- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
Van ám egy ilyen kitétel is a törvényben:
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási eltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6797 üzenetére
viszont a PTK kimondja, hogy:
311. § (1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.tehát ha a nagyker elad nekem valamit, ami hibás, és én azt eladom a vevőnek, aki visszahozza, akkor a nagyker (mint előző kötelezett) köteles engem is kártalanítani..
hányszor verte már a nyálát egy-egy nagyker hogy őt nem érdekli a vásárló 3 napos csereigénye, mert közöttünk nincs ilyen szerződés érvényben, oldjam meg ahogy akarom, aztán a végén mégis mindig az lett, hogy csak kicserélték vagy jóváírták a hibás cuccot javítás helyett.. mert a vevő nyilván nem úgy vesz meg egy új dolgot, hogy azt azonnal javítani kell, lol
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
sasa311
veterán
Ez is egy érdekes kérdés.
Tulajdonképpen az importőrtől / nagykertől van már a gond. Ugyanis a fogyasztó csakis a kiskeren kérheti ezt számon (teljesen jogosan). Aztán a kisker úgy oldja meg, ahogyan akarja.
Törvény szerűen ugye a nagykeren / importőrön, de ugye ők legtöbbször sz@rnak rá és ezzel vége is a sornak.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
odipapa
senior tag
Sziasztok!
X webáruháztól vettem egy notit amivel gondok vannak már egy nap után, szerintem szerviz lenne belőle, de ugye itt van ez a dolog hogy 8 napon belül visszaadhatom az üzletnek indoklás nélkül.
A dilemmám: Ha megmondom nekik hogy szerintem rossz a noti akkor is visszavennék-e?
Igazából nem akarok köcsög lenni az üzlettel mert már nem először vásárolok náluk és még szeretnék is a jövőben.
Vagy vissza kötelesek visszavenni annak tudatába is hogy problémák vannak a géppel?
A szeviz meg azért nem biztos hogy jó megoldás lenne, mert mos olvastam róluk elég sok rosszat,
mivel egy ASUS-ról van szó. -
bullseye
addikt
válasz odipapa #6808 üzenetére
Szerintem az "indoklás nélkül" azt jelenti, hogy nem csak hiba esetén, de bármilyen okból (nem tetszik a színe, allergiás rá a kutyád, rájöttél, hogy nem érdekel a számítástechnika) visszaviheted. Mellette ha szólsz nekik, hogy szerinted rosszul működik, akkor is visszavihető, csak rendes voltál.
Persze ha egyértelmű nyoma van, hogy miattad ment tönkre (pl.,kettétörted...), akkor kérdés, minek van elsőbbsége. Szerintem akkor bukod. De akkor amúgy is észreveszik...[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
válasz odipapa #6811 üzenetére
ott szerintem felülírja az "Indoklás nélkül". Mert az megengedőbb, nem kell hiba hozzá. hogy vissza add, és nem kell elfogadnod szerelést sem.
De ha biztosra akarsz menni, vidd vissza, és utána szólj, hogy teszteljék be rendesen, mert szerinted rossz...'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
ruha vásárlásnál mennyi ideig lehet visszavinni a terméket, ha valami probléma van vele?
konkrétan, vettem egy pulcsit a nyáron, de csak most vettem észre hogy a cipzárja el van szabva, visszaküldettem blokkal együtt az egyik haverral Győrbe, ott azt mondták, hogy csak 4 hétig cserélik és ez a blokkon is rajta van.
De elszabva nem most lett, jogot tudok formálni hogy kapjak egy másik pulóvert, vagy hogy adják vissza a pénzem?
Aurea mediocritas
-
verser233
senior tag
válasz AXisBOLD #6819 üzenetére
Szia!
Az én véleményem az, hogy 3 napon belül kellett volna visszavinned. Sajnálatos, hogy ilyet árultak és nem vetted észre, de szerintem ez most bukó
Ui: azért ha közel van hozzád a bolt, akkor tennék egy próbát hátha.....jófejségből.
[ Szerkesztve ]
https://hogyantipp.com - Okoseszköz tippek, trükkök, mobilos háttérképek
-
AXisBOLD
addikt
válasz verser233 #6820 üzenetére
felhívom a fogyasztóvédelmet és megkérdezem őket, mert ez a hiba már vásárláskor is jelen volt, persze későn vettem észre ez tény, elég hosszú idő eltelt.
De ha valami gyárilag rossz, arra létezik megoldás a fogyasztó oldaláról, ha jól emlékszem. Max megyek a békéltető testülethez egy pulcsi miatt , de egyébként simán kérhetem, hogy küldjék el a fogyasztóvédelemhez bevizsgálásra, az meg nekik bukó.
Aurea mediocritas
-
GaborGh
őstag
-
rvn_10
senior tag
Sziasztok. Van nekem egy WD Black winchesterem ami lassan 2 éves. Eljutottam vele a gyártó honlapjára a garanciáztatással kapcsolatos lapig, de ott elakadtam. Angolom elég rossz így nem nagyon tudom hogy onnan merre tovább és mik a teendőim. Valaki tud segíteni ebben?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
DeltaPower
őstag
Winchester-válság ide vagy oda, ez gondolom erősen jogellenes:
"2011. november 7-től határozatlan ideig nem áll módunkban a garanciális ügyintézés céljából behozott winchestereket cserélni, csak a vételi áron jóváírni."
[link]"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
stifi
senior tag
válasz DeltaPower #6829 üzenetére
hát el vannak tévedve annyi biztos.. 3 napon túl még talán eljátszhatják ezt, de a 3 napos csere megilleti a vevőt, ha a termék hibás..
de lehet csak így akarják elérni, hogy senki ne vegyen itt merevlemezt - erre pedig jó a módszerNincs időm kedvesnek lenni!
-
Atapi
senior tag
válasz DeltaPower #6829 üzenetére
mert? jelzik, hogy nem tudnak ptk 306.§(2) szerint cserélni, javítani nem szokás, így ptk 306.§ (1) b, szerint kb csak a szerződéstől való elállás marad (mert egy működésképtelen merevlemeznél az árleszállítás nem játszik)...
lehet azon pörögni, hogy a kereskedő bezzeg a nagykerrel biztos lerendezi és jól jár, de a vásárlónak ehhez semmi köze. ugyanúgy, ahogy ahhoz sincs, amikor garos ügyintézésnél a nagyker avultat, a kereskedő meg nem avultathat.@(#6830) stifi: ne keverd a szezont a fazonnal. a 3napos szabály arról szól, hogy 3napon belül meghibásodó terméket kötelező cserélni, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7.§), vagyis ha javítható, akkor is cserélni kell.
-
Gyuri27
félisten
válasz DeltaPower #6829 üzenetére
Nincs vinyó, nincs gyártás. Kicsit szét kéne nézni a világban.
Amd - Radeon - Ryzen
-
DeltaPower
őstag
válasz Gyuri27 #6832 üzenetére
Az előbb említett kijelentésük szerint nem csak a készletről hiányzó típusoknál, hanem az összes, tehát készleten levő vinyóval is megcsinálhatják, hogy:
- garanciális csere helyett elállnak a szerződéstől
- visszaadják a vételárat
- az aktuális többszörös piaci áron vehetsz újat?Ezzel gyakorlatilag a saját forgalmukat a garanciás csere fölé helyezik. Készleten levő cseretermék esetén jogszerű, ha elutasíthatják a cserét?
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
Gyuri27
félisten
válasz DeltaPower #6833 üzenetére
Olvasd el a törvényt. Nem vitatkozom.
Azt meg halkan jegyzem meg, hogy mikor a vevő keres a dolgon. Senki nem jön ide, hogy mekkora mocsok voltam mert x forinttal jobban jártam.
Ahogy mondani szokták a k.b.szás az társas játék.
Amd - Radeon - Ryzen
-
stifi
senior tag
ezt nem értem, megtagadhatják a cserét akár raktáron lévő termékre is, és ha kell, vedd meg drágábban ugyanazt?
vajon a nagyker / gyártó hogy rendezi az ilyesmit?
amúgy én sem mondtam mást, 3 napos terméket cserélni kell, nem javítani. viszont a cserét ezek szerint meg lehet tagadni és pénzvisszafizetéssel helyettesíteni. jó marketing a boltnak ők tudjákNincs időm kedvesnek lenni!
-
Atapi
senior tag
a törvény szerintem egyértelműen fogalmaz:
ptk 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.vagyis nem kötelezhető a kereskedő cserére, de ilyenkor a szerződéstől elállás miatt teljes vételi ár visszajár. a vételi ár visszafizetésével pedig helyreáll a szerződés előtti állapot.
-
DeltaPower
őstag
Kösz, eszerint röviden ez a lényeg: nem kötelezhető cserére.
Következésképpen a most kialakult piaci helyzethez hasonlónál (tehát ha az alkatrész vásárláskori ára sokkal alacsonyabb, mint az aktuális) nyugodtan megtagadhatják a cserét, mivel még anyagi érdekük se fűződik hozzá (ami normális esetben az árak folyamatos csökkenése miatt ugye szempont).Gyuri27: Támadó hangvételű reagálásod ellenére senki nem állította, hogy a kereskedők rossz szándékúak lennének, bár ez esetben lehetséges, hogy mégis: [link]. Vitatkozni én sem kívánok veled.
stifi: Engem is erősen érdekelne, hogy egy kisker-nagyker-gyártó vonalon hogy intéződik a garanciális csere, és mit bukhat rajta a kereskedő, ha a gyártóhoz képest nem vállal külön garanciát...
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
bullseye
addikt
Legtöbb cég önhibáján kívül nem tud cserélni HDD-t, mert nincs mire. Vis major...
A cégnek joga van átugrani mindent és kifizetni az orig vételárat. pont. Mást nem is tehet ebben a helyzetben, ha nagyon rendes adhat 5% kedvezményt egy másik HDD-ből, akkor kb. beszerzési áron adta, de látványosan rendes volt, az ügyfél jó eséllyel visszamegy hozzá.Ahol meg tudnának cserélni, de inkább a pénzt adják vissza, azt a céget szépen el lehet felejteni (persze ezt max. onnan tudhatja valaki, hogy a visszafizetés után ajánlanak neki egy pont olyan vinyót, mint a hibás...).
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Gyuri27
félisten
válasz DeltaPower #6837 üzenetére
Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.
Elmondom hogyan müködik általánosságban a gari kisker-nagyker-gyártó között. A kisker visszaviszi a nagykernek. Ha a nagyker nem gyökér nem avultat (bár ezt sokan megteszik). Igaz pénzt se ad vissza. Ha van ugyanolyan cserélnek. Ha nincs küldik a gyártónak. Aztán a gyártó mérlegelése szerint küld valamit. Ha nem tud javitani.
Itt ugrik a majom a vizbe. Mert pl egy lap esetén ált az se meg butitott/gyengéb chippel felszerelt lapok maradnak. A gyártó azt küldi. Eljut ez a kiskerhez az meg sózza rá az oem lapot a vevőre. Akinek nem fog kellni. Tehát jobb ha el sem hozza (mert eladni bitang nehéz) így az oem lap árát megpótolva hoz egy vevőnek megfelelő lapot. Mondjuk a vevő és a boltok között jó a kapcsolat akkor ez müködik. A boltnak itt kapásból lesz x forint bukója. Ha a vevő a vételárat kéri akkor a bukó jóval több.
Azt halkan mondom, hogy egy-egy terméken a kisker árrés elenyésző. Érsd fillérek.
Vga esetében is kb ez a móka. Azzal a különbséggel, hogy azok gyorsabban avulnak.
Ha egy vga 50k a vásárláskor. Egy év mulva kb felét éri. Ha a gyártó tud cserélni nincs baj. Ha nem. Akkor a vevők mivel nem szeretnek nyerészkedni a vásárláskori árat kéri vissza. Mert abból a pénzből egy következő szériás jobb vga-t vesz.
Ha van egy kis tisztesség benne. Akkor megbeszéli a boltossal, hogy kap egy némileg erősebb vga-t mint ami volt. Így a boltos szintén nem bukik akkorát. De bukó ebben az esetben is lesz.Szóval mielőtt okosakat mondunk, meg mindenkit fikázunk nézzünk körbe mi hogyan müködik.
Sok bolt nem azért csinálja amit csinál meg rohadék és kell a lé az új verdára. Persze vannak ilyenek is. Hanem mert kényszer pályán van.
Persze lehet az mondani, hogy nem kötelező boltot nyitni. Úgy van. Nem kötelező.
Mint ahogy a vevőnek se kell gyökér lenni adott esetben ha a boltos hozzáállása olyan.Ezért kellene, hogy a kedves vevő is egy boltba járjon mindig. Mint ahogy az ember egy orvoshoz, autószerelőhöz, fodrászhoz jár.
Persze a kedves vevő sokszor nem ilyen. Inkább megveszi a dzsunka helyen a kétes holmit 100 forintal olcsóbban.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz DeltaPower #6829 üzenetére
Ez teljesen jogszerű, ugyanis a PTK-ban van egy ilyen passzus:
HA...
a kicserélést nem vállalta..
...Elállhat a szerződéstőlTeljesen jogszerű a dolog. A vevő visszakapja az eredeti vételárat és nem érte kár. Ja, hogy most drágább a vinyó mint 1 éve? Szívás.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stol
addikt
válasz sasa311 #6842 üzenetére
Pont most volt egy eset... 16800-ért vett 2TB-os vinyót, beszart.
Vázolom, hogy cash back, vagy tudok adni 320-as vinyót az akkori vételár szerint most. Garis csere nincs, mert nincs mire.Furán nézett a vásárló, de mi a frászt csináljak?
Visszakérte a vételárat, de 30perc után elvitte a 320-as vinyót...
Mert máshol még ezt se kapta volna a pénzéért.Shit helyzet, de ez van.
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Mai napon vásároltam az AUCHAN áruházban egy Plazma TV-t
Zugott a tapegysege,ezert visszavittem amit ki is csereltek.
Hazahoztam a kovetkezo uj tevet (az aruhazban nem bontottak ki a dobozat )
Itthon bontom ki es latom,hogy be van torve a kijelzoje
Kulso dobozon nem latszik fizikai behatas nyoma ,viszont belul a hungarocell el van porladva!
Mi a teendo ilyen esetben, nagyon el vagyok keseredve.?!
-
Taktoj
aktív tag
Hello.
Vásároltam egy alaplapot s egy dobozos celeron procit. A bolt nagyon készséges volt mindenben segítettek, a csomagolás is nagyon profi volt. Kaptam garancialevelet is.
problémák:
1. a garancialevél ugyanaz mint a jótállási jegy?
2. Garancia időtartamára csak két év van írva.
Bárhol olvasom a mind az alaplap mind a dobozos proci garanciájáról az infót mindenhol mindkettőre 3 -3 évet írnak. A kereskedő önkényesen lerövidítheti a garanciát egy egy évvel?Az élet olyan, mint egy doboz bonbon. Sosem tudhatod, mit veszel ki belőle.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest