-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ezért van az, hogy én annyit látok az autóból, hogy négy kerék, kormány, a többi varázslat
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
kcsa
veterán
válasz kovacsroli #8599 üzenetére
Ha sebességben van, és kuplung felengedve, akkor igen.
De a vontató jármű sofőrje nem lesz boldog (motorfék ugye)
[ Szerkesztve ]
-
westcoastog
veterán
Mi van itt emberek..
-
nagyúr
Sziasztok!
S-max (2010, tehát még az első kiadás vége) esetén nem megy a klíma.
Azt sikerült kideríteni, hogy a kompreszzor oké.
A motovezérléstől nincs indítójek a relé felé. Ha átkötöm a a relé-kontaktot (nem a vezérlési, hanem a kapcsolási oldalon), akkor a kompresszor elindul, és szépen hűt a klíma.
Tehát valahol a vezérlőkomputer hibájára gyanakszok. Autovill megnézte, a klíma bekapcsoló gomb hatására megjelenik az, hogy be akarja kapcsolni, aztán mivel a relé nem húz be, ezért 10-20 másodperc múlva megjelenik a hibajel, hogy nincs a indulás (a konkrét szakszóra nem emlékszem).
Ennél az S-maxnál vajon hol lehet ez a szerkezet (ez a PCM egyébiránt?). Rossz nyelvek szerint valamelyik kontakt elengedhetett, amit fel lehetne frissíteni némi forrasztással.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
DeFranco
nagyúr
szép lassan kopott el kb. a nívó feléig az olaj, az kb. 3, max. 4 deci 10k alatt.
egyszer tankoltam valami falusi mobil petrol kútról benzint, úgy emlékszem azóta csinálja, de lehet csak véletlen egybeesés, mindenesetre jó lenne valahogy utánajárni. előtte lukoil benzint tankoltam, azzal semmi gond nem volt, most áttértem aviára ismerős tanácsára.
tudok valamit kezdeni ezzel? tudom valahogy tesztelni, hogy mi lehet a gond? általában 70-80%-ig járom ki a tankot, és aztán tankolok volt vagy 3-5 tankolásom a mobilos tankolás óta, annak ki kellett volna már futnia.
-
DeFranco
nagyúr
válasz westcoastog #8605 üzenetére
ha lejtmenetben lejössz a tátrából lábféken, akkor kapsz egy kupont az első szervízbe ahol rácsatolnak egy fél literes pet palackot az égéstérre, így felpimpelve a motort 500 köbcentivel, és bónuszként amíg a szevízben áll az autó nem is rohad (kivéve ha a szervíz földúton van és sokat használják)
-
Dj Sügi
őstag
-
DeFranco
nagyúr
válasz westcoastog #8612 üzenetére
nem mindegy, hogy motorfék vagy fake motor
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #8609 üzenetére
Ezek szerint az égés idején keletkezhet a korom. Légszűrő cserét nem kérdezek, de mondjuk élő adat lambda jó lenne esetleg, bár a szonda öregedésével egyre szegényebb a keverék. Esetleg a műszakis károsanyag mérés is rávezethet, ha kormot is tudnak nézni mondjuk euro 6 dízel szintjén. A másik tippem az injektor téma körbejárása lenne, bemérni, illetve tisztítani őket (benzinszűrő helyére bekötős megoldással, Liqui Moly diesel purge benzines megfelelőjével ha van). Aztán lehet más is Mindemellett a legegyszerűbb az lenne, ha kijárnád koppra a tankot (Avia), majd teleraknád a bevált üzemanyaggal (Lukoil), plusz lemosnád a kettő között a lököst
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #8618 üzenetére
Légszűrő cserét nem kérdezek
tavaly májusban volt cserélve, készülök éves szervízbe de még nem jutottam el. ez lehet oka?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #8619 üzenetére
Gondolom nem mentél vele azóta 50 ezret földúton Annyiban szólhat bele a keverékképzésbe, hogy egész kicsit kevesebb levegőt kap a motor, de ennek a lambda utána kell korrigáljon (bár annyira nem kéne eltömődjön, hogy kormoljon). Egyelőre maradnék a tankolás próbálnál
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #8620 üzenetére
ok. ez lesz. köszi.
-
aginor
addikt
válasz westcoastog #8560 üzenetére
Kinek a Pap, kinek a Papné.
Azért, mert ott már nem ilyen alkatrészárak lesznek.. Könnyen lehervadhat az ember arcáról a mosoly az első nagyszerviznél. Amúgy a két literes alap mk3-ak 450-nél kezdődnek, ezek alapján egy normálisabb példány 6-700k lehet.
Találtam két csábító Mondeot Neked: 1, 2.Klímásra senkinek nincs ötlete?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
kcsa
veterán
-
félisten
-
westcoastog
veterán
Nyilván, tisztában vagyok vele hogy olcsóbb nem lesz a szerviz..
Kínálattal is tisztában vagyok, nap mint nap bújom a hahut, már már fanatikusan.
St200-220 is nagy kedvenc, nem sok ford van ami nem tetszik.Tudod, ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is.
Szerencsére nem az az ember vagyok aki megvesz egy 5-ös bmw-t aztán meg kamillázik mennyibe kerül egy olajcsere például. (Személyes példa, autósboltba bejött a fazon, és azon tanakodtak a boltossal milyen olaj van olcsóbban és mennyi kell a bömösbe. )Ha fenn fogok tudni tartani egy mk3-at akkor azt veszem, ha nem bontószökevényt veszek mint az mk2, akkor nem kell havonta mindig cserélni valamit mert újjá kell építeni az autót. Ha meg betérdel valami cserélünk, plusz bontanak sok mk3-at.
Nem várom az életem vételét 500 alatt. MK2 mondeonál meg escortnál igen.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8579 üzenetére
Mi megy itt emberek?
Már az Escort témánál is gyanús volt, de te pár alapvető tudásbeli hiányossággal rendelkezel.
Csak egy kérdés: Mióta van robbanás egy autó motorjában? Mármint optimális esetben.
Már a karburátorok idejében is volt mágnesszelepes tolóüzemi lekapcsolás és hasonló megoldások.
Nem csak úgy kapcsolgatja a befecskendezést a vezérlő, figyeli a hőmérsékletet is a fojtószelep állásával együtt, meg programozás kérdése, hogy még mit, jobban nem folytam még bele. Így volt már ez 30 éve is.
Annyi megfigyelhető, hogy mivel nincs égés, így hűvösebb a kipufogógáz. Ez pedig váltakozva az égés közbeni meleg gázzal nem tesz jót a katalizátornak nagyon hosszú távon, de hőmérséklet érzékeléssel ugye ez is szabályozható, hogy ne folyamatosan kapcsolja le a befecskendezést.
De motornak mi a fenétől lenne bármi baja? Légyszíves ezt magyarázd meg.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz tomiii. #8627 üzenetére
Mióta van robbanás egy autó motorjában?
Akkor mitől jár?
Tán kihőrcsőgöket raknak bele, s futókereleznek.Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással.
Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad.
Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt.
A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak.
Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8629 üzenetére
Hát jó esetben nem a robbanástól, hanem az égéstől. Az égés és a robbanás égési frontjának terjedési sebessége között van egy "enyhe" különbség. Meg az égés, hogy is mondjam, egy fokkal irányíthatóbb, mint a robbanás.
A másolt szövegeddel pedig ugyanazt mondtad, mint én.
Fél nappal ezelőtt még hülyeségnek tartottad és el sem tudtad képzelni, hogy mitől foroghat egy motor, ha nincs befecskendezés, most pedig az általunk leírt fogalmakra keresve próbálsz valami igazat keresni magadnak. Nincs azzal baj, ha valaki nem ismer bizonyos dolgokat, de a stílusát attól megválaszthatja.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz tomiii. #8630 üzenetére
Akkor égésmotornak hívják szerkezetet, még véletlenül nem robbanómotor.
Ha nincs égés(bocsánat robbanás), nincs forgás sem.
Lendület átadás sebességváltón keresztül, pedig nem ugyanaz.
Nem kerestem semmit egyszerűen kimásoltam szakkönyv kivonatból, ami megjegyzi, hogy új katalizátoros autók már nem rendelkeznek tulajdonsággal.Kérdésem következő:
Letudod kérni Ford gyártól infókat alvázszám alapján.
(Nem alkatrész üzletről beszélek)[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz darvinya #8631 üzenetére
Milyen lendület átadás? A forgó kerék hajtja a motort, ~1500-as fordulat felett nincs befecskendezés, nincs fogyasztás, van kenés, mire vagy még kíváncsi? Legalább hárman írták már le neked és még mindig nem fogtad fel. Nagyon rég olvastam ekkora sületlenségeket, de én jól szórakozom.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Tehát mikor ~1500 fordulatnál egyszerűen leáll a motor(csak szuszog, mert levegőt ki/befújja, mint egy kompresszor) és megy magától tovább, s hajta kereket.
Légyszives vegyél ilyen kocsit nekem, mert feltalálták üzemanyagnélküli hajtóegységet.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz darvinya #8633 üzenetére
Na megpróbálom mégegyszer. Mivel lejtőn ha sebességben gurulsz, a kerék és a motor között közvetlen kapcsolatot létesít a váltó, je? Mikor gyorsulsz, a dugattyú mozgása a főtengelyen keresztül a váltón át eljut a kerekekig. Na, mikor te gurulsz a lejtőn, a keréktől megy ez vissza, forog a féltengely (vagy kardán), az forgatja a váltót, az a főtengelyt = mozog a dugattyú, nincs szükség benzinre, voálá. Ez csak lejtőn lehetséges, mivel létezik egy olyan dolog, hogy gravitáció, de ebbe ne menjünk bele, tehát nincs ingyen benzin.
Kenés ugyanúgy megvan, az olajpupa működik, rendes olajnyomás van előállítva. Nem az égés, hanem a kerék forgatja a motort. Én itt befejeztem.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Je…akkor még 1x idézem:
Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással.
Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad.
Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt.
A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak.
Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot.Tehát mivel kevesen járnak katalizátor nélküli kocsikkal, ami a klasszikus „befecskendező”-t jelenti.
Emiatt mikor „motorfék”et használ, van benzin adagolás és robbanás.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
tomiii.
aktív tag
válasz darvinya #8631 üzenetére
& (#8635) darvinya
Szerintem te nagyon olvasgass utána a dolgoknak, volt robbanó motor, puskaporral , ennél jobban ne menjünk bele.
A mai motorok helyes megnevezése pedig: belsőégésű motor. tádááá :
A kimásolt résznél pedig egy szövegértelmezési problémát szeretnék megjelölni:
" katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét "Értelemszerűen, ahogy fejlődik a technika, lehet finomítani a dolgon.
A többire meg nem tudok mit mondani, sajnos tényleg fogalmad sincs, hogy működik egy autó.
Viszont, ha felém jársz, szívesen elmutogatom pl a hajtáslánc felépítését egy még normálisan kialakított autónál. Tökéletesen átlátható módszerünk van kifejlesztve ilyen mutogatós célra.
Amit előszeretettel alkalmazunk is:
Ezzel a két képpel arra akarok utalni, hogy azért néha kapcsolatba szoktam kerülni sebességváltókkal)nyomatékváltókkal, mondhatnám, de letagadnád, hogy nyomaték nem létezik, mert te a sebességeket váltod ) és hajtásláncokkal, nagy vonalakban tudom, mi-merre...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Gyehekek, há mih vhan itt kéhem!
Remélem jön egy modi is takarít, mert eltértünk a topiktól szerintem...
De vicces, amit olvasok, szóval a hülyeség határtalan a motorfékkel kapcsolatban...
Mondom úgy hogy söfőr vagyok és szoktam használni motorféket, kipufogó féket, retardert, intardert...
Köszöni a szerkezet, remekül van. Dízel, turbó, 410 lóerő 460-ra felhúzva...
De ha személyautómat nézzem, az is köszöni, remekül van, (1.6 benzin fóka mk1 kombi) mert ha van benne olaj, a fordulatszám nem árt neki, csak ha nem tiltásig hajtod ugyebár....De mindegy is, mindenki használjú úgy a kocsiját, ahogy akarja, csak hülyeséget ne böfögjön be...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Sethdobaloah
senior tag
szerintem végig lehet menni úgy a középiskolán (+egyetem is, ha nem műszaki), hogy az ember nem tanul a belső égésű motorokról egyáltalán. Jogsi szerzésnél értelemszerűen már nem oktatnak semmi ilyesmit, szóval tadaaaam:
itt az eredmény.
Mondjuk ha legalább filozófiát tanítanának, nem lenne mindenki ennyire magabiztos......csak én vagyok helikopter?
-
AMD Power
titán
Valami ilyesmit el tudnék majd képzelni.
Ez meg ha 2004 évjárat akkor miért facelift utáni a külseje?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
radi8tor
MODERÁTOR
Kitárgyaltuk vagy nem tárgyaltuk ki a témát?
⭐ Stella
-
westcoastog
veterán
Kiégtem attól ami itt van most...
-
penge111
addikt
válasz AMD Power #8643 üzenetére
Lehet olyan mint a Honda Jazz, ott is 2005-től van facelift, de a 2004/11-12 havik között is már vannak ráncfelvarrotak. Múltkor láttad amit itt linkeltem 850k volt 2008-as, kb 3 órát se volt fent az autó. Videó, képek alapján nagyon de nagyon patent volt. De gyanúsan olcsó volt.
[ Szerkesztve ]
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
aginor
addikt
válasz westcoastog #8625 üzenetére
MK3 nekem nem teszik, így az ST220 sem, de egy kék ST200 kombi..
Használt autónál azért van kockázat, még a legnagyobb alapossággal is futhatsz lyukra. Egy kettős tömegű cca. 200k, de már az alap hozzáállásod is nagyon ígéretes, mivel sokan abban látják a megbízható autót, hogy akkor arra a vétel után már nem is kell költeni. Egyre többet találkozom az "autó használati tárgy" efektussal. Általában ezekre az autókra már csak akkor költenek, ha megállt, karbantartásról, állagmegőrzésről vagy nem is hallottak még, vagy "most nem, de majd jövőre megcsináltatom" a kifogás. Engem meg kiröhögnek, hogy miért csináltatom meg a törött lököst, mikor az autó használati tárgy és így is megy..
Egy szó, mint száz, egy autó minél drágább, annál drágább a fenntartása is, bár nyilván a képlet nem ennyire egyszerű, de alapszabálynak elfogadhatjuk.Amit linkeltél az szép, de mégy így is kicsit túlárazottnak érzem, de ami jó, azt meg kell fizetni, és nem bánod meg.
AMD Power: csak a fényszórókat cserélték, első-hátsó lökös régi, hátsó lámpa és hűtőrács szintén, belső is. Vagy bemattultak és és csere volt, és akkor mér az új típusra (mivel kb. ugyanannyiba kerül, mint a régi), esetleg törve volt az eleje és akkor kapott új lámpákat.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Trollok komolyan
- Főzőcskés topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...