-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
addikt
válasz Bandi18 #9299 üzenetére
Az a motortól függ.
1,6 Fiestába tavaly ősszel, nem kaptam jóformán 100k alatti ajánlatot, szíjjak, szűrők, olaj cseréjére. 95 volt a Jóautónál egyedi kedvezménnyel, +gyertyákkal.Amúgy a Ford gyári olaj is Castrol, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
AMD Power
titán
Mert ugye azt vezérlésnél illik cserélni. A legtöbb autónál.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
TigerCat
nagyúr
Sziasztok,
Holnap autót kell vennem. Nagyon régóta húzom-halasztom, de itt a vége és egy kis segítség, tanács jól jönne. Kipróbáltam egy-két típust, de úgy döntöttem, hogy kizárólag a legfrissebb Ford Focus jöhet szóba, ebből is egy használt és egy új.
Használt:
Pontosan 1 éves
19 ezer km
1.5 benzin, 150 LE
Frissen szervizelve, márkaszervizben.
4 év jótállás van rá, 150 ezer km-ig.
Egy helyen meg van pattanva a szélvédő, kétoldalt egy-egy rányitás nyoma látszik, illetve egy alapos tisztítás ráférne. Más gond nincs, rendben van a gép.Új:
Sajnos 1-3 hónapot várni kell rá, de konfigurálható, 5 év jótállással kapom és mégis csak új.Kérdések:
Ha az új, akkor megéri-e a 182 lovas változatot rendelni, szemben a 150 lóerőssel? Szeretem, ha dinamikus az autó...
A holttérfigyelő, sávtartó, táblafelismerő, automatikus parkolás, vezetői éberség funkció stb., megéri az árát?
Navigáció nem kell, a telefonnal jól elvagyok, de ha az újat rendelem, abban a Sync 3 lesz ami tudtommal támogatja az iPhone-t. Ha kábellel csatlakoztatom, megy a navi a telefonról? Ha nem, akkor kérek bele azt is...
Az újat aktív Bi-Xenon fényszórókkal rendelném. Sosem volt ilyen autóm, ott javasolták. Mit gondoltok, megéri az árát? Vagy inkább a vezetéstámogatás és a navigáció menjen helyette, mint a használtban?
Készítettem egy összehasonlító táblázatot, szívesen veszek néhány véleményt...
Köszi!
:-)♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
bajnokpityu
félisten
válasz TigerCat #9308 üzenetére
Nézz utána, hogy hardveresen ugyanaz e a két féle teljesítményszint. Első körben turbó cikkszám árulkodó.
Fordnál elég gyakori, hogy a változó geo turbó szoftvere különböző, és kb 30 rugóért gari megtartása mellett megkapod az erősebbet. Csomó szalon rá van állva erre a témára.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
TigerCat
nagyúr
válasz bajnokpityu #9309 üzenetére
Gyakorlatilag ugyanaz a motor, ugyanaz a nyomaték, csak kicsit jobban lehet húzatni a több lóerő miatt. De jó ötlet... Köszi!
Felszereltségről vélemény?
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
forintuser
őstag
Sziasztok.Leírnám a kálváriámat hogy más is okuljon belőle.Ford Focus MK3 kombi.1.0 ecoboost 125 LE.Volt nekem nyűgöm, nevezetesen a "P0420 hibakódjelű, katalizátor hatásfoka nem megfelelő" istencsapása..Amit az összes szerelő katalizátor cserével old meg, aztán megint jön a hiba nem sokára vissza.Esetemben sürgős is volt, mert idén február-márciusban kezdtem csak intézkedni, utána olvasni a dolgoknak.Először felhívtam egy budapesti katalizátor tisztítással, cserével foglalkozó céget.Flegma srác, nincs csak Euró 4-s katalizátor.De hozza be, bemérjük bla bla.Hagytam.Áprilisban jött a műszaki.Addig úgy voltam megoldom.Mindenhol azt olvastam, hallottam, mondták hogy a katalizátor nagyon ritka esetben hibások meg sok százezer kilóméter alatt. Nosza mi van még benne? Lambda szonda.Isteni sugallat, hátsót kell cserélni.Gondoltam hátha mákom lesz, belenyúlok a tutiba olcsón megúszom.Elvittem szerelőhöz, cserélje ki a hátsó szondát.Ez volt hétfőn.Nézem műszakit is csinálnak.Kértem opció gyanánt ezt a szolgaltatást is.Hétfőn, és csütörtökön csinálnak csak műszakiztatást.Akkor jövök csütörtökön reggel.Csütörtökön otthagytam azzal, hogy majd hív ha készen van.Oké. Következő hét kedden mondja az asszony, hívjuk már fel mi a túró van? Felhívom-Á maga az, már régen készen van.(Fuck.) Bemegyek, első kérdés.Műszaki van? Van igen persze. (Gondoltam tényleg belenyúltam.) -De a katalizátort cseréltesse majd ki, mert volt egy kis gondunk vele. Na nem baj, van két évem rendbe rakni, spórolni a katalizátorra.Közben P0420 serényen törölve.Néztem volna online árat, gondoltam van haverom együtt kicseréljük..Igen ám, de egész európában nem találtam a kocsimhoz passzoló utángyártott katalizátort. Volt még egy hetem a haza út előtt.(Német-Magyar).Bánja kánya alapon bevittem agy Ford szalonba Olvassák ki hogy mi az igazi baja.Ha tényleg katalizátor, akkor nincs mese. csere. Időpont, várakozás, elkészült.Elém nyomtak egy 850€ !! -s árajánlatot.Fele a munka, többi alkatrész.Sűrű kereszt vetés mellett elhagytam az épületet, és letettem az előbbi tervemről.Irány haza.Békéscsabán volt egy kis időm, és én még mindig hittem abban hogy a szonda a hibás.El egy szervízbe, kértem olaj cserét, és első lamda szonda cserét. Megcsinálták faszán, nem is volt olyan vészes az ár sem.Semmi gond, hibakód nuku.Na uccu akkor irány Erdély.Természetesen románia közepén megint hibakód. Tudatosult bennem a gondoltat, katalizátor. Bárdi autó kérdez:-Mennyi? 115.000..De csak cserében.(Platina vagy mi miatt.) Mondom neki hogy hagyjam itt a régit, ha még benne van a kocsimban? Ezt az ötletet is jegeltem.Közben minden 100 km után hibakód törlés.Még jó hogy annó vettem egy OBD2-s diagnosztikai akármit.Na mindegyA feleségem sógora közben megkérdezte a mindentudó ismerősét, ő azt mondta így látatlanban, hogy EGR szelep.Juhú.És mi a f.szom az is már. Kérdezte hogy hajtom a kocsit? Hogyhogy hogy? Megyek vele.. Mikor szoktam váltani? -Amikor a computer fel ajánlja.80-nál hatodikban.1500-s fordulaton.Hátha kevesebbet eszek.Jól van fiam.Akkor kicsit húzasd ki.Hátha.Még volt hibakódom, minden mindegy alapon kettesben hatezerig, hármasban szintúgy mentem vele pár kilómétert.Hibakód kitöröl.Irány vissza németbe.Lekopogom pár ezer kilómétert raktam bele, de hibakód nem jött elő. Igaz hogy azóta száznál még csak harmadikban vagyok, de minden klappol.Nem tudom hohy a szonda, vagy a húzatás segített-e neki.Bocsánat hogy hosszú lett.
Holnapkészítést vállalok.
-
darvinya
titán
válasz forintuser #9311 üzenetére
Nem huzattad ki, emiatt lassan felgyülemlett minden.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz forintuser #9311 üzenetére
TSI Fabia is ilyen botrányosan alacsony fordulatszámokon váltat el, persze hogy bedzsuvásodik az EGR. De ne higyj neki, középtartományig ugyanúgy ki kell húzatni, mint ha nem lenne kijelző
-
senior tag
Hali!
Nekem is új Ford Focus van, 1.6 benzin, 125 ló. Általában akkor váltok, amikor a computer mutatja, de rendszeresen kiszoktam húzatni, igaz, max 4-4500-as fordulatig. Városban pedig 4-esban szoktam menni. Valakinek ezekről tapasztalat? Hogyan érdemes váltani? Úgy, ahogy mutatja, vagy 2-2500-as fordulatnál?
Your car, your life ;)
-
aginor
addikt
válasz Pardise #9314 üzenetére
Az újabb motorokhoz nem értek annyira, de én 2000-alá nem engedem ha haladni kell. Ez alá csak csordogálásnál, néha egyenletes sebességtartó haladásnál engedem néha.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
kcsa
veterán
válasz Pardise #9314 üzenetére
szívóbenzines annyira nem kényes erre, de ideális üzemnél a gyorsítás középtartományban(ból) történik, nem kis fordulatszámról. Nekem is cserélni kellett már az EGR-t, de tíz éves autónál ez benne van a pakliban.
A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok (szerk.: ilyenek már az ecoboost és a tsi is) már problémásabbak, pont a magasabb koromképződési hajlam miatt, így EGR és szívószelepek is elkokszolódnak hamarabb.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
Közvetlen befecskendezéses motoroknál a spórolós nagypapi mód szívóoldali kokszosodást és idő előtti EGR elhalálozást okozhat. Igaz ez benzines(TSI, Ecoboost,stb.) és dízel(TDI,TDCi,CRDi,stb.) motorokra is.
[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz Pardise #9316 üzenetére
Ott a fordulatszámmérő, ha beesik 2000 alá, akkor visszaváltasz, ha nem, akkor haladsz tovább. Hideg motornál különösen figyelni kell erre, olyankor 2500 környékén van az ideális tartomány amíg be nem melegszik.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
westcoastog
veterán
-
válasz forintuser #9311 üzenetére
Vezettem en is ilyet es botranyosan ajanlgatja a fokozatokat, mint minden mas uj auto. Ez egy turbos gep, nem szabad 1500 alatt hasznalni, kigyorsitani meg szigoruan csak 2000 felett nagyobb fokozatokban. Egyebkent illik hajtani legalabb havonta egyszer, uzemmelegen.
-
nagyúr
Én a 2000-et tudom, hogy az jó a motornak.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
DZs
senior tag
Az ecoboost is hengerbe fecskendez, nem csak a tsi?
-
-
-
Erdei88
veterán
Ha már EGR, nekem mostánában jelzi, hogy gond van vele.
Világít a motorlámpa, majd pár 100km után eltűnik. Olyankor mintha a fogyasztása is nagyobb lenne, de lehet csak én látom így
Cseréltessem, vagy elég ha kitakaríttatom? -
AMD Power
titán
Ez gondolom tipikus "városi" autós betegség. Olvasva a többi autós topicot ez az EGR mindig egy probléma forrás, főleg a városi gépeknél. Ezt ki kötni nem lehet a kocsiban?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Erdei88
veterán
-
kcsa
veterán
válasz AMD Power #9335 üzenetére
Duratec HE-nél nem lehet, az is végig csekkendzsin lesz, és azt hiszem okoz más gondokat is.
Pluszban: bármilyen hihetetlen (nekem is az), az eddigi jellemzően 8,5-ről 7,5-re ment le az átlagom az EGR csere óta. Kb. ugyanúgy használom mint előtte (hétvégi autós vagyok, hétközben motorozok ). Tény hogy jobb a forgalom nyáron, de ekkora csökkenés még soha nem volt.
-
-
darvinya
titán
Honda CCVC motorok menők ma, dehogy ennyire el… és a sok összetevővel csak megbizhatóság rovására lehet használni.
Ráadásul kibocsátás sem csökken, inkább nő, ha nincs naprakészen karbantartva.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #9339 üzenetére
irtózatosan ellene vagyok a szándékosan megnövelt károsanyagkibocsájtásnak.
jogos bünti lenne a ledugózott autótulajok számára, ha életük végéig a saját autójuk mögött kellene biciklizniük.városon kivül nem okoz gondot az egr, városban meg szopjon csak a dieseles, nem oda való.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #9344 üzenetére
Akkor jobb ha nem is tudod hány autón van kiiktatva... Pl mondi fórumon állítom a tulajok 70%-a ledugózta már és ez csak egy konkrét típus, csomó másik márkánál is így tesznek a tulajok. Én nem bántottam volna a dpf együtt, ha normálisan működne...
-
Gombinyó
őstag
válasz AMD Power #9348 üzenetére
Amíg le nem járt a garancia. Kb 30ezret ment.
Ehez képest 2 hónapja megcsináltattam szintén Jenával az offolást meg kapott szolid motoroptimalizációt fele annyiból mint az új alkatrész lett volna.
Egr hiba tünetei nálam hidegindításnál fehéren füstölt a kocsi, gyorsításnál meg meg torpant és alapjáraton rángatta a kasztnit a motor. Mikor telefonon egyeztettünk a szerelővel rögtön mondta, hogy egr hiba lesz, mert a fordoknál ez különösen gyenge pont. Onnantól kezdve nem is gondolkodtam egy újabb 100ezres kiadásban.