-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
westcoastog
veterán
válasz Sub-ZeRo #8549 üzenetére
Na jó, én is.
(#8550) aginor
Xr3-ak is tetszenek, napi használatra is jó lehet. Sierra az igazi vágyam, csak nehéz kifogni a jót.
Ideális esetben sierra a második autó, mondeo meg a napi használós.1.6 90 lovas a mondeom is, nem tudom mennyivel lehet könnyebb az escort, emelkedőn a mondival meggyűlik a baja ennek a motornak.
Napi használatra egy patika rozsdamentes 5 ajtós 1.6 escort is elég lenne. De igaz, fiatal vagyok, kell még a bugi, egy rs2000 adná.
Mk3 nem az ördögtől való, amúgy is benzinest akarok, azért az nem térdel be olyan könnyen mint a tdci, nyilván, ennek is megvannak a nyűgjei, a kéttömegű is tovább bírja benne elvileg.
Ez az egész autóvásárlás attól függ mennyit sikerül félre tennem meg milyen munkát sikerül szereznem. Ha minden összejön mk3 mondi, ha nem akkor mk2 vagy escort.
Vagy sierra ha találok jót és pont lesz rá keret.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz westcoastog #8551 üzenetére
Az "Escort" és a "rozsdamentes" szavak egy mondaton belül nem szerepelhetnek
-
darvinya
titán
Nekem csak egy gondom van sima Escort '91 utánikkal, hogy hátsó merev 1 tengelyes.
Független felfüggesztéses vagy ritka, vagy magunk kell kiépíteni.
Ez a kaszni viszont nagyon szép.Ha lenne elég pénzen, licenszelném, s ki javítással gyártanám, tuti siker lenne.
(#8552) kcsa
Mutass melyik autóra nem igaz ez a kijelentés?
DeLorient hagyjuk ki.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
aginor
addikt
válasz westcoastog #8551 üzenetére
Nekem a Sierra pont nem tetszik, ellenben az Escort és Fiesta nagyon bejön.
Neten azt találtam, hogy 900-1000Kg egy Escort, 90 pacival azért az elég jól kell már, hogy mozogjon napi használatra. Viszont a benzines Mk3 Mondeot nem ismerem, de nem is nagyon találni, a dízel viszont igazi betegágy, de motortól függetlenül is állítólag elég sok nyavalyájuk szokott lenni. Akkor már inkább egy Mk1 fóka, azokból még találsz is benzineset.
Más: Építettet már valaki kipufogót? Mennyi lehet egy normálisabb rendszer ára? Észak Pesten tud valaki normális klímást (csak tisztítás és ellenőrzésre kell)?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
darvinya
titán
Építettem kipufogót, s nem drágán dolgoztak és jó munkát csinálnak. [link]
(#8556) kcsa
Egyáltalán nem, s ez a megnevezés inkább több használatból adódik.
Míg más ugyanolyan típusú autó szervizben pihen/áll többet, addig Ford-ot nyüstölik úttalan útakon is.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
válasz darvinya #8557 üzenetére
minden autón vannak neuralgikus pontok, van amin komolyabbak, van amin kevésbé komolyak, van amin több, van amin kevesebb.
a fordon több van és vannak komolyabban neuralgikusak is, a tervezési, megvalósítási hiányosságok miatt.
hogy az mk1 fókán el van cseszve a kerékdob alatt a sárvédőnél a kivezetés, és hogy a szélvédő felől be tud menni a dzsuva, az tervezési hiányosság. hogy elégtelen az ajtókon a vízkivezetés, és nem megfelelő az üregvédelem az ajtókon, az szintén ez. alul is el tudja kapni a gyász. megelőzhető korai üregvédelemmel, de ez marha ritka hogy megfelelő időben és minőségben meg lett csinálva. nézz küröl a hondás topikban valamelyik felbecsült üregvédő bagázs mit követett el az egyik tag hondájával valag pénzért? ott még a féktárcsa meg az ékszíj se fog rohadni, az tuti. szó szerint azok is telibe kaptak. meg a hűtőborda.
a ford rohad, legalább is ez a kategória amiről beszélünk itt általában, az újakat nem tudom. ha elindul és van benne víz meg olaj, akkor elmegy a célig, de rohadni rohad. nem azért, mert az árokparton jaszkariznak vele, hanem mert volt olyan pont, ahol hiba került a gépezetbe. ezt el kell fogadni. más is rohad, a mazda is rohad a kerékíveken, az opel is rohad a tanksapkánál, a nemtommi is rohad a nemtomhol, ami fémből van az oxiddá leszen, az arányok a kérdés.
-
darvinya
titán
válasz DeFranco #8558 üzenetére
Tudom, hogy ami fémből van az rohad.
De ha többet áll szerviz fedett helységében, annál kevésbé fog előjönni.Angol kocsik is előbb esnek szét, mint lerohadnának, pedig abból mindehol folyik minden.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
westcoastog
veterán
Nekem az életem szerelme.
2.0 Ghia 5 ajtós mk3-at azért bevállalnék ha lesz zsé, amint látod képes voltam foltozgatni egy bontószökevényt, akkor egy nagyon jó állapotú, nem 400k forintos mk3-at miért ne tartanék el?
Dízelre semmi szükségem, nem is vennék.Focusok is tetszenek, isten igazából a ford paletta 90%-a tetszik.
Kék vér folyik bennem.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz westcoastog #8560 üzenetére
Nekem is kék vér folyik benne! De hajlok a Subaru felé is... 😈😈😈😈😪
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
SzlobiG
félisten
Új fóka.
-
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Plazmacucci #8566 üzenetére
Ja de ez kapott egy lököst, amit lebont majd az első járdaszegély.
⭐ Stella
-
Goose-T
veterán
válasz SzlobiG #8564 üzenetére
Már tavaly is kint volt ez a fantáziakép a kocsiról, csak más színben. Igazából még mindig csak ennyi látszott belőle.
Más: egyik kollégámék akarnak venni egy új Focus kombit, kaptak is rá jó ajánlatot, de most csak az egyliteres Ecoboost motoros van készleten épp abban a kereskedésben. Mondtam nekik, hogy lehet jobb választás lenne az 1,6-os szívóbenzines. Szerintetek érdemes lenne arra várni, esetleg vadászni egy másik kereskedést, ahol van olyan? Mindkettő 125 lovas, bár a turbós gondolom nyomatékosabb, de én nem bíznék annyira benne. Főleg hétvégéken használnák hosszabb távokra, de összességében keveset futna (10 ezer km/év).
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
AMD Power
titán
A DEKRA 2017-es tanúsítványa alapján a Ford haszongépjárművei a legkisebbtől a legnagyobb ismét kategóriáig első helyen végeztek az 1 kilométerre vetített üzemeltetési költségek terén.
Ezek tényleg ilyen jók?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
darvinya
titán
válasz Goose-T #8569 üzenetére
EcoBoost-ot csak újonnan szabad venni, mert kitudja mennyire lett meggyötörve.
Ugye itt van egy kis motor amit nem csak EFi-vel van ellátva, hanem turbóval.
Ez nyugodt kényelmes vezetésre lett kitalálva.
De lehet dinamikusan hajtani is, viszont tartosan nem bírja.AMD Power
Egyrészt igen, másrészt nem.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Előre bocs.
Nem tudom miért van köztudatban, vagy nem is tudom minek nevezzem, mikor még oktató is ezt mondja.
Szóval motorfékről van szó, ami valójában régi teherautókban van csak.
Nem egyszer hallottam vissza, hogy autóban is használjuk lassításra.
De ez nem igaz, pláne benzines, sőt turbósnál.
Az ne nevezzük lassításnak, 55-ről 50-re gáz pedál állásával érjük el.
Arra gondolok, mikor látjuk, hogy piros lesz és gáz elvétellel(akár visszaváltással) odacsorgunk.
Na ez az amit halála benzines motornak.
Dízelnél már megtehető, de az sem turbóssal.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz darvinya #8572 üzenetére
mondjuk ezt bővebben is kifejthetnéd, hogy miért gondolod a motorféket halálosnak.
Nem valamilyen retarderre (fogalmam sincs hogy van magyarul) gondolok, hanem kifejezetten személyautónál, leveszed a gázt és hagyod, hogy a motor belső súrlódásai elvégezzék a munkát.Az más kérdés, hogy egy mondeónál egy 1l-es ecoboost motor egyes fokozatban se fog sokat a kocsin egy lejtőn...
...csak én vagyok helikopter?
-
dodopek
addikt
Sziasztok!
Segítsetek nekem. Vettem ugye egy 2005ös gyártású (szerintem 2006os modell) Fiestat. Amikor beindítom, a műszerfalon nem látom az ABS jelet felvillanni. Létezik, hogy ebben nincs? Vagy csak nincs visszajelző? Ha jól tudom, akkor már kötelező volt ez a felszereltség... Ha motorkód alapján keresek a Láng autónál, dob ki ABS alkatrészeket. Hogy van ez?
Köszi! -
darvinya
titán
válasz Sethdobaloah #8573 üzenetére
Egyszerűen robbanás ellen dolgozni nem egészséges, s tökéletlen égéstermék mind olajba fog kerülni.
Turbó ilyenkor is forog tovább(nincs fék) s olaj, amit szépen beszenyeztünk kikészíti.
Dízel eleve túlnyomásra van tervezve, emiatt önmagát fékezi még munka közben is.
Ez benzinnél, csak tömítés robbanás ne vesszen el.Ezek kismotoroknál meg ahogy írod pláne igaz.
kcsa
Hol írtam azt, hogy nem rozsdásodik Escort?
Én csak megjegyeztem, hogy mivel többet használják emiatt ez jobban kijönn.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Ezt hülyeséget.
Szerinted ilyenkor leáll a motor??
Ha nincs befecskendezés, nincs robbanás, nincs semmi.Ráadásul balasest veszélyes is lenne, gondolj bele, ha elromlik ami ezt figyeli előzésközben, emiatt befecskendezés megszünésével leáll a motor.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #8579 üzenetére
Oké, tehát a valóság nem egyezik meg az általad elképzelttel, szóval mindenki hülye.
Összefoglalva: nincs "motorféküzem érzékelő", nincs ami "elromoljon előzés közben", pusztán annyi történik, hogy az ECU fordulatszámot érzékel, de fojtószelepet zárva találja (ehhez eredendően tartozik potenciométer az ideális üzemanyag-adagolás miatt, szóval nem motorfék miatt van benne), erre a vezérlés reakciója hogy leállítja az üzemanyagot.
A jármű pedig azért gurul, mert másfél tonna tömeg tolja előre a tehetetlenségénél fogva, nem azért, mert motorféküzemben üzemanyagot kap.
-
darvinya
titán
Ha már kiragadjuk, s már magát is cáfolja:
…természetesen nem azonos a motor üzemszerű működésével.
Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki.
…
Betolásnál más a helyzet, ilyenkor vagy nem érjük el a magasabb fordulatot, és azért van (lehet) befecskendezés, vagy pedig a gázt nyomjuk és a rendszer nem érzékeli hogy tolóüzem lenne, hanem nyitja a befecskendező szelepeket, mintha nomál motorüzem lenne.
Persze csak akkor, ha van megfelelő feszültség.
Ebből is látszik, hogy a katalizátoros autóknál a betolás valóban káros is lehet, ezért kerülendő.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #8581 üzenetére
Nem.
Vagy gyorsítasz betolás közben az a fordulatszám fölé, ahol már nyitnak a befecskendezők, vagy adsz gázt ( = nyitod a fojtószelepet), és máris adagol üzemanyagot.
A károssága katalizátoros autónál abban van, hogy amíg be nem indul ( = nincs alapjárat, nem égeti el az üzemanyagot, tehát pl. üzemanyag van, de gyújtásrendszer hibája miatt gyújtás nincs) elégetetlen szénhidrogénnel köpi tele a katalizátort, ami ettől károsodik.
szerk.: a katalizátor természetesen vagy 25 éve alapvető, de azt kell felismerni hogy egy ilyen helyzetben nem a motor, vagy a jármű károsodik, hanem a katalizátor.
szerk2.: kétütemű Wartburgban pl. volt szabadonfutó (valami kapcsolhatóság rémlik), tehát ott nincs motorféküzem, de ugye az a kenési rendszer, pontosabban annak hiánya miatt volt szükséges. Négyütemű kényszerolajozású motornál: motor forog = van kenés, az pedig édesmindegy, hogy van-e üzemanyag, vagy nincs.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Most jól veszem ki, hogy arról megy a vita, hogy káros a motorfék használata a motorra nézve?
Darvinya: Én rengeteget használom a motorféket ugyanis nincs fogyasztás és a fékek se kopnak. Semennyire nem káros ez, olajban fut minden. Ahogy kcsa említette anno a 2T motoroknál nem volt ajánlott, mivel nem kapott kenést a motor. Sokan így koptatjak el a fékeket, mert nem tudják használni a motorféket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
És káros?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
mtade
aktív tag
válasz Plazmacucci #8587 üzenetére
Az attól függ, hogy egyébként milyen színű az autó.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
kcsa
veterán
válasz Plazmacucci #8587 üzenetére
Az enyémre nem, de az sötétzöld, tehát eleve környezetkímélő.
-
SzlobiG
félisten
Én a faluba beérve már tudom hol kell elengedni a pedált, ha nincs előttem aki satuzzon akkor az utcába való befordulásig rá sem lépek a fékre, pedig jó kora lejtő van motorfékkel szépen lelassulok.
-
DeFranco
nagyúr
ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy totál off kérdés, de ha már benne vagyunk a naftaágetésben...
pár hónapja (télvíz vége óta) észrevettem,hogy a kipufogó fölött a lökösön (mk1 sedan, eléggé belóg a lökös a csonk fölé) szép lassan lerakódik valami fekete gyász, legyező alakban. megpiszkáltam kézzel, porszerűen jön le, nem kenődik.
mi lehet ez? az olajat nem eszi a kocsi legalább is nem vészesen.
-
kovacsroli
senior tag
Motorfék témához:
Én szoktam használni, viszont több helyen olvastam, hogy ilyenkor nincs fogyasztás. Akkor mitől üzemel a motor? Mi mozgatja a hengereket? Hogy még szakmaibbat kérdezzek: mitől berreg a motor?
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
félisten
válasz kovacsroli #8592 üzenetére
Gondolom olyan minimális a fogyasztás a gázadáshoz képest, hogy nem számolnak vele.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
darvinya
titán
válasz Plazmacucci #8593 üzenetére
Sőt, beletankol üzemanyag tartályba.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
félisten
-
kovacsroli
senior tag
válasz Plazmacucci #8593 üzenetére
"Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. "
A kérdésem továbbra is tartom: mi berreg? Komolyan.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
félisten
-
kcsa
veterán
Ne már srácok
Nem a benzin berreg, hanem a soksok forgó - mozgó alkatrész.
És természetesen nem áll le, nem blokkol le, mert a jármű a tehetetlensége miatt tolja előre és forgatja a motort.
-
kovacsroli
senior tag
válasz Plazmacucci #8597 üzenetére
Én is így gondolom, viszont kíváncsi lennék a másik oldal álláspontjára.
(#8598) kcsa
Akkor ha egy autót vontatnak, annak is olyan hangja kéne hogy legyen mintha járna a motor?[ Szerkesztve ]
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
kcsa
veterán
válasz kovacsroli #8592 üzenetére
A hengereket semmi nem mozgatja. Vagy ha igen, nagy a baj
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Autós topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- LEGO klub
- Ford topik
- Amazon Prime Video
- Aliexpress tapasztalatok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- 3D nyomtatott versenypályák