Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
hobizoli #39316 üzenetére
Min nevetsz? Amikor hegeszteni kellett a lépcsőt pl. akkor kellett a kraft!
10x20 centis I vas tartja a lépcsőt, mert az elég erős. De persze kettő, mert egy alátámasztás nem alátámasztás! "Bányában sem csináltunk volna ilyet". OK, papa, de itt naponta 12 ember megy fel, nem pedig több száz vagon szén…
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
BobaHWSW #39166 üzenetére
Ha vissza akar jönni, akkor lehet, hogy neked kellene kavarni egy olyat, hogy előtte írja alá ügyvéd előtt a dolgokat. Aztán amikor aláírta, akkor mondani neki, hogy mennyapicsába. De legalább meglenne az ügyvédi papír...
Amúgy ha felnyomod a bevándorlási hivatalnál, hogy csalt a letelepedési papír miatt, akkor nem romlanak az odds-ai a pénzedre?
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
zetor2000 #38677 üzenetére
Nekünk 3x25A van bekötve. Ugyanennyi a geo és a vezérelt is. Tehát ha feltennék egy relét a geo és a vezérelt kábelére, hogy amelyiken van áram, azt használja, akkor kb. napi 18 órát lenne áramom. 17 kW-tal. Azzal azért tele lehet nyomni egy szaladgálós kocsi akksiját egy fél éjszaka alatt is...
-
Bujdy81
aktív tag
Ha 6:50-kor indul a gépem Ferihegyről, akkor kb. mikorra kell kiérni, hogy ne késsem le?
csak kézipoggyász lesz. -
Bujdy81
aktív tag
válasz
Gabibácsi #38228 üzenetére
Azt elismerem, hogy az egybe gép is tud jól szárítani.
Ha felültöltős gépet használsz, akkor gáz, nem biztos, hogy elfér két gép. Nekünk előltöltős van, abból egymásra lehet tenni a kettőt, úgy azért könnyebben elfér!
Viszont szárítani kötelező, mert nem tudod kiteregetni novemberben 6-7 mosás termékét. Plusz ugyebár ha együttélsz 3-4 nővel, akkor megtanulod, hogy hiába van TÖBB ágynemű, akkor is AZ kell nekik...
-
-
Bujdy81
aktív tag
Jelentem, van értelme a külön mosó és szárító gépnek!
Miután valaki felületesen végezte el a fejtetű írtást a környezetünkben, begyűrűzött hozzánk is...
Szerencsére a legkisebb még minden éjjel áttotyog hozzánk aludni, így nem az ő komplett ágyruha szettjüket, de a miénket is ASAP mosni kellett. A tonnányi ruha mellett. Eddig hat adag ment le a 8 kg-os mosógépben ma, ezt egyben szárítóval nem lehetne kivitelezni...
-
Bujdy81
aktív tag
Mennyi időtök volt a hétvégén!
Szombaton délelőtt gyorsan összevibráltam apámmal a házuk körül a térkő alatti követ (mármint azt a bő két köbmétert, amit előtte odatalicskáztam), aztán elvittük a gyerekek felét Dobogümajorba anyósékhoz őszi szünetre.
Mivel apám passzolta a vasárnapi betonozást, így kapóra jött az ultrás haverom, aki rámírt szombat este, hogy van-e kedvem vasárnap lapátolni. Mondtam, hogy persze, betonozni kéne, jöhet!
Mondta, hogy jön, csak előtte náluk át kellene rostálni három köbméter finoman sites földet és a kirostált földet eltalicskázni a telek végébe. Utána indulhat a betonozás. Csapódott még egy arc, rostálni és betonozni is, így az asszony által sütött négy tepsi pizza el is kopott estére!
Sötétedés után nem kellett ringatni…
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Gabibácsi #37601 üzenetére
Annyira rá vagy kattanva a KariGeri témára.
Lehet, hogy nem ő lesz a következő nagy városvezető, de vegyük át a négy jelöltet:
- Berki: vicc, valaki felbérelte, szóra sem érdemes
- Puzsér: egy pszichopata alkat, de volt egy programja. A személyisége miatt esélye nem volt nyerni, így nem kell eljátszani a gondolattal, hogy mi let volna, ha. Abban lehet bízni, hogy a program egyes elemei megvalósulnak, mert Karácsony is átemelt belőle
- Tarlós: 9 évig vezette a várost. 2019-ben már kicsit oldie figura, aki láthatóan NEM IS AKART nyert! Látjuk, hogy milyen irányt vett a város alatta, nem biztos, hogy ez a jó irány. Hiába "kormánypárti", nem igazán tudott sok dolgot kijárni Budapestnek!
- Karácsony: nem tudjuk, hogy milyen főpolgi lenne (az ugye triviális, hogy egy kerületi polgármesterség és egy főpolgármesterség közel sem azonos karaktert kíván).Azt nem értem, hogy miért kell kinyilatkoztatni előre, hogy "elbaszták", miért nem lehet adni egy esélyt a csávónak és a csapatának? Mert Zuglóban loptak a parkolásból? Tök jó lenne a narratíva, hogy a Karácsony kerületében loptak a parkolásból, ha:
- nem Fidesz-MSZP alku alapján kötötték volna meg a szerződést ÉS
- nem loptak volna kormánypárti kerületekben (pl. IX. kerület) is vastagon a parkolásból.Szerintem lépj hátra egyet, teljen el 6-12 hónap és lássuk meg, hogy mit hoz Viktor Karácsonyra!
Az is kérdés, hogy Viktor hogyan akarja majd kicsinálni. Mert '98-02-ből jó eséllyel tanult, de valamit nyilván fog tenni...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Gabibácsi #37601 üzenetére
Nekünk a külön mosó és szárító gép jött be nagyon!
Egymásra vannak rakva (Samsung mindkettő) és 1,5 óra egy ciklus. Azaz 1,5 óra alatt kimos egy adagot, átpakoljuk és utána 1,5 óra alatt megszárítja. A kicsi pakolás az ára annak, hogy négy adag ruha nem 12 óra, hanem csak 7,5 alatt lemegy.
És egy ekkora háztartásban van mit mosni…
-
Bujdy81
aktív tag
14 ezer ha az circa 7-8 millió parkolóhelynyi terület.
Ha az össze szabadtéri parkolóra tennének napelem "árnyékolót", akkor azzal meglenne az általad óhajtott áramtermelés kb. tizede. És akkor még nem fedtél be paneleket, irodákat, egyéb épületeket. Van még tartalék a rendszerben...
-
Bujdy81
aktív tag
Csak ajánlati tudom Mark Gungor videóit párkapcsolati témában.
Némiképpen vicces, de nagyon sok hasznos gondolat is van benne!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #36882 üzenetére
Ez a szerviznek a szarrágása. Minden új autómárkánál lehet hibás darab, amit beszívnak. Ez benne van, de kezelni kellene a problémát rendesen, amin erősen elbuktak.
Volt kolléga a Hondánál adta le a kocsiját pár napra és kérdezte, hogy kaphat-e csere autót. Munkafelvevő mondta, hogy most nincsen bent csereautó, várjon kicsit. Beszélt a főnökkel, a vége az lett, hogy a főnök privát Integráját kapta meg három napra.
-
Bujdy81
aktív tag
Tekna felszereltségű Quasqai, erősebb benzinmotorral, automata váltóval 8,9 millió Ft.
Leaf E+ Tekna felszereltséggel, állami támogatással, 12,8 millió Ft.Difi: 2,9 millió Ft. 500 Ft/liter-es benzinnel (várhatón trendszerűen noni fog a benzin ára), az 5800 liter benzin. 7 literes fogyasztással az durván 83.000 km. Ennyi alatt térül meg az elektromos felára. Tehát ha valaki tudja úgy használni a Leaf E+-t (Dudu kedvéért: 385 Km-es hatótávú), hogy pl. 10 év alatt beleteker 180-200 ezer km-t, akkor valóban megéri!
Nekem azért nem, mert a Pugra is szívom a fogam, hogy ki kell adnom 5 milliót, sokkal jobb helye is lenne annak a pénznek...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
ncc1701 #36764 üzenetére
Nálunk (Közgáz egyetem) a 2000 szeptemberi évfolyamnak bezuhant a felvételi pontszám (előtte 111-116 között volt a 120-ból, akkor 100). Ez valami anomália lehetett, mert utána megint feljebb ment.
Lényeg a lényeg, első félévben az analízis tanár összerakott egy olyan feladatsort, hogy az évfolyam kb. 80%-a megbukott az első ZH-n, nem írhatott másikat és egyből UV jött.
A ZH utáni héten az előadáson mondta a tanár, hogy "ez a 100 pontos hülye évfolyam", meg "maguk semmit sem tudnak", blablabla.
Felállt egy gyerek a 17. sorban (1100 fős évfolyam előnye, ugyebár) és előreszólt, hogy:
"Ha az évfolyam 80%-a megbukik, akkor nem a diákok a hülyék, hanem a tanár!". Aztán leült. Tanár nyelt egyet és folytatta az órát. A következő szeptemberben már nem volt az egyetemen. A tanár! -
Bujdy81
aktív tag
válasz
FőDudu #36760 üzenetére
Nem hiszem el, hogy le kell írni Neked sokadszorra:
Lépj ki a kis mikro világodból és lásd meg, hogy nem mindenki úgy él, mint Ti!
Nekünk simán lehetne az egyik kocsi elektromos, ha olcsóbb lenne. Akár egy 120-150 km-es hatótávú is elég lenne!
Az pedig tény, hogy a kipuffgáz nem jó. Lehet, hogy a halál faszán egy picsányi faluban nem zavar Téged, de pl. Ljubljanában, vagy Budapesten igenis probléma és hasznos lenne, ha a szennyezés nem ott keletkezne, ahol 1,7 millió ember lakik egymás arcában, hanem ott, ahol az erőmű van. Vagy akár Paks II-ből is jöhetne az áram.Van értelme, tere és piaca a BEV autóknak, csak látni kell, hogy hol van az.
Komolyan mondom, néha olyan csőlátó tudsz lenni, hogy fáj!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
-NoVa- #36478 üzenetére
Egyetértek! A hangsúly a frissítésen, kalória, vitamin, só pótláson van. Iszonyat sokat KELL enni egy ilyen rendezvényen! 8 db téli szalámis zsemlét és kb. 900 gramm (majd nem egy kilo!) energiazselét ettem meg. Plusz a pontokon csokika, kicsi sós valami, pár falat sajt ez-az.
Nekem van még egy olyan defektem is, hogy széles ÉS magas a lábfejem. A Speedcrosst próbáltam, mind a két oldalt vágta a talpamat a cipő széle.
Most egy Saucony Peregrine 8 GTX-et használtam, télire és/vagy rövidebb távra megfelelő, de hosszabb távra jobban szellőző modell kell majd.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
FőDudu #36462 üzenetére
Nem csak neked:
Az emberi test szinte bármire képes, ha megfelelően készítjük fel és használjuk. Persze nem mindenki. Kinek erre jó a genetikája, kinek arra.
Nézd csak meg, hogy Kipchoge most tolt egy 2:42-es 42. kilométert. Nekem 4:33 a legjobb ELSŐ kilométerem futva.
Szintén a hétvégén Jan Frodeno 7:57-tel győzött Konán az Ironman-en, ahol 2:42-es maratont futott!
Ehhez képest én túráztam egy nagyot. A pulzusom a szűk 18 órából kb. 20 percet volt 150 felett, de 145 felett is maximum 2 órát. A kardiológus szerint 155 fölé ne vigyem.
Mikor futottam egy 1:56-os félmaratont, akkor majdnem végig 160 körül volt.Szóval ez sport/mozgás fekszik nekem. Nem túl intenzív, de fejben egyre erősebb vagyok és egyre jobban bírom!
Plusz, el kell ismerni: ez volt Magyarország leglazább terep 100-as rendezvénye! tehát pl. egy Kinizsi 100, egy Piros 85, vagy egy Szent László trail (88 km) sokkal keményebb, azokat nem tudtak volna teljesíteni!
Amúgy most már egész jól tudok járni. Sajnos rossz cipőt vettem (asszonynak ne mondjátok, mert 43 ezer volt a cipő) és nem szellőzik eléggé, bedunsztolódott a lábam. Kell egy jól szellőző terepfutó cipő IS!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
hobizoli #36428 üzenetére
76,7 km-nél volt az egyik frissítőpont. Addig kurva jó volt. Utána volt még egy szakasz, ami az aszfaltos úton vitt, ott lekapcsoltam a fejlámpát és néztem a csillagos eget, az is jó volt. 80 után már ismerős is volt a terep (három táv volt szombaton, 21; 42 és 100 kili és korábban bejártuk a 21-est és a 42-est is és 80 után már azonos volt a vége, mint a 42-esnek) is, meg fáradtam is, szóval a vége már nem ízlett annyira, de most ez is ki lett pipálva a bakancslistán…
-
Bujdy81
aktív tag
Egy kicsit hulla vagyok most.
Tegnap 4:45-kor indultam a futás rajtjára. 7:00-kor indultunk, hajnal egyko fejeztem be a 100 km-es terepfutást. Hazaértem, aludtam pár órát, most pedig én vagyok a csajokkal, mert asszony szavazatszámlálósat játszik éjfélig...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
ncc1701 #35912 üzenetére
Lakkozni vagy 4-6 sorral a végén, közben 48 órát szellőztetni, elég nagy szopás. De ha pl. van rá pénz és nem bentlakással kell csinálni, hanem beköltözés előtt készül el, akkor megéri.
Cserébe a lakásban lakó állatok (macska, kutya) lehet, hogy összekaristolják, de hogy a kutya négy manccsal satufékezve csúszna rajta, az elég esélyes…
-
Bujdy81
aktív tag
Valaki írta itt korábban, hogy DJI szintű drónt lehet venni, de másik márkát és szignifikánsan olcsóbban. Melyik az a márka?
Vagy csak behaluztam a dolgot?
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #35500 üzenetére
Olyat, amilyet a Citröen-es csinált a sztoridban, néha én is csináltam. Csak akkor még az MR2-vel és akkor egy átlag autót megelőztem úgy is, ha nem vette észre, hogy előzöm. Amióta gyengébb kocsival járok (szerintem a súly/lóerő arányom már az átlag alatt van a flottában) már előbb megvárom, hogy milyen gyorsan akarnál menni és ha kevés, akkor megelőzlek akkor, mikor már nem gyorsítasz...
-
Bujdy81
aktív tag
Az éjjel voltunk a kis barátommal terepmaratont futni a Balaton felvidéken. (UB Trail verseny Gella távja). Letöltöttük a tracket és mentünk GPS alapján. Azt leszámítva, hogy vadászterületen mentünk (de kijelölt turista úton) nem volt semmi izgalom.
Volt sajtóvisszhangja, hogy a Velencei-hegységben 15-9 óra között erdőjárási tilalom van egy teljes hónapig. Ezzel szemben a Bakonyerdő úgy tájékoztatott telefonon, hogy a hajtóvadászatokat előre bejelentik legalább egy héttel, az egyéni vadászatok esetén pedig biztonságban vagyunk a turista utakon. Hallottuk is a lövéseket, sacra legalább 1-1,5 km-re lőttek, pedig bejártuk a Csopak környéki erdőket eléggé. Szóval ezt lehet máshogy is csinálni, mint a Velencei-hegységben...
-
Bujdy81
aktív tag
7 üléses kocsi témához:
- 5008-ban ültem hátul, 130 kilósan, elfértem. Bemászni szar volt ez tény, de bent már elfértem,
- C4 Grand Picasso simán 7 üléses. A középső sort előre húzva kb. 10 centit simán elfér egy full size felnőtt. -
Bujdy81
aktív tag
válasz
hobizoli #34660 üzenetére
Tervezési hibák mindig lesznek. Azok töredéke eljut a széria autókba is.
Az a kérdés, hogy a gyártó hogyan reagál?A konkrét sztorit nem ismerem, de mi pl. azért (is) a Peugeot Riftert vesszük a Berlingo helyett, mert a Xsara Picassoban van pár idegesítő faszság (pl. alulméretezték azt a műanyagot, ami a rendszám fölött van hátul, aminél fogva nyitod a hátsó ajtót), és a C4 Picassoban is benne van. Eret is vágnék, ha az új Berlingoban is lenne.
A Pugban majd más lesz ilyen!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
JonesC #34269 üzenetére
Még a juniorok is teljes maszkban játszanak, szóval a fogak maradnak. Meg gyerekre gondoltam. Tehát 14-16 éves koráig tolja a sportot, utána tényleg el kell dönteni, hogy tanulás vagy komolyan vett sport.
Szerk.: hokiban pl. az is tetszik, hogy U12 alatt nem számolják az eredményt! Tehát elmegy a 10 éves kölök egy hoki tornára és komoly szabályok vannak a csapat létszámára vonatkozóan. Pl. kötelező a két kapus, de nem nevezhetsz négyet. Meg a mezőnyjátékosok száma is limitált. Meccs közben pedig a bíró jelez, hogy sorcsere, Illetve a meccs felénél jelzi a bíró, hogy kapus csere. Tehát nem az van, hogy 5-6 "sztár" gyerek végignyomja a meccset, a többi meg melegíti a padot. A torna végén pedig minden gyerek kap emléklapot és emlékérmet.
-
Bujdy81
aktív tag
Finoman azért lehet alkudni. De konkrétumot nem akarok írni, megkért az értékesítő.
Ha érdekelt a dolog komolyabban, akkor van direkt ilyen csoport a Facebookon. Ahol van néhány kereskedő, akik a csoporttal együttműködnek.
A Citröen/Opel/Pug trióból kb. csak a design az eltérés, meg az ár. Az Opel kb. fél misivel olcsóbb, mint a Citröen, a Pug meg kb. 200 ezerrel drágább. Viszont nekünk az Opel nem játszott, mert már nem rendelhető. Azt a 200 ezret meg beledobtuk, mert jobban bejön a cockpit a Pugban.
Ami zavar, hogy az üvegtető csak a rövid, 5 személyes változatban rendelhető, szóval azt elbuktuk...
S-Max azért jóval drágább lett volna, a C-Max Grand, Renault Grand Scenic, egyebek meg vagy kicsik, vagy drágábbak.
Bevallom, még ez az összeg is komoly fogfájást okozott, mert nem nagyon akartam ennyit felköhögni autóra, de most ez racionális választásnak tűnik...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
#09908736 #34264 üzenetére
Bevallom, csak pár olyan sport van, amit kiemelten hasznosnak tartok egy gyerek fejlődése szempontjából és a triatlon közte van. Meg pl. a jégkorong is. Meg a sakk. Más hirtelen nem jut eszembe. Szóval szerintem jól döntötök, hogy csinálja. Főleg, hogy akarja is!
Amúgy a triatlon azért is jó, mert végtelen pénzt el lehet rá égetni.
-
Bujdy81
aktív tag
Ja, megrendeltük a Peugeot Riftert. Hosszított méret, 130 lóerős dízellel, 6-os váltóval. Pár extra még rámegy az Allure+családi csomag kombinációra. Mivel 188 centi magas az autó, így nem tetőboxot fogunk tenni a nyaraláshoz, hanem vonóhorog+bringaszállító+doboz a bringaszállítóra kombinációt veszünk.
Várhatóan februárra megérkezik a kocsi...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
#09908736 #34189 üzenetére
Ez ilyen, bele lehet nézni, sajnos!
Ugyanakkor asszony ilyen helyzetben azt szokta mindig kérdezni, hogy vajon rossz szülők vagyunk-e, hogy rosszul döntöttünk. Azt szoktam mondani, hogy akkor lennénk rossz szülők, ha nem agyalnánk a döntést után a dolgokon!
Szerintem ha most lett egy halom új infótok (szomszéd kölök triatlonozik, "túl jó" az állami suliba, edzések időzítése), ezek alapján újra kell gondolni a dolgot és máris nem releváns a korábbi döntésetek.
Ha kiderült, hogy szeretik a mostani helyen ÉS a másik helyre is van esély, akkor azért az azt jelenti, hogy eddig elég jó munkát végeztetek, mint szülő!
Drukkolok, hogy összejöjjön a transzfer!
-
Bujdy81
aktív tag
-
Bujdy81
aktív tag
Javaslom, hogy vegyél egy jó minőségű bitet, ami annyiba kerül, mint egy 24-36 részes gagyi bitkészlet, mert a jó minőséggel bármennyi csavart behajtasz. Meg egy jó behajtó is aranyat ér!
Apám Makitájához vett egy darab gipszkarton behajtó bitet és azzal már sok ezer csavar bement. Két akkus, egyik tölt, másik hajt, egész nap lehet vele dolgozni.
-
Bujdy81
aktív tag
Hahó,
Help, plíz!
Ismerős kérdezi, hogy milyen okosórát vegyen a gyereknek?
Nem elég neki egy sima aktivitás mérő, hanem olyan megoldást szeretne, amin tudja trackelni, hogy merre van a gyerek és akár hanghívást is tud kezdeményezni/fogadni. Ez valami eSIM megfejtés lenne?
Samsung Galaxy Watch,
Apple watch,
Huawei watch,
Ilyesmik?Van ilyen téren tapasztalatotok, infótok?
Köszi előre is!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #33541 üzenetére
Az osloi példa nem rossz, vannak benne megfontolandó elemek.
Ellenben azt látni kellene, hogy Budapesten ez nagyobb előkészítést igényelne, mert ha pl. az V. kerből tiltanád ki a kocsikat, akkor kellene 5-10 ezer parkolóhely az V. ker szélére. Nem látom, hogy az hol férne el.
Lehet gyalogoltatni az embereket, de 2 kilinél többet kevesebb fognak gyalogolni, ha nem nagyon muszály. Szóval az V. kerületnél sokkal nagyobb területet nem igazán lehetne a zónába bevonni...
-
Bujdy81
aktív tag
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
hobizoli #33358 üzenetére
Mivel Te (sem) bringázol városi környzetben sokat, csak tudod a tutit, így még egyszer, utoljára leírom:
Ott szegem meg a KRESZ-t, ahol az nem csak nekem jó! Ahol biztonságosan át tudok menni a piroson, ott át is megyek. Ahol nem, ott nem.Uccsó példa, aztán tényleg elengedem, mert elbeszélünk egymás mellett.
7-es út, beérsz Fehérvárra. Ha itt jössz befelé (én a kép jobb szélén a bringaúton érkezem), akkor át tudsz menni úgy a piroson (zebrán a város felé, a 7-es úttal párhuzamos zebra), hogy utána mehetsz keróval a 7-esen, majd a járművek (pl. a képen a kamion) a következő lámpa előtti "üres térben" fog utolérni, ahol már lazább a kocsisor, simán kikerülnek. Ha beállnék a zöldre várva, akkor egyszerre Indulok a kocsisorral, majd a következő lámpához egyszerre érek kb. a következő zöld kocsijaival. Mindkét helyen sokkal több a veszély.
Ilyenekről beszéltem, de engedjük el a témát!
A vitaindító posztra így úgy csatlakoztam rá, hogy nem értem, hogy a hülye futár miért nem világította ki magát, hogy ne azon múljon az élete, hogy az autó vezetője mennyire lát a sötétben...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
hobizoli #33342 üzenetére
Az, hogy normális-e vagy nem, azt nem tudom. Ha az a normális, amit a többség csinál, akkor sok dolog, ami szerintem deviancia (alkohol, könnyű drogok, stb.) normálisnak számít.
De pl. mikor egy kereszteződésben két opció van:
- megvárom keróval a zöldet és akkor a mögött sorban álló autók (legtöbbször úgy jön ki a lámpák ritmusa, hogy a keróval én vagyok az első a lámpánál) elkezdenek kikerülgetni a kereszteződésben, ahol fele azt sem tudja, hogy pont hol a sáv széle, mert nincsen felfestve, vagy
- átmegyek a piroson és akkor olyankor érnek utól, amikor már lazább a sor és látják, hogy mennyi hely van pontosan.
Ráadásul olyan a kereszteződés, ahol kb. 100 méterre belátható.De lenne még több ilyen példám is. Mindegyik egyedi. Egyedileg kell mérlegelni és eldönteni.
Abban természetesen igazatok van abban, hogy ökölszabály szerint be kell tartani a KRESZ-t!
Példa az élni és élni hagyni dologra:
Megyek nagyobb edző körre. Van benne egy jó nagy ívű balra kanyarodás. Az pl. alap, hogy nem nagy ívben kanyarodok balra, hanem megyek egyenesen, majdnem neki a járdaszegélynek, aztán kis ívű kanyar balra, és tovább, immár balra kanyarodva. Ezzel a balra kanyarodó 2-3 autó, akik mögöttem álltak, simán megelőz, nekem meg kb. 2 sec veszteség... -
Bujdy81
aktív tag
válasz
Gabibácsi #33310 üzenetére
Szövegértés. Ott megyek át a piroson, ahol ismerem a környéket ÉS látom a helyzetet. Záróvonalon is átmegyek, ha biztonságos. Szembe sávban is megyek, ha biztonságos.
Az edzéshez használt lassú kerék is a biztonságot növeli, mert az autóvezetők 95%-a nem tud lakott területen országútist előzni. Számít az is, hogy 28-cal megyek a lassú kerékkel és nem 33-mal a gyorssal. Azzal is az autóvezetők hibáját korrigálom.
A Velencei-tó körüli edzést is azért hanyagolom, mert nem elég biztonságos az iszonyatos forgalom miatt.
-
Bujdy81
aktív tag
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #33281 üzenetére
Véletlenül sem a Te hibád! Ha átmegyek a piroson, onnan kb. MINDEN az én hibám!
Azon vagyok fennakadva, hogy ha ez az agyhalott rendesen felöltözik/felszereli a kerót, akkor "csak" anyázol, mert látod a futárt, nem pedig éppen nem csapod el. Ráadásul ha piroson megyek át, akkor illik figyelni arra, hogy:
1. nem számítanak rám
2. akinek zöldje van, az jönni fog.Szóval nem Te vagy a hibás, pont azon koppant az én állam is, hogy hogyan lehet valaki ilyen suicide...
-
Bujdy81
aktív tag
Bringával nem figyelem a lámpákat. Azaz figyelem, csak nem tartom kötelezőnek.
Van pl. olyan kereszteződés, ahol direkt azért megyek át a piroson, mert akkor a zöldnél rajtoló forgalom nem egy szűk, kanyarodó, hanem egy egyenes, picit szélesebb szakaszon ér utól. Ehhez persze ismerni kell a helyet, szóval idegen helyen nem vagyok nagylegény. Ha kerózok, akkor vagy edzeni megyek és akkor próbálok konstans wattot tekerni, ami az edzésprogramban van (ezért tettem az edzőkerékre olcsó, nagy gördülési ellenállású gumit, mert úgyis a watt számít, nem a sebesség, és így lassabban megyek), ha pedig csak közlekedek, akkor az "élni és élni hagyni" elvet követem. Ami jópár esetben úgy valósul meg, ha megszegem a KRESZ-t. De ez nem biztos, hogy kivitelezhető Budapesten. Fehérváron általában van egy jól járható mellékutca, Budapesten nincs mindig.
A majdnem gázolós esetben nekem az a fura, hogy miért nem láttad? Úgy értem, hogy miért nem láttatta magát? Ha felvetődne, hogy sötétedés után kerózok (ahogy egy futárnál megesik), alap lenne a reflexcsíkos külső, a fényvisszaverő ruha és a kukászöld sisak. Meg valami lámpa a KRESZ miatt, de 100 esetből 99-szer úgysem a lámpát látja meg az autós, hanem a megfelelő ruhát. Egyik sem lassítja a kerót, de jól jöhet...
-
Bujdy81
aktív tag
Nekem csak 28 pontom lett a szókincsesen. Mondjuk elég faragatlan vagyok, szóval ez érthető. A második 30/30 lett, de az ilyeneken általában jól szereplek. Szóval akkor egy jól funkcionáló autista vagyok?
-
Bujdy81
aktív tag
5 km futás az nem sok. 10-hez már csinálunk pár csípőkörzést, 21-hez be is melegítünk. Kivéve pl. a vasárnapi féltávú triatlont, mert ott ugyebár az úszás a bemelegítés.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
FőDudu #32638 üzenetére
Egy komolyabb amatőr triatlonos heti 20+ órát edz. Én 5-7-et. Szóval nem hajszolom halálba magam.
Meg nem is keményen nyomom, a most hétvégi futás pulzus átlaga is 133 bpm volt. A tegnapi egy óráé pedig 138. Pedig csúcsban tudok 192-t. Szóval kardiológiai szempontból sem hajtom túl magam. A napi 5-6 óra alvás megvan. Tény, hogy mostanában kicsit a munka rovására ment, de ez van.
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Gabibácsi #32516 üzenetére
Mondjuk Te ugye nem vagy egy tipikus és jó példa!
Azért alapból abból induljunk ki, hogy egy (kettő, három, négy, sok) gyereknek van egy anyja és egy apja…
Asszony amúgy itthon edzett időnként a gyerunkanyukam.hu oldal segítségével. Havi 4000 Ft, napi 3 edzés stream van, valamennyire felvételről, tehát ha éppen edzés elején ébred a gyerek, akkor pár óra csúszással meg lehet csinálni felvételről is. Fasza dolog, ki sem kell mozdulni a nappaliból!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
blueboi69 #32463 üzenetére
Mindenért! Anyaghasználat, design, összeszerelés minősége, minden.
Ez NEM azt jelenti, hogy minden Decathlonos cucc szar, sőt! Egy amatőr sportolónak simán lehet ott venni mindent. Nekem is csak onnan vannak a futógatyáim és jók.
Asszony kerója is Decathlonos és az tök jó.
Szóval csak annyit jelent, hogy ők is árulnak néha fost, látatlanban használt kerót venni necces!
-
Bujdy81
aktív tag
Na, most értem haza a futiból. A vasárnapi után csak egy lightos 9km lett egy óra alatt.
Viszont a derekam gyenge. Arra is kellene edzeni. De mikor?
Vettem egy ilyet. Ha home office van, akkor felemelem az íróasztalt, ráállok a board-ra és 30-40 percet úgy melózok. A végén már patakzik a hátamon a verejték…
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
FőDudu #32281 üzenetére
6-7 órás futkorászás nehezen fér bele, és csak ritkán.
Most az a terv, hogy az októberi verseny előtt szeptemberben lesz pár tesztfutás. Hétköznap. Leteszem a csibéket oviban, suliban és utána megyek futni. A melót meg picit legózom éjjelre, ilyenek. Ha lehetővé teszi a meló (home office ÉS rugalmas munkaidő).
1-2 órás edzés belefér. Minden kedden este kilenckor (tehát altatás után) megyünk futni hárman, három apuka, szumma 10 gyerek... Van futópad, ha hideg lesz, van görgő, ha hideg lesz, hajnalban is tudok egy órát edzeni. 5-6 között, 6:30-kor kel a családi, addigra pont lezuhizok.
De tény, hogy bonyolult a logisztika és nem férne bele ennyi verseny, ha nem lehetne bevonni anyámékat, anyósékat. Bár tény, hogy a barátok is simán bevállalnak évente 1-2 hétvégén a mi gyerekeinkkel. Szóval akár nagyszülő nélkül is menne a dolog, mert vannak barátaink.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #32218 üzenetére
Sok mindenért lehet szidni a kormányt, de azért nem, hogy az adóék csökkentéséért nem tett!
2010-ben az adóék itthon 54,6% volt, onnan ment le 8 év alatt 45,3%-ra, azzal a deklarált kiegészítéssel, hogy a családok vannak támogatva. Tehát a nem támogatott körben javult ennyit a helyzet. Már két gyerekkel is 40% alatt van az adóék, hárommal, meg sokkal alatta…
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
FőDudu #32132 üzenetére
Sebesség mérős lámpa, nem tábla! Ha 50 fölött közelít, akkor pirosra vált és jó hosszan átengedi a gyalogokat a zebrán. Falu két végére, közepére 1-2 helyre és akkor már nem éri meg visszagyorsítani 50-ről. Vagy akár 40-ről, ha sikerülne 40-es zónává alakítani a falut.
-
Bujdy81
aktív tag
Vasárnap elindultunk az egyik barátommal futni egyet terepen. Vértesben. Mivel hosszút akartunk futni, így reggel 5-kor volt a rajt Oroszlányból.
Én 3:45-kor indultam érte kocsival, akkor az idokep.hu szerint 20% esély volt 1 mm esőre. A koponyeg.hu szerint pedig 0% volt az esély az esőre.
5 után indultunk kicsit és végül kb. 7 órát futottunk/túráztunk, abból mindössze hat (6) órát ömlött az eső. Nyilván nem indultunk volna el, ha ezt tudjuk. Tudom, hogy az időjárás szeszélyes dolog, de azért egy fél monszunt 0% esőnek nézni necces. Ráadásul nem két hétre, hanem hat órára előre kellett volna látni…
Azért így is jó poén volt, igaz a telefonom hangszórója csak egy nap után száradt ki, a slusszkulcsom tönkrement, de ilyen élményt is ki kell próbálni egyszer...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
Samott #32099 üzenetére
Érzésre nagy a tranzit forgalom a faluban. Ezt kellene alátámasztani adatokkal, hogy tényleg így van-e, vagy tévedek?
Mert ha így van, akkor tenni kellene ellene. Sok az autó, ráadásul 60-70-nel mennek. Ennyi.
Vagy kiállítom Dudut, aki polgárőr mezben elzavar mindenkit az elkerülő útra (M7), vagy találunk valami más megfejtést (40-es tábla, sebesség mérős lámpa, fix trafi, stb.)…
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Androidos fejegységek
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest