-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Intruder A 6
aktív tag
válasz Doki16 #29952 üzenetére
Az a baj nagy az autó, elveszik alatta a 16-os felni, a régi Fordom is ocsmányul nézett ki a 16-os télivel, azon is 18-as nyáriak voltak.
Megfogadtam ha veszek akkor 17-est, biztos jobb a 16-os, meg a gumi is lényegesen olcsóbb de jó lenne jól is nézne ki.
Ez amit linkeltél amúgy nem is néz ki rosszul, de a gumi az kuka kategória, használt felniért amit ahogy nézem még fényezni is kell, nem adnék 100-nál többet. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Doki16 #29985 üzenetére
Volt, de nagyon keveset.
Azért érdekes kérdés ez, mert azt tudjuk, hogy a TS860 jobb a W452-nél, talán a TS850 hasonló képességű, mint a hankook.
A conti elég szépen öregedett, most újonnan is csak 2015-ös gyártásút lehet venni belőle, legalábbis ebből a méretből. Kiváncsi leszek a hankook milyen lesz, ahogy öregedik.Egyébként előre ment fel a hankook, eddig szárazon és vizesen is jó az egyensúly, tapadás. Még hóban akarom kipróbálni, hogy kapaszkodik. Tavaly télen hóban a conti elég jól fogta a hátulját, gyorsan egyenesbe lehetett hozni, persze provokálni kellett a csúszáshoz.
Régebben sokat mentem úgy, hogy elől volt a kopottabb gumi és meg is lepődtem mennyivel jobb a kormány érzete, amikor meg lett cserélve és a jobb gumi került előre. -
addikt
válasz Doki16 #30001 üzenetére
A műgyanta a jeget/nagyon csúszós útviszonyokat hivatott szimulálni több-kevesebb sikerrel. Semmi meglepő nincs azon, hogy elvérzik rajta a 4 évszakos a télihez képest. Csak a CC klub egyből triggereli, ha valahol a gumijuk nem topszuper csúcsként végez egy tesztben.
Én nyáron voltam műgyantás teszten, mindenki nyári gumin volt, meg egy CC volt. Szintén nem meglepő módon ezek közül a CC-snek volt a legrövidebb fékútja és az maradt a legirányíthatóbb. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #30007 üzenetére
Nyáron voltam egy egésznapos vezetési tréningen Tökölön, műgyantán az összes nyári gumist levertem féktávban a CC-vel. Még az instruktor is nagyon meglepődött rajta. Persze hidegben biztos elvéreznék a téliekkel szemben, mint ahogy valós körülmények között ezt tapasztaltam is a Mátrában (CC vs TS850). A jó télivel határozottan rövidebb volt a fékút, sőt a kanyar stabilitás is magasan jobb volt havas körülmények között. A vonóerőről nem tudok nyilatkozni mert a CC 4wd-s autón van ami azért sokat segít induláskor a TS850 meg FWD-n.
Ami érdekes, hogy a technikai tréningen szárazon elkenték a számat köridőkben (az enyémen új CC a másik autón új Conti SC5 volt) de vízen megint ott voltam köridőben ahol a nyári.
Persze nem egyforma autókról beszélünk de viszonyítási alapnak megteszi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
athomi
veterán
válasz Doki16 #30023 üzenetére
A összefoglaló táblázatban erősen ferdítenek több adattal és értékkel is. Nem jégen tesztelnek a feltüntettel ellentétben, hanem műgyantán. Mindkettő csúszik, mégis máshogy viselkednek.
A CC+ havon gyengébb, valamint ami tényleg a gyengéje az az erős aquaplaningolási hajlam kanyarban.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
-
válasz Doki16 #30391 üzenetére
Kleber krisalp hp3
Találtam olyan tesztet ahol teszt győztes lett, meg olyat is ahol középmezőny alja
Mondjuk az adac tesztet nem is értem, azt, hogy mennyire hangos és mennyit fogyaszt vele az autó, ugyanúgy súllyozzák, mint azt, hogy milyen vizen és szárazon
Amúgy 2018 16 és 17. Heti gumik a mintázata engem a michelin energy-re emlékeztet és jelenleg jó puha.
Én is úgy gondolom nekem jó lesz, mivel nem száguldozok, meg az autó is könnyű (1195 kg teletankolva) 205/55 r16 szerintem megfogja[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
meili
tag
válasz Doki16 #30421 üzenetére
Mert jobban tetszik a mellette látható 17-es. Vettem egy hasonlót, csak szintén 16-osban. Szalonban is megmondtam, hogy ha lehetne, akkor ráfizetnék egy jobb felnire, de nem volt ilyen opció.
Egyébként egy MAK felnit vettem, állítólag a Kia felniket is a MAK gyártja.
Miért a gyári felni a legtökéletesebb választás? -
-
meili
tag
válasz Doki16 #30437 üzenetére
Van benne TPMS szenzor és átteszik.
Egyébként nem szoktam két felnit fenntartani, cseréltetem a gumikat a felnin, legalább centrírozzák mindig. A gumicsere és a kerékcsere árának a különbsége nem több 5 év alatt, mint a plusz egy felni ára, addigra kb. eladom a kocsit, és mindig egy jól kinéző felni van rajta. -
Reggie0
félisten
válasz Doki16 #30560 üzenetére
Errol ez jut eszembe: How to slav your car
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #30803 üzenetére
Szerintem ez volt az.
És igen, kezdek gondolkozni, hogy kéne egy téli szett a havas, téli időkre (mondjuk december 5-10-től, február 15-20-ig), meg egy négyévszakos a maradék időre. Persze rohdatul nem racionális, nem gondolom komolyan.
(#30805) Viszlát: Mindenki maga tudja, hogy miként kell az autóját használni és ahhoz mi a legoptimálisabb és mi fogadható el. Én sem akarom senkire ráerőltetni a négyévszakost, simán el tudom képzelni még itthoni földrajzi viszonyok mellett is, hogy valaki négyévszakossal sokkal rosszabbul jár, mint két garnitúrával.
[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
válasz Doki16 #30830 üzenetére
Nekem 2011-esek, az első szériából. Emiatt lehet, hogy az anyagkeverék is a legjobb, még nem a spórolós... (jól voltak tárolva) Nem érzem hejj de rossznak, viszont a koruk miatt, ha megyek a kocsival, óvatosabban. Úgy 40-50e lehet bennük, de a minta még bőven megvan.
A Nexen 4Seasonsnek a második tele(nyáron nem futott), viszont múltkor a frissen leesett széttapicskolt hóban nem volt az igazi...
A régi téli vs. 1 éves 4S összehasonlítást nem tudok csinálni, mert a két kocsi teljesen más.
Üresen 1150kg kompakt vs. 1450kg kombi.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #30889 üzenetére
Most hétvégén voltam a nagy vassal is, amin elől új CC+-ok vannak (hátul lévők kb. egy évesek). Hétköznap a Thaliával közlekedtem, amin 5 éves Quatrac 3-ak vannak, így alapvetően ahhoz szoktam hozzá. Letaposott havas kis utcában próbáltam indulás után, hogy mennyire csúszik. Háromszor is csináltam fékpróbát, egyre erősebb fékezéssel, mert azt hittem az első két alkalommal, hogy nincs ABS-em. De a végén, mikor már hirtelen tapostam erősebben a fékbe, néhány kattanást hallottam azért, szóval nagy nehezen sikerült működésre bírnom (azért nem satuztam be, úgy valószínűleg más lett volna a helyzet). Indulásoknál hasonló volt a tapasztalat, kifejezetten mélyre nyomott gázpedál mellett volt csak hajlandó annyira megpördülni az első kerék, hogy a kipörgésgátló is beszálljon a buliba.
Szóval újonnan nem rossz a CC+, használtan még nincs igazán tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Doki16 #30889 üzenetére
Igen, én is kezdek arra hajlani hogy használtan már nem az igazi a CC+ télen. Enyémben 22 ezer van, 1,5 éves és úgy emlékszem múlt télen jobban bírta a jeget és a letaposott havat. Nyár végén lehet hogy lecserélem, csak azt nem tudom mire... Remélem lesz nexen 4 season blue méretben (215/55/17 scross), azt kevésbé sajnálnám 2 évente kukázni. Ha nem akkor a vector 2 gen-re hajlok (ott olvastam tesztben olyat hogy a kopásnál előkerül valami a belső szerkezetben melytől télen még jobb is a tapadás).
[ Szerkesztve ]
-
-
Viszlát
addikt
válasz Doki16 #30895 üzenetére
Az is érdekes számomra, hogy szinte mindig csak a forró aszfaltról szól a felvetés, pedig ahol igazán nagy szerepe van egy jó nyárinak az a víz okozta kihívások. Még a fuvarozós időszakomban az egyik olcsójános főnök nem cserélte le a télit és azzal kellett végigcsinálnom 2 hónapot a tavasz végi, nyár eleji időszakban. Egy-egy nagyobb esőben nem mertem 60-70-nél gyorsabban menni, de volt, hogy felhőszakadásnál inkább félreálltam, annyira csúszkált a furgon alattam, aquaplaning folyamatosan...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
válasz Doki16 #30909 üzenetére
Ha az autókat is nézed, sokan járnak 150-350 eFt autókkal és nem jókedvükben, hanem, mert csak azt tudja megvenni, 2garnitúra gumi az autó árának a fele-negyede, most éppen nem volt pénz lecserélni, de közlekedni meg kell.
Aztán meg vannak a sz@rrágók, akik sajnálják a pénzt az autóra, de azon nincs mit magyarázni.
Van egy tudatlan réteg is akinek 0 a hozzáértése, ott a gumison múlik, hogy szól-e a páciensnek.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
evo87
őstag
válasz Doki16 #30928 üzenetére
Nem tudom, mi lesz a következő.
Nálam leginkább az határozza meg, hogy miből van a méretemben (195/50R16) vagy váltóban (205/50R16).De alapvetően a BFGoodrich G-Grip Allseason2 és a Conti is szimpi.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen