag leálltak a belsőégésű motorok fejlesztésével).#2 Soderes
"Mondjuk szinte 90%- ban már csak EV kapható a piacon."
Melyik párhuzamos univerzumban?
Ez még a kínaiaknál sem valósult meg, pedig ők aztán tényleg mindent megtesznek (papíron legalábbis).
A Toyota borzasztómód le van maradva az EV-vel (mert nem hisz benne). A hibridekkel más a helyzet, de te EV-ket említettél ...#11 ← "Nekem a plugin Hybrid a teljes Hybrid is EV."
Látom kezded görbíteni a teret. Milyen kár, hogy ez csak a te fejedben van így.
Az idézett szövegből: " ... using fuel cells or a generator ... ". Ugye tudod, hogy a "fuel" itt nem a benzint vagy gázolajat jelenti? -
Soderes
senior tag
Nekem a plugin Hybrid a teljes Hybrid is EV.
Tisztázzuk mi az a EV :
"An electric vehicle (EV) is a vehicle that uses one or more electric motors for propulsion. It can be powered by a collector system, with electricity from extravehicular sources, or it can be powered autonomously by a battery (sometimes charged by solar panels, or by converting fuel to electricity using fuel cells or a generator).
These systems are powered from an external generator plant (nearly always when stationary), and then disconnected before motion occurs, and the electricity is stored in the vehicle until needed.
Full Electric Vehicles (FEV).[40] Power storage methods include: Chemical energy stored on the vehicle in on-board batteries: Battery electric vehicle (BEV) typically with a lithium-ion battery Kinetic energy storage: flywheels Static energy stored on the vehicle in on-board electric double-layer capacitors" -
Soderes
senior tag
-
Soderes
senior tag
Mondjuk szinte 90%- ban már csak EV kapható a piacon. Lassan már csak azt gyártanak. Ami nincs, azt nem lehet megkedvelni.
-
Cassi
őstag
Semelyik hibrid sem maradhat 2035 után *a mostani tervezet alapján*, mert van bennük robbanómotor. A tisztán elektromos autók csak 16,3%-ot tettek ki. A skandinávok elég jól állnak, Kelet- és Dél-Európa meg elég gyengén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook
- Autós topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- EAFC 25
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Bluetooth hangszórók
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Logitech G513 Carbon Tactile DE (2) (ELKELT)
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest