- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz Biznisz Elek #6150 üzenetére
A szövetség az nem kartell. A szövetség kiáll a közös érdekért, ettől még a cégek versenyeznek. Ha nem versenyeznek, akkor az kartell.
-
Biznisz Elek
aktív tag
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
luciferc
őstag
válasz Biznisz Elek #6152 üzenetére
Nem nem, majd ha abbahagyja. Amíg ezzel foglalkozik addig sem lop csal és hazudik, és nem okoz (talán) annyi kárt nekünk.
-
luciferc
őstag
A BTK-ból a csalás így szól:
318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
Nem biztos, hogy nem áll meg, ha értelemszerűen olvasom, akkor megáll, de hát ugye a hazai bíróságok gyakorlata...
-
Biznisz Elek
aktív tag
Sajnos ez egy ördögi kör kár is vitázni. Amíg nincs egyszerre mindenhol megszabályozva rendesen addig ez soha nem úgy fog működni ahogy kellene. És sajnos ez egy emberi tulajdonság.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
stol
addikt
válasz luciferc #6148 üzenetére
"Amúgy meg lehet ki kellene próbálni, hogy ha törvényes és korrekt vagyok, mint kereskedő, akkor vajon rosszabbul megy-e a bolt, mintha csalok és hazudok."
Konkrétan, becsődölsz. 100%.
Nem csalni kell, hanem optimális kompromisszumos megoldásra kell törekedni, ahol a vevő és a bolt is jól jár.
A vevőnek 99%-ban az a lényeg, hogy a régivel azonos, vagy kicsivel jobb műszaki paraméterű eszközt kapjon, ami illeszkedik a meglévő gépéhez.Legjobb, ha őszinték vagyunk a vevővel és ilyenkor 99,9%-ban egyezség a vége, amikor is mindenki jól jár és jó szájízzel tér haza.
-
luciferc
őstag
Ha figyelsz, akkor ugyanazt írjuk. Törvényesnek kell lenni, vagyis csak a jogszabálynak megfelelő feltételeket leírni, és korrektnek, ami meg pont az amit te is írtál: "Legjobb, ha őszinték vagyunk a vevővel és ilyenkor 99,9%-ban egyezség a vége, amikor is mindenki jól jár és jó szájízzel tér haza.".
Így kétlem a becsődölést.
-
stol
addikt
válasz luciferc #6157 üzenetére
Jegyezzük meg, hogy 99,99%-ban nincs pénzvisszafizetés, sem eredeti levásárlás, mivel, ha 2,8éves 70ezres VGA-t most levásárolja 70ezerért, ha indokolatlan haszonszerzés határait feszegeti, mivel a két termék között irreális műszaki különbség van.
Eddig 10évalatt 5 jogi eset volt, ahol a fogyvéd szerint a vevő előre megfontolt haszonszerzést akart eszközölni. (Eleve úgy jött be a hibás termékkel, hogy neki az ára kell, vagy vételárért csere.)
Volt olyan is, hogy jobbnak láttam visszaadni a vételárat, mert 5év alatt mindig gari lejárat előtt hogy-hogy nem 3nappal előtte szart be úgy, hogy nem volt javítható.
Eszköz átvételekor mindig közölte, hogy vagy vételár, vagy vételár csere. (minden esetben közel 100ezres tétel)
5év alatt 4x megtörtént eset, 3 esetben a fogyvéd nekünk ítélte az igazat, az ügyintézések majd kvázi egymást érték. Mire megvolt a bírálat, már jött is a következő "hibás" termékkel...Viszont utolsó eset után bolton kívül, mint magánember jóbarátként "megveregettem a vállát" és közöltem vele, hogy a jó édes anyjával szórakozzon.
....azóta más boltostól jutott vissza ugyanezen vevő sztorija, hogy ott is nyerészkedik.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mr X
veterán
Semmiféle törvénytelenséget nem követ el a fogyasztó, ha visszaköveteli a teljes vételárat, ha nem tudják sem javítani, sem ugyanolyanra cserélni a cuccát.
Ha valaki eleve pénzvisszával megy be, az nyerni akar rajta, de ezt ne mköteles a boltos teljesíteni, amíg tud javítani vagy cserélni ugyanolyanra. De ha nem, akkor köteles.
Természetesen, ha a boltos és a vevő meg tudnak egyezni, akkor mindkét fél nyer, de ez a vevő jóindulatán múlik, a boltosnak nincs döntési joga a kérdésben.
-
Drakuf
tag
Nekem ismerosom fenykepezoje helyett azonnal adtak ujat USA-ba amikor egy ev utan elromlott, plusz megtarthatta a romlottat amit itthon megjavittatot fillerekert, es lett ket kurva draga fenykepezoje. Ellenben nekem 2 honapja nincs gepem mert olyan faszan intezik itthon a garanciat. Persze mindig vannak kivetelek. Mondjuk amikor iponrol rendelt fejhallgatom elromlott, elvitte a garanciafutar es 2 nap mulva mar kezemben volt az uj, de az esetek tobbsegeben heteket akar honapokat kell varni. This is Mo.!
-
Gyuri27
félisten
Itt a fórumon is volt poszt, hogyan kell egy vga-t tönkre tenni!
Szeretnék egy boltot. Mert akkor a hobbym lenne a munkám. Vagy menne vagy nem. De itt abszurdisztánban semmi nem úgy müködik ahogyan kéne. Egy két ilyen értelmes vásárló, egy két jószándékú nagykeres. Máris csődbe mentél.Amd - Radeon - Ryzen
-
peugeotmate
őstag
Üdv!
Van egy Nokia N8-as készülékem, ami nem rendelkezik tökéletes kijelzővel. Történetesen ez a probléma merül fel nem egy N8/C7 tulajdonosnál! Viszont ez még nem is lenne akkora gond, ha cserélnék egy jóra. De sajnos ennek csak fele megy végbe: cserélik, de ugyanolyan hibás kijelzőre. Szóval a lényeg, hogy már kétszer megjártam a szervizt ezzel a problémával (no, meg persze az "eredeti" is lilás volt), így most lenne esedékes a negyedik kijelző.
Kérdésem a következő, hogy ilyenkor én már felléphetek jogilag a Nokiával szemben? Mert már nincs túl sok energiám ennyiszer ugyanazt a problémát ecsetelni, majd minimum egy hetet várni (akár cserekészülék nélkül!), hogy visszakapjam ugyanazzal a hibával! Elég elkeserítő ez egy ilyen árkategóriájú mobilnál... Ráadásul a Nokia Care szervizpontok hozzáállása mélyen átlagon aluli!
Félreértés ne essék, létezik normális kijelző, amelyik nem mutat hajlandóságot a lilulásra!Köszi a választ előre is!
Máté[ Szerkesztve ]
meg
-
stol
addikt
-
sasa311
veterán
Erről még baromi sokat lehetne vitázni.
De a törvény az törvény. Akkor is ha szar. Szerinted - meg ez épp szerintem is. De ha szar ha nem köteles vagy betartani te is, én is meg a vevő is. Ezt nem lehet kijátszani, mert a vevőnek IGAZA van ebben az esetben.
Az Ipon papírja meg szerintem is röhejes. Szvsz annyira, hogy ezért pics@n is rúgná őket a fogyvéd...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
kukinyo
addikt
Sziasztok
Nem vagyok tájékozott a témába ezért kérem a segítségeteket.Elromlott az alaplapom és bevittem az üzletbe ahol vásároltam.Mennyi idő után kellene reagálniuk a dologra?
Hallottam 15 napról,30 napról,akkor most hogy is működik ez? -
sasa311
veterán
válasz kukinyo #6173 üzenetére
Már nincs határidő megszabva, csak törekedni kell a 15 napra, illetve neked nem okozhatnak jelentős kellemetlenséget (pl. neked munkaeszköz a gép, erre hivatkozhatsz 15 nap után, ha nincsenek készen)
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
"Fosrok helyett alaplapot venni. Már, ha stimmel az adatlapod."
Ez nem releváns, mondhatnám ebben a topikban kifejezett sötétség. Valaki eladta azt az alaplapot, tehát vállaljon is rá garanciát. A boltos vagy tudatosan fost adott el, és akkor nem folytatnám, vagy nem, és akkor sem kell folytatnom. Nem állt senki pisztollyal a boltos mellett, hogy adja el azt az alaplapot. Ha ez nem tetszik neki, akkor lehet menni másból megélni.
-
stol
addikt
válasz luciferc #6184 üzenetére
Pl., ha valaki nagyon vergődik Samsung vinyóért, hozok neki.
Elmondom, hogy fos, ha kell neki, megkapja. Az első beszaráskor meg felajánlom neki, ráfizetéssel, hogy vigyen vinyót helyette
Nagykerrel olyan a kapcsolatom, hogy nekem is másra cserélik ilyenkor érték-különbözettel.A fejekben van a probléma, amikor a júzer tudatosan ócsó fost akar venni és nem hisz a szakembernek, amikor csak jót akar, nem csupán a drágább lapot rásózni.
Ekkor hagyom, hogy saját kárán tanuljon. Majd garr. cserekor már rám hallgat.
A boltos 95%-ban nem tudatosan adja el a fost, mert műszaki szakképzettsége nem oly magasfokú, hogy ezt megítélhetné. Csak azt lássa, hogy szar az AMD.
Sajnos a számtech boltos iparág szakmailag olyan híg, most a ricinusos-higanyos hígfos.
[ Szerkesztve ]
-
kukinyo
addikt
Persze hogy nem örülnék neki.Véleményem szerint sok boltos az ilyen emberek miatt áll így a dologhoz.Írtam már hogy fing@m sincs az ilyen dolgokhoz,de most már kíváncsi vagyok.
Mond már el nekem légyszi hogy az eladó szemszögéből hogy néz ez ki?Mit bukik egy gariztatáson?Vagy mi a fenéért állnak ilyen savanyúan hozzá? Miért néznek mindenkit potenciális csalónak,
Az alaplapról pedig annyit hogy nem mindenki vehet 70-80 ezres lapot.Én nagyon meg vagyok elégedve az ASrock-al.Neked mi bajod vele?Ennek sem lehet rettenetes baja,szerintem csak az uefi szállt el. -
luciferc
őstag
Lényegtelen miért adja el valaki a fost. Ha eladta, akkor ő felel érte, hogy az legalább a gar idő alatt jó legyen. És lehet szidni a vevőt, de a boltos meg eladta. Persze ha a vevő utána belátja, akkor az ugye win-win szitu, mert belemegy a másikra cserélésbe. De ha nem látja be, akkor adott esetben bizony pénzvissza, és ez a boltos bukása.
Az szintén érdektelen, hogy a boltosok egy része alkalmatlan a levegővételre is. Eladja, eladja. Olvasgasson Ph-t, vagy vállalja a veszteséget.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz kukinyo #6186 üzenetére
Ez egy örök vita de röviden annyi hogy a magyar jogszabályok mint minden területen életképtelenek de mégis be kell tartani. Sajnos a jog úgy rendelkezik hogy a vevőt minden megilleti és minden megvédi, a boltos pedig szinte semmi mivel a beszállítók, nagykerek nincsenek semmire se kötelezve. Illetve a számtechnél maradva pl egy 100ks alaplapot visszaviszel nem tudják cserélni így vissza kapod a 100kt, viszont a bolt visszaviszi a nagykerhez és jóváírja 50kért vagy esetleg ad egy tudásban megegyezőt amit a bolt már csak 50kért tud eladni, de av eszteség így is 50k. Tehát a rendszer hiba sajnos a bolt és a beszállítő közötti jogszabályok hiányából fakad.
Erről viszont már sok sok eszmecsere ment így most is kár ezt megint kivesézni.
Üdv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
kukinyo
addikt
válasz Biznisz Elek #6188 üzenetére
Na így már kapizsgálom.
Viszont aki belevág egy ilyen üzletbe az valószínű hogy tisztába van evvel és vállalja a kockázatot.Mert ugye nagyon sokszor nem a vevő a ludas,mint ahogy az én esetembe sem én vagyok.És mégis én (is) szívok vele.Ott fekszik egy olyan dologban a pénzem amit használni sem tudok.És ezek után még kétségeim is vannak a cserével kapcsolatban,mert ki tudja mit találnak ki a hiba okaként. -
stol
addikt
válasz kukinyo #6186 üzenetére
"Mond már el nekem légyszi hogy az eladó szemszögéből hogy néz ez ki?Mit bukik egy gariztatáson?"
Bejössz egy hibás termékkel. Azt RMA-ra rögzítem a nagykerben, a nagyker visszaküldi a gyártónak.
A nagyker eleve 3-6napot ül a terméken, mire a gyártóhoz ér.
A gyártó pedig javít és vagy cserél. VALAMIRE.
A gyártó avultat, a nagyker avultat, a magyar fogyasztói törvény pedig nem. Így a kisker nem avultathat.
Importálni meg nem fogok, mert vámoltassa el az, akinek 6 anyja van.
Ergo, ha egy 2,9éves 100ezres kártyát garizol, a gyártó azt egy azonos teljesítményű újra is cserélheti, ami új értéken nincs 20ezer se.
Ha ekkor vissza kell adnom a vételárat és vagy levásárolja a vásárló, akkor 80ezret bukok a történeten plussz az ügyintézés költségét.
10%-os haszon mellett, +800ezret ki kell árulnom ahhoz, hogy 0-n legyen egyáltalán.
A gyártó az esetek 90%-ban OEM terméket ad vissza, azaz ebben az esetben van a polcon egy OEM termék, aminek eladhatósága korlátozott."Az alaplapról pedig annyit hogy nem mindenki vehet 70-80 ezres lapot."
1-2 ezerrel kell csak drágábbat."Neked mi bajod vele?"
30%-os selejt arányt leszámítva, semmi -
luciferc
őstag
válasz bullseye #6192 üzenetére
Speciel az én irányomban a boltos felel, mivel vele állok szerződéses viszonyban. Attól, hogy a lánc végén ott van a gyártó, az semmit nem jelent, mert egyrészt vele nem állok semmiféle jogviszonyban, másrészt ennyi erővel a beszállítók egyesével felelnek az alkatrészekért. Mi köze a gyártónak egy hibás kondihoz alapon, nem?
-
Milka 78
nagyúr
Érdekes...én szervizes vagyok,de ezt a 30%-ot nem tudom hol mérted le,viszont nagyon szép urban legend.Ráadásul nagyobb boltokkal is jó viszonyt ápolok és én is kizárólag szinte Asrock deszkákkal építek gépeket(ami ráadásul belépő szint),de semmi baj sincs velük,legalább is nem több mint a többi gyártóval.Van egy szériájuk amit én sem ajánlanék,mert gondok voltak-vannak vele(pl 880G mATX lapok amin trék voltak a kondik és masszívabb feszemelésre eldobták magukat)és volt sok olyan amit szépen kinyírtak az igen tisztelt vásárlók.N68UCC@955be és hasonló...Ráadásul csak ha a PH-adatait nézem akkor nem értem,hogy 100 hsz-ből,miért nem minden 30-adik arról szól(rajtad kívül itt a topickban sem nagyon olvastam ilyet),hogy elszállt az Asrock lapom...
-
Chaser
titán
Adott egy nagyker ami becsődölt, az egykori kisker részéről fennálló garanciáztatás ugrott. Az eladott termékek xy nagykerből valók. XY nagyker köteles garanciáztatni a termékeket ha a végfelhasználó viszi be? Amennyiben jól tudom, a vevő csak a kiskerrel áll szerződésben, nem tudom ilyenkor jogutódlásról lehet-e beszélni a nagyker részére, de ha jól tévedek nem. A dolgot még megcsavarja, ha a jogutódlás igaz is lenne, egy rakat termék a kisker részéről nincs kifizetve nagyker felé, tehát minden bizonnyal hivatalosan még a nagyker tulajdonáan van. Ha köteles is garizni a nagyker, gondolom az általuk kiállított suzámla és garjegy alapfeltétel ehhez. Lehetőleg jogász írjon, sok embert érint innen a kérdés. Egy ph-n is tevékenykedő kiskerről van szó, illetve volt kiskerről.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Gyuri27
félisten
Szimpátia alapján garizhatnak (persze nem azokkal a feltételekkel amivel a kiskernek lenne kötelessége). Mert ugye te jogviszonyban nem állsz a nagykerrel. Sokszor a nagyker kiléte se derül ki.
Ha cég (kisker, nagyker) mindenben hivatalos volt. Akkor az itthoni (vagy ebben a régióban ténykedő) gyártói képviseletet érdemes zaklatni (sajnos nem minden gyártónál müködik a dolog). Mert azt mindig lehet tudni, hogy ki.
Vagy keres az ember egy segitő kész boltost. Akik sok nagykerrel áll kapcsolatban. Szám alapján ha minden kóser és szerencse is van. Kiderül melyik nagykerből van a cucc.
Akkor a jó fej boltos elküldi a nagykernek, a nagyker a gyártónak (mikor amúgy is lenne oda küldeni való). Aztán a gyártó küld vissza valamit, valamikor.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Chaser
titán
válasz Gyuri27 #6199 üzenetére
Az érdekel jogilag van-e rá bármilyen kötelezettségük. Szimpátia alapján nem akarnak garizni, amit meg is értek mivel egy valag cucc nekik ki sincs fizetve. Én azt tanácsoltam az érintetteknek ajánljanak fel x összeget, még mindig jobban járnak a semminél. Sztem más bolt jelen esetben nem működik, mert a nagyker úgyis tudja az adott kiskernek mit adott el és azokkal a cuccokkal nem kíván foglalkozni. Ariadne már nem nyomul itt? Jó lenne ha egy profi is mondana valamit. Magam is hasonlókat javasoltam de egyesek már köpködnek lassan, ezért jó lenne egy jogász szava is.
Itt vannak az előzmények._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen