Új hozzászólás Aktív témák
-
bandigyerek
senior tag
válasz Tuninger #6048 üzenetére
A videó részlet tényleg fura.
Torkolljatok le ha nem értetek egyet, de nem vignettázásnak nevezném, inkább a szoftver nem tudott lépést tartani a hullámzó kamera mozgásával. Próbált korrigálni, de mire megtette, már nem kellett, és újra. Ez a nagy fény árnyék különbség sem egy akció kamerának való. A házak, fák, kocsik vs. szemben az égbolt "telibeveri" a kamerát. Az a 13.x akármennyi lépésköz dinamikatartomány szerintem marketing bullshit. Ezt csak az nyalta be, aki akarta. Szerintem ez a fura korrigálás a hullámzó (lépegetsz) mozgástól, meg a nagy dinamika különbségtől lehet. Persze ettől még nem egy jó pont, és mentegetni sem akarom, csak tippelek. A HDR-esedés meg talán javítható szoftver-updattel. Sokaknak böki a csőrét a túlélesített kép. Úgy vettem észre (nem a tiednél), hogy a világos részek kárára a a sötétebbeket preferálja szoftver. -
Tuninger
addikt
válasz bandigyerek #6051 üzenetére
Jó eséllyel vignettálás, belefutottam már ilyen problémába telefonos RAW videónál, ott ugyanez volt a hatás ha nem volt bekapcsolva a korrekció.
Két másik eset lehetne még, az egyik a folyamatos tonemapping korrekció amit az iphoneok csinálnak, de ez D-LogM felvétel, nem kellene tonemappingnak lennie. A másik hogy folyamatosan változik amit mér világosság (ami igaz is) és próbálja korrigálni, de a stabilizált felvétel nem leng ki annyit hogy indokolt legyen ekkora világosság változás, nem változik annyit a képtartalom.
Jó hogy nem sétáltam szépen, de azért ez nem is egy downhill mountain bike...
-
veterán
DRÓNON ilyen volt tegnap este, a nap pont a horizonton volt, százméteres árnyékokkal.
D-Logban rögzített, a Mimo-ban Color Recovery-vel és kis utánállítással készült videó. Telefonon csináltam éjfél körül az ágyban...
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Márton
nagyúr
válasz SeniorTilla #6054 üzenetére
csak az a trombita flare ne lenne..
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
veterán
Segítsetek már legyetek szívesek.
Vízalatti felvételek készítéséhez keresek beállítási javaslatokat DJI Osmo Aczion kamerához. A weben keresgélve ezt az oldalt találtam, ahol egy profi javasol beállításokat vízalatti felvételek készítéséhez.
Az oldal javaslata szerint a legjobb beállítások a következőek:
- hatékonyság (HEVC),
- képernyő kikapcsolva felvételkor: soha,
- fényerő 100%,
- előképernyő kikapcsolva,
- 4K/60fps, RockSteady,
- standard (kompenzáció),
- élesség -1, zajcsökkentés -1,
- automatikus ISO 100- 800, -0.3EV (0 jobb lett volna),
- automatikus expozíció 1/60 - 1/8000, D-Log M,
- fix fehéregyensúly 5.600K.Tényleg jobb a tengerben fix fehéregyensúllyal készíteni a felvételeket, vagy maradjak az auto WB-nél?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Donki Hóte #6056 üzenetére
Ezek tök átlagos értékek. Én a tengerben automatán hagytam mindent, jók lettek a felvételek. A Mimo-ban pedig utólag tudsz rátenni snorkel filtert, tök jó lett vele a víz alatti felvétel. Amúgy a kamera átvált magától, Action 4-em volt
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
válasz SeniorTilla #6058 üzenetére
Köszi, megpróbálom majd így, meg úgy is, ahogy te javasoltad, aztán meglátjuk.
Amikor állítom a WB értékét, akkor úgyis mutatja a kamera, hogy automatán mit állítana magától, abból látni fogom, hogy mit javasol.
Amúgy az 5600 kelvin az pont az átlagos napfény színhőmérséklete, tehát nagy kockázat akkor sincs, ha azt használom.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Donki Hóte #6059 üzenetére
A víz alatt más a helyzet, ráadásul nem nagyon tudod állítani a menüben a dolgokat. Nekem az volt a fura, hogy ha nem ment a rögzítés, akkor a vízbe ki-be tevéskor sokszor átkapcsolt a kamera fotó módba, mintha elhúztad volna az ujjad. Az Insta is ezt csinálta.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Márton
nagyúr
válasz SeniorTilla #6057 üzenetére
de szűrővel sem tűnik el az effekt, csak ha letekered a gyári védőüveget. Az okozza.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
veterán
A szűrő a gyári védőüveg helyett megy fel, tehát az üveg nincs rajta. Nem a rácuppantós szűrőket használom. Egy üveg is sok az obi előtt, nem még kettő
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
bandigyerek
senior tag
Sajna jó eséllyel a lencsesor miatt van. Bár, ha már zsebre tették a Hasselblad-ot, csinálhattak volna valami normális optikát bele. A lens flair effekt normális -fogjuk rá-, de a hármasomban is benne van, ha rossz szögben süti a nap. OA4 - 5 dettó.
Nem lehet minden tökéletes. -
veterán
válasz bandigyerek #6063 üzenetére
A becsillanás ellen a fényképezőgépeknél az objektívre rakott tölcsér vagy virágszirom alakú napellenzővel védekeznek.
Egy 155-170 fokos látószögű optikára viszont nem lehet napellenzőt rakni, szóval a nagy látószög ára a becsillanás
Van egy FireFly 8SE kis akciókamerám, annak 90 fok a látószöge, arra gyárilag van virágszirom alakú napellenző.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bandigyerek
senior tag
válasz Donki Hóte #6064 üzenetére
Biztos lehetne rá, csak akciókameránál nem éppen praktikus.
-
Márton
nagyúr
válasz bandigyerek #6063 üzenetére
Nem is maga a becsillanás a gond, hanem az alakja. A 3-asnál még elmegy, de 4-5-nél ilyen trombita alakja van, ami elég furcsa, ha megjelenik. Ha nem akciót rögzítek éppen, én letekerem még a 3-asról is a védőüveget. (persze főleg azért, mivel 3D-zek, kettő kamera van egymás mellett és ott zavaró, ha az egyiken már megjelenik a flare, a másikon még nem )
Vannak Omo1-eim is, imádom a szűkebb látószögét, de még ott is előfordul flare, ezért készítettem rá sima zsugorcsőből pont méretes napellenzőt
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz SeniorTilla #5998 üzenetére
Csinálsz akkor kérlek majd rocksteady-s ill. 240p-s videót?
És jött még egy igény:
4K (4:3): 3840×2880@100/120fps
Ennek a minőségére is irtó kiváncsi lennék. Lehetne 2 kammal amolyan lowcost VR180 kamerát csinálni, elég pontos szinkronnal immárEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
veterán
-
veterán
-
Khaosz55
addikt
Egy megszerkeszettett 4K30-as videóból dvinciben kivághatok jeleneteket és újra renderelhetem ugyan úgy 4K30-ban másik codekkel ? Kadenciahelyes marad gondolom.
Interpolációt akarok projektoron tesztelni és 4K30-as videóinból akarok hozzá részleteket kivágni, összefűzni és újra kódolni olyan kodekkal amit visz egy mégdialejátszó is. Múltkor az AV1-et éppen nem vitte...[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz Khaosz55 #6073 üzenetére
Persze, csak a megszokott AV1 bitratehez képest magasabbat kell használnod ugyanahhoz a minőséghez. 4K esetén én azt mondom 1.5-2x bitrate a h265-höz, 3.5-4x bitrate h264-hez. Mondjuk te AV1-hez is magasat használsz, nem kell azért 100Mbps fölé menni h265-el sem.
arra is figyelj hogy a 30fpses felvétel az 29.97, ennyi legyen a timeline is -
Tuninger
addikt
Csináltam neked egy rövid 4K 4:3 120fps-es samplet.
Nem stabilizált, gyroflow tudja kezelni.
Van mellette egy 4K 60 Horizont steadys is ami kimaxolja a dinamikát.
Mellékeltem konverziós LUT-otIntenzíven tesztelem az elmúlt napokban a kamerát, kevés fénynél egészen elképesztő mire képes.
-
veterán
Ez kb. az, amit a DJI Mimo csinál a Color Recovery opcióval? A D-log videókat színezi ki, amit te is állíthatsz még, de ezzel a legegyszerűbb.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Márton
nagyúr
válasz Tuninger #6076 üzenetére
Hálásan köszönöm!
Jól néz ki, nem látok recés éleket, stb.
Gondolom letekert sharpness-el volt, így az élesség utómunkában majd előjön.
Ezekszerint két ilyen kam. és nagyon jó VR videókat tudnék csinálniA d-cinelike amúgy közelébe sem ér a d-log m-hez? Sajna jelenleg egyik kamom sem tudja: Mini 3 Pro és OA3 se.. Mind csak a 4-es verziótól tudná.. Van valahol összehasonlító sidebyside videó ugyanazzal a jelenettel, hogy mit is veszítek vele?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Tuninger
addikt
Millió évvel ezelőtt láttam összehasonlítás D-cinelike - dlog-m között. Nincs drámai különbség, de nem használhatóak az egyiken a másikhoz készített lutok, illetve a dcinelike kamerák még mind 8 bitesek ha jól emlékszem.
jó lehet VR-hez, hiszen tud timecodeot, így tökéletes szinkronban tudnak menni.
-
Márton
nagyúr
válasz Tuninger #6084 üzenetére
Az OA3-on 10bites a dcinelike, sztem a mini3pro-n is.
Sok olyan véleményt olvasok, hogy nem nagy ugrás a dlog-m, mivel nem valódi dlog, gyak. egy dcinelike más néven. Még a dlogm-hez készült lut is egész jól muzsikál a dcinelike-kal. Na majd kipróbálom.VR: a szinkron a legkevesebb, tapsolok egyet és a waveform alapján beállítom a legpontosabb szinkront. Ezt csinálom már 10+ éve Itt a lényeg, hogy nagy a FOV és talán épp elégséges a felbontás a Quest 3-hoz.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Tuninger
addikt
Meglepően korrekt a részlet, és elég jól tartja ahogy emelkedik az ISO. Most hétvégén volt szerencsém olyan szituációban tesztelni ahol a GoProval is voltam már, és a gopro az utólagos zajszűréssel sem tudta azt amit a dji alapból. Nagy piros pont. És a színekkel is egészen meg vagyok békélve.
a horizont steady szuperül működik, a képminőség is tuti
viszont utólag továbbra sem működik, a gyroflow megbolondul ha bekapcsolod, ki lehet próbálni a 4K120-as példán. Kár érte mert óriási crop különbség van hogy a kamera csinálja vagy a gyroflowszerk: úgy hogy elvégeztem a horizont kalibrációt a kamerán!
[ Szerkesztve ]
-
Maya34
csendes tag
Sziasztok..Volt tegnap egy családi kirándulás alkalmával tesztelni a Dji Osmo 5 Prot..Saját beállítás volt D-logban... [link]
-
veterán
-
Maya34
csendes tag
Mindig 24 fps-el videózok..Dewarp volt..Gyári LUT-ot raktam rá,csak picit nyúltam bele..Szerdán megyek a Krivánra,ott is tesztelem majd..
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
Megint érkezem Action 5 Pros technikai okoskodásaimmal:
A D-LogM profil nem LOGként viselkedik, hanem HLG curve-ként. Ez magyarázatot ad arra hogy lehetséges a már sokadik szenzort kiszolgálni ugyanazzal a "log" profillal úgy hogy mégis beleférjen a legújabb szenzor dinamikája is, Nincs ezzel baj, csak nem lehet az expozícióval úgy játszani utólag mint valódi LOG esetén.
Ezt onnan tudtam meg, hogy elkezdtem +1EV korrekcióval használni a kamerát D-Log M-ben és láss csodát (ugyanúgy) nem ég ki semmi a képen, de a sötét részeken több az információ... csakhogy így sem a gyári LUT, sem az általam készített konverziók nem működnek, csinálhatok új LUT-okat... Ami nem is olyan egyszerű HLG esetén.Zaj:
Írtam már fent hogy a Temporal Noise Reduction folyamatosan aktív, nem lehet kikapcsolni, így előfodul a képen látható éleken blokkosodás, textúra szétkenődés. Ezt már hivatalos fórumon is jelezték mások mint problémát. A menüből kapcsolható NR a spatial zajszűrést kapcsolja, ami viszont rombolja csúnyán a részletet. -1-es értéken kiveszi a fent olvasható blokkosodást, cserébe elég durván csökkenti a részletességét a képnek. De így az ISO12800 is meglepően korrektül használható.
-
veterán
Miért jó 24-el? A mozgásoknál darabos a felvétel. Ezer szép drónvideó van a youtubeon, amit tönketesznek a kis fps erőltetésével.
Tudom, hogy mozifilmes hatása van a közhiedelem szerint, de szerintem nem. Nekem a 60fps, a szép, sima mozgás tetszik. Amikor akadozik, darabos a széle, szaggat, nem értem, mi a jó ezen. Nem kötekszem, nekem mindegy ki hogy rögzít, csak szeretném megérteni. Hátha okosabb leszek
Eddig a helytakarékosságon kívül nem láttam semmi előnyét a kis fpsnek
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Maya34
csendes tag
válasz SeniorTilla #6095 üzenetére
Nekem pont fordítva van.. Régebben 30 vagy 60 fps-el rögzítettem és 24-re rendereltem akkor volt akadozott a felvétel még drónos videónál is.. Amióta 24-el videózok és 24-re renderelek nincs gond.. Amit linkeltem videót azon sincs semmi gond..Ezt 30fps-el vettem fel és nem sima a felvétel [link]
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
Igen, mert ha 30 fpses felvételt ráraksz 24fpses timelinera, minden másodpercben el kell dobnia 6 framet, így darabos lesz az egész.
Ha a jövőben kerülsz olyan szituációba, hogy különböző, nem egész számú többszörös képkockaszámmal rendelkező felvételt kell raknod egy timelinera, akkor ha a klippen a következőt átállítod, a resolve kiszámolja a hiányzó képkockákat és nem lesz darabos:
Hátránya, hogy meglehetősen számítás igényes.Nade!
Ha most az OA5-el felveszel 48fpsben, rárakod 24fps timelinera, ezt nem kell bekapcsolnod, hiszen 2x az arány, minden második framet kell eldobnia, nem lesz darabos viszont tudsz lassítani szépen ha szeretnél.
Vagy, amit én csinálok, tudsz hozzáadni mozgás elmosást, így megkapva azt a "filmes" hatást ami miatt érdemes 24fpsen menni:24fps timelineon 24 fps felvételhez a fenti slider 26-os értéken ad szép eredményt, 48fpsnél kb 50-en, 60fpsnél (Optical flowval megtámogatva) 70-es értéken. Minél több fpsből tud dolgozni annél kevesebb képhibával, annál pontosabb mozgáselmosással lehet dolgozni. Csak egyenes arányban nő a számítási igény is.
Én kétféle rendert szoktam csinálni a vágott videóból, egy 24fps-es motion blurosat és egy 60fps-es blur nélkülit.
-
Tuninger
addikt
a jelenlegi videóidon is ki tudod próbálni, csak kisebb értékre kell állítani a slidert. Így látni fogod hogy esetleg hol hibázik az algoritmus.
Én egyébként 50fps-ben vennék és 25fps-re tenném a timelinet, de 48/24, 60/30 is mind működőképes, a lényeg hogy 2x fps a timelinehoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest