Új hozzászólás Aktív témák
-
BobaHWSW
újonc
Lemaradtam valamirol elmult par napban/hetben?
Kiwi akcentus helyett most Del Londonit hallgatok heti par napban munka utani szorakozas kepp. Kollega. Meglatjuk megegetem e magam.
Ugyanitt repjegy es szallas elado Agusztusban Queenstownba miss Ex Kiwi Boba es Mr Boba nevre.
-
zetor2000
senior tag
válasz BobaHWSW #96501 üzenetére
Ahogy visszaolvastam kedd óta, szerintem nem vesztettél semmit / nem maradtál le nagy dolgokról.
Nincs szebb, mint egy brit akcntus. Nekem eddig az volt a legkecésbé érthető angol.A "repjegyest dolgot" sajnálom.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
Napi hülyék. Szüntessük meg a bicajutak kötelező használatát, mert versenyezni szeretnének. Az úton:
-
blueboi69
csendes tag
Juteszembe mi van hobizolival? Már egy ideje nem láttam ideírni. Lemaradtam valamiről?
-
Samott
addikt
Ez egy par hete mar volt tema, de ugy tudom az ontudatos biciklis eddig se tartotta magara kotelezonek ezt a kerekparut hasznalatot. Volt valami felmondat, hogyha az nem megfelelo a kerekparut akkor mehet a kocsik kozt is. Es neki eddig se volt megfelelo. Szoval nem vagom most megis mi valtozna.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
őstag
Pedig tény, sokszor országútival ha lehet választani a járhatatlan minőségű, gyökerektől felnyomott, repedezett részekkel tarkított karbantartatlan, és lassan cikázó gyerekekkel nehezített bringaút, és az autóút között, akkor nem kérdés. Persze ha sima, nincs tele járókelővel, és kellően széles, és nem viacolorból van kirakva, akkor fene sem akar az autók mellett tekerni, de a kötelező résszel én sem értek egyet.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96510 üzenetére
Ez megint egy kényszer megoldás. Ott jobb bringázni, ahol kisebb a kockázat a balesetre.
A magyar kerékpárutak elsöprő többsége karbantartatlan, alulméretezett, egyszerűen az infrastruktúra nem tartott lépést a kereslettel. Biztos nem jutott rá pénz, mert az elmúlt évtizedben elköltötték az egészségügyi reformra...
Haladósabb tempóban, tehát 25-30 km/h körül, vagy fölötte már a közút a kisebb kockázat (jó, a 81-es pl. nem pálya, mert olyan a teherforgalom, helyes is az extra tiltás), mint a kerékpárúton. A legtöbb helyen a kerékpárút/közút találkozásnál vannak a veszélyzónák, ott van a legtöbb baleset. Jövök a kerékpárúton (szabályosan!) 30-cal, autós egyrészt nem számít rám, nem kalkulálja a sebességet, másrészt a legtöbb esetben önhibáján kívül okoz veszélyhelyzetet, mert nem is belátható a találkozás. Vagy ha azt még látja is, hogy a kerékpárúton ÉPPEN nem jön senki, akkor előrébb gurul, hogy meglássa, hogy a közúton éppen jön autó, akkor vár. Közben elállja a kerékpárutat. Visszatolatni ha akarna sem tud, mert a mögötte jövő rázár, plusz akkor megint nem fogja látni a közutat.
Itt most a faluban nagyon beleállt a polgármester ebbe a dologba. A Budapest-Balaton kerékpárút a falun menne át, az előző polgi kérésére a panzója előtt. Kb. járdán. A népnek meg tele a töke, hogy a telkéről sem tud kiállni, mert akkora a kerékpárforgalom hétvégén.
Ezért az az ajánlat, hogy a falu főútja kb. format c: és utána újragondolva úgy, hogy oldalanként minimum 1,5 méter kerékpársáv legyen a teljes értékű küzúti sáv mellett. Plusz a járda. Ehhez tényleg kb. mindent újra kell tervezni, de csak ez a megoldás a hosszútávú és ez vezet a legkevesebb balesethez. Kérdés, hogy lesz-e rá szándék és/vagy zseton...
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #96515 üzenetére
A vilag nem tokeletes, ha gyorsan haladva veszelyes a kerekparut, akkor lassabban kell menni. A megengedett sebesseg felso hatar, nem kotelezo annyival menni. Veszelyes keresztezodest fokozott ovatossaggal kell megkozelitenoi es akkor van elsobbseged ha megadjak. Ezekre nem az a valsaz hogy akkor leszarom, tekerek inkabb a kocsik kozt.
A fentieket rendszeresen elmondjak az autosok kapcsan, de ugyanugy ervenyes a biciklisekre is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #96517 üzenetére
Igazabol az van, hogy a biciklisek igyekeznek attolni a problemaikat masokra. Zavarja a biciliuton a forgalom, mert feltartja, igy inkabb o tartja fel az autost az uton. Nehogy mar o varjon, lassitson., varjon, lassitson inkabb mas.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #96515 üzenetére
"oldalanként minimum 1,5 méter kerékpársáv legyen a teljes értékű küzúti sáv mellett. Plusz a járda. Ehhez tényleg kb. mindent újra kell tervezni, de csak ez a megoldás a hosszútávú és ez vezet a legkevesebb balesethez."
Ez lenne az ideális, de ezen nem segít:
"Vagy ha azt még látja is, hogy a kerékpárúton ÉPPEN nem jön senki, akkor előrébb gurul, hogy meglássa, hogy a közúton éppen jön autó, akkor vár. Közben elállja a kerékpárutat. Visszatolatni ha akarna sem tud, mert a mögötte jövő rázár, plusz akkor megint nem fogja látni a közutat."
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #96517 üzenetére
Közben a körúton néha kész életveszél kilépni akár az ajtón is, mert hiába nézel körbe. Híd ugyanez, támaszkodom a korlátnak, véletlenül se lépj hátra 8.5 centit, meg konfliktushoz vezethet. És ne kerüld ki a lassabb gyalogot, mert a bicajosnak lesz igaza. Szopó az egész.
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #96522 üzenetére
Aztán jönnek azok, akik nagyon tudnak. Legközelebb kipróbálom, hogy meddig bír türelmes lenni a bicajos, vagy miért azok várják el, hogy lehúzódjak gyalogként, mikor lassíthat vagy kisebb mambójambóval akár ki is kerülhetne, csak sokszor már ez sem tetszik. Térjek ki én.
-
-NoVa-
őstag
válasz Samott #96519 üzenetére
Autóval is zavar a többi autós az úton, teljesen élvezhetetlenné teszik a közlekedést, de ez van. A bringa is jármű, nem is a leglassabb, és könnyebb kikerülni, mint egy mopedautót. A kresz is szabályozza az úton közlekedését, és felkészíti az autóst az együttélésre, szóval itt most egy régen jól működő, kiegyensúlyozott rendszer egyoldalú túlszabályzása a probléma.
-
Samott
addikt
válasz blueboi69 #96522 üzenetére
Jo minosegu kerekparutat kell epiteni, szeleset, biztonsagosat. Akar az autosok "savszelessegenek" csokkentesevel is. Es kotelezoen azt hasznalni. Nem helyes a keveredes, tulsagosan veszelyes a biciklisek szamara.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #96519 üzenetére
A gyors haladás rétegigény. Szerintem. Attól még a bringások java a bringautat választja. Mert amúgy sem halad 25km/h felett tartósan! Én sem. Sőt. Szóval ezen háborogni szerintem felesleges.
Ettől persze mindenkinek kompromisszumot kéne kötni.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
WiZARD
addikt
Kész a villanyszerelés a házban, hálózat végig cat5e.
Hívom villanyszerelőt hogy cat6 volt kiírva. Hát ööö izé, mi a különbség? Elmondom, ok, de szerinte cat5e volt kiírva, de megnézi.
Visszahív, tényleg cat6 volt, akkor így nem is jó?
Nem.
Ok, akkor jövőhéten cseréli.Megjöttek hőszivattyú/szellőztetés gépész ajánlatok. Az első (helyi cég) az eléggé sokkolt, gondoltam a másik (Békéscsabáról jönne) az majd jobb lesz. Na az még 30%-al több
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96516 üzenetére
"Veszelyes keresztezodest fokozott ovatossaggal kell megkozelitenoi" ne viccelj már! Azért menjek lassan, hogy alkalmazkodjak azokhoz, akik leszarják a KRESZ-t? Azért menjek gyök kettővel, mert JóskaPista baszik megadni az elsőbbséget a kerékpárútnak, majd kifordul a közútra és megy 65-tel a faluban?
Szerintem életszerű, hogy pár ilyen élmény után azt mondja a kerékpáros, hogy "akkor leszarom, tekerek inkabb a kocsik kozt."
-
Jahno
őstag
válasz Samott #96525 üzenetére
Hidd el nem lehet elég széles. Kódorgok én a hipersebességemmel, utánam jönnek a közepesen haladó túrások, táska miatt picit szélesebb is, mellé jönnek akik nagyon tudnak de legalább táska nélkül. És kb. ugyanez szembe. Néha a "nagyon tudnak" is kitesz két alkategóriát. Még csúcsforgalom elején és végén próbáltam, akkor kb. elfértünk. Nyáron akartam valamerre kóvályogni, de pont ilyenek miatt le is tettem róla, mert másról sem szólt egy szebb napon, mint arról, hogy folyamatosan a bicajút szélére vergődtem aztán meg vissza.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #96519 üzenetére
És itt jön be a képbe, hogy a KRESZ-nek lassan meg kellene érkezni a XXI. századba és tudni kéne megkülönböztetni a 40-nel menni tudó kerékpárt, a 10-zel menő kerékpártól!
Téged sem zavarna a faluban 50-nel kocsikázva a 40-nel menő kerékpáros az úton, mert nem igazán tart fel. Ellenben jogosan vonod fel a szemöldököd, mikor a downhilles hülyegyerek teker 12-vel a közúton. Ezért kellene végre szétbontani a "kerékpár" kategóriát és minden részét oda terelni, ahova való.
-
eattila
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #96520 üzenetére
De segít, mert az autóvezető feltolja a kocsi orrát addig, hogy még éppen ne lógjon be a kerékpársávba, akkor már belátja az utat. A kerékpárosok sávját és az autósok sávját is.
Próbálj meg itt kifordulni autóval a Budai útra hétvégén.
[link]
Ha megállsz a távolabbi szaggatott sárgánál, akkor nem látsz semmit a közútból. Ha előrébb jössz, blokkolod a kerékpárutat, pedig nekik van elsőbbségük. És sokan jönnek. A közúton is! -
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #96545 üzenetére
Ezer+1 hasonló van, bár nem ez a legszopóbb kereszteződés, de itt mögöttem a párhuzamos bicajút, csak az nem mindenkit érdekel, mert hát miért is arrafelé menne az elkerülőnek. A fasortól pont nem látni be balra, reggel jobbról folyamatos a forgalom és gyorsabban is jönnek ha tudnak, balra forduláskor ha valamelyik autós lassít vagy csak kiférnék előtte akkor olyan takarásból esik ki a bicajos zuhanórepülésben, hogy ihajj. Előbb-utóbb ilyet be fogok szopolni. Persze tudom, mindenki szabályos a helyemben lévő autósok meg szupermenek és látják, tudják :-D
[ Szerkesztve ]
-
blueboi69
csendes tag
-
Sipi-
tag
Azért szerintem azt sem ártana figyelembe venni, hogy hány biciklisről beszélünk. Mi kb. március óta minden hétvégén (minimum egyik nap) megyünk valamerre túrázni, mindig valami falu vagy község az úticél. A cél előtt is néhány falun át szoktunk menni. Ennyi idő alatt több túrakerékpárossal találkoztam az erdei úton/ösvényen, mint az országúton kocsival.
Egyébként szerintem nem kell ilyen harciasan beleállni. Ha ott teker, akkor elkerülöm ha utolérem, ha nem tudom, akkor követem még 1 percig és utána kerülöm el.https://www.ferfiakonyhaban.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- iPhone topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iOS alkalmazások
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...