-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Agyzuzo
addikt
válasz sasa311 #6749 üzenetére
Hmm köszi az infót, akkor így jártam.
Ilyenkor amúgy tényleg az van, hogy a WD cseréli a vinyót és küld újat, amit meg eladnak másnak? És arra van lehetőség hogy őket megkerülve egyből a WD-t keressem meg a problémámmal, vagy az esélytelen, mint magánember?Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::
-
bullseye
addikt
válasz Ariadne #6750 üzenetére
talán azért, mert a cégek mindig arra próbálnak menni, amerre jobban járnak, de érthetetlen módon a vevők sem akarnak szopni?
Legtöbb cég, legtöbb termékre cserét kínál hasonló képességben, kis veszteséggel – és a vevő általában belemegy, mert ő nem jár rosszabbul, akkor minek cumiztassa a céget az eredeti ár visszakövetelésével, egy ma felét/negyedét érő termékre.
De most hogy felmentek a merevlemez árak, nincs ilyen félút, hiszen a teljesítmény alig számít, csak a kapacitás. Így a cég vagy ugyanakkorát ad, és ő bukik sokat, vagy a pénzt vissza, és akkor a vevő. Kivéve, ha a cég mondjuk nem azonnal ad cserét, hanem nagykeren (az meg gyártón át), és akkor bár hetekbe telik, de mindketten jól járnak... Szóval az a cég a legény, aki továbbra is cserél. Persze joguk van visszaadni az eredeti árat, ami most kb. feleakkora HDD-re elég, csak soha többet nem látják a vevőt gondolom.
+elindulhat dacból egy Take back IT street akció, hogy innentől senki nem fogad el cserét más termékre, mindenki a pénzre hajt majd. az biztos jó lesz a boltosoknak nagyon (meg a vevőknek is a sok kifogással, felülvizsgálattal)...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Vodar
senior tag
Sziasztok,
Elküldtem garanciára az iPon-hoz az alaplapomat, mert azt produkálta, hogy bekapcsolás után 2-3 percig nem indította el a bootot, csak pörögtek benne a ventik.
Az iPon most azt írja, hogy mivel sérültek az LGA lábak, nem tudja a normál garanciális ügyintézés keretein belül kezelni a javítást, csak "feltételes ügyintézéssel"
Egyszerűen nem értem, hogy mitől sérülhettek meg az LGA lábak, ráadásul elküldés előtt átnéztem az egész lapot és nem vettem észre, hogy az LGA lábai sérültek lennének.
Kérdés: az LGA lábak sérülése okozhatja a fentebb leírt problémát, vagy kizárt, hogy pár sérült LGA láb miatt ilyet csináljon a lap?
Egyébként 0 Ft-om van most erre... kiállíthatnak valami számlát a szállításra, javításra a "feltétele ügyintézés" keretein belül, a nélkül, hogy előtte szólnának, hogy most ennyi meg ennyibe fog kerülni?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz bullseye #6752 üzenetére
Jelzem eddig sem volt köteles senki elfogadni másik termékre való cserét... De mondom, ilyen esetben nyugodtan lehet a vevőnek pénzt visszaadni, ha teljes vételár, abszolút szabályos és nincs is joga pampogni, tessék akkor örülni szépen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
bullseye
addikt
Nem ezt állítottam. Felmerült a kérdés, hogy a vevők most miért nem örülnek, hogy teljes összeget visszakapják, nem kell beérniük teljesítmény-azonos cserékkel.
Erre jegyeztem meg, hogy talán azért, mert a boltosoknak most éppen ez éri meg jobban...
És teljesen jogosan teszi ezt a boltos, szó se róla. Csak van egy ilyen íratlan megállapodás, hogy a vevők elfogadják a teljesítmény-azonos cserét, a boltosok meg nem próbálnak kibújni a garanciális kötelezettsége alól kamu és félkamu kifogásokkal. Ez nagyon törékeny kis egyezség, és ha nyilvános fórumokon egyesek most jópofiznak azon, hogy a vásárlók milyen kis válogatósak HDD ügyben, az kb. olyan hatású az átlag vevőre, mint amikor a boltos azt olvassa, hogy hogyan kell úgy tönkrevágni az öregedő VGA-t, hogy lúzer boltosnak muszáj legyen kicsengetni érte a pénzt.@ariadne
Nyilván az eddigi összes esetben amelyben a bolt felajánlott valami hasonlót cserére, azonnal és további kekeckedés nélkül visszaadták volna inkább az eredeti vételárat, ha a vevő úgy kívánja, és nem lett volna évekig tartó huzavona egyik ügyből sem. Ezt jelenleg is ki lehet próbálni, hiszen egyelőre csak a HDD árak ugrottak nagyot.[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #6757 üzenetére
"Itt a ph oldalán is olvastam, hogyan kell tönkre vágni egy vga-t nyom nélkül.
Ez is érdekes nem?"Vinyónál volt így szintén. Csak épp a SMART azt is rögzíti, menetközben hány G terhelés érte a merevlemezt...
Vissza is b...ta a gyártó, hogy menetközben a 9G-s érték annyira nem üzemszerű -
bullseye
addikt
válasz Gyuri27 #6757 üzenetére
ehhez képest elég sokan fogadták és fogadják el a cég által felajánlott cserét, innen a topikból is – vagy nagyon önzetlenek lehetnek, vagy csak nem akarnak huzakodni hónapokig.
Én is el szoktam fogadni pl. holott ált. rosszabbul járok, mintha azonnal csengetne a kassza, csak ha már jó kapcsolatom van egy céggel ezzel nem akarom elrontani. Igaz, olyan is megesett, hogy a cserével jelentősen jobban jártam, de az már nem magyar eset, az Logitech...'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Jim Tonic
nagyúr
Sziasztok!
Mi van akkor, ha a az egy hónapos videokártyámmal gond van, de a kiskereskedő nem reagál. Sajnos interneten rendelt a termék.
Kinél tudom érvényesíttetni a garanciát?Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Vodar
senior tag
Sziasztok,
iPonnak visszaküldtem garanciális javításra egy már kifutott (2 éve vásárolt) alaplapot. 2-3 napra rá írtak e-mailt, hogy "a garanciális ügyintézés befejeződött, a termék átvehető".
Na most akkor mi van? Nem hiszem, hogy a lap javítható volt, eléggé halott szaga volt, amikor leadtam. Az alaplap pedig már kifutott, rég nem kapható sehol és úgy tudom az iPonnak nincs raktára se, ahol tarthatott még ebből a típusból.
Szóval szerintetek melyik lehetőség áll fenn?
1. Úgy állapították meg, hogy nem az alaplap a hibás, ezért visszaküldik.
2. Sikerült megjavítaniuk (ezt erősen kétlem).
3. Mégis szereztek valahonnan egy ugyanilyen lapot.
4. Küldenek egy hasonló lapot (előzetes egyeztetés nélkül?).
5. Küldenek egy ugyanilyen, használt alaplapot.Az utolsó pontot egyáltalán megtehetik?
-
Gyuri27
félisten
válasz Jim Tonic #6768 üzenetére
Cégbetekintés - kivonat
Rovat(ok): 2,5,6,7,902,11,21,26,27,28,57.A Cg.11-09-018242 cégjegyzékszámú L&D OPS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (2900 Komárom, Laktanya köz 1/B. 2. em. 8.) cég 2011. november 9. napján hatályos adatai a következők:
I. Cégformától független adatok
2. A cég elnevezése
2/1. L&D OPS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyzés kelte: 2011/03/08
Hatályos: 2011/03/08 ...5. A cég székhelye
5/1. 2900 Komárom, Laktanya köz 1/B. 2. em. 8.
Bejegyzés kelte: 2011/03/08
Hatályos: 2011/03/08 ...11. A cég jegyzett tőkéje
11/1.
Megnevezés Összeg Pénznem
Összesen 500000 Ft
azaz ötszázezer Ft.
Bejegyzés kelte: 2011/03/08
Hatályos: 2011/03/08 ...21. A cég adószáma
21/1. Adószám: 23192032-2-11.
Bejegyzés kelte: 2011/03/08
Hatályos: 2011/03/08 ...Készült: 2011/11/09 20:59:48. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
Microsec Céginformációs szolgáltatóElvileg működnek.
Amd - Radeon - Ryzen
-
-
stol
addikt
válasz sasa311 #6776 üzenetére
A gyári javítások 90%-ban un. remanufactured, vagy refurbished, azaz gyári, javított részegységekkel javítanak.
Gondold végig, ha minden kis hibás, ám, javítható részegységet bezúznának és vatta újjal helyettesítenének.
Nem kivitelezhető.
Egy gyárban felülvizsgált részegység is lehet paraméterben ugyanolyan jó, bár "használtnak" látszik, mint az, amit akkor csomagoltál ki.
Pláne, ha arra a gyártó ugyanannyi szavatosságot vállal.
PC alaplapokat is javítják, vagy gyári javítottat küldenek helyette. Nem járható a minden esetben teljes újra csere... A PC alaplap is részegységekből tevődik össze, megfelelő szerszámokkal szakszerűen javíthatóak.A gyári javított merevlemezbe se feltétlen új motor kerül.
Ez picit megint olyan, hogy a pi...nyi kis ország törvénye megy szembe a nagy kínaival
Igaz mi magyarok megszoktuk már, hogy álandóan széllel szembe vizelünk... Igaz?
Elég csak kinézni az "ablakon".Van pl. egy visszatérő vendégem, ASUS P5B alaplap és benne 3,6GHz-re húzott 2,8-as Pentium D rezsó párosban.
Alaplapon a CPU VRM-ek endre félévente lefüstölnek. A gyári kanyar helyett helyben javítom, mert:
-van rá szerszámom és alkatrészem a javításhoz.
-az ügyfél 1 nap alatt működő lapot kap vissza.
-a lap 130W-os cpu fogadására készül, viszont a húzott pentium d 160W-ot kajál és ez nem üzemszerű állapota az alaplapnak.[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
-
Gyuri27
félisten
-
Gyuri27
félisten
válasz ALONSO11 #6786 üzenetére
Nos ez a 22 csapdája szerintem. A gyártó (bár nekem nem derült ki ki gyártotta a vga-t) elérhetővé teszi az új driver. Első körben onnan kell letölteni. Ők pedig ált csak jókat raknak ki. Az más kérdés, hogy az nv oldaláról milyen szutykokat lehet leszedni.
Akkor itt az a kérdés ki gyártotta azt a vga-t?
Náluk a honlapon van-e újabb müködő driver mint ami a lemezen van?
Ha meg az nv oldaláról leszedhető szar. A gyári pedig jó. Akkor a gyártó nem fog cserélni. Hiszen az ő driverük jó. Az, hogy ettől van frissebb nv kiadás az egy dolog. Te köteles vagy a gyárit használni.
Notiknál, alaplapi vga-l ez müködik. Ők csak saját cuccukhoz tesztelt/átirt drivert adnak ki. Még akkor is ha az amd ad ki friss meghajtót pl.
A firefox alatti fagyás megint más dolog. Sajna a fire elérte az ie szintjét. Negatív értelembe.
Én nem vagyok az új firékkell megelégedve. Pedig pártoltam őket sokáig.Amd - Radeon - Ryzen
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz ALONSO11 #6786 üzenetére
Buktátok, bármit mond a fogyasztóvédelem.
1.: nem az Nvidia kártyája. Neki nincs magyarországi importőre. Tehát fogalmatok sincs, miről beszéltek.
2.: Biztosan van hozzá működő driver. A gyártó oldalán kell megkeresni.
3.: Nincs kötelezettség frissítésre. "As is" veszed.
4.: Nem biztos, hogy a driver a gond.
5.: Szoftverekre sosincs garancia. Nem lehet rá.
6. A kettő nem függ össze, eleve csak a Windows alá kell ez a driver.
7. Tutira van egy csomó ember, akinek működik. Máris buktad.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Ariadne
őstag
válasz ALONSO11 #6784 üzenetére
Ha ennyi jogász van a családodban, miért itt kérdezősködsz és nem tőlük? Lehet perelni emiatt elvileg, mármint ha tényleg nincs működő driver, más kérdés, hogy mire mész vele. Nekem nem egyértelmű, hogy csak az új nem működik, vagy egyáltalán nincs ilyen, mert ha van működő, akkor tényleg bukta a dolog. Azt meg nem nagyon tudom elképzelni, hogy ne lenne valamilyen működő...
Ha mégis, akkor viszont a kiskert kell perelned, akitől vetted a kártyát, szóval szerintem első körben akkor kérdezd ki alaposan azt a két ügyvédet/"doktort" a családban, meséld el nekik a pontos (!) sztorit és ők elmondják a részleteket. Annál többet mi itt egy fórumon nem tudunk mondani, nem is tudom, mit vársz....
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
franc0
őstag
Sziasztok!
Tanácsért fordulnék hozzátok, mert sok ellentmondásos kommentet olvastam. A szituáció:
Pénteken vásároltam egy ThinkPadet az iPonban (webshopban rendeltem, személyesen vettem át). Disztribútor a CHS.
Amikor hazavittem és kibontottam a dobozt, feltűnt hogy a fólia amibe a gép volt már bontott volt. Emellett olyan esztétikai hiba van a kijelző káváján, ami egyértelműen arra utal, hogy ez a gép szét lett szedve. Ezt támasztja alá a gép szériaszáma is, mivel a Lenovo oldalán lekérdezve kiderül, hogy ebbe gyárilag nem ilyen hardver volt.
Tehát lényegében egy esztétikai hibás laptop, amit javítottak/úgy legózott össze a disztribútor. Hangsúlyozom, be sem kapcsoltam.
Ritka laptopról van szó, a csere szerintem lehetetlen. Hétfőn még 3 napon belül leszek még.
Kérdés, mik a lehetőségeim. A pénzt szeretném vissza, de nem tudom menne-e, mivel a termék nem hibás tudtommal működését tekintve, node mégiscsak új laptopérf fizettem..A tanácsokat előre is köszönöm.
ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
sasa311
veterán
Mivel webshopban rendelted 8 napon belül indoklás nélkü elállhatsz a vételtől és visszakapod a teljes vételárat. Az lényegtelen, hogy személyesen vetted át vagy postázták, az számít, hogy a neten rendelted.
De a termék visszaszállításáról neked kell gondoskodnod önköltségen.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6793 üzenetére
a másik topikban válaszoltam én is, de a 8 napban nem voltam biztos és nem mertem kijelenteni, hiszen itt is van 1 olyan kitétel, hogy ha az eladó kiköti a webes rendelés során hogy a szerződés ezzel nem jött létre csak a helyszínen fog, miután megmutatta a terméket (ez fontos) és kifizetted, akkor nem állhatsz el a vásárlástól ha már elvitted a cuccot, hiszen szerződéses keretek között megállapodtok, hogy a webes rendelés csak egy foglalás / arubeszállítás és nem a klasszikus értelemben vett "megrendelés", hanem csak egy kérés hogy te a helyszínen meg akarod vásárolni a cuccot miután megnézted - és innentől ez egy sima bolti vásárlás.. egyébként szerintem nem sokan csinálnak ma már ilyet, és ha mégis, megfelelő időbefektetéssel ez is átvihető a fogyasztóvédelmen 8 napos elállással, mert elég macerás a levezetése és tuti van valahol valami hiba a kivitelezésben amire hivatkozva a szerződés semmis..
ezt nem tudom, hogy az iponnál hogy van. ha nincs ilyen kitételük akkor elállhatsz simán, 30 napig ülhetnek a pénzeden..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
sasa311
veterán
Egy jogszerűtlen kitétel automatikusan semmisnek tekintendő.
Ez ugyan egy érdekes kérdés, de - szerintem - egy egyértelműen netes vásárlást nem lehet átminősíteni önkényesen foglalássá. És ha egy bolt tényleg így trükközik akkor meg kell rendelni minden másnap náluk valami jó baromi drága cuccból 3-at 2 héten át aztán nem átvenni - hiszen nincs semmiféle szerződés vételi szándékról ugye... És egy szavuk nem lehetne. Tehát az ilyesmi visszanyal a bolt irányába is.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
-
bullseye
addikt
válasz sasa311 #6797 üzenetére
nem arra gondoltam, hanem a gyárilag 3 boltban 1 év garanciákra, aminél a 3 év a gyárból kikerüléskor kezd ketyegni, de a vevőnél az eladáskor kezdene, ezért sok helyen nem merik megadni, ha már pár hete a polcon a cucc...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6795 üzenetére
"Egy jogszerűtlen kitétel automatikusan semmisnek tekintendő."
így is van jól!tapasztalatból mondom egyébként, hogy a "foglalás" rendszere működik, és nem igazán okoz kellemetlenséget a boltnak, inkább az a probléma hogy széllel szemben hugyozik aki ezt csinálja, mert az itthon kialakult trend nem nagyon tudja hova tenni azt, aki megpróbál egyedileg trükközni, és nem éri meg különcködni mert csak elbizonytalanítja a vevőket. jobb inkább azt csinálni amit mindenki más, tehát a netes rendelést-személyes átvételt is jobb netes vásárlásnak tekinteni apróbetűs rész nélkül, mert itthon ezt követi a legtöbb cég (és a fogyasztóvédelem is)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz bullseye #6798 üzenetére
szerintem ezt rosszul értelmezed, ha megengeded helyreraknám.
a magyar fogyasztói törvény 1 év garanciára kötelezi az eladót, tehát jogszabály szerint 1 év jótállást _kell_ adni. a gyártók jól felfogott üzleti érdekből adhatnak többet is, de az már szerződéses garancia a gyártóval, ez a szerződés a garancialevél. az egy évnél több garanciát a gyártó vállalja és adja, tehát ő intézi a javítást a többi évben, ezzel már nem mehetsz az eladóhoz.
mivel a gyártó csak azt tudja pontosan, hogy ő mikor gyártotta, ezért kezd el a központi rendszerekben ketyegni a garancia, DE a pontos üzembehelyezés dátuma a SZÁMLÁVAL igazolható és ha valamire a gyártó 3 évet ad, akkor az a számlázás időpontjától ketyeg, nincs olyan hogy a gyártástól. számlázástól számított 1 év kötelező jótállás, és a többi év a szerződéses garancia a gyártóval, amit már ő intéz.. nincs olyan hogy nem merik bevállalni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen