-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vanek Eduard
tag
Sziasztok!
A következő kérdésem van, ha volt már ilyen, akkor bocsánat, de már nem lehet ekkora fóruminformációt átlapozni sec perc:
Vettem egy procit meg alaplapot, de ez nem is lényeg, hanem nem találom a garancialevelet, viszont a hivatalos számlát igen (áfás, céges). Az alkatrészeket 4 hónapja vettem. Érvényesíteni tudom a garanciaigényemet, ha a vásárlást tudom igazolni, a garancialevelet meg nem?
Előre is kösz -
bullseye
addikt
válasz Vanek Eduard #6603 üzenetére
háááát, itt most csak józan paraszti logikával tudok élni. ha a számla egyértelműen azonosítja a terméket, és olyan termék, amire jár szavatosság, jótállás, stb. akkor az elég, és talán kérhetsz új gar. levelet is... azért ez messze nem 100%
differenciál diagnózis?
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Sz_David
tag
Hogyan zajlik, mire kell figyelni a garanciás ügyinzézésre webáruház esetén? Zöldfülűek vagyunk ezügyben, minden érdekel.
1 hónapos pc, egyedi konfiguráció, összeszereléssel. futárral küldenénk vissza a pcx-nek garanciába
pl: kapunk-e és hogy valamilyen átvételi elismervényt a gépről, amit személyes leadásnál szoktak adni? Nem tudjuk mi romlott el benne. A tartozékokat is fel kell küldeni, pl: alaplap telepító cd-je, videókari dvi-sub adapter-e.
jogos-e 5000ft-ot kérni (a webáruház részéről) a hiba kivizsgálásáért[ Szerkesztve ]
-
Sz_David
tag
válasz kukinyo #6606 üzenetére
És ezekre a válasz?
"Hogyan zajlik, mire kell figyelni a garanciás ügyinzézésre webáruház esetén? Zöldfülűek vagyunk ezügyben, minden érdekel.
1 hónapos pc, egyedi konfiguráció, összeszereléssel. futárral küldenénk vissza a pcx-nek garanciába
pl: kapunk-e és hogy valamilyen átvételi elismervényt a gépről, amit személyes leadásnál szoktak adni? Nem tudjuk mi romlott el benne. A tartozékokat is fel kell küldeni, pl: alaplap telepító cd-je, videókari dvi-sub adapter-e." -
marositech
senior tag
Tiszteletem!
Van egy halott WD vinyóm mely 5 év gari van rá a gyártótól.
RMA warrantyval intézném. És mindkét lehetőségnél Advance Replacementnél vagy Standard Replacementnél próbálnak lehúzni rólam 40 dollárt.
Jogos, hogy ennyi pénzt próbálnak kérni tőlem, vagy csak én értettem félre a dolgokat?Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
Atapi
senior tag
válasz marositech #6610 üzenetére
nem ismerem a wd rendszerét, de gyanítom, hogy a visszáru posta/futár/kezelési költségét szeretnék felszámolni, ezt pedig megtehetik, semmi nem tiltja nekik. ha ezt el szeretnéd kerülni, akkor oda vidd vissza a lemezt, ahol vetted, ott ingyen kell intézniük a gart. persze ha kéz alatt vetted, akkor íj kategória, esetleg valami magyar forgalmazóval megpróbálhatsz egyezkedni, hátha bevállalja valamelyik, hogy a saját garos ügyeibe beleveszi ezt is.
-
marositech
senior tag
Megvan.
Elvileg a 40 dódó a termék értéke. Felhívtuk a WD-t készségesen válaszoltak. Csak a odapostázást kell fizetnem. Bubis levél agyonbiztosítva megfelel?
Aza bánatom, hogy nagykerben vettem, (expert) ott 3 év garit írnak.
A WD oldalán 5 évet írnak rá. (Black Scorpio)Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok.
netről rendeltem egy nexus s-t tegnap, ma kézbesítették.
1 pixel nem jó.
felhívtam őket, hogy kell egy másik készülék, erre egyből a samsung szervizbe irányítottak. mondtam hogy a 3 nap csere lehetőségével élnék(ha jól tudom ilyen esetekben ki kell hogy cseréljék a készüléket a szerviz elbírálása nélkül). mondták hogy visszahívnak és ez meg is történt. annyiban változtattak a dolgon, hogy küldenek érte egy futárt és elküldik a samsunghoz. magyarul ugyan az mint az első verzió, csak ők intéznék, de ez szintén nem jó nekem.
ilyen esetben mi a teendő? a telefon most kell, nem 5 nap/1 hét múlva.
visszahívom őket, csak tisztában szeretnék lenni a jogaimmal. kérhetem azt hogy egyből küldjenek egy új készüléket, ezt pedig adom a futárnak, vagy futárt jön, ezt viszi, és utána(jó esetben) hozza az újat?
Aurea mediocritas
-
Slyer
senior tag
Sziasztok.
A minap eladtam egy EP45-DQ6 alaplapot, amit gariból jött vissza Gigabytetól. Az alaplapot leteszteltem, kipróbáltam, hibátlanul működött. Mivel nekem már nincs rá szükségem, ezért adtam el. Próbagaranciát nem adtam rá, mert már egy párszor megütöttem a bokámat ezzel, hasonló esetekkel. A vevő ma írt, hogy nem jó rajta a LAN, nem működik. Amikor 2 hete kipróbáltam, hibátlanul működött. A lap garanciális Gigabytehoz.
Nem tudom a kedves vevő mit csinálhatott a lappal...
Nem szeretnék bebukni 14 ezer Ft-ot.Szerintetek?
-
-
bullseye
addikt
hááát, ha megvette tőled próba gar. nélkül, és a helyszínen sem próbálta ki, akkor íj. mondhatja, hogy Te működő alaplapot ígértél, de pláne, ha még garanciális is, és megoldhatja hivatalos úton, nem tudom, miért a btatásod lenne a megoldás...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
DeadMeat
veterán
Üdv
Akadt a kis g500 egeremmel egz kis gond.A görgőben valami eláradhatott,mert jobb-bal irányba lóg.Iponban lett véve,felhívtam őket mi ilyenkor a teendő:átirányítottak a logitech-hez.Felhívtam a logitechet,ők azt mondták a garancia első évében a vásárlás helyére kell visszavinni.Ezt elmondtam iponnak is,tartják magukat,hogy a logitechel rendezzem le.
MI ilyenkor a teendő.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
marositech
senior tag
-
bullseye
addikt
-
DigitXT
félisten
Sziasztok!
Volt egy Philips turmixgépem, kb. 2-3 hónapig hibátlanul működött,
majd egyszer csak turmixolás közben elfüstölt (szó szerint). Nem
volt túl sokáig hajtva, vagy bármi: kizárólag rendeltetésszerűen volt
használva... Visszavittük fukarékhoz, felvették a panaszt, mondták,
hogy jó, hogy minden tartozék megvan, így a leggyorsabb, valszeg
cserélik újra, pár napon belül meg van, max. 1 hét az egész. 1 hét
múlva bementünk a vevőszolgálatra, ahol azt mondták, hogy inkább
2 hét szokott lenni, biztos nincs kész, de ránéztek: kiderült, hogy
már csak 2 nap, meglesz: kész a szerviz szerint, csak az ide-oda
szállításuk lassú... Ma meg is érkezett az SMS-ük, hogy idézem:
"Sajnos nem lehetséges a készülék javítása, kérjük fáradjon be a
vevőszolgálatra." Most akkor WTF van: mire számíthatok? Alapból
cserére gondoltam, hiszen aki felvette, még mondta is, hogy nem
javítják ezeket (az egész kütyü kb. 7 eFt, akciós mostanában is).Már csak azért kérdezem, mert ha ráfogják, hogy ez az elfüstölés
mondjuk "nem rendeltetésszerű használat következménye", akkor
se turmixgép, se pénz: ezt szeretném leginkább elkerülni. Ilyenkor
nekem kell bizonyítanom, hogy "márpedig de"? (Az utolsó műve a
gépnek jeges turmix volt, kifejezetten a "jégtörős" üzemmódjában*
használva a gépet, a kézikönyv utasításai szerint: ha emiatt halt le,
akkor alkalmatlan a rendeltetésszerű használatára, szóval nem is
feltétlen baj, ha nem cserélik, de akkor a pénz járna vissza, és egy
másik gyártótól vennék új gépet, aki pl. jobb minőségben dolgozik.)*: Barátnőm üzemeltette, de én is jelen voltam, szóval mindketten
tudjuk, hogy egyik pillanatról a másikra adta meg magát a gép.Előre is köszi a választ.
[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
válasz bullseye #6629 üzenetére
Azt mondta a kishölgy,hogy ez mindig is így volt.Az első évben a vásárlás helyére kell vinni,ez a törvény.Az első év letelte után lehet a problémákkal a logitechez fordulni.
Rendeltem egy futárt iponból,meglátjuk mi lesz.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
rumkola
veterán
Üdv!
Olyan embert keresek, aki gariztatott mág (RMA) Western Digital merevlemezt, közvetlenül a németországi központtal. Csak 1-2 technikai kérdésem lenne a kiküldéssel ill. a folyamattal kapcsolatban.
Légy szíves priviben írjon rám, aki tudna segíteni.
Köszi! -
csucsbicep
nagyúr
Hali!
Már biztos sokszor volt ilyen: Valószínűleg rossz a videokártyám. ha nem tudják cserélni, akkor a vételárat veszik alapul és ahhoz viszonyítva ajánlanak fel vmit? Illetve, ha cserélni is tudják, akkor nem lehetséges az, hogy inkább ráfizetek egy mondjuk erősebb vga-ra?
-
sasa311
veterán
válasz csucsbicep #6635 üzenetére
Bármi lehetséges HA meg tudtok egyezni a bolttal.
Ha nem akkor vagy csere ugyan olyanra vagy számlán szereplő vételár jár vissza.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
mokus1
addikt
Sziasztok!
Van egy WD SSD semmi papírral mert konfigba volt de nincs 1 éves se.Gyári szám alapján letudom valahogy kérdezni van-e rá garancia? vagy ilyenkor már nincsen? -
Hequila
őstag
Szeretnék tanácsot kérni a következő esetben.
Felállás: én vagyok a kereskedő, és eladtam egy terméket fél éve, amit visszahoztak, hogy meghibásodott.
A vásárló a blokkot nem tudja felmutatni a vásárlásról. Ez alapvetően nem lenne probléma, mondtam neki, hogy így is meg tudjuk oldani (egyedileg címkézem a termékeket, be tudom azonosítani). Azonban mikor mondtam az ügyfélnek, hogy a garanciális eljárás heteket is igénybe vehet, lehordott mindenféle seggfejnek (szó szerint), és azonnal cseréljem ezt neki ki, különben feljelent.
Mint tudjuk, amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten, tehát törvény adta kereteken belül megteszek mindent, hogy ne kelljen a terméket visszaküldenem garanciába.A kérdésem, hogy a blokk hiányára hivatkozhatok, mikor elhajtom melegebb éghajlatra a kedves ügyfelet? És az visszanyalhat-e, hogy csak blokkot kapott vásárláskor, jótállási jegyet nem (egy VGA-ról van szó, én is csak számlát kapok róla).
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
-
bullseye
addikt
válasz Hequila #6639 üzenetére
nem tudom biztosan, de mintha kéne garjegyet is adni, sőt magyar nyelvű használat utasítást is...
szóval ezzel nem játszanék a helyedben, vagy csak ijesztgetés szinten. Mellesleg azért hogy nem is tudja bizonyítani, hogy nálad vette, és ehhez képest keménykedik...szóval ha 2-3 hétig elhúzódik a dolog, szava sem lehet. szerintem
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
sasa311
veterán
válasz Hequila #6639 üzenetére
3. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt - külön kérés nélkül - jótállási
jegyet átadni.
(2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a forgalmazó nevét és címét,
b) a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá - ahol alkalmazható - azonosításra
alkalmas részeinek meghatározását,
c) a gyártó és - külföldről származó termék esetén - az importáló nevét, címét,
d) a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és
feltételeit,
e) a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.
(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem
érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.151/2003 korm. rendelet
Úgyhogy én nem ugrálnék a helyedben...
És bármilyen meglepő, más kereskedő sem kap a gyártól garanciajegyet. A garanciát TE vállalod, készíts magadnak garanciajegyet.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Hequila
őstag
válasz sasa311 #6641 üzenetére
Ennek alapján 10 üzletből 9,5 -et meg lehetne büntetni. Nem tudnék hirtelen olyan helyet felidézni, ahol kaptam volna a blokkon kívül mást is.
De ha azt mondom, hogy a kártya nem tőlem származik, annak eredetét igazolni nem tudja, azzal már nem tudnak mit kezdeni. Vagy mégis?
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
-
-
-
sasa311
veterán
válasz Hequila #6643 üzenetére
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét
Ha te ezt játszod akkor simán feljelent és te simán el is fogod bukni és kapsz egy fain kis büntetést.
Én érdekes módon mindenhol kapok garijegyet, 10-ből 9 helyen kérés nélkül is.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Hequila
őstag
válasz sasa311 #6646 üzenetére
Ezt eddig értem, de igazolni SEMMIVEL nem tudja, hogy az eszköz tőlem származik. És mivel "nem tőlem vette", így jótállási jegyet sem adhattam.
harry: pontosan ez a tényállás.
[ Szerkesztve ]
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Politika
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Futás, futópályák
- Crypto Trade
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen