Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
csendes tag
Hehe, bátor, bátor!
Fiesta csoport elég szokatlan nekem. Eleve mindenki szeret mindenkit, teljes béke honol. Semmi tesó, meg cigányputri meg írástudatlanok, mint a bmw csoportban
Teljesen gyári autókról raknak be képet, hogy hello itt vagyok, szeretem az autómat, jajdeszép és megdicsérik, nem basszák le, hogy haggyámá az n+1 ilyen fossal.
Szóval nekem szokatlanDe érződik, hogy sokan spórolásból vesznek ilyen autót is. Mikor elkezdi magyarázni, hogy vegyen a franc drága gyári gyertyát, jó az akármilyen utángyártott. Mondtam neki, hogy 1db gyertya ilyen 1600ft, mármint a gyári motorcraft (most cseréltem én is), szóval akinek ez sok, az inkább ne is tartson autót.
Nyilván bmw-sek közt is megy a fillérbaszás, de az 5ös szériánál már sokan lebasszák a kókányolókat, és mennek a gyári alkatrész vonalra. Érződik, hogy más árszint. Múltkor sárga földig lebaszták a bontóst, amiért bontott féktárcsát és betétet árult. Azzal védekezett, hogy erre is van kereslet
-
-NoVa-
őstag
-
Gabibácsi
tag
én semmilyen csoportban nem vagyok
régen az opelklubban benne voltam, a honlapról, de azok is mindig a lurdyba jártak én meg egyszer mentem, alkatrészértHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
Egy autó olyan, mint egy nagy LEGO. Csak el kell kezdeni szétszedni és fordított sorrenben összerakni.
Komplikáció csak a következőkből lehet:
- van amit egyszer lehet beszerelni és kell hozzá friss cseredarab
- van amit csak valami specifikus kenőanyaggal vagy akár ragasztóval lehet felszerelni. Tipikusan specifikus módon applikálva és technológiai utasításokat betartva.
- van, amit könnyű eltörni ha nem tudod hogyan kell levenni.
- van amit csak speciális szerszámmal tudsz levenni
- van amit csak egy komplett részegység levétele után érsz el
- van, amihez valami készülék kell, máskülönfen 2-3-emberes feladat
- van, amit hiába csinálsz meg HW-szinten, mert utána a SW-t is értesíteni kell a csere elvégzéséről vagy valami diagnosztikai processzt lefuttatni vagy valamit újrakalibrálni. Ehhez tipikusan nem elég a 3-dolláros aliexpresszes bluetooth OBD-olvasó.Egyébként hajrá, csak utána többet ne vegyen részt közúti forgalomban a járművel, mielőtt egy szakember is át nem nézte és ki nem javította a barmolást.
(csak úgy per tangentem fotelből)
-
npera
újonc
Én bringán matattam a fékkel (hidraulikus) és még azt is lehet rosszul csinálni. Utána megtanultam a fogásokat, de elsőre nem lett jó.
Ott is van technológiai folyamatsor, csak a légtelenítés jóval egyszerűbb és mivel a bringa 12 kg és nem 1600 kg, ezért simán lehet olyan szögben tartani, hogy gyakorlatilag saját magát légteleníti. Kocsival ez picit nehezebb.
-
npera
újonc
-
-
Phülöp
addikt
Amea kérdezi, hogy ha felmerül a gyanú, hogy a pap elkapta a koronavírust, akkor ő a tesztelendő atya?
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
hobizoli
nagyúr
válasz Gabibácsi #73970 üzenetére
nemtom, de neha a autoszerelok szeretik tulmisztifikalni a dolgokat, hogy vmi kulonleges kepesseg legyen meghuzni par csavart
kedvencem teli-nyari felnicsere
vmelyik megmagyarazza, hogy mekkora szaktudas kell ahhoz is
b+ egy utszeli defektnel is ugyanazt csinalod igazabol, csak 1 kerekkel, es ha eljossz a gumistol is illik ranezni par km utan a csavarokra, nem lazult-e le
multkor a dizelcsoportban a 20eves kiscsiko "autoszerelo" probalt meg kiseloadast tartani, hogy a egykilenc tédéihez is kell a szereloi tapasztalat
oszt mi?
meghuzni 10db hengerfejcsavart a tomiteshez csomagolt rajzon lathato sorrendben meg nyomatekkal? wow
eleve fantasztikusan nagy tapasztalati tudasa lehet mar ebben ugy, hogy 1999-ben szuletett
en amikor osszerakom a froccsszerszam hideg oldalat ott 8x72 csavart huzok le nyomatekra a tuskeknel es a lippeknel, meg a 12x8 csavart a ledoboknal
a robot huto huvelyeit 216db csavar fogja, es 432db O gyurunek kell pontosan a helyen lennie
ez csak a hideg oldala
a meleg oldalon 4x72 csavar a uregeket fogja a cavity plate-hez, azt meg 36db csavar a hot runnerhez, a hatuljan van 64db M17-s csavar meg 8db M22-s
az erzekeloket meg a vezetekeket tartozo kis biszbaszszarokat nem is szamolom sehova
es ezt ~12ora alatt takkra ossze lehet rakni
ehhez kepest egy 4 hengeres motor egy autoban egy fakocka es eloadjak ra nagyhalalt meg a oraszamaikat
osszesen nincs benne az aljan az olajteknot fogo csavarokkal egyutt 60db, abbol 25-30 csavar van amit nyomatekra kell lehuzni a hajtokarok es a vezermutengely(ek) rogziteseivel egyutt is
be ne szarjunk mar
bemutatnam neki a tizeneves fujogepet is, 5 percig nem tudna eldonteni melyik egyatalan az eleje
es annyi idos koraban, mint o ilyeneket szereltem mar, meg allitottam betöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #73977 üzenetére
Ennek ellenére az ismerős szerelőkhöz annyi összegányolt csodát hordanak, hogy több kötetes sok évados különkiadást lehetne belőle rendezni. Aztán emlyiket az a szerelő fikázza, aki az enyémet is elbarmolta, ott négyzetesen el bírom képzelni, hogy milyen lehet az állapot.
Autós csoportokban is amilyen észosztás megy, fele még nálam is kiveri a biztosítékot, oszt csak minimál dolgokra van rálátásom. Csak mikor Sanyika fel sem teszi rendesen a kérdést, mert a kocsi színe az szerepel benne, meg van angyalszem, az fontos, de sem a motor típusa sem az évjárata nem szerepel, a 3 fényértékkel hülyébbek meg osztják a tuti tippeket, akkor nem hiszem el, hogy abból bármi értelmes születhet. Dobálóznak a típusidegen dolgokkal, féktárcsa és főtengely köszörülésekkel, meg a jó ég tudja még milyen majomságokkal.
-
hobizoli
nagyúr
persze van ez a reteg is, de nem kell az autoszereloktol sem seggre esni eppen
lehuzva a jelado aztan csodalkozik, hogy nem indul
nezi, hogy ott log vmi kabel, de nem jon ra, hogy lehet azet nem indul, mert hianyzik az ECU-nak a crank trigger jel, hogy tudja hol jar az 1.-s henger es mikor kene befecskendezni meg gyujtani
es labon ment oda az auto, de ugy kellett elhozni trailerrel, mert erre nekem nincs idom, hogy keressem mi szart be benne, de a 8k-s oradijat azert elkerte
raneztunk, log itt ez a vmi, ez hova is er el? kb ehhez, visszadugtuk a kabelt a helyre, erdekes egybol beindult
ismi meg azt kereste mar, hova kene elvitetnie az autot ahol rajonnek mi a baja
hat baja igazabol nem is volt
masiknal a vezerlo vakuumcsovek otletszeruen visszadugva
lefujoszelep a turbo wastegate-l osszekotve, pedig mindkettonek vezerles kene
alapjarati motor keruloaga a kartegazcso helyen, a kartegazcsonel egy pezsgosuvegdugo a szivocsovon, hogy ledugozzak a helyet
alapjaraton jar is, de kifordulnak a szerelotol a foutra, ahogy megjott a toltonyomas eloszor, kibaszta a nivopalcat es teleolajozta a nivon kitoro olajszokokut a motorteret
ez a szereles pl 450k volt tizeneve vkinek
utana meg ment az ugatas, hogy ok nem basztak el semmit, ez ilyen
masik osszerkja a 5 hengeres 20vT motort, a olajszivattyu ala tomitopaszta kerult a normal tomites helyett, mert jojazvazze
aha, eltomitette a olajjaratot, alapjaraton jaratva meg nala a muhely elott csapagyas lett a motor
meglilult a Hbeam hajtokar a fotengelynel, fotengely is KO, a szinten vadi uj dugyattyu meghuzta a furat falat
persze nuku felelossegerzet, vallvonogatas, szar volt a szivattyu
vadi uj volt, szandekosan uj lett hozza veve
annyira trehany nemelyik, hogy a csattogos lepket kene javitania maxtöbb drón kell ;P
-
FőDudu
addikt
Skodat valakinek?
[link]
Valoszinuleg erdekes lesz, allitolag 225KW-ig lesz benne 3 fele akku kapacitas. Az mar igencsak combos....FőDudu
-
-
zetor2000
senior tag
Kunta Kinte azóta is jajgat...
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
Még 2007.08.20-án költöztem ki Svédországba, aztán 3 hét diákszállás után beköltözhettünk a konzultcég által bérelt lakásba. Ezek újépítésű kis studiólakások voltak, 2-szintes sorház gyakorlatilag sok kis 40 nm-es 2-szobás lakással. Ketten laktunk benne, 9k SEK volt a lakbér. Azt feleztük két főre.
Én egy másik sráccal az első lakásban laktam, ami a videóban látszik.
Ez a város Majorna nevű kerülete, ami egyrészt a munkáspárt egyik fellegvára, másrészt elképesztően sok kábszeres és alkesz van errefelé. És a 2015-ös migránsos őrület óta a különféle utcagyerekek is itt őrjáratoznak és csinálják amit szoktak csinálni.
Most felgyújtottak pár kocsit, kábé 20 autó égett ki. Az egyik oldalon a várost elkerülő autópálya körgyűrű egyik ága fut, a sziklafal előtt állnak a kocsik (égnek), utána a házsor. A tűz átterjedt a házakra is, mivel ennyire sok kocsi elképesztő hőt termel amikor ég az egész.
Sosem gondoltam volna, hogy viszontlátom a svédországi pályafutásom egyik állomását a hírekben...
-
veterán
#kamerapornó
amikor a zeiss megcsinálja a fullframe-et kirajzoló supreme prime sorozatot, aminek már alapból olyan képe van, hogy arra kevesen vannak a szavak (nemrég láttam egy reklám nyersanyagát, ami ilyennel készült), és ez nem elég, készít belőle másfajta bevonattal olyat, amin látványosabb a lens flare.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73994 üzenetére
Mivel mértékegységnáci IS vagyok, ezért muszáj korrigáljak. Pici k és nagy W.
Igen, az teljesítmény. Az akksi meg valami ID.3-derivált méret lesz. Mivel ez az MEB-platformra épül, ezért most jön majd amiről beszéltem. Hogy a Seattól az Audiig az összes tophat és hajtási képlet kombinációjában elkezdik teríteni a modelleket. Ez a platformok lényege, minél több variáns minimális változtatásokkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya