Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Burki

    aktív tag

    válasz hevepapa #31951 üzenetére

    Elolvastam amit írtál, igen.

    "Szerintem a 2,4 / 5 közti automatikus váltás lesz a probléma. Átvált 5 GHz-re, a kamera lekapcsolódik." --> Ezen a beállításon nem változtattam tegnap éjszaka óta, tehát most is ugyanúgy automatikusan állítja az AP, mégis megszűnt a probléma, tehát nekem az lenne a logikus, ha eddig is automatikus beállításon volt és váltogathatott 2,4 és 5 között, és most is automatikusan van, de megszűnt a probléma, akkor nem a 2,4 és 5 közötti váltogatás okozta. Természetesen ha van valami furcsa véletlen a háttérben, hogy este 10 után 5 Ghz-re akarja terelni az AP az eszközöket, míg napközben hagyja 2,5 Ghz-en kapcsolódni őket, akkor valóban, ez lehet még a háttérben.

    "A felhőről: írják, hogy előfizetéses." --> Igen, írják róla, hogy előfizetéses, azt viszont nem írják, hogy ha nem fizetek rá elő, akkor az alap / lokális funkciói is akadozhatnak a kamerának. (Legalábbis erre a következtetésre jutottak páran néhány angol fórumon, mert ahogy írták, rányomtak az ingyenes felhős próbaidőszakra, és megszűntek a problémák.)

    "De amit kérdeztem: TP Link ID-d van a Tapo apphoz?" --> Nem tudom ez mit takar. Letöltöttem a Tapo applikációt Apple Store-ból, regisztráltam egy fiókot az e-mail címemmel, majd belépve az applikációba, hozzáadtam a kamerákat. Mivel nem terveztem semmilyen felhős szolgáltatást használni, így nem foglalkoztam azzal, hogy milyen fiók / ID kreálódik. Megcsináltam amit az applikáció hiányolt ahhoz, hogy a kamerákat használni tudjam.

    Asrock Z87 Extreme6, i7 4770K+CM Hyper 103, 2*8 GB Corsair Vengeance,FSP Hexa+ 500W, MSI RX 480 GAMING 8GB, SSD HyperX 120GB FURY, WD Blue 1TB EZEX, Cooler Master N300

  • Burki

    aktív tag

    válasz hevepapa #31949 üzenetére

    Eddig ment gond nélkül, pedig nem fizettem elő a felhőre. Minek is fizetnék, amikor megy otthon Synology szerver, Surveillance Stationnel? Direkt olyan kamerát kerestem, ami kompatibilis a Surv Stationnel, hogy az alá be tudjam csatornázni őket, illetve Home Assistant-ba is be tudjam tenni az élő képet a Dashboard-ra.

    Az a furcsa, hogy csupán 2 dolgot változtattam, a felhő előfizetést, és azt, hogy melyik AP legyen a preferált, ne automatikusan válassza. A 2,4 - 5 közötti váltást automatikusan hagytam. Ha hazaérek annyit ki fogok próbálni, hogy a preferált AP-t visszateszem automatikusra, és meglátjuk. Ha nem lesz gond vele, akkor a felhő volt a baja. Jobban örülnék, ha az automatikus AP választás lenne a gondja, mert nem akarok fizetni a felhőért, nincs rá szükségem.

    Egyébként kifejezetten mocsok dolognak tartom, hogy ezt nem tüntetik fel mindenhol korrektül, hogy ha nem fizetek elő a felhő szolgáltatásra, akkor amúgy a kamera nem fog megfelelően működni.

    Asrock Z87 Extreme6, i7 4770K+CM Hyper 103, 2*8 GB Corsair Vengeance,FSP Hexa+ 500W, MSI RX 480 GAMING 8GB, SSD HyperX 120GB FURY, WD Blue 1TB EZEX, Cooler Master N300

  • Burki

    aktív tag

    Sziasztok,

    Segítséget szeretnék kérni Tapo kamerákkal kapcsolatban.
    Xiaomi kamerákat cseréltem Tapo kamerákra, mert a Xiaomi környezetét nem tudtam integrálni az általam használt smart felületekre.
    Először csak 1 kamerát vettem tesztüzemre, ami néhány hétig tökéletesen üzemelt is, ezért vettem még párat, és lecseréltem az összes kamerát, így otthon most 3 db üzemel.
    1 db a gyerekszobában, amit kvázi bébiőrnek használunk, egy az előtérben, ami "biztonsági" kamera, és egy a nappaliban.
    Az otthoni hálózatot Telekom förmedvény modem (kábelnet, nem lehet bridge üzemmódba állítani, ha van TV előfizetés is), plusz TP-Link Deco X50 Mesh hálózat, 3 modulos kitet vettem, de csak kettő került beüzemelésre. Ez access point üzemmódban megy. Telekom modem wifije letiltva, az access pointok kábelen kapják a jelet. Használatban van a 2,4 Ghz és az 5Ghz-es hálózat is. Alapvetően preferáltan amit tudok kábelen kötök a hálózatba, de a mobil eszközök és a kamerák wifivel csatlakoznak. Emellett működik egy Sonoff eszközökből és IKEA izzókból álló zigbee hálózat a lakásban, ami egy 72m2-es panel.

    A probléma a pedig a következő:
    Néhány hete, nem tudni miért (automatikusan frissülnek a kamerák vezérlői) a korábban tökéletesen működő kamerák elkezdtek meghülyülni. Leginkább a gyerekszobában levőn vesszük észre, az van folyamatos használatban, mivel a gyerkőc sűrűn felébred éjszaka, így este 10 magasságától kb "folyamatosan nézzük" a kamera képét egy iPaden. Eddig ezzel semmi probléma nem volt. Néhány hete viszont ez nem működik, ugyanis néhány óránként, van, hogy kevesebb, mint 1 órát bír így ki, és "szétesik" a hálózat. Nem reagál a kamera, nem tölti be a képet, offline állapotra vált az applikációban, és csak a fizikai újraindítás segít. Próbáltuk rotálni a kamerákat, mivel mindenhol C212 típus van, így a nappalit kicseréltem a gyerekszobával, de nem oldotta meg a problémát, tehát nem egyedileg az eszközzel van gond. Próváltam lejjebb venni a felbontást, 2K-ról visszavettem FHD-ra, és 20 fps-re. Ez sem segített.
    Tegnap éjszaka végső elkeseredésemben, és az angol fórumokat böngészve ráakadtam néhány kommentre, amik az írták, hogy sz*pat a TP-link, ha nem fizetek elő a cloud szolgáltatásra. Így rányomtam a kamerákhoz kapott 30 napos próbaverzióra, gondoltam próba szerencse. Ezzel párhuzamosan a Mesh hálózat applikációjában fixre tettem, hogy melyik (nappali vagy hálószoba) AP-hez kapcsolódjon a kamera. Ennek a kettőnek a kombinációja úgy tűnik megoldotta a problémát. (Tudom, ki kell próbálnom úgy is, hogy visszaállítom az AP beállítását, hogy kiderüljön valóban a cloud szolgáltatás hiánya zavart-e be.)
    Viszont most az előszobában üzemelő kamera, amiben van egy SD kártya, és ment a local felvételkészítés, plusz be volt kötve Surveillance stationbe is a kamera, miután rányomtam a cloud előfizetésre, sem a local SD kártyára mentés nem megy, sem pedig a Surveillance Station-höz nem csatlakozik. WTF?! Azt írja, vegyem ki az SD kártyát a kamerából, ha NVR-re akarok menteni.

    Van valakinek tapasztalata ezekkel a kamerákkal? Hogyan tudnám kiküszöbölni a problémákat? Őszintén szólva nem igazán szeretnék havi 5000 Ft-ot a cloud szolgáltatásra fizetni, mert nincs rá szükségem. Tényleg ennyire g*ci a Tp-link ezekkel a szolgáltatásokkal? Sajnos kábeles összekötésre nincs lehetőségem, mindenképpen wifis megoldásra van szükségem. Furcsállom, hogy heteken, hónapokon keresztül gond nélkül üzemeltek, most pedig ilyen hibákat generálnak, pedig látszólag semmi változás nem történt a hálózatban.

    Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni a nyomoromon, akár ötlet szerűen is, hogy merre lenne érdemes elindulni.

    Asrock Z87 Extreme6, i7 4770K+CM Hyper 103, 2*8 GB Corsair Vengeance,FSP Hexa+ 500W, MSI RX 480 GAMING 8GB, SSD HyperX 120GB FURY, WD Blue 1TB EZEX, Cooler Master N300

  • Burki

    aktív tag

    Sziasztok,

    Adott egy HIKVISION DS-2DE2C400MW-DE kamera, Synology Surveillance Station-re kötve. Tegnap este vettem észre, hogy a kamera random kikapcsol, mintha nem kapna áramot. Nem lehet rá a fix ip címén belépni, nem is látja sem a router, sem a dedikált applikáció. A Synology logot visszanézve már július óta vannak ilyen lekapcsolódásai. Van, hogy 10-15 percre offline, de van, hogy egy teljes napig. Van valakinek ötlete, hogy hol keresendő a hiba forrása? A kamerával lehet probléma, vagy inkább a táp lehet a ludas?
    POE feladón kapja a tápot, csak egy lan csatlakozó megy ki az erkélyre, ahol fel van szerelve a kamera.

    Előre is köszönöm a segítő ötleteket.

    Asrock Z87 Extreme6, i7 4770K+CM Hyper 103, 2*8 GB Corsair Vengeance,FSP Hexa+ 500W, MSI RX 480 GAMING 8GB, SSD HyperX 120GB FURY, WD Blue 1TB EZEX, Cooler Master N300

Új hozzászólás Aktív témák