Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz A. Crowley #73146 üzenetére
En ha uj autot veszek akkor is reszletre veszem. Sosem volt meg hitelem, lehet itt az ideje.
Van most rengeteg autora olyan ajanlat, hogy vidd el 1% per honapra (max 84 honapra, azaz a vegen egy kicsit azert be kell csengetni egyben).Azaz kikalulalod az autot a konfiguratorban es a szazad reszet fizeted havonta.
Annak, aki hosszu tavra tervezi az autot, ez egy ingyen hitel.Hiszen meg tan a MAK is 4,95% korul fial (pont tegnap mondta ismeros, nem vagyok kepben a magyar kamatokat illetoen).
Nem sok, bar 10 millional mar szep osszeg jon ossze 10 ev alatt. Azaz az auto arat kincstarjegyben tartva pont kijon evente egy olyan suto amilyet a napokban vettem es ma szallitjak. Akkor miert vennem meg KP-ra?Bar lehet kuszaszem ugy elinflalja a Forintot, hogy 1 hamburgerre lesz eleg a kamat
Rosszabb esetben a tokeresz...FőDudu
-
Samott
addikt
Mar novemberben is annyi volt az alzanal, de valami kuponos trukkozessel vegul 14e alatt ert ide szalitassal mindennel. De mar 2018-ban is volt lenovo kinabol 13e-ert. Mind 500-as.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
ncc1701
veterán
Az a kamat addig jó csak, míg elhiszed, h a hivatalos infláció a valóság. Itthon a kaja az elmúlt évben vastagon 10% felett drágult.
-
-
-NoVa-
őstag
válasz blueboi69 #73149 üzenetére
Spanyoloknál Orbea országútit béreltem ócsóért, egyszerűbb volt, mint repülőn vinni sajátot. Úgy általában autóval külföldre max rollert, az elfér lazán, és nem nehezíti a pakolást meg magát az utat túlzottan, és nem süvít kint a tetőcsomagtartón, úgyhogy lehet nyitott tetőablakkal menni.
-
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #73150 üzenetére
Szar időben nem bicajozom. Hétvégén kicsit rezgett a léc, vasárnap mentünk dunakanyarba haverral edzeni, kicsit csöpögött itt-ott. Mondtam is neki nagymarosnál, h én már visszafordulnék, mert zavarnak a sötét felhők, de ragaszkodott hozzá, h küzdjünk a szembe széllel. Jó kis szél volt, odafele 25 volt az átlagunk, visszafelé majdnem 27-re javítottuk, ilyen 32-35 között mentünk végig visszafele, annyira tolt a szél.
-
Sipi-
tag
válasz FőDudu #73139 üzenetére
Pedig létezik, csak ritka és drágább a benzinesnél és többet is eszik
Én MK4-et vettem, ami 2007 és 2014 között volt. Az újabb az MK5, abból csak Ecoboost van, ami turbós. Ott a benzin és a dízel között már kb. csak a DPF a különbség bonyolultságban. Kettőstömegű mindegyikben van már. MK4-ből sincs 2010 (facelift) után szívó benzines, csak Ecoboost.
Powershift-es automatát nem szabad venni belőle, mert azt mondják az okosok, hogy amíg jó, addig nagyon jó, de amikor rossz, akkor 1 millió forint múlva lesz csak megint jó. A normál automata váltó felújítás meg megáll kb. feléből. Manuálisat kell vennihttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
FőDudu
addikt
válasz Phülöp #73161 üzenetére
Amikor az uj auto olcsobb mint a par eves hasznalt?
Ha 1% per ho osszegert elhozom a 10 millios autot, tiz ev alatt visszatermeli majdnem a felet a 4,95%-os kamatozasu kincstarjegy. Meg 10 evesen is er mondjuk 1-1,5 milliot egy jol felextrazott modell.
Ha most vennek egy 5 millios autot (ami 3-4 eves), akkor az 13-14 eves koraban er fel milliot.
Azaz buktam az ujon kb 3,5-4 milliot, a hasznalton meg 4,5 milliot.
Csak az aron, nem a hasznalati es karbantartasi koltsegeken.Nyilvan a fenntartasi koltseg nem teljesen ugyanaz, de szamokhoz jobban erto forumtarsaink biztosan ki tudjak szamolni en vagyok-e a helikopter vagy igazam van. Lehet nem is helyes 10 millioval szamolni, mert valojaban 5M a kulonbseg (a vetelkor).
Vagy ha ugy nezzuk, akkor a masodik 5 millio ingyen van.
No akkor uj vagy hasznalt autoba ulnetek ilyen kondiciokkal?[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #73164 üzenetére
"tiz ev alatt visszatermeli majdnem a felet a 4,95%-os kamatozasu kincstarjegy." - ne szamolj ilyen hulyesegekkel, plane te ne, aki euroban el. Csak a forintromlason tobbet buksz mint az az 5%... mar itthon se akkora uzlet az a kincstarjegy hogy hivatalosan megindult az inflacio.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
válasz ncc1701 #73165 üzenetére
Nem mindegy, en is penzbol elek.
Es mi valoszinuleg joval tobbet koltunk az atlag csaladnal, igy tobbet is kell keressek.De ez mind csak aranyszam.
Amit nem koltok el kocsira az megmarad masra
Ezert ulok meg mindig alfaban - es ha a csalad nem baxogatna, meg 5 evig abban ulnek.
Mert megy, fekez, van benne klima, van benne zene, kenyelmes, teszi a dolgat.Mert mi lesz ha haza kell utazni? Kell egy megbizhato auto.
Lehet berelni is, illetve van assistance is. Mondjuk nem szeretnek Karacsony este fagyban toporogva varni az assistance-t, holott hasonlot sikerult produkalnom 1 ev 1 honapos Zafiraval is.FőDudu
-
npera
újonc
válasz Phülöp #73161 üzenetére
Japp. Melóba bejárni olyan távra, hogy kábé végig hideg a motor új autót venni szerintem kár.
De mondjuk hadd pörögjön a gazdaság, az meg a másik oldal.
Én melóba mindenképpen bringával járnék. Még ilyen mediterrán vidéken is teljesen oké, ahol én vagyok. Ma reggel esett picit, ezért fel kellett vegyem a pót zoknimat. Annyira nem esett, hogy a pót alsógatyát is felvegyem.
A bringás ruházat a szárítószekrényben szárad, ebédig kábé kész is.
Esőben annyi a különbség, hogy amikor a kamionok elhúznak mellettem azon a szakaszon, ahol közvetlenül az ipari út mellett megy a bringaúz akkor nem porfelhőt húznak maguk után, hanem finoman porlasztott vízködöt. Előtte levegőt vesz az ember, aztán amikor a fejhullám odaér, akkor lehajtom a fejemet és picit hunyorítok. Aztán lehet megint levegőt venni utána. Esőben ez majdnem jobb, mert nem csikorog a szemed utána....
Ja és eső után gyakrabban kell kenjem a láncot. A bringát úgyis rendszeresen mosom. Kérdezte is múltkor valaki, hogy milyen szép a bringa, újnak tűnik. Mondtam, hogy ja, még bejáratós. Csak 6-éves...
-
npera
újonc
válasz FőDudu #73175 üzenetére
Ha jól értem nálad nem a magasság a gond, hanem az ülés támasztása oldalról, meg a háttámla szélessége.
Ha VAG vonalon nézelődsz, akkor szerintem ebből Superb lesz. Abból asszem van 5-ajtós, ami gigantikus csomagtérrel rendelkezik.
Nálad alighanem az ülés a fő paraméter, meg ki- és beszállásnál az A-oszlop.
-
FőDudu
addikt
Nem vagyok akkora hegyomlas, de 186 magas vagyok.
Nem art ha van rendes kartamasz (konyoklo).Alfaban elferek, nejem 3 ajtos Swiftjeben is.
Ot ajtos kisautokba mar necces a beszallas, bar a legtobben elferek.Sot ultem 2 uleses Smartban is - igaz a terdem erte a muszerfalat
FőDudu
-
-NoVa-
őstag
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #73181 üzenetére
Ebben semmi meglepő.
Nagy sebességnél jön a Taycan előnye.
A konkrét 0-100 továbbra is érdekelne. Ezen videó alapján nem vagyok annyira biztos benne, hogy a Porsche nyer, mint amennyire ők állítják.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #73177 üzenetére
Amíg megy a pénznyomtatás, addig a tőzsdékre is ömleni fog a lé és menni fog fel minden.
Hogy mi a lufi és mi nem, az jó kérdés. Én a Teslaban hosszútávon még óriási lehetőségeket látok. Az majd kiderül, hogy ebből mi valósul meg, és mivel tudnak elsők maradni/pénzt csinálni.
A többi gyártó látszólag sehol nincs hozzájuk képest.
-értékesítési csatorna (nem kell buzi kereskedéseket fenntartani/eltartani)
-teljes önvezetés / robotaxi flotta
-saját akku gyártás/fejlesztés
-teljesen új szemlélet az autógyártásról
-saját biztosítás
-napelemes témák, powerwall, stb. - kb komplett energia rendszer háztartásnak, autóról oda-vissza töltés
-app store, utólagos fizetős tartalom
és akkor még nem beszéltünk konkrét autók közti, meglévő, kézzel fogható különbségekről. Mind HW mind SW oldalról.
Szerintem közel se csak autógyártóként kell a Tesla-t nézni, bőven túl vannak azon. Sokkal inkább tech cég, aki autót is gyárt.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
blueboi69
csendes tag
Dudu, Passat nem játszik?
Kollégámnak van egy 2-3éves modell, múltkor vitt vele, elégé csecse darab. És akkor mégsem egy skoda -
Samott
addikt
válasz WiZARD #73185 üzenetére
Nem a teslara gondoltam a lufi kapcsan, hanem ugy altalaban a tozsdere. Az ev elejen beraktunk 10e eurot egy tech alapba, hozott 3 ezret azota. Fel ev alatt 60% hozam.
A teslanak sajat "benzinkut halozata" is van, ne feledjuk. Es az onvezeto, penzt kereso automata taxi igerete miatt megy leginkabb fel.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
őstag
válasz WiZARD #73185 üzenetére
"Szerintem közel se csak autógyártóként kell a Tesla-t nézni, bőven túl vannak azon. Sokkal inkább tech cég, aki autót is gyárt."
Mérnöki hozzáállással ez azt jelenti, hogy félkész, minimálisan tesztelt, utólag updatelt termékeket tolnak ki. Amivel nincs akkora gond, számomra az autógyártás szükséges csúcspontja egy motorikusan megbízható, rendesen összetákolt futóművekkel és fékekkel rendelkező Renault 4-ben már kiteljesedne, egy QI-s telefontartó mehet bele középre, és kész. Mivel évek óta nem csináltattam meg az autórádiót, úgy nézem anélkül is megvagyok, élem a minimalista világom.
Mindenesetre ez az egész addig működik, amíg fenntartják a hitet, hogy az övék a világuralom. A teljes önvezetés még mindig 50-50%, hogy sikerül, csak ígéret. Az akkunál is megvan a kockázat, ha nem ők jönnek elő a szent grállal előbb, akkor bukta. Napelemes témáikba csak belevásároltak, ráadásul a karbantartási botrányaik kicsit azt is ködösítik.
Szóval az egész fölé kell Musk karaktere, aki borzasztó ügyesen tudja vezetni a figyelmet, és egyensúlyozni a befektetők bizalmával. Ugyanazt a műsort adja elő, mint Steve Jobs, csak a díszlet más.
-
Samott
addikt
-
ncc1701
veterán
Főni fiának kellene keresni valami általános informatikai alap üzemeltetői tanfolyást. Lehetőleg valami intenzívet. Van cég, akit ajánlotok?
Ja, múltkori mikrobi. Végül kicseréltem. Máshol jól működik, ott nem ment, fene érti, a csere rögtön ment. (RB951-G-2HnD -> RP750GR3). Szerencsére wifi nem kellett, úgyhogy nem volt vele szarakodás. Főni most vakarja a fejét, h ott voltam szumma 3 órát két darabban, ő meg hétvégén ment ki, úgyhogy most ez így egy 6 számjegyű számla lenne, de nem meri kiszámlázni.
-
Samott
addikt
-
ncc1701
veterán
válasz Samott #73196 üzenetére
Ha már pénz.
Nagybátyám meghalt még 13-án, muter most hétvégén hozta szóba, h mi legyen a szüleik házával (ott lakott az öccse). Ő azzal kezdte, h el kellene adni, ér most kb 40-45M körül, azt meg szétdobná 3 részre (magának, hugomnak, meg nekem). Nyilván ezzel lenne a legkevesebb gond.
A ház szerkezetileg OK, ilyen 1950 körül épülhetett. Nem reped sehol, nem ázik, tető rendben, nyílás zárók max 5 éve cserélve. Fűtés központi gáz, pár helyen csöpög a radiátornál, ez orvosolható. Amit kellene csinálnom: villany, de kompletten, és talán fürdő, plusz mondjuk egy modernebb konyha, de az ugye csak bútor, sütő, ilyenek, sokat mondok, ha 2M az anyag. Megy a gondolkodás, sok gusztusom nincs egy újabb ház renováláshoz, de én úgy gondolom, h inkább ki kellene adni, havi 150 körül mennek ott a családi házak. Pénzt most nem tudnék őszinte szívvel jobb helyre tenni, mint ingatlanba.Ja. És talán, de csak talán sikerül eladnom az átok telket is, ma megyek le a reménybeli leendő tulajjal szemlére.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz JonesC #73198 üzenetére
Már megtartani? Pénzre momentán egyikőnknek sincs szüksége. Ingatlan árak elég szépen mennek felfele, nem gondolom, h a jövőben hirtelen drasztikus csökkenésnek indulna, ergo később is el lehetne adni. Az amortizációt pedig fedezné a bérleti díj. Tekintve, h szakit semmihez nem hívok, így nálam csak anyag árat kell nézni, ha valamit csinálni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- További aktív témák...