-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz MC Pite #44700 üzenetére
A jó 4s gumik sem mindig jók, pl a michelin nagyon nyárias, a nokian elmarad a teszteken, a nexent több helyen korán elöregedőnek olvastam, stb. Mindnek van valami hibája, teljesen tökéletes nincs és azt sem szabad elfelejteni, hogy hiába ugyanaz a minta, változtathatják a keveréket. Mostmár egy éve nyúzom ezt a 4s témát, de nem találtam igazán jót(amit a tesztek is alátámasztanának) és megfizethető árút! A méterekre csak annyit mondanék, hogy 5-6 éve a szezongumik sem biztos, hogy jobbat produkáltak, csak éppen az akkori technológiával annyi sikerült! Közel 20 éve vezetek, ezzel a matadorral tényleg érzem, hogy azt csinálja az autó, amit akarok! Lehet, hogy ez 2-3év alatt változni fog, de akkor csere, még úgy is megéri, mivel a prémiumok is egyre hamarabb öregednek!
-
Anaren91
senior tag
válasz Bizsu1st #44677 üzenetére
Most mindenki szörnyűlködni fog, de nekem 8! éves Nokian Wr A3 van a kocsin (ócsó volt, jött a felnivel, mondom egy telet még kibír, főleg, hogy nem nagyon van már tél, meg a vírus miatt nem is megyek nagy távokat, aztán nyáron leégetem róla ) Korához képest még nem voltak kemények, kanyarban se csúszkál, max ha tényleg padlón indulok meg, bár ehhez hozzátesz az is, hogy keskeny a 225-ös gumi a kocsimhoz, de a DSC még így is simán megfogja. 5 éves gumi nyilván nem a legjobb már, főleg egy újhoz hasonlítva, legyen az akár egy 4 évszakos is, de lehet nem jól volt tárolva neked az a Nokian, és bekeményedett, vagy nem tudom. Nokian téli gumik elég jók saját tapasztalataim alapján. (Eddig Nokiant használtam minden kocsimon, most viszont szemezek egy Bridgestone Blizzak lm005-el)
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Killer01
őstag
válasz Bizsu1st #44696 üzenetére
A michelin energy saver tipikus eco (lassan kopik és -elvileg- üzemanyagtakarékos, cserébe szarul tapad) gumi, abszolút gyenge pontja a víz.
Minden bántás nélkül, ha a sok tapasztalatod a 2-3 éves használtan vett gumiktól jött azt nem tartom relevánsnak. Nagyon nem mindegy mit kap a gumi az életciklusa elején és hogyan bántak vele. -
Bizsu1st
aktív tag
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44699 üzenetére
Quadraxer2-ről annyit, hogy többször volt a TOP10-ben teszteken - mérettől függően (jellemzően nagyobb, 205, vagy a feletti szélességeknél).
Ahol egy tesztben szerepeltek, sehol sem volt jobb nála sem a Barum, sem a Matador, amik Continental C brandek.
Ettől még mindkettő lehet jó, Barum-ot vettem több céges autóra is, mert olcsó volt
Nálam személy szerint a Quadraxer2 eddigi 80.000 km-es futásteljesítménye abszolút Best Buy-á teszi, közben még mindig jobb szárazon és vízen is, mint a gyári Eco Contact 5 volt. Jeges és fagyos úton már óvatosabban kell kezelni, 4mm alatt már nem tudja azt, amit újan tudott.Idei Autobild tesztböl:
14th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 15th +3.5 M 91.9%
Wet Braking 17th +6.2 M 87.89%18th: Barum Quartaris 5
Barum Quartaris 5
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 30th +6.3 M 86.3%
Wet Braking 10th +5 M 90%[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #44708 üzenetére
Elnézést, 2020-as volt.
2019-ben viszont elég közel voltak egymáshoz, az egyetlen Matador teszt:
19th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 16th +5 M 88.76%
Wet Braking 19th +6.3 M 88.02%21st: Matador MP 62 All Weather Evo
Matador MP 62 All Weather Evo
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 27th +6.6 M 85.68%
Wet Braking 16th +5.3 M 89.73%Nyugodtan lehet mondani, hogy egy kategória, viszont biztos, hogy nem futnak el 90.000 km-t
Kleber eredményei:
2020 Tyre Tests
8th: 2020 Auto Bild All Season Tyre Test (205/55 R16)
14th: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
12th: 2019 Summer and All Season Tyre Test (205/55 R16)
19th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)
2018 Tyre Tests
11th: 2018 27 All Season Tyre Shootout (195/65 R15)
2017 Tyre Tests
4th: 2017 All Season Tyre Test (205/55 R16)
2016 Tyre Tests
3rd: 2016 AutoBild All Season Tyre Test (205/55 R16)[ Szerkesztve ]
-
Bizsu1st
aktív tag
Látod, neked és sok embernek is bevált a quadraxer, a tesztekben viszont már nem a legjobb, te mégis nyugodt szívvel ajánlod! Nem sértésnek írtam, hogy elvérzik, épp ezért nem csak a tesztekre figyelek! Ezeket így együtt látva(külön-külön olvastam mindkét tesztet), nem is olyan rosszak a matador-barum gumik ! Egész életükben összesen 20-40ezer km-et fognak futni max, de ezt is csak tippeltem! A fiat(matador) évente fut kb 3-4ezret, a fabia(az enyém, valszeg quartaris) évente 6-8ezret fut, ezért is írtam, hogy hamarabb fognak elöregedni.
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Azért hasonlítottam össze az elérhető tesztekkel.
2017-ben, amikor vettem, TOP10-es négyévszakos volt, azóta az új fejlesztésű mintáknak köszönhetően néha ki-ki csúszik a TOP10-ből, de tavaly is a 8. lett az egyik legátfogóbb (Autobild) teszten összesítésben.
Az összes tesztben a legmagasabb futásteljesítményűek közé sorolják, évi 25.000+ km-nél az sem elhanyagolható, hogy 2 vagy 3,5-4 évet bír ki. -
diegho
nagyúr
Sziasztok!
205/55 r16 méretben Leon 3-ra milyen 4s gumit vegyek? Évi 18k futás 4 évet jó lenne ha tudna.
-
szilvesztru
újonc
225/45 r 17 Hankook Ventus Prime3-K125 egyes teszteken jól , más teszteken közepesen szerepel... Valakinek tapasztalata vele? Csak kb. 2 éve van gyártásban.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44719 üzenetére
Mindent a felhasználási körülmények és az ár érték arányban kell vizsgálni szerintem.
Úgy pedig abszolút vállalható.Ahol számít a km futás is, ott nem ezt választanám.
Az én példámon egy középkategóriás négyévszakos 215/55 R17 ~140.000 HUF, egy prémium viszont már 200.000+ HUF, ami minimum 40-45 százalékos többlet költséget eredményez. Nagy km futásnál (nálam 25.000 volt évente mostanában) az sem elhanyagolható anyagi szempontból, hogy mennyi az adott abroncs km futása, tehát 2 évente, vagy 3,5-4 évente kell-e kiadni 140.000 HUF-ot.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Nem; k..a jók a Matador meg Barum gumik.
#bleklájon
Úgy látom arra vársz hogy valaki azt mondja jó a Barum, független attól jó e, ha 100ból egy ember mondja, akkor is megveszed, megnyugtatod a lelked (van miért). Vegyél ami szimpatikusLe...om a Quadraxert is, mert tesztekben télies és nekem sok amit mutatnak a számok; meg mert vezettem és sz.r melegben, 2-3 évesen tuti. Lehet higy jobb mint az EC5, de akkor is nála ám a vonal alatt van.
Más, kopasz a gyári defektjavító lötty használatáról, meg a defektűrő papucsokról: [link]
diegho: Amit már ajánlottak, Quatrac, 4S² ha közép nyárias, sportosabban irányítható; Goodyear ha közép télies gumit akarsz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
Na akkor a hegy fogjai... Loptam az otleted, de fentebb alltam meg szepen porho boritotta reszen. Ja csak alatta csontta fagyott jeg vt. Kocsi orra riszalt jobbra-balra de kb semerre sem haladtunk. Vegul sikerult a parkolo resz szeleig elvergodni ahol tobb ho volt es mar betapadt.
Mindezt egy dedikalt Hankook telivel. Csodak nincsenek, a jeg az jeg.#nincsbennetarcsi
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz MC Pite #44728 üzenetére
Gyakorlatilag igen, már eldöntöttem, csak érdekelt más véleménye is! Ha eddig sikerült szar gumikkal életben maradnom, remélem, ezekkel is fog...
Komolyra fordítva a dolgot, ha csak egy ember olvasta tőlem, hogy nem olyan rossz a matador 4s és megveszi a 10éves kőkemény téli és kopott nyári helyett(mert jó van az még), már örülök.
Mai kép; tatabánya lidl parkoló, áll mellettem egy chevi cruze, vagy hasonló, téli michelin dot ..11! Ezeknél biztos, hogy jobb egy 4s. -
nagyúr
Kis Hankook W452 tapasztalat. 6 éves gumi full bekemenyedett es elegge csuszik. ~20e km van benne, csak telen futott. Minta még bőven okés. Volt civicemen van, amit most ocsem hajt, jovore fixen kuka.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Lehet hogy szeptemberben én is veszek egy GY Vector 3-at az Scrossra és akkor a Nexen is 2 évig lesz mint a CC+. Most volt egy időszak nagy hideg után amikor már vizes volt a talaj de valószínűleg só is volt rendesen. Nu ott éreztem a csúszkálást (mondjuk más is mindenféle gumival, Suzuki topikban beszéltük ki azt hiszem).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #44736 üzenetére
Normál esetben a CC-t már múlt évben kukáztam volna de a vírus miatt kb sehova nem mentünk, így (egyelőre) eltoltam a cserét. Meglátjuk mikor lesz feloldás, ha sokára akkor még ezt az évet is kihúzhatom vele... Addigra csak ide ér a CC2 végre. Mondjuk idő szerű lenne, mert a tengerentúlon már vagy fél éve kapható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #44738 üzenetére
Valószínűleg nem ugyanazzal a keverékkel jön Európába, az orosz piacra is más keverékkel ment a CC anno. Az alapkoncepció maradt, all season gumi azaz nyárias (3 évszakos magyarul). Minden esetre az ígért 100k km-es futásteljesítmény elég hardcore... [link]
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
No akkor összefoglalva Leon 3-ra vagy Quatrac, Hankook, Vector3. Vagy külön téli-nyári szett. Ha külön szett, akkor mi? Nyári legyen közép kategória, téli olcsó, de használható.
-
MC Pite
veterán
válasz Zsombe #44741 üzenetére
Ha olcsón téli akkor Kleber vagy Hankook, a Polaris 5öt hagyjuk. Winterhawk meg az ellenségemnek, ha ugyanúgy öregszik mint a 3.
Rainsport felénk nem egy túl hasznos választás, K125 élhető, de akkor inkább Nokianból a WetProof, ha nem fér bele GY.De ezek helyett inkább felsőpolcos 4S.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Zsombe
senior tag
válasz MC Pite #44742 üzenetére
Én idei szezonra Winterhawk 4-et vettem. Gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt nyújtja mint a Bridgestone LM005, csak jégen gyengébb. De az szerencsére ritkán fordul elő, legalábbis amerre én járok.
Az öregedés más kérdés, remélem 3-4 szezont ki fog bírni és akkor már megérte. Egyébként eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Számomra hozza azt a színvonalat, mint a korábbi Bridgestone-jaim.Tudom, hogy itthon a Rainsport kevésbé racionális választás, mert annyit nem esik az eső. De valahogy nagyon becsípődött nálam ez a mintázat, olykor elgondolkodom azon, hogy a gyárilag szerelt Falken Ziex ze914b-t (ami katasztrofálisan rossz esőben) le kellene cserélni egy Uniroyalra.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Lootolok
tag
2 szezon telik gumi tapasztalata van nekem Hankook Winter icept rs2-vel, 185-ös méretben, egy 2018-as Clioval. Hóban jó, minden máshol átlag alatti teljesítményt nyújt, vizesen kifejezetten gyenge.
Én senkinek nem ajánlom, mert ennyi pénzért lehet venni jobbat, mint pl. Dunlop, Pirelli.
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...