-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz Pingvin1985 #59098 üzenetére
Miért nem tartod meg azt a pirellit nyárinak? Amennyit keményedett, még lehet alkalmasabb is nyárra, eldobni kár lenne. És akkor télire mehetne téli.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
avl
senior tag
"A Conti az középre súlyozott (gen1) azzal az a baj, hogy se télen se nyáron nem az igazi."
a megfogalmazas kerdese ?
maskepp: telen jobb mint a nyarias 4S-ek es nyaron jobb, mint telies 4S-ek (pl. GY) ?
nem tudom, de a Te megfgoalmazasod a kritikai (nem igazi), a masik meg a dicserö (a "helyes" kompromisszum)
objektiv adatok mit mondanának ?
-
tibbike01
őstag
Nekem pont ezért tetszett meg a Conti, hogy egy jól használható mindenes gumi. Nem fogok télen aggódni, hogy rosszak voltak a téli eredményei és nyáron sem fogom vakargatni a fejem, hogy a nyári tesztekben rosszul szerepelt. Szélső értéken meg úgy sem autózok, illetve keveset is megyek egy évben. Ez a Conti egy tényleg 4S gumi.
-
KLIOS
aktív tag
Sziasztok!
Olyan fordult meg a fejemben hogy lehet hogy nyári gumi helyett 4 évszakost tennék fel akkor legalább nincs para ha van 1-2 olyan hideg nap az igazi tél előtt mint ma.Melyik ami inkább nyári mintás és sokat elmegy.Télen téli gumi lesz mert azt tavasszal vettem. -
tibbike01
őstag
Ha bejön az igazi tél, akkor úgy is csak egy valamire való téligumi adna megnyugvást.
Amúgy arra is rájöttem, hogy a tesztek sok része csak cmekről vagy tized másodpercekről szólnak és úgy rangsorolódnak. Nyilván az elő és utolsó helyezett között már lehet lényegi eltérés, de az első 3-4 nyertes gumi közel azonos és egy másik sofőrrel, másik autóban egy másik napon már más lenne az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
Conti kapcsan: en nem is kivanok allast foglalni, meg annyira most epp nem is erdekel ("meretemben" nincs Conti 2)
csak a "retorika" szerepére hívom fel a figyelmet
szerintem az a jo, ha a tények maradnak és igyekszünk nem retorizálni, nem direkt ugy fogalmazni, hogy az sulyos ertekeles legyen
-
Rick4
félisten
válasz tibbike01 #59108 üzenetére
Valóban nincs nagy különbség gumi és gumi között, de egy jó téli, és egy jó négyévszakos között 6-7 m van, egy jó nyári meg egy jó négyévszakos között simán lehet megint csak 5-6 méter...
Engem ez nem nyugtat meg, a tizedmásodperc rajtam múlik, de mit se számít, ha nem sietek, viszont vétlen félként a baleset elkerülése sok esetben rajtam is múlhat! ...
Én csak ezért nem látom mindent vivő non plus ultrának a 4s gumikat, leglaábbis egész éves használatra nálam nem pálya, az eddigiek alapján legflejebb a kora tavasz- nyár eleje, késő ősz- tél eleje közötti időszakra tennék fel.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
MC Pite
veterán
Mert a téli 99% rosszabb ithoni télre mint a 4S, és mert a nyolcadik évében nedves aszfalton veszélyes már a nyári? Amúgy csak írsz, írsz, és ha értelmezve olvasnád a többieket is, meg amiket másoktól kérdezel (minek ilyen korán feltenni a téli papucsokat/minek 4S télinek) akkor lehet hasznosabb lenne mindenkinek...
Továbbra is, az év nagyobb részében amikor télivel gurulsz, akkor én a CC2-vel sokkal több biztonsági tartalékkal rendelkezek. A számok/mérések makacs dolgok. Meg az éves csapadék és hómennyiség kikeresése is hasznos. És bármilyen hihetetlen, jó havon a CC2 (nagyon letaposotton nem annyira fasza, ott olcsó téligumik szintjék hozza max).
Nyáron meg nyárit használunk, tiszta sor.tibbike01: Continental AllSeasonContactból én egyfélét ismerek, ami 4 évszakos, és mint ilyen, megkapja a 3 hegycsúcsos hópelyhes szimbólumot (még az A005 is, pedig...)
teli-nyari-autogumi.hu-nál van 71,5k-ért. Nekem inkább a Gy szimpibb hasonló hangolásnál, de kinek mi.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Rick4
félisten
Megnéztem már jópárszor, minden teszt minden méret, mindig máshoz viszonyítva másik eredményt fog hozni, de rövidebb féktáv nem lesz, eben azért megegyezhetünk, gondolom... Na ha ott csak 1 méter van, és azon az 1m-en autó, zebrán átsétóló óvodás csoport van, akkor baj van.
Tehát ezzel az erővel vehetek kb egy szett 4s áráért majnem két szett közepes télit és közepes nyárit, és akkor egy egy szett fél évet megy, fél távot kopik.
Oké, nem kopik el, mire elöregszik, ez is érv, de erre ott van az, hog ykevésbé kopottam, de még nem öregen eladom, veszem az újat.MC Pite: Eddig lett volna rosszabb csak, aztán hogy ezen a télen lesz-e hetekig 20 centis hó, jég, még egyelőre nem tudjuk. A te érvelésed 20 centis hó nélkül se menti meg a budai hegyekben élőt, aki reggel 6-kor jön le a városba, de azt se, aki északra, keletre, vagy nyugatra menne síelni, meg az se biztos, hogy mindig úgy lesz, ahogy az előző télen volt, szóval erre térjünk majd vissza májusban. És akkor is ott van az az egyetlen méter..
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
kozek1723
csendes tag
Megjött, friss, ropogós:
2023. 37.heti (1 hónapos a cucc)
https://cdn.rios.hu/dl/upc/2023-10/17/814538_j3hrfdsnvdptsnnc_img_1428.jpg[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Vedd le a szemüveget, és a tényeket, teszteket, részeredményeket is nézd meg. Köszi!
Az hogy tíz éve járom az Alpokat, Tátrát és itthoni 'hegységeinket' télen jó 4S-el, nyilván nem zavar, de amit nem nagyon akar bevenni a gyomrod, hogy ezek egész korrektek télen, havon.
[TR 4S teszt] és [TR téli teszt]. Snow traction, snow braking részeket ajánlom tanulmányozni. Egy prémium 4S egy közepes téli szintjét hozza.
De csak vizes, főleg szárazon, főleg ha már langyosabb az idő, egyre inkább nő a 4S előnye.
Mondanám hogy nézd már meg a wet és dry braking eredményeket is, akár hasonló autón/hasonló méretben a teszteken (mint ahogy én szoktam, meg táblázatokat is gyártok néha), de nyilván ezt idáig is bármikor megtehetted volna mikor linkeltük, említettük.Amiről te beszélsz, az kb az, hogy itthon egy nyárival is ellehet lenni kb egész évben egész jó hatásfokkal.
Ilyenre nem buzdítok senkit, de itthon valóban biztonságosabb egész évben egy nyári, mint egész évben egy téli.Erre van a négyévszakos, és/vagy télre.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tibbike01
őstag
Már berendeltem a drágábbikat! Azon rajta van a 3 hegycsúcs jelölés is, illetve valamivel erősebb szerkezetű lesz remélem mert hosszútávra tervezek vele.
-
diegho
nagyúr
17 fokban télen a télivel mi menti meg az ovis csoportot? Legalább annyival lesz rosszabb a fékút, mint hóban a téli és 4s között. A mai naptól írjuk már fel a napi időjárási körülményeket mondjuk április elejéig, nézzük meg hányszor halnak meg az ovisok télivel, 4s-el és nyárival. Akár napi szinten is vezethetjük itt a topikban.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #59122 üzenetére
A teszteket megnéztem, utána írtam a hozzászólást. sok tesztet megnéztem már, egyiknél se volt olyan, hogy télen az azonos minőség- árazásúval pariban tudott volna lenni.
A 4s-t nem közepes téli áron veszed, szóval nem értem, miért akarod ahhoz viszonyítani! Az, hogy annál jobb, nem is kérdés, de maikor 300K-t szánsz gumiváráslára, nem elégszel meg egy közepes teljesítményvel, fél pénzért nyilván rosszabbat vehetsz, ebbe a 4s sztorit se kell belekeverni..Hány napon keresztül van télen 17 fok? Te arra az évi 15 napra veszel gumit? Én nem, és maga a 4s gumi se arról szól, hogy mindig, minden körülmények között jó lesz, hanem arról, hogy elfogadható. Ennek a guminak az egyik hátránya, hogy a fékutad hoszabb lesz, mint egy hasonló árazású, ugyanolyan méretű gumi, azaz elfizetted a pénzt, és a maradék 1-2 méterben, amit vészfékezés esetén kell elkövetni, bármi történet.
diegho:
A mai napon nálam nyári van fent minden autón, amik a 17°C-ban, kb 25°C-os aszfalton rövidebb fékutat produkálnak, mint a 4s gumik, szóval hozhatod a mai napot is példának, de az nem téged fog erősíteni.Bárhogy is nézem, azt mutatják a grafikonok, hogy télen a téli a jobb, nyáron meg a nyári. Méterekkel rövidebb fékút, minden más vezetési stílus kérdése, a véletlen eléd kerülő előtt megállni ettől független helyzet, szóval a többi dolgot nagyjából feleslege is vizsgálni..
Ez a teszt is ugyanazt mutatja.. [link]Értem én, hogy kell az önigazolás, meg zavaró a, kognitív disszonancia, de engem viszont csak a lemért adatok, tesztek érdekelnek, és más nem igazán hat meg.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
tibbike01
őstag
Fura hogy itt 9-edik lett a Michelin CC2, majd egy évvel később 2023-ban meg az első ugyanaz a gumi.
De mutatok olyan tesztet is, ahol első helyen van a Conti, 2021-ből.
Egyre jobban nem látom értelmét ennek az egésznek.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Senki sem vitatja, hogy valós téli időben mi a jobb, azt sem, hogy 40 fokban mi. Azt vitatja kb mindenki más, hogy a valós téli körülmény nem hónapokban, hanem órákban mérhetőek itthon. És igazad van, a nyári most jobb, sőt 90%, hogy 2 hónap múlva is az lenne a legjobb, amikor már télivel fogsz menni, viszont akkor bizony a 4S jobb lesz, mint a téli. Azért mondtam, hogy írjuk fel melyik nap mi a jobb, mert akkor látható lesz a valóság a valós körülményekkel. A teszt, amit linkeltél szintén tökéletesen ezt mutatja.
És megnyugtatlak nyárival járok mindkét autón, sőt az egyikre téli is kerül majd, mert van. -
saen
veterán
válasz tibbike01 #59130 üzenetére
Egyébként ezen a teszten én is meglepődtem és főleg azon, hogy milyen hamar elkopik. Eddig pont az ment a Contiról, hogy tök jól bírja...
Egyébként pont ott tartottam, hogy mégis berendelem a régi contit, mert sokkal olcsóbb lenne, mint a bridgestone (felhívtam közeli gumisokat, meg körülnéztem a neten is).
Lehet tényleg vakon kéne repülni -
MC Pite
veterán
Vagy autós/téli kerék szempontjából akár októbertől márciusig. Tél=3 hónap.
Tél nem egyenlő havas, jeges úttal, az pár nap a télből, vagy a tavaszból!
Tehát a TÉL az 99%ban vagy nedves, vagy száraz, és max 1%ban havas (a latyakot is ideszámolhatod délután). Tehát nem mi ülünk fordítva a lovon.Felénk havas jeges út 0-3 napot van. 15°felett 2-3 tucatnyiszor van, vagy többször.
Mégegyszer: Középkategóriás téli gumik szintjét tudják a jó 4S gumik.
Te milyen 4S gumikkal milyen téli körülmények között mentél? A családban több nexen, goodyear és mostmár több CC2 is van amiket használtam télen.Téged a saját tézised érdekel, nem az értékek
Amit linkeltél (a mostani téli szettem CC2, nézzük ezt)
A legjobb(!) téli gumi fékútja szárazon: 46,4m, CC2: 39,9m
Különbség: 6,7 méter. És döntően a száraz időben megyünk rendes/normális tempót, szerintem igenis fontos(ezért nem GY lett megint).Wet braking: téli 48,8m, CC2 49,2m, különbség 0,4 méter.
Aquaplanning téli 78,1km/h, CC2 80,5km/h
Havas fékezés: téli 26,5m, CC2 27,3m különbség 0,8méter.
Snow traction 2521 és 2574 a CC2 javáraEbben a tesztben a GY nyert, a Xsara Picassomon és a Megane 3-on a GY 4S gen2 volt a téli papucs a korábbi tesztgyőztes télik után.
Idei TR teszt, nézzük itt is az eredményeket:
Dry brake
téli 44,47m, CC2 38,25m (dry handlingben egyébként az eco nyárit is legyőzte két 4S)
Wet brake
téli 31,09m, CC2 30,77
aquaplanning
téli 91,5km/h, CC2 94km/h
snow brake
téli 17,57m, CC2 18,21mEngem int tudjuk a gördülés (az év 2/3ában ez van az autón), zaj és komfort is érdekel, mazsolázd ki ezt is a két tesztben.
Nem akarom tovább etetni a trollt, de az látszik, hogy havas, jeges körülmények között közepes téli szintjét hozzák a jobb 4S gumik, igen, kcsit elmaradnak a legjobb téliktől. Minden más körülménynél pedig jobbak, kicsit vagy nagyon mint a téli gumik.
Már csak azt kell fejben összerakni, szárazon vagy havon megyünk többet, milyen sebességgel, és hol nagyobb az eltérés.
szerk: És ugyan nem nagyon preferálom az egy gumi egész évbent; de szintén a családban van összehasonlítás (i20 és 208), aholis a Kleber nyárit és Matador télit mindig überelte a CC2 (könnyű kisautókról van szó, 186/65R15 méretben). Szendehelyen (ott lakik az i20) volt többször is hó, úgy is próbáltam őket.
Mindkettőn újak voltak a gumik, a Kleber 1 évvel/szezonnal idősebb csak. Úgyhogy minden relatív.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
addikt
céges verdára 205/60 R16 méretben Falken Euroall Season AS210-et rendeltem végül, nem megy sokat
ha lesz tapasztalat róla, akkor majd írom“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Khaosz55
addikt
Nos az eredeti öltetemet miszerint a lecserélem a nyári szettet 4 évszakos gumira elvetem.
- Sajnos nincs megfelelő peremvédős 4S gumi 245/40 R19"-ban.
- Néha megyek síelni Ausztriába illetve Németországba megbeszélésre télen.
- Vatta új 19"-os Pirreli PZ4 peremvédős, defektűrős, 68dB hangú nyári gumimat nem akarom eladni nyomott áron. Pont ma beszéltük párommal, hogy 245-ös gumi ellenére rohadt halk.
- Jó ötlet télen 19"-os felnivel a kátyúkat járni Magyarországon ?Tehát rendeltem egy 18"-as felni és nézek hozzá téli gumi.
A következőt néztem ki 245/45 R18 Bridgestone Blizzak LM005 - 67K
vagy esetleg a Semperit Speed-Grip 5 - 61KMehet az áldás a BS-ra ?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
E400, az 3.0 benzinturbó?
Itt délután szintén a Potenza S001 volt üzemben MX-5-ön (könnyű hátsó, diffizár), 7 éves gumik:
- 15 fokban a Villányi úton elrúgtam, 2-esben 6000-ig szöget zárt be az egyenessel (vicces, tetszett);
- hazafelé 12-13 fok, a feleségem hiányolta, miért nem csúszott be a segge a szokásos kanyarba (mert nem akartam reszkírozni, hogy lekoccolom a parkoló autókat);
- fel a meredek "fehér aszfaltos" utcában normál gázon végig dolgozott a kipörgésgátló.Ez így 7 évesen már csak ~20 fok felett tapad, tavaszig csak szép időben veszem elő.
[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
Én szinte csak Conti gumit vettem az utóbbi 15+ évben, elfogult vagyok. Én még nem csalódtam bennük és sose kopott el hamar egyik sem és volt időszak amikor sokat mentem.
Szüleimnek cserébe meg volt mindenféle gumija, hát ott volt néha félelemérzet, főleg a csoda téligumikon. -
bazsimano
őstag
Sziasztok!
gyors kérdés hátha valaki tudja a választ!
Felnit , hogy a leggazdaságosabb küldeni/szállittatni? úgy értem ha vásárol vagy elad az ember...hátha itt valaki már eladott felniket...
netán nem, akkor nyugodtan lehet törölni a hozzászólást!
kösznöm! -
veterán
válasz bazsimano #59143 üzenetére
Szia!
Adtam el postázva, én nem akartam postázni, a vevő ragaszkodott hozzá, ezért ő intézte a GLS-sel. Ráadásul ezek komplett 18-as kerekek voltak. Elvileg 2 csomag - de ő biztonsági okokból, túl ne lépje a csomag a 40 kg-ot - 4 csomagként kérte.
Nagy meló becsomagolni:
- kartonlap kivágva a színére,
- zsugorfólia, vagy inkább csomagoló fólia a végén, ezt a Baumaxban vettem.
[kép]Ha van megfelelő méretű dobozod, inkább abba tedd.
-
BrandonXXV
aktív tag
Villanyautóra gondolkodom 4 évszakos gumiban, 215/50 R17 méretben. 1700 kg az autó és nyomatékos.
16-os méretben van jelenleg is egy szett GY Vector 4sasons gen 3. félre téve, ami maradt az előző verdáról és még nem sikerült eladnom. Azzal jó tapasztalataim voltak, abban a pár száz km-en, amíg fenn voltak. Igaz, ez benzines autón volt, ami könnyebb és kevésbé nyomatékos volt.Milyen irányban kéne nézelődnöm szerintetek?
-
Piftuka
veterán
"Quatrac PRO is jó, inkább azt venném mint a simát már."
Köszönöm ismét! Azért kérdeztem, mert emlékszem, 2 éve, amikor a Saab-ra kerestem, írtátok, hogy a "sima" Quatrac kicsit jobb, mint a "Pro", de abban a méretben csak "simát" gyártott a Vredi.
"Amit előír az autód gyártója azt az indexest vedd."
A gyártó 98V-t ír, egyébként az Accord-omat egy nagyon kopott "Bridgestone Turanza T.005" nyári szettel vettem.
Ez tehát a "gyári" indexes abroncs:
Hankook 225/50R17 V H750 XL - 46.990 FtEz pedig kettővel "gyorsabb" indexes:
Vredestein 225/50R17 Y Quatrac Pro XL - 49.490 FtÚgy vagyok, mint tibbike01 fórumtárs, hogy nem tudom eldönteni... Melyik legyen?
(És jól látom, hogy az Automax-nál tényleg ingyenes a szállítás?)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
- Korrekt, ha ingyens. A legtöbb áruház abroncsonként ~1.000-2.000 forintokat felszámol.
Automexék utánvétel díjának mennyit számolnak fel? (Csak mert nézem, hogy bankkártyával/előre nem lehet fizetni náluk... )- És még egy dolog a sebességindex-ről... Van jelentősége, hogy "V", "W", vagy "Y"-os abroncsot veszek ugyanabból a típusból?
Pl. Vredi Quatrac Pro V98, W98, vagy Y98... észre lehet egyáltalán venni a különbséget a gyakorlatban, vagy nincsen jelentősége?
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Autós topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest