-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz Gyuri27 #14550 üzenetére
Épp most volt egy használt VGAval problémám X boltos. 3 év jótállás a papíron, nem találták hibásnak erre felszámoltak szervízdíjat , de ugye jótállás keretén belül nekik kell bizonyítani, hogy nem hibás.
NFHnak írtam ,hogy kérjek állásfoglalást. Ők a jogszabály szerint 1 évet veszik figyelembe mint jótállás a + 2 őt nem érdekes. Vagyis akármit ír a bolt akárhogy az NFH 1 évig tud mit kezdeni a dolgokkal.
-
birorichard
őstag
válasz Gyuri27 #14550 üzenetére
Igen, a tartozékokat természetesen.
(#14551) Attix82: lehet tudni, hogy melyik bolt volt? Érdemes minél előbb felvenni a gyártóval a kapcsolatot, fényévekkel normálisabbak, segítőkészebbek, legalábbis nekem az a tapasztalatom. Fizetéssel kapcsolatban nem tudom, hogy aláírtál-e valamit erre vonatkozólag, szerintem ennek hiányában maximum elutasíthatják a jótállási igényedet, de az nevetséges, hogy a bevizsgálás díját veled akarják kifizettetni jótállási időn belül...
Egyébként van Magyarországon olyan üzlet/webshop, akik korrekten állnak a jótállási ügyintézéshez? Nem arra gondolok, hogy puszira mindent cseréljenek, hanem ha felárért is, de elvárható módon és jogszerűen járnak el?
A PCX-es jótállási idő kiterjesztésről mi a véleményetek? Meg amúgy gariztatás szempontjából volt már velük valakinek pozitív/negatív tapasztalata?[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
Sziasztok!
Megint sikerült összeakadni a Telemax "fantasztikus" szervizelésével.
A mobil 6034R, a gar 10.30-ig, a készüléket leadtam 10.29.-én mert vacakolt, hiba sor volt nem egy hiba.
A T átvette elküldte, vissza MPL hozta 11.09-én. A készüléken 1-2 külsérelmi nyom, a készülék a hívásokat megszakítja (szerviz előtt ilyen hiba nem volt), csak resettel kapcsolható ki (a kikapcsgomb nem kapcsolja a kikapcs menüt) és 1-2 "apróság".
11.10. vissza a T-hez, ott elhajtottak, hogy a készülékre ők ugyan már gart nem adnak, mert 10.31. elmúlt, hiába mondtam, hogy addig nem volt nálam ameddig a gar még élt.
Elmentem a Telemaxhoz, onnan is el akartak hajtani, vagy esetleg térítésesen szervizelni (nekik még fizetni is? jó vicc).
A vezető sehogy nem volt hajlandó előjönni, sokadik erősködésre arra voltak hajlandóak, hogy a készüléket "szavatosság címszóval" átvették szervizre, elvileg 0 ft javítási ktg fejében (egyébként térítéses papírra, bár ezt nem értem), hogy az általuk elszúrt telefont hátha megjavítják.
Kérdeztem, hogy akkor mi a helyzet, ha a szervizelés után a készülék még mindig nem lesz jó, azt mondták majd próbálgatom ott fél egy órán keresztül és meglátom, hogy jó e és legfeljebb otthagyom újabb szervizre. (persze olyan sok kedvem van 180 km-t utazgatni amiatt mert valamit megint elszúrtak)
Kértem adjanak csereutalványt, azt mondták azt csak a gyártó adhat, és nekik erre nincs felhatalmazásuk.Otthagytam szavatosságra..
Adtak munkalapot, azzal a neten látom ma, hogy a szakvélemény szerint hibátlan a készülék.
Amennyiben a készülékkel semmit nem csináltak csak a tesztprogramot futtatták le, a hiba tuti ugyanúgy fent fog állni.
Kíváncsian várom mi lesz az egész eredménye.
Valami ötlet erre? -
313313
addikt
válasz ANDROID??? #14553 üzenetére
Mennyi idős a készülék, mert az pont nem derül ki...
Az első vagy a második év járt le?HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
ANDROID???
addikt
válasz 313313 #14554 üzenetére
Ja igen, 2. év
Azonban ezt ne felejtsd el, hogy a tel. nem hogy jó lett, rosszabb lett mint a "javítás előtt". Logikus az lenne, ha elismerik a hibájukat és nekiállnak megjavítani, megkeresni a hiba valódi okát, mert az alkatrészcsere nem szerviz, csak találgatás. (mint az autóknál is)[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz birorichard #14552 üzenetére
PCX-ről sok panasz volt korábban, de mostanra javult a helyzet valamit. Csodát nem érdemes várni, mert gyakorlatilag ők a legolcsóbbak Magyarországon, és a kis árrésbe nem fér bele az önkéntes csere és hasonlók. Ja, és ők legalább tisztességesen feltűntetik a garjegyen, hogy 12+X év garancia.
-
Biznisz Elek
aktív tag
Sziasztok!
Egy elmeleti kerdesem lenne iphone illetve ipad eseten. Koztudott hogy ezeket az eszkozoket kibontas utan csak akkor lehet igazabol kiprobalni ha regisztralja a keves ugyfel. A kerdes az hogy a regisztracio eseten is koteles a bolt elallas eseten vissza venni?
Udv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
turnesjoska
csendes tag
korábban volt egy kérdésem már nincs kedvem visszakeresni
tulajdonképpen csak elmondom infonak mi lett a vége, a garanciában nem javítható mobilomnak, mert a kérdésem az volt hogy mi lesz. nekem nem kell másik telefon vagy az vagy pénz vissza.
story
1 telekomban vettem telefont /asus padfon s/
2 elromlott
3 szervíz Telemax
4 nincs alkatrész 30 nap után kaptam kárpótlási jegyet
5 telekomba vissza be
6 új telefon vagy kp a zsebbe és törlik a 2 éves előfizetést.ennyi
-
KERO_SAN
aktív tag
Sziasztok !
Az alábbi dologban szeretném a véleményeteket kérni:
Vásároltam 6 db. mérőműszert, amiből 5 került használatba vételre azonnal, a vásárlás után. A 6. pár hónappal ( kb. 3-4 ) a vásárlás után lett kipróbálva, és kiderült róla, hogy hibás. Visszaküldtem a forgalmazóhoz, aki közölte, hogy vissza kell küldje a gyártóhoz bevizsgálásra, ahol közölték, hogy a hiba nem garanciális jellegű, nem javítják, nem cserélik. Mivel bizonyítani nem tudtam, hogy nem nálam keletkezett a hiba, elfogadtam a döntésüket. Ezek után főalkatrészt rendeltem a műszerhez, amit előre utalással kívántam rendezni a forgalmazó felé. Legnagyobb meglepődésemre, a kiállított számlán nem csak a főalkatrész, hanem a németországi postázás költségei is szerepeltek. Mivel nem értettem egyet ezzel az eljárással, jeleztem a forgalmazónak, hogy nem kívánom kifizetni az ő ügyintézési költségeit. Erre ő azzal reagált, hogy mivel a feltárt hiba nem garanciális jellegű, vállalnom kell az ezzel járó költségeket.
Őszintén szólva, még most sem hiszem, hogy neki lenne igaza, véleményem szerint az, hogy ő, hogy tesz eleget a kötelességeinek, anyagilag tőlem teljesen független.
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi szerint kell ezt a dolgot megítélni ? Valóban fizetnem kéne ?
Szép napot.
the troopa of tomorrow _ maydayzor FUTURE WALKS
-
-
KERO_SAN
aktív tag
Őszintén, több száz kHUF értékben vásároltunk tőlük, összesen.
Az alkatrész, amivel orvosolni lehet a hibát ~15k HUF.
Mivel tényleg nincs lehetőség annak bizonyítására, hol keletkezett a hiba, ezt szó nélkül kifizetjük.
De azt, hogy ő, hogy jut el a garancia érvényességének megállapításáig, miért nekem kéne finanszíroznom ? Teljesen irracionális ez...
És itt már 5k HUF-ról van szó...
Úgy utálom a jogászkodást, főleg ilyen volumenü dolgoknál...
* Természetesen szakvéleményt nem küldtek, tehát, az is előfordulhat, hogy a műszer sosem járt Németországban...
[ Szerkesztve ]
the troopa of tomorrow _ maydayzor FUTURE WALKS
-
Topikgazda
válasz KERO_SAN #14563 üzenetére
"Mivel tényleg nincs lehetőség annak bizonyítására, hol keletkezett a hiba, ezt szó nélkül kifizetjük."
Nem a ti dolgotok ennek a bizonyítása a jótállási idő alatt. Amúgy gyári hibáról van szó, vagy külsérelmi hibáról?
Természetesen szakvéleményt nem küldtek, tehát, az is előfordulhat, hogy a műszer sosem járt Németországban...
Ha lenne is valamilyen papír a gyártótól, a gyártó nem független szakértő ebben az esetben, és jogilag csak a független szakértői vélemény az elfogadott.
-
sinick
senior tag
válasz KERO_SAN #14563 üzenetére
Indítasz egy ügyet a panaszod illetve eddigi fejlemények részletes leírásával a területileg illetékes békéltető testületnél. 2015. szeptember 11. óta büntetik azt a vállalkozás, aki a panaszról nem nyilatkozik, vagy nem jeleik meg . Bővebb infó itt: 1997. évi CLV. törvény, 29. §. (8) bek. és 47/C. §.
Neked ingyen van! Eddig a vállalkozások ezt letojták, most is letojhatják, némi "ügyintézési díjért" (nyilatkozattétel vagy megjelenés hiánya miatt bírságolják őket). Ha meg visszaeső, akkor még több "ügyintézési díjért" (esetleg csinálj két ügyet.).
Szopatás ez nekik, dokumentumok szerkesztgetni, meg eljárni ülésekre. (Mondjuk neked is.)
[ Szerkesztve ]
-
daniel_229
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, remélem a sok keresgélés után tudtok segíteni. Dióhéjban annyi az előzmény, hogy vásároltam egy bp-i webshoptól egy Kingston pendrive-ot, amire a gyártó 5 év garanciát vállal (honlapon fentlévő hivatalos infó), a webshop honlapján viszont 3 év (36 hónap) szerepel. Szerintem ez nem fair, ezért írtam a kereskedésnek ezügyben. A válaszukat bemásolom:
"A Kingston termékeknél és nagy általánosságban elmondható, hogy a magyarországi garancia idők nem minden esetben egyeznek meg a gyártó által adott/biztosított idővel. Ez tőlünk független, általunk nehezen befolyásolható ok miatt van. A magyar jogszabályok 12 hónap kötelező jótállást írnak elő az általunk is forgalmazott termékkörre, ettől a kereskedő cégek eltérhetnek, de csak pozitív irányban.
Beszállítóink nagyobb része szinte semelyik termékre sem biztosít 36 hónapnál hosszabb garanciális időt, függetlenül, hogy gyártó mennyit ad rá, ezért mi sem tudjuk pl. a jelen esetben 60 hónap garanciát biztosítani, mert nem állunk a gyártóval közvetlen kapcsolatban, a garanciális ügyintézést a beszállítónk végzi, aki nem vesz tőlünk át lejárt jótállásí idővel rendelkező terméket.
Kapcsolatban állunk olyan beszállítókkal is akik hivatalos disztribútora pl. a Kingston termékeknek, ott a teljes garancia idő él, de a termékek csak kisebb része érkezik onnan, mert árban drágábbak.
Amennyiben olyan terméket szeretne rendelni, amely gyártói garanciális ideje több, mint a webáruházunkban jelzett idő, kérem kérjen ajánlatot rá, gyártói garanciával, biztosan beszerezhető, de valószínűleg néhány százalékkal drágább áron."
Mivel egyelőre nem célom sem az asztalborítás sem a rossz hír keltés, ezért a cég nevét nem teszem közzé, de érdekelne, hogy ilyent meg lehet-e csinálni? Ha nem akkor mire lehet hivatkozni? Pár helyen írták, hogy a Ptk 277§-a szerint nem, de ott nem találtam meg az ide vonatkozó részt.
-
Attix82
őstag
válasz daniel_229 #14567 üzenetére
10k feletti árnál csak 1 év a kötelező. Többit a bolt adja vagy nem, eldöntöd megveszed ott vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz daniel_229 #14567 üzenetére
Van a hivatalos magyar importőrtől származó termék, és esetében az 5 év gari, meg van a szürkeimportos, amihez annyi, amennyi. A kötelező továbbadni a garit hivatkozással sem mész semmire, mert nem a kisker nyeli le a garit, már hozzá is 3 évvel érkezik, ennek fejében viszont olcsóbb. Ha neked az 5 év gari fontos, vegyed azt, ha az ár, akkor a másikat. És ehhez még máshova sem feltétlenül kell menned, ugyanaz a bolt hoz neked a drágább, 5 év garisból is, ha kéred. Neki marhára mindegy, hogy A nagykerbe megy-e érte, vagy pedig B-be.
-
daniel_229
csendes tag
Kösz a választ, bár megjegyzem, hogy ennél olcsóbban is elérhető volt 60 hónap garival "vidéki" / pécsi boltban (igen, eső után köpönyeg) szóval szvsz. vagy (arányaiban) pofátlanul nagy haszonnal akarják kiskerbe továbbértékesíteni, vagy szar áron veszik a nagykertől bár utóbbit kétlem. Természetesen nem az 5k-s pendrive ára fog földhöz vágni, hanem a mentalitás
Tudtommal a nagyker/forgalmazó sem csökkentheti a gyártó által vállalt garanciát, az meg hogy szürke import-e nem derült ki egyértelműen az árából, mellesleg szerintem ez az adott bolt magánügye. Kérdés, hogy az értékesítő láncot kihagyva a bolti papírt lobogtatva lehet-e közvetlenül a gyártóhoz fordulni vagy pedig a fogyasztóvédelemig kell elmennem? -
asdf_
veterán
válasz daniel_229 #14571 üzenetére
Tudtommal a nagyker/forgalmazó sem csökkentheti a gyártó által vállalt garanciát, az meg hogy szürke import-e nem derült ki egyértelműen az árából, mellesleg szerintem ez az adott bolt magánügye.
Egyet felejtesz el, a magyar jog magyarorszagon ervenyes (raadasul ezen resze, a tovabb kell adni kotelezoen a garit, az lehet, hogy csak kisker, fogyaszto relacioban, tehat kisker nagyker kozott nem, mert az egy sima szerzodesen alapulo vasarlas, ott a kisker jogilag -meg amugysem- fogyaszto). Ha en kiskerkent 36 ho garral veszem a pendrive-ot, a nagykerem nekem 36 hoval adja, a nagykerem (vagy pedig elotte valaki x lepessel) pedig egy szlovak/nemet/angol cegtol veszi 36 honappal, akkor ha a fejed tetejere allsz is, ez 36 honap lesz, es jogilag nincs fogas rajta. A kisker meg akar meg is mutatja neked a beszerzesi szamlahoz tartozo 36 honapos garjegyet, onnantol az o segge vedve van, amit kapott, tovabbadta, az elotte levo szereplokkel pedig nem allsz jogi kapcsolatban, tehat csinalni sem tudsz veluk semmit. Ezert is teljesen folosleges a fogyasztovedoket turaztatnod ezzel. A kingstonhoz direktben meg mehetsz, aztan vagy elhajtanak oda ahol vetted, vagy azt mondjak, hogy postazd ki a nemetekhez/hollandokhoz/akarhova, az meg egy 5k hufos pendrive-nal marhara nem lesz megeros tortenet. Tessek odafigyelni legkozelebb.
[ Szerkesztve ]
-
daniel_229
csendes tag
Jogos amit írsz, de pl (reklám) amikor iPon-on volt hasonló problémám egy termékkel, írtam nekik a kissé rövid gari miatt, és visszaírtak hogy sosorry' javítjuk az oldalon a hibát és természetesen a gyártó által feltüntetett idő érvényes az általam vett cuccra. Másfelől meg az adott webshop / kisker feltüntethetné valahogy (mondjuk egy szürke hajó) hogy a megvenni kívánt valami "innen - onnan" van, és azért olcsóbb, (bár jelen esetben drágább volt) mint máshol. Egyébként akkor már: a szóban forgó cég a compker.hu és a teljesség kedvéért hozzáteszem, hogy ezt leszámítva meg voltam velük elégedve, de ha a fent leírtak igazak, akkor azért átértékelem, hogy a jövőben akarok-e tőlük vásárolni.
Ergó a "tessék jobban odafigyelni" rész úgy érzem eddig is megállta a helyét.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz daniel_229 #14573 üzenetére
írtam nekik a kissé rövid gari miatt, és visszaírtak hogy sosorry' javítjuk az oldalon a hibát és természetesen a gyártó által feltüntetett idő érvényes az általam vett cuccra.
Siman lehetett, hogy korabban a szurket toltak, az uj cucc mar a rendes volt, es elfelejtettek atirni a garit az ujra (vagy a rendszer nem tudja kezelni, hogy ugyanaz a cucc ket kulon garival is fut, es biztosamituti, a kevesebbet publikaljak meg irjak a szamlara, mert azzal tutira nem tudjak megutni a bokajukat)
A szurke kishajo meg hulyeseg. EU-n belul szabad kereskedelem van, mindenki onnan veszi az arujat, ahonnan akarja. Te lattad a termek arat, lattad, hogy mennyi garit adnak melle, ennek tudataban boktel a megrendeles gombra, hogy az szamodra egy megfelelo ajanlat. Ha nem volt az, nem kellett volna megrendelni.
[ Szerkesztve ]
-
daniel_229
csendes tag
Úgy érzem kissé elmentél a kioktatás irányába! De nem azon pörgök hogy vettem egy Kingstone BataKravellert 1,99$-ért és miértnincs rá hivatalos 6 év gar, hanem eredetileg infót akartam kapni pár kérdésemre témában jártas személytől. Ha megáll az amit írtál akkor viszonylag tudatos vásárlóként is elfogadom ha átqrtak ha nem, akkor nem...
[ Szerkesztve ]
-
KERO_SAN
aktív tag
válasz Superhun #14564 üzenetére
Egy kis update:
Végül úgy döntöttünk, hogy a pótalkatrészt egy másik beszállítótól szerezzük be, hasonló áron.
Az eddigi beszállítóval a kapcsolatot beszüntetjük, persze csak az után, miután kifizettük nekik a szállításért járó 5.000 Ft-ot...
the troopa of tomorrow _ maydayzor FUTURE WALKS
-
nordenrena
csendes tag
Sziasztok!
Egy alaplapi problémám lenne.
Itt a Hardveraprón vettem egy még garanciális alaplapot. Működött. Kereskedelmi ára 45E Ft.
Később garanciális javításra vittem a viszonteladóhoz. (megállapított hiba: fizikailag sérült FPGA/ tüskeelhajlás) Szóbeli ígéretük: 15 munkanap a beszállítói elbírálás, ha elküldik a gyártóhoz, az 30 munkanap is lehet.
A 17. munkanapon végre nagy unszolásra elárulták, hogy kiküldték a gyártóhoz. Azóta kapom a "türelmét kérjük" leveleket, de csak ha már morcos hangvételűek a leveleim.
Említettem, hogy már 18 hete náluk van az alaplapom?Az utolsó e-mail szövege:
"A termék fizikailag sérült, így az ügyintézés a gyártói szerviztől függ, sajnos nem kaptunk még visszajelzést tőlük.
Egy fizikai sérült alaplapról sajnos nem lehet biztosat mondani, az is lehetséges, hogy elutasítva érkezik vissza üzletünkbe az időmennyiségtől függetlenül."Ezek után nem tudom mit tehetek, mert a honlapon csak a szervizidőkről nem írnak.
Szerintetek?Gondolkodott ma már?
-
Topikgazda
válasz nordenrena #14577 üzenetére
Szia!
A 18 hét nem kicsit durva. Egy külföldi körnek legfeljebb 2 hónap alatt le kellett volna zajlania. Kérd meg a kiskert, hogy kérdezzen rá a nagykernél, hogy mi a fene tart eddig, és hogy nem-e akadt el a dolog valahol.
Még egy infó: amennyiben 1 év kötelező jótállás lejárt és a korlátozott gyártói garanciába léptél, a bolton semmi sem kérhető számon, a fogyasztóvédelem sem tud érdemben segíteni neked. Ilyenkor csak a kivárás játszik.
-
optikus
senior tag
válasz nordenrena #14577 üzenetére
csodalkoznek ha fizikai hibara aszondanak hogy garis...
de ha az is akkor is csak az elso evben vagy vedve.
ha elso evben vagy akkor sincs sok lehetoseg mert nincs max hossza a garis ugyintezesnek.sztem vegyel egy masik lapot...
Buy books not gear.
-
cyrfandli
csendes tag
Sziasztok!
Ki érvényesíthet gyári HTC garanciát?
Egy kis (egyébként laptopokkal foglalkozó) üzletben/szervízben talàltam jó àron egy új HTC telefont még kitöltetlen garanciajeggyel. Ha ezt ők töltik ki és pecsételik le, hivatalosan érvényes lesz a gyári garancia a termékre?[ Szerkesztve ]
-
cheatergs
senior tag
Halisztok!
Bedöglött az MP3-am, ezért vinném vissza gariba cseréltetni.Kérdésem, h mivel személyes adatok is vannak rajta, a szervízben (akár a gyártónál) visszanyerhetnek-e belőle vmit (mert mondjuk nekik sikerül életre kelteniük)?
Érdemes egyáltalán e miatt agóddni?Gépre csatlakoztatva se kapcsol be, tehát letörölni se tok róla semmit.
Mindig minden mindegy
-
MiXE3Y
csendes tag
Sziasztok!
Az alábbi szituáció állt elő:
van egy Lenovo y510p notebookom, amelyben elromlott a gyárilag hozzá adott winchester (egyébként már rég nem ezzel használtam, vettem bele SSD-t, ezt storagenek tartottam fenn - S.M.A.R.T. sanity check fail-lel hasalt el). Sajnos azt mondták, hogy nincs lehetőség arra, hogy csak a hibás alkatrészt küldjem el nekik, egyben kellett az egész gépet.Ezt október vége felé elvitték szervizelésre (TMX), azóta többször érdeklődtem, hogy hogy áll a dolog, mindig azt írták, hogy alkatrészre várnak a gyártótól (nyilván ezt bármire rá lehet mondani).
Van-e lehetőségem arra, hogy azt mondjam nekik, hogy f*ck you, szerzek hozzá én egy ugyanolyan HDD-t, a költségeit pedig rájuk verem. Az azért vicc, hogy egy teljesen átlagos 1 terrás vinyót, amit a legközelebbi akármilyen PC boltban is megkapsz, lassan 1 hónap alatt nem tudnak beszerezni.
Egyébként a TMX ügyfélszolgálattal meg vagyok elégedve, kedvesek és válaszolnak a levelekre, de kicsit megsürgetném a dolgot, mivel triviális a hiba.
-
Topikgazda
válasz cheatergs #14581 üzenetére
Szia!
Mo.-on FLASH memóriákat nem javítanak. Csere lesz ebből vagy pénzvissza. Ha netán valamilyen csoda folytán a gyártónál landol a cucc és még nagyobb csoda folytán a gyártó javítja ezeket, akkor a különböző személyesadat-védelmi jogszabályok miatt nem élhet vissza az adatokkal, sőt szerintem törölnie is kell őket...
-
Topikgazda
válasz MiXE3Y #14582 üzenetére
Szia!
Ha 1 évnél idősebb a laptop, akkor csak a kivárás játszik. Ha 1 évnél fiatalabb, akkor járható út az, hogy jelentős kényelmetlenségre hivatkozva magad javíttatod meg a laptopot és a költségét a boltra hárítod, ahol vetted, tudniillik a bolttal állsz szerződésben, nem a szervizzel. Persze utóbbihoz nyilván az is kell, hogy a bolt informált legyen az ügyintézésről.
-
MiXE3Y
csendes tag
válasz Superhun #14584 üzenetére
A laptop kb 1 év 10 hónapos.
A vásárolt garanciajegyen 36 hónap a jótállás időtartama, míg a Lenovo honlapja szerint 2 év jótállást vállal a laptop nem degradálódó alkatrészeire.
Ebből nekem az jön át, hogy 2 évig állok szerződésben a Lenovoval, valamint utána +1 évig a bolttal. Javítsatok ki, ha tévednék. -
MiXE3Y
csendes tag
válasz MiXE3Y #14585 üzenetére
Írtam nekik, hogy indokolatlannak érzem, hogy 1 hónapig tart egy átlagos HDD beszerzése és adjanak konkrét határidőt, ameddigre elkészülnek a javítással, vagy adjanak egy hivatalos nyilatkozatot, hogy 1 hónapon belül nem tudnak elkészülni a javítással és megkeresem a kereskedőt és benyújtok hozzá csereigényt.
Meglátjuk, hogy mi lesz.
-
Topikgazda
válasz MiXE3Y #14585 üzenetére
A Lenovoval biztosan nem állsz szerződésben.
A garanciajegyen meg kellene nézni, hogy tényleg jótállás-e az a 36 hónap garancia, mert a két fogalom nem ugyanaz. Az esetek többségében a boltok 1 év jótállást vállalnak, utána csak a korlátozott gyártói garancia ügyintézésben segítenek.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #14589 üzenetére
Telemax, ideapad, annak ketto evnek kene lennie (de majd a weboldal megmondja). Mondjuk normalis helyen, ahol opcionalis a futaroztatas, meg nem viszik kulfoldre, ott meg tudod csinalni, hogy notebook lead, megallapitjak a hibat, majd visszakapod a gepet hdd nelkul, amig megjon az alkatresz, ha elore szolsz, hogy ssd-n van a rendszered, es hasznalnad a gepet, aztan amikor megjott, visszaviszed, leadod, teszt ok-zzak, es megint visszaadjak.
[ Szerkesztve ]
-
MiXE3Y
csendes tag
Ez a garancia állapota jelenleg:
Kezdés dátuma: 2013-11-22
Határidő: 2015-01-20
Garancia típusa: 12C
Állapot: Lejárt
Desc: This product has a one year limited warranty and is entitled to parts, labor and carry-in repair service. In some countries, courier service will be provided. Many parts can also be delivered to you using the Customer Replaceable Unit (CRU) method.Kezdés dátuma: 2013-11-22
Határidő: 2016-11-21
Garancia típusa: TLX
Állapot: Aktív
Desc:
This product has a three year limited warranty which includes a LenovoCa re warranty upgrade. This product is entitled to parts and labor via cus tomer carry-in service. Service is provided through an authorized Lenovo Business Partner and is available Monday-Frid ay, except holidays.Egyébként mint mondottam, írtam nekik levelet, válaszoltak, hogy 30 napig várnak alkatrészre.
Utána még visszakérdeztem, hogy az általad is javasolt gépet-vissza-hibás-alkatrészt-majd-később típusú dolog működhet-e, arra kaptam némi random bullshitet, hogy munkalapszám és imeiszám és ez alapján rendelt alkatrész.
Ergo a policyjük nem engedi sajnos. -
asdf_
veterán
válasz MiXE3Y #14592 üzenetére
Akkor ez csak 3 ev garis lesz, lehet, hogy valami promos volt, vagy igy rendelte valaki, fene tudja. Telemaxek amugy jo fejek, nekem legutobb recovery media rendeleshez (mar nem garis meghalt a gepben a hdd, igy a rejtett particion levo system recovery is ment a levesbe) akartak azt, hogy ezt ugy lehetne megoldani, hogy bekerul a gep hozzajuk, es majd adnak egy arajanlatot hozza. Mikozben nekem ket nyuves dvd lemez kell, amivel ujra fel lehet telepiteni a geppel kapott operacios rendszert. Megkerdeztem, hogy viccelnek-e, de nem. Igy elkoszontunk egymastol es behuztam egy ujabb rovatkat a jo gondolat volt az, hogy mar egy ideje nem vagyok hajlando lenovo ideapad termekeket arulni rovatba.
-
MiXE3Y
csendes tag
Úgy rémlik, hogy pár ezer forint volt a különbség a kiterjesztett garanciás és a sima 1 év garanciás termék között, azért rendeltem ezt.
Szimpatikusak voltak, arra is készségesen válaszoltak, amikor kérdeztem tőlük két hete, hogy esetleg Broadcom 802.11ac kompatibilis Wifi kártya beszerzésben (ami elvileg a laposhoz való a laptop spare parts doksija alapján - sajnos a Lenovo whitelisteli a wlan kártyákat BIOSban, így nem lehet akármit belerakni) tudnak-e segíteni..
(bár nem tudtak, mert "gyári tartozékként nem érhető el hozzá", de legalább válaszoltak)
-
BloodyWayZ
csendes újonc
Kedves fórumozók!
Nagy dilemma előtt állok, ugyanis meghibásodott a még garanciális Lenovo tabletem. Sajnos kénytelen vagyok elküldeni a tmx-nek (bár próbáltam keresni szervizt ahol hajlandóak lennének megcsinálni, megérte volna nekem ha nem gányolják szét a tabletet), viszont nem tudom hogy milyen óvintézkedéseket tegyek annak érdekében hogy kijavítja és lehetőleg épen kapjam vissza.
Ha esetleg valaki tudna nekem ebben segíteni, hálás lennék!
-
ANDROID???
addikt
válasz BloodyWayZ #14595 üzenetére
A TMX, csak reménykedj, hogy rendben lesz.
Akkor van esélyed rá, hogy nem gányolják szét, ha csak "szoftvert töltenek" a tabletre. (ott így fogalmazzák)Az a tuti, ha körbe fényképezed természetesen ne telefonnal fényképezd, hogy értékelhetőek legyenek a képek (főleg ha karcmentes), esetleg azt nekik is csatolod.
A többi nem rajtad múlik.
Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz BloodyWayZ #14595 üzenetére
sztem is a legfontosabb hogy aprolekosan ird le mi a baja, milyen allapotban adod le, milyen tartozekokkal. atvetelnel ne sajnald az idot ra es ott helyben minel jobban nezd at, ha valami nem okes ne nyeld le egybol reklamalj.
Buy books not gear.
-
Josi
aktív tag
A futár meg fogja várni.
Én most kaptam vissza az Asus tabletemet a TMX-től.
MPL jött érte, külön műanyag ládát hozott, ami belül szivacsozva volt.
Kitöltötte a papírokat, betettük a tabletet lezárta és leplombálta.
Visszafelé ugyanez, sorszámozott plomba le, kinyit, kivesz, papírok átnéz, és minden OK.
Én olyan hibával küldtem garba, hogy nem tölt be az android.
Erre még kicserélték a kijelzőt és a hangszórókat is, mert ott is hibát találtak.
Én kellemesen csalódtam bennük.
(küldés előtt én is körbefotóztam azért. )''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest