Új hozzászólás Aktív témák
-
rootkiller
őstag
válasz
rootkiller
#2106
üzenetére
Jaj, kétszer lett beillesztve...
-
rootkiller
őstag
válasz
Flowtation
#2094
üzenetére
Szia!
Teljes képzavar van sajnos. A DI box 3 dolgot csinál:
- impedanciát illeszt
- galvanikusan leválaszt
- szimmetrizál
A DI box gyakorlatilag egy standard eszköz arra, hogy bármilyen aszimmetrikus jelforrást - pickupos hangszer legyen az gitár, hegedű, vagy bármi, billentyűs hangszer, dobpad, hangkártya, sampler, hard disc recorder illetve egyéb más dolgok aminek jack kimenete van - a keverőpult szimmetrikus bemenete felé csatlakoztassunk. A DI box-ot jellemzően a szolgáltatónak (vagyis neked) tiszte biztosítani, kivételt képeznek ez alól az úgy nevezett önjáró produkciók (ezekkel te nem találkozol, ez komoly profi szint) illetve a saját cuccal rendelkező hakni zenekarok. A DI boxokat egyébként két részre kategorizáljuk: aktív (elektronikával rendelkező) és passzív (gyakorlatilag egy trafó). Az aktív DI boxoknak jóval nagyobb jelszintjük van, így a passzív pickupos hangszerek csatlakoztatására alkalmasabbak. A passzív DI boxok jól működnek minden olyan jelforrással amiben aktív elektronika van, legyen az egy elektroakusztikus gitár amibe elem kell vagy egy szinti.Ami nekem az aggályom, hogy jelen esetben egy zenekarról van szó, ahol a rider szerint van dob is, és olyan fog hangosítani, aki nincs képben azzal, hogy mi az a DI box, hogyan kell használni. Ezekből az esetekből szokott az kijönni, hogy a produkció elégedetlen, hiszen egy alap hozzáértés nélkül nem lehet kiszolgálni egy zenekart.
Alapvetően amire minimális esetbe szükség van:
PA - sub, top
3 monitor láda külön úton
dobszett, ének mikrofonok, két DI box
kábelezés
olyan keverő, amin van legalább 12 csatornányi mono XLR bemenet, 3 független pre-fader aux és egy post aux egy effekt (zengető) számára
multicore kábel - hogy a keverőt el tudd helyezni a színpaddal szemben, hogy halld is mit csinálsz
2 kis állvány (lábdob, pergő), 5 nagy állvány (lábcin, overhead, énekek)Ezeket kéne a keverőre dugni:
1. lábdob - dinamikus lábdobmikrofon
2. pergő - dinamikus mikrofon
3. lábcin - kismembrános kondi
4. tam 1 - dinamikus csiptetős dobmikrofon
5. tam 2 - din. csip. dobm.
6. tam 3 - din. csip. dobm
7. overhead - kismemrános kondi (kis helyen elhagyható)
8. basszusgitár - di box
9. gitár - di box
10. bass vokál - ének mikrofon
11. gitár vokál - ének mikrofon
12. dob vokál - ének mikrofonHa ezek nincsenek meg, akkor nem lenne rossz lemondani a bulit, keresni valakit aki ért hozzá és tényleg meg tudja oldani, van hozzá eszköze, vagy valamit kitalálni, mert ebből így jelen állapotban nem sok jó fog kisülni. Bocs, de ezt csinálom 8 éve elég komoly színvonalon, komoly motyón a magyar élvonallal.
-
rootkiller
őstag
válasz
MarioAna
#2080
üzenetére
Nem a megfelelő topic, de mondom: A 3 gyűrűs az 4 pólusú, TRRS dugó. Lényeg, hogy neked a füles részt kell az erősítőbe dugni, az osztásból a TRS-t (3pol), gyakorlatilag az erősítőtől a másik kábelvéggel kéne eljutni a miksibemenetig. Asszem ennyi.
Még valami. Ha a mikrofonos TS (2pol) jacket beledugod egy TRS (3 pol) hosszabbítóba, az ugyanúgy működni fog.
-
rootkiller
őstag
Rendeltünk egy barátomnak egy Behringer UMC 204 HD-t, kíváncsi vagyok mit tud. Alapvetően arra kell hogy tudjon rögzíteni énektémákat, meg arra hogy a zenekarában a HD a macbookról megy és a stereo sáv mellé ki lehessen küldeni a takkot a harmadik mono-n.
Van egyébként egy Terratec Phase 24 fw kártyám, amihez szereztem Thunderbolt átalakítót. Fura egy cucc, mivel tök régi semmi driver nincs hozzá, viszont plug&play. Ennek ellenére tartogat meglepetéseket, például hogy az analóg in 1/2-n beküldött jelet kiküldi az analog out 1/2-n szóval pl a multirackezésnek lőttek vele. Ugyanígy a fejhallgatót se tudtam bepatchelni 3/4-re, így a fent említett HD dolog úgy ment hogy aggregate device, és a gép jackjén jött ki a takk. Viszont alapvetően lehet vele egy stereot felvenni vagy analógon, vagy spdif ami ugye megfelelő feszültségosztós kábellel lehet aes/ebu is.
-
rootkiller
őstag
-
rootkiller
őstag
Ez így van. A magas hangok a hullámhosszukból adódóan nagyon könnyen elvesznek, lábmagasságban pedig el fog veszni a zene információtartalma. A magassugárzó mindig legyen fej fölött!
Gyakorlatilag az van, hogy ha valaki otthon a szekrény tetejére vagy a földre teszi a hangfalakat, az otthon is fosul fog szólni.
-
rootkiller
őstag
válasz
scott_free
#1997
üzenetére
Ez a diktafon is egy jó megoldás egyébként, szerintem ez is jó, nem kell laptop, hangkártya, szoftver, kábelezés.
-
rootkiller
őstag
Szevasz!
50 ezerből gyakorlatilag semmire se futja sajnos. Ha van az eseménynek bevétele, és mondjuk nem heti kétszer hanem havi 1-2 alkalommal van, akkor én mindenképpen a bérlésben látnám a megoldást.
Innen indulunk kb:
https://www.thomann.de/hu/the_box_pa_12_dsp.htmValami ilyesmi kéne kettő, hozzá statív, illetve mindkettőnek ki kell kábelezni áramot illetve jelet amihez nem árt egy egyszerű kiskeverő. Szóval 150 ezer alsó hangon újonnan.
A probléma az az ilyesmi használt motyóval hogy szerintem amit ilyenből eladnak az le van már harcolva.
Fel tudok ajánlani szerintem két darab Garry Joy-t, hirdettem sokáig, de elég csúnyák, látott némi sört meg rengeteg port az idők során. Koros, de fa hangfal, szól valahogy, viszont ahhoz kéne még valami 2x2-400W castone/siva/ágota/stb régi végfok egy végfok, szintén két olcsó állvány, valami hangfalkábelezés meg kiskeverő.
Egyenlőre ennyi. Fejtsük még ezt a problémát.
-
rootkiller
őstag
válasz
scott_free
#1994
üzenetére
Ha úgy rakjuk a mikrofont hogy nem megy hozzá 2m-nél közelebb akkor ez megoldott hogy nem lesznek túl nagy változások. Amúgy nyilván utómunkázni kell, rá kell dobni egy compressort is dinamikában összehúzni, meg egy eq-t is, minimum ilyen 120 Hz hi pass filter kell rá.
Nálam az összes link működik.
-
rootkiller
őstag
válasz
MineFox54
#1990
üzenetére
Ebben az esetben azért gondoltam a mono mikrofonozásra, mert ha csinál az ember egy nagy bázistávolságú A/B stereot akkor a mászkálás fura dolgokat fog csinálni stereo képben, szerintem zavaró lesz a mászkálás, ha a két forrásból mono-t csinálunk, akkor nem tudom hogy fog-e a dolog fázisanomáliákat okozni. A cardioid karakterisztika jól elhelyezve szerintem a szükséges forrást jól be tudja fogni, különböző X/Y, ORTF, NOS stereo párokat elhelyezni meg tök felesleges abból az okból hogy gyakorlatilag nem kell az egy darab cardioidot szélesíteni se, illetve stereo kép se kell.
Én vennék egy Behringer UMC22 hangkártyát meg egy t.bone SC140 miksit, hozzá kell még 10m XLR-XLR kábel meg egy alap K&M állvány, ebből nem vennék hulladékot. Ez így komplett 113.60€, de valami hulladék állvánnyal kijön 100€-ra.
-
rootkiller
őstag
válasz
scott_free
#1987
üzenetére
Szemben kiraknék egy darab cardioid kondimiksit, mondjuk egy Rode M5-öt, ez megoldaná a dolgot szerintem jól, ha az oktató érthetően beszél.
-
rootkiller
őstag
válasz
MineFox54
#1984
üzenetére
Az 58-at felhoztam olyan aspektusban, hogy szemléltessem, egy rendes vezetékes mikrofonhoz képest a vezeték nélküli technológia közbeiktatása mennyibe fáj, ha ténylegesen azt szeretnénk hogy ne hagyjon minket cserben.
Sajnos amit emberünk linkelt, abból semmi se használható, én is leginkább t.bone-t vennék ha csak ennyi pénz van rá, talán használható és talán nem lesz vele szívás.
Kérdés, hogy a laptopos rögzítés során mi fog történni. Tehát ha szimplán egy vonalbemenetbe bedugjuk a vevőt, akkor használható jelet kapunk, vagy ezt trimmelgetéssel (digitális erősítés) olyan formába hozzuk-é hogy az jó is lesz, vagy pedig éktelen rossz jel-zaj viszonyunk lesz. Ehhez szükséges lenne bármiféle USB-s hangkártya, ami tartalmaz mikrofon előerősítőt.
-
rootkiller
őstag
válasz
scott_free
#1980
üzenetére
Egy Shure SM58 vezetékes mikrofon ára 36 ezer forint itthon. Mi regionális szinten nagy hangosító cégnek számítunk, most vettünk hangfalakat meg hozzá végfokokat huszonmillió forintért. Van két komoly vezeték nélküli kéziszettünk, Shure QLX-D, SM58 kéziadóval. Ezek 440 ezer forintos mikrofonok. Talán megközelítik a vezetékes minőségét, stabil átvitelt biztosítanak. Ami ez alatt van, az falunapon hajmási pétert énekelni pont jó, egy komoly énekes kezében elvérzik.
A lényeg: a vezeték nélküli világ egy bazinagy szívás. Az elérhető frekvenciák tartománya egyre inkább szűkül a különböző digitális földfelszíni TV adások és a mobilhálózatok térnyerése okán.
Lényeg: ha nem akar az ember szívni, és nincsen hangosítási feladat, akkor én a kábelt ajánlom.
Kérdés, hogy az előadás milyen formában zajlik, tehát egy ember mászkál balra jobbra egy kurva nagy tábla mellett egy hodály előadóban, vagy egy helyen ülnek? Ha leírod a körülményeket, akkor tudunk rendes javaslatot adni, hogy képzelnénk el mi a szituációt.
Ha mondjuk kisebb helyen történik vagy asztal körül ülnek akkor egy mikrofon se lehet hülyeség.
-
rootkiller
őstag
válasz
Zsiráfnyál
#1974
üzenetére
Teljesen mindegy, hagyhatod a potit úgy ahogy van. Amúgy én inkább vasból gainelnék mint szoftveresen

-
rootkiller
őstag
Volt valaki kint a hangfoglaláson, új nevén budapest music expo-n? Elég szar volt az idén, nem voltak pl külső színpadok, és hiányzott jó néhány kiállító, nagyot esett a színvonal. Volt más dolog amiért mentünk, csak ezért nem érte volna felmenni.
-
rootkiller
őstag
Most kicsit offolok, de szerintem az USB miksi az zsákutca. XLR-es kell meg egy belépő szintű hangkari, lehet szépen gainezni és nincs ilyen gond.
-
rootkiller
őstag
válasz
dangerzone
#1905
üzenetére
Hát megmondom őszintén, hogy sejtésem sincsen hogy ezt mi okozhatja, annyira átlagos zaj ez, lehet hogy alapból iylen a cucc?!
-
rootkiller
őstag
válasz
dangerzone
#1903
üzenetére
Tudsz egy sávot feldobni amin ott a zaj?
-
rootkiller
őstag
Szerintem egyszerűre kéne venni a sztorit. Az FX Send-en kiküldöd a sub-nak a jelet, amin beállítasz 80-120 közötti frekit ahol tetszik, küldesz rá annyit amennyi tetszik aztán készen vagy. A három utasban amúgy nincsen olyan jellegű hangváltó ami kiszedi a sub frekvenciákat, a három út közötti váltás van benne nagyjából ha tippelnem kéne 400 Hz és 2 kHz körüli vágási frekikkel. Mélyebb frekvenciákon (200 Hz alatt) passzívban váltani elég elcseszett megoldás, nem véletlenül nem alkalmazzák jobb helyeken, és minél profibb egy motyó annál több helyen van aktív hangváltás és utankénti meghajtás.
-
rootkiller
őstag
Az FX Send alapvetően tökéletes megoldás lenne, hiszen nagy motyókon koncerten is így megy a keverés hogy Aux-os sub van, tehát csak a lábdobot, az oldaltamot, a basszusgitárt, a zongorát meg azokat a hangszereket küldöd el a sub útba amire tényleg szükség van, tehát ez gyakorlat a koncerthangosításban. A probléma abban keresendő hogy ebben az esetben olyan hangfrekvenciával terheled a topokat aminek a subon kéne megszólalnia és a subot is terheled olyan információval amit már nem tud lekezelni. Ha amúgy a Sub-ban van crossover és leszedi azt ami neki nem kell akkor nem annyira gáz, de a crossover beiktatása végülis a profi megoldás.
-
rootkiller
őstag
válasz
próbakocka
#1883
üzenetére
Hát igen...nálunk is az van hogy volt régen VHF SM58, aztán UHF-es de még 9V elemes SM58, aztán PGX Beta58A fejjel és két éve van QLX-D SM58-al. A helyzet az, hogy anno a PGX-re is azt hittük hogy tök jó, de elég erős korlátai vannak, a 10dB PAD ellenére még mindig könnyű peakbe énekelni, leginkább konferálni tartjuk, az egyikbe most cseréljük majd a bekapcsoló gombot. A QLX-D elég jóság, sokat bír az elem, nagyon stabil a vétel és nagy tartományon belül lehet gainelni, így ha valaki nagyon hangosan énekel csak lejjebb veszek 5dB-t a vevőn és ad a kolléga 5-öt a pulton. Hangminőségben egyébként még mindig alulmarad a vezetékes SM58-hoz képest (nyilván), annak ellenére, hogy 440 ezer forint az ára.
-
rootkiller
őstag
válasz
próbakocka
#1874
üzenetére
Az a WMS40 egy ritka nagy szar sajnos, van nekünk is, mindig csak szopás volt vele, nem ajánlom.
-
rootkiller
őstag
válasz
gyuri.sza
#1850
üzenetére
Alapvetően a kérdés rossz helyen lett feltéve, ez professzionális audioval foglalkozó topic

Az egy PA rendszernél azért problémás, ha a topok is megkapják a nem nekik megfelelő frekvenciát, mert feleslegesen leterhelik azt így jóval kisebb hangnyomásra lesznek képesek.
A te mélynyomód meg azért szól kicsit, mert a bemeneti jelszint nem megfelelő amit a szatelitek sub outja kiad. Hogy mi a megoldás azt majd a hifisták megmondják a megfelelő csoportban.
-
rootkiller
őstag
válasz
Csabesz666
#1847
üzenetére
Úgy érzem, hogy a legalapvetőbb fogalmakkal is problémád van. Ajánlanám figyelmedbe, hogy keressél 1-2 jó alapszintű leírást a felvételkészítés alapjairól.
Az említett eszközzel nagyjából azt lehetne megvalósítani, hogy a keverőre egy komplett zenekart ledugsz, beállítod a dolgokat, majd az egybe játszó zenekart a master kimenetet a hangkártyába kötve rögzíted. Feltéve persze, hogy rendelkezel a zenekar bemikrofonozásához szükséges mikrofonokkal, állványokkal, kábelezéssel, illetve némi lehallgató berendezés is szükségeltetik a hangkép beállításához, összekeveréséhez. Ez azonban a 90-es évek demó színvonala, nagyjából arra elég hogy egy teljesen amatőr zenekart rögzítve meg lehet mutogatni a haveroknak, meg persze lehet hallani a hibákat is feltéve hogy a mix nincs nagyon elcseszve
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ha ennél komolyabb dolgot szeretnél ez az út játhatatlan, ott inkább azt ajánlanám hogy a dobot szerencsésebb "programozni" vagy elektromos dobon midibe rögzíteni, rárakni plugineket, illetve felvenni szintén vonalban a gitárt, basszusgitárt és rakni rá erősítőszimulációkat.Ha amatőr szinten sávonkénti felvételt szeretnél készíteni, akkor szükséged lesz egy mai digitális keverőpultra. Ha 16 sáv elég, akkor lehet gondolkodni Behringer X32 Producer/Compactban, egy Allen & Heath QU16-nál ehhez hozzájön az is hogy a 16 mikrofoncsaorna mellé van még két stereo jackes bejárat, de a Soundcraft SI szériát is érdemes megnézni, az Impactban van alapból USB-s kártya, az Expressionokban nincsen.
-
rootkiller
őstag
Ez egy elég hülye igény. A dolog úgy néz ki hogy van két komponens, mégpedig a peak vagyis csúcs illetve az rms vagyis leegyszerűsítve átlag. Az idők során egyre hangosabb lemezeket készítettek, ami azt jelenti hogy a peak érték ugyanúgy megmaradt valahol a maximum (0dBFS) alatt, addig az rms érték -16/-14 dBFS körül felmászott -10/-8 környékére megnövelve ezáltal a hangosságérzetet.
Nos. Lehet kompresszálni a régebbi felvételeket (a remasterek többek között ezért készülnek), de ezzel valakinek a szakszerű munkájába kontárkodsz bele és kvázi "el fogod b*szni", illetve lehet halkítani az újabbakat. A lényeg, hogy 0dBFS peak fölé úgy sem tudsz menni mert ezzel digitális clip-et okozol ami elég csúnyán szól. Gépesítve megtenni az egészet sok 100 vagy 1000 trackre meg eléggé röhejes dolog, kvázi valahol agyonvágnád azt amiért már nem 128 meg 192 kbps mp3-at hallgatsz hanem loselesst.
-
rootkiller
őstag
válasz
bododani
#1808
üzenetére
öööö...

Először is, milyen laptopod van aminek az integrált hangkártyájánál jobbat szeretnél. Másodsorban ezt milyen célra szeretnéd használni: kizárólag általános zenehallgatás a cél vagy stúdió jellegű tevékenységeket is végeznél? Harmadrészt van-e bemeneti igényed a hangkártyát illetően. Negyedrészt fontos, hogy milyen rendszert használsz. Ötödrészt kéne tudni, hogy milyen telefont akarnál rádugni.
Ha Mac felhasználó vagy akkor ott van például az Apogee One/Duet for iPad & Mac, ezek például elég dögösen megszólalnak és barátai az iPhone-nak vagy iPad-nak, de az One is százezres nagyságrend, közben te legolcsóbbról beszéltél.
Találkoztam egyébként már olyan pendrive méretű USB-s hangkártyával, melyet Lightning to USB-A fordítóval iPad-re lehet dugni.
A legolcsóbb hangkártyák egyébként szolgáltatás szinten fognak többet tudni, mint a jelenlegi integrált kártyád. Ilyenek például a mikrofon-előerősítő, szimmetrikus be- és kimenetek, midi interfész, de egyáltalán nem biztos hogy a D/A átalakítója vagy a fejhallgató erősítője hallhatóan jobb lesz mint a gép integrált megoldása. Volt anno egy 60 ezres Roland hangkártyám, ami egyáltalán nem szólt jobban, mint az iMacem fülhallgató kimenete, viszont szimmetrikus nagy jackes kijáratai voltak, volt D/A konverter utáni hangerőszabályzás benne és bele lehetett dugni 2 mikrofont.
-
rootkiller
őstag
Az ősszel még vettem egy kis 3 slotos lunchbox-ot, azt szeretnék nekiállni megtölteni. Praktikusan először egy preampot vennék, majd később jöhet az EQ és a compressor is hogy komplett legyen a channel strip.
Két utat tartok járhatónak. Az első az hogy gyári eszközt veszek. Itt bruttó bő 200 ezernél meghúztam a lélektani határt. Végig néztem a HitSpace, a Thomann és a Vintage King kínálatát ami azért jelentősen lefedi a piacot, de ebben az árban egy eszközzel szimpatizálok csak, mégpedig a Rupert Neve Designs Portico 511-el. Az eszköz pozitívumai mellett sorolható fel hogy mivel gyári eszközről van szó viszonylag normálisan ki lehet akár belőle szállni idővel, ha mást szeretnék. Tetszik hogy van rajta egy állítható hi-pass filter, és biztos érdekes a Silk funkció, bár A/D szerint nem szaturáció jellegű, mint ahogy gondoltam. Megkérdeztem a Silket, annyit írt hogy modern, gyors, transzparens, naturális, hasonló mint az ISA, de szebb magasai vannak. Amit viszont hiányolok róla, az egy Hi-Z bemenet, bár a kérdést valószínűleg megoldanám egy Radial DI boxxal.
A másik út az a DIY kites eszköz vásárlása. Van egy kiszemelt gyártó akivel szimpatizálok, mégpedig a Sound Skulptor. Nagy előnye, hogy európai, tehát a olcsóbb a postázás mint amerikából és tudnak EU-s adószámra nettóban is számlázni. Három előfokjuk tetszik a négyből: MP573, tehát egy Neve 1073 kópia, MP512 tehát egy API 512 kópia illetve az MP599 ami felépítésében nagyon hasonló az 512-hőz csak 2520 stílusú DOA helyett 990 stílusúval van szerelve, továbbá Lundahl trafókkal. A három kit mind 250 és 300 € között van, igazából árban majdnem mindegy hogy melyiket venném, továbbá mind a három rendelkezik jackes Hi-Z bemenettel amit az RND Portico nem tud.
Az MP573 azért tetszene mert van egy nagyon fasza kis 1073 pluginem aminek van preamp szarurációja és imádom tekerni, és valami hasonlót várnék ettől is. Gain struktúrában van némi eltérés, 10 és 60 dB között állítható 10 dB-s lépésekben szemben az eredeti eszköz 20-80-as beállításával és 5dB-s léptékével. Rákérdeztem a fejlesztőnél a dologra, aki azzal magyarázta a különbséget hogy így egyszerűbb építeni és olcsóbb változatlan hangminőség mellett. További előnye a kitnek hogy van az EQ573 termékük, így azt is megépítve a kettőt össze lehet kötni így kialakítani az eredeti 1073-as channel strip architektúráját, vagyis a kimeneti trafó elé tenni az EQ szekciót.
Először az MP512-t nézegettem, ami mellette szól hogy mivel kevesebb az alkatrész így egyszerűbb megépíteni mint az 573-at, illetve először azért akartam API klónt mert mindenki a Neve-re van ráfetisizálva. Ami plusz az eredeti API preamphoz képest az a kimeneti PAD potméter, így jobban meg lehet hajtani kisebb kimeneti jel mellett. Ami miatt jelen pillanatban kevésbé tartom izgalmasnak hogy egy osztrák stúdió barátom akinek ott van 12 darab 512C lebeszélt róla hogy az API unalmas és karaktertelen. Viszont egy másik barátom meg azt mondja hogy az API preampok a leggyorsabb, legütősebbek.
Az MP599 is érdekes lehet a Lundahl trafóval és a DOA-val, biztos jó cucc, viszont nem tudom hogy milyen lehet, nem tudok semmt róla.
Gyakorlatilag general preampnak kéne kezdve az ének vagy egyéb hangszeres felvételtől akár beledugni egy gitárt direktbe és vonaljelet rögzíteni, gyakorlatilag minden szembe jövő felvételi munkához ezt szeretném használni ahol elég mono jelet rögzíteni, meg persze beraknám valahova dobfelvételre is, mondjuk jellemzően pergőre vagy akár egyetlen ribbon mono overheadre.
Az eszközök linkjei:
http://rupertneve.com/products/portico-511-500-series-mic-pre-with-silk/
http://www.soundskulptor.com/uk/mp573.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp512.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp599.html -
rootkiller
őstag
válasz
MineFox54
#1799
üzenetére
Pont tegnap dumálgattunk a Szóró Petivel, ha van DL251-ed akkor elég a DN9650 és egy etherneten keresztül tudod laptoprol gainezni az előfokokat, nem muszáj a Pro1 asztalnak ott lennie. Ha DN9650 van akkor szerihntem megy a 96k illetve a 48k, M32C esetén meg csak 48k van. Szerintem a DN9650 verzatilisebb megoldás, de kell hozzá még valami hogy beérjen a gépbe a jel, de amúgy én ezt az utat választanám már csak azért is mert ebben az esetben lehet úgy felvenni hogy közben a Pro1-en kevered a bulit, viszont ha az M32C-re akasztod a boxot akkor meg csak ő van rajta és a Pro1 meg nincs.
-
rootkiller
őstag
Egy fontos szempontot elfelejtettünk, hogy hangosítási környezetben maximálisan riderképes. A Beta58A egy jó énekes előtt sokat tud hozni de mindenféle foghibás arcnál csak a szopás van vele, pont azokat a frekiket kezdi el küldeni ami miatt tekernéd be kapásból a deessert ha lenne éppen. Szóval átlagos meg mindenféle béna énekes elé az SM58 hibátlan választás. Aki meg tud énekelni az menjen el egy megbízható kollégával mikrofont venni és legyen saját mikrofonja. Jó énekes elé nem túl hangos színpadra mindenképpen Neumann KMS 105-öt választanék, de ha színezős mikrofon kell akkor az AKG C535EB is kitűnő darab, persze itt már a fülmonitor sem hátrány a könnyebb kezelhetőség érdekében. Addig is marad az SM58 nagy számban a mikrofonos táskában.

-
rootkiller
őstag
válasz
szabifotos
#1754
üzenetére
Shure-t vennék SM58-as fejjel, gyakorlatilag azt amelyikre van pénzed, ezek mind kompromisszumos darabok, a QLX-D szériánál kezdődik jelenleg a fainság. Van amúgy PGX nyeles Beta58-unk, abból az egyik szervizben van egy ideje, konferálni meg hakniba használjuk. Van régebbi UHF-es meg VHF-es is, működnek, de ritkán vetemedünk rájuk.
Amúgy ha nincs valami extra célja a vezeték nélküli cuccnak hogy ki kell mászkálni vele a közönség közé vagy táncikálni akkor mindenképpen a kábeles SM58-at javasolnám. Gyakori tévedés a kezdők körében hogy majd nekik a rádiós mikrofon fasza lesz, meg megveszik hogy ne kelljen kábelezgetni, holott 35 ezerért megvásárolhatnák az ipari standard, jó hangú, strapabíró, nem gerjedékeny SM58-at és boldogok lehetnének vele, ehelyett vesznek ugyanennyiért valami hulladékot!
-
rootkiller
őstag
A gigaflops az gigaflops, egy jó natív plugint is meg lehet úgy írni hogy jól optimalizálva fusson a processzoron, UAD környezetben is megvannak a bajok, nem fogom fel a mai napig hogy miért van alapból valamekkora DSP % lefoglalva és ez miért változik minden sample rate-n. Az olyan problémákról ne is beszéljünk hogy az Apollo 8p-n miért nem fut el a 8 darab unison 1073 holott elméletben tudnia kéne, na meg arról hogy Windowsos környezetben régebbi kisebb fogyasztású pluginekkel milyen gyorsan el lehet fogyasztani a FireWire sávszélességet és a DAW latency korrekcióját.
Az más kérdés hogy az Universal Audio kurva jól eladja a jó pluginek miatt a baromira elavult DSP-jét és megeteti a gazdagabb piacokon az arcokat azzal hogy ez jó nekik. Ha jön az UAD-3 akkor ott egy magnak nagyjából 36 gflops-ot kéne tudnia hasonlóan a Midas Neutron DSP-jéhez ahol 3+1 mag van és 108 gflops a teljesítmény.
MineFox54: A FireWire-t félig már eltemették. Windowson élből szopás, mióta USB 3.0 van a macekben nincsen FW. Felejtsd el.
-
rootkiller
őstag
Apollo Twinem van, egy magos. Első körben az a véleményem hogy a DSP technológia rettenetesen elavult. Annál is jobban. Egy mag 2.4 GFlops-ot teljesít. Ez semmi, főleg azért mert az intel processzorok lebegőpontos számítási teljesítménye ugrásszerűen nő! Az első gererációs i7-920 40 Gflops-ot teljesített, ma egy i7-5960X 354-et, és ennél már van újabb, jobb. A kollégák azt mondják hogy a 4 mag semmi, főleg 88.2-96k-n. Ismerek olyat akinek két octo és egy quad kártyája van, nála ez elvi kérdés, régi motoros PC-s, szopott anno sokat és nem bízik másban, pedig vannak rendes pluginek amik hozzák az UAD szintet és manapség számítási teljesítény is van bőven.
Szóval nekem annyi az UAD hogy esetleg berakom az unison 610-et, monitorozáshoz ott az LA-2A, keverni meg használom innen az LA-2A/1176LN/Pultec kombót, na meg a delay tetszik amit adtak, a többi minek? Van egy 59 dolláros kedvenc 1073-om ami tud preamp szaturációt is, jó a Logic saját compressora, az EQ meg nagyon jól paraméterezhető bármire, zengetőből meg Lexicon PCM native, de a Logic Space Designerje is jó.
Lényeg a lényeg: megélnék UAD nélkül, plugint nem vettem és több magom se lesz, annyi munkám nincs, inkább időt álló dolgokra költök.
Buy plugin = burn money
-
rootkiller
őstag
A jó öreg GA32/12, nekünk is volt, meg volt 24-es is belőle, szerencsére elkoptak a háztól az MG32-vel együtt.
Az ötlet teljesen jó ahogy a hangkártya is, baromi jó áron van a thomannál, az a 10ms latency semmi, úgy kell felfogni hogy a zengetőnek van élből 10mS predelay-a, a delaynál meg nem fogod észrevenni hogy a 3-600 ms ismétlések csúsznak 10ms-t. Bátran csináld, kijössz 3 auxon: plate a dobra, hall az énekre meg egy delay és visszajössz a zengetőkkel meg a delayyel egy-egy stereon. Mi is volt hogy zengettünk Logic Pro X - Lexicon PCM Native-val.
Schawo: Megbízhatóság? Ha összefossa magát nem zengetsz. Ez túlélhető probléma.
-
rootkiller
őstag
Ha veszünk egy t.bone SC400-at (59€), egy Behri UMC22-t (45€) egy asztali állványt (kb 10€), egy szivacsot (2-3€) meg egy rövid XLR-t (5-6€) az kb 120€. Sokkal jobb előfokunk és USB konverziónk lesz mint ezekbe az USB-s göncökbe, jóval előrébb vagyunk mint egy Blue Yetivel meg egy 2020USB-vel. Szerintem.
-
rootkiller
őstag
Mindenkinek faragott lomja volt, kinek jobb kinek rosszabb. A Multimédiánál kazal számra álltak pl a faragott Martin Audio F2 kópiák, még most is azokat a retteneteket hordják sidefillnek, drumfillnek, monitornak az Edda turnéba. Talán az Omegának (hangosítócég, nem a zenekar) volt gyári lomja.
-
rootkiller
őstag
Néztem ezt a Yetit. Nekem ez egy felkapott csicsás cucc vonzó de felesleges fícsörökkel. Először is ugye tud különböző karakterisztikákat, tud felvenni stereoban. Minek? Énekelsz egy kórusban vagy hasonló aztán elviszed és kirakod a laptopoddal hogy felvedd stereoban? Használni fogsz nyolcas karakterisztikát? Ha nem akarok M/S vagy Blumlein stereo elrendezésben felvenni akkor nincs ötletem hogy miért kapcsoljak nyolcasba akár egy Neumann U87-est is? Omni? Elég jó felvevő helyiség kell hogy használja valaki. Teljesen felesleges az összes többi, főleg Podcastolni.
A Yetiben ahogy néztem a képet sima elektret kapszula van, mondjuk az AT2020 dettó. Feleslegesnek tartom az AT2020-at. Nekem van egy olcsó, kínai nagymembrános, a megboldogult Musik Produktiv terméke, bizonyos Hitec Audio Fat One. Olcsó K67 kópia kapszula, olcsó elektronika. Az enyém mondjuk kicsit tuningos, de vettünk fel vele lemezre is éneket és full jó volt.
Szóval én biztos nem vennék se Yetit se 2020-at, vennék egy t.bone nagymembránost, akár USB-set, kis asztali állvány, a mikrofonra meg ráhúznék egy SM58-ra való mikrofonszivacsot és kész, ha nem USB-s a mikrofon meg egy Behringer UMC22 vagy akár UMC2 hangkártyát szintén fika pénzért.
-
rootkiller
őstag
A Xone:92 tök okés, XLR kijárata van, onnan mész a crossoverbe, ahonnan szintén XLR-el mész tovább a két végfokba, ezt így kompletten össze is lehet rackelni majd. Az ecler végfokot is jónak gondolom, ezzel sincsen para.
Ugyanakkor a top egy hifi felhasználásra szánt dolog, a sub pedig PA tehát arra való hogy buliba cipeld, de a korábban linkelt aktív sub viszont megint hifi cucc.
Fő kérdés: otthonra kell vagy buliba?
-
rootkiller
őstag
Nézem közbe a hangfalakat, nem vágtam hogy ez home audio. Hol lesz használva? A sub most nézem hogy aktív, ráadásul állítható magas vágó szűrővel.
Azt hiszem vissza kéne menni az elejére és átbeszélni az egészet rendesen mert így jobban megnézve a sztorit az némileg félresiklik.
-
rootkiller
őstag
Teljesen életképes, én 70 és 120 Hz között próbálkoznék, igazából meg kell hallgatni hogy szólnak csak a subok illetve csak a topok a különböző vágási frekvenciák esetén. Meg kell hallgatni külön külön a subokat hogy hol kezd csúnya orros nehéz zavaró vagy stb lenni, illetve a topok hol kezdenek kevésbé konkrétak, folyósak, rosszul szólóak lenni, és ebből kihozni valami optimumot majd a gainekkel beállítani a kettő arányát, lehetséges hogy az egyik jóval több lesz mint a másik.
-
rootkiller
őstag
Szerintem alapvetően nem jó úgy csinálni hogy a top ládákon a teljes frekvenciatartomány megszólal, ha "kíméled" a topjaid sokkal nagyobbat fog szólni (értsd később peakel) és emellett kíméled is a ládákat.
A Behringer xover-t elfelejteném, egyrészt felesleges neked 3 út, másrészt nem sokkal drágábban kapsz dbx 223XS-t, ami lényegesen jobb.
-
rootkiller
őstag
Próbálom követni a gondolatmeneted, nem egyszerű.
A limiter természetesen a crossover után van, mivel más-más beállítások kellenek a különböző eszközöknek, például a mi Martin Audio rendszerünkből kiindulva például a topládánál magasakhoz 0.7ms attackot ajánlanak -1dBu thresholddal, a mély+közép úton ez 16ms +4dBu threshold értékekkel.
Szerintem a lágy limitálásnál se használj nagyobb threshold értéket.
-
rootkiller
őstag
Szevasz!
Épp a napokban nyomkodtam a DriveRack 260asunk.
Na, a különböző szűrők mint Linkwitz-Riley, Butterworth, FIR használata függ attól hogy mit ajánlanak a hangsugárzóhoz gyárilag. A 260-at mi például egy Meyer Sound rendszerhez használjuk CQ-1 topokkal és 700HP subokkal, nálunk L-R 12dB/oct szűrő dolgozik 115 Hz-en, aminek az az oka hogy a top mély hangszóróját akarjuk némileg kímélni azzal hogy kicsit több szerep hárul a subra mint a gyári ajánlás. Ezen kívül van még a kimeneteken EQ, aztán ennyi. A láda limiterje jelen esetben jobb minőségű mint a dbx, jobban védi a hangsugárzót.Azt kell megtudni hogy a hangfalaidhoz mi a gyári ajánlás, ahhoz mérten szerencsés beállítani a rendszert. A compressort elfelejteném, mivel diszkó zenét vagyis kész terméket játszol le ezért nem szerencsés tovább kompresszálni, sőt, ha te hajtod a cuccot legjobb amit tehetsz hogy a keverőn nem megy semmi pirosba így nem okozol torzítást.
3 éve voltam a szigeten, ahol 94dB volt a megengedett hangnyomás, volt diszkós aki megtekerte mindjárt a csatorna bemenetet és ezért nem is tudott 90 fölé menni de már villogott a ládán a peak. Másnap egy másik csávó vígan zenélt 94dB-n mert nem hajtotta a keverőt, nem torzított.
-
rootkiller
őstag
Arról ne is beszéljünk hogy egy színházi hangos hazavisz 120 ezret egy hónapban úgy hogy se szombatja max talán vasárnapja ha nincsen műsor, benn szopik minden próbán és előadáson, a maradék időben karbantart. Bent ül ha kell ha nem, a túlórát nem fizetik ki, lecsúsztatni nem tudja. És csodálkoznak ha az emberek lelépnek meg megunják. Egy színész megint hasonló fizetésből él. Akik jobb énekesek végig haknizzák a nyarat, 1-2 céges buli meg falunapok. Volt olyan hogy efféle produkciót hangosítva azon mérgelődtem hogy alul gaineltem a mikrofont mert azt hittem jobban ki fogják engedni a hangjukat, zúg a mikrofon tápja ami miatt agyon kellett nyesni EQ-val. Közben a színész meg örült mert hallotta magát, hallotta az alapot és nem gerjedt. El tudom képzelni milyen körülmények között kell fellépni néha vagy lehet hogy nem néha.
-
rootkiller
őstag
válasz
Pacee90
#1572
üzenetére
Igen, szerintem ez a topic áll hozzá a legközelebb. Amit én el tudok képzelni hogy van valami sample pack amibe lehetnek ilyesmi jellegű zajok, lehet hogy hülyeséget mondok de talán a Spectrasonics termékei között lehet ilyen. B terv, hogy spanolsz valami filmessel. De utána kérdezek.
-
rootkiller
őstag
válasz
Vegitaa
#1566
üzenetére
Az Adam cég gyárt ribbon vagyis szalagos magassugárzós hangszórókat melyek tudják ezt a tartományt.
http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products/a8x/technical-dataEgyébként én 17kHz-ig hallok, nem tudom hogy tudom érezni ami felette van.
-
rootkiller
őstag
válasz
Vegitaa
#1558
üzenetére
Tisztázzunk valamit. Ahhoz hogy egy adott hullámhosszúságú hangot digitálisan rögzítsünk legalább három mintára van szükségünk. Ez azt jelenti hogy az adott maximálisan tárolandó hullámhossznál valamivel több mint kétszerese kell hogy legyen a mintavételezési frekvencia. A CD lemez mintavételezési frekvenciája 44100 Hz, ami azt jelenti hogy szabvány szerint 20000 Hz hullámhosszt tud átvinni, az ennél magasabb hangok az analóg-digitális konverzió előtt szűrésre kerülnek. A DVD és egyéb videocélú dolgok szabványosan 48000 Hz mintavételezéssel készülnek mely sávok 22000 Hz-et visznek át szabvány szerint.
Egyetlen esélyed van, mégpedig klasszikus zenei felvételeket letölteni 24/96 illetve 24/192 valamint DSD minőségben, persze a DSD-hez eszköz is kell.
-
rootkiller
őstag
válasz
Anaren91
#1555
üzenetére
Átirányítanálak, inkább ez a te topicod. Mi főleg professzionális audioval foglalkozunk, a HiFi nem a mi világunk.
-
rootkiller
őstag
válasz
Vegitaa
#1537
üzenetére
a PCM alapú tárolást alapvetően háromfelé lehet bontani
tömörítetlen: wav, aiff
veszteségmentesen tömörített: flac, alac
veszteségesen tömörített: mp3, aac, ogg
Ha jól értelmezem neked olyan formátum kell ami a 20kHz-nél magasabb frekiket is átviszi, ez tök egyszerű, nem 44.1-es mintavételezési frekvencia kell hanem mondjuk 96kHz, így 40kHz-ig lesz a frekvenciatartományod.
-
rootkiller
őstag
válasz
PapaMaci
#1523
üzenetére
Egy Neutrik XLR 1000+, egy kínai 250. Nálunk például a színpadi kábelek mind Neutrikosak, de az install DMX kábeleket nem láttuk értelmét abból megcsinálni, tekintve hogy a papa XLR háza nincs hozzá b@szkodva a színpadhoz így a ház nem tökösödik, illetve mivel nem heti hanem évi 2x van kihúzva bedugva így a mama dugó se tágul ki.
-
rootkiller
őstag
válasz
PapaMaci
#1499
üzenetére
Nekünk akad pár száz méter MY206, ez egy teljesen általános színpadi kábel megfelelő strapabírósággal és teljesítménnyel, nem támasztunk feléje különösebb extra követelményeket. Itthon nekem is MC5000 van, majd még kell venni mikrofonkábelnek is, de egyenlőre nem költöttem rá. Egyébként amikor kicseréltem a 206-ot 5000-re nem vettem észre különbséget a legallgatórendszerben, bár nyilván idő telt el míg a dugókat átforrasztottam innen oda.

-
rootkiller
őstag
válasz
gesztenye84
#1495
üzenetére
Kell venni Klotz kisjack-2nagyjack kábelt, ilyen 2500 körül van, azzal kötni be amit lehet
-
rootkiller
őstag
-
rootkiller
őstag
válasz
SunMount3r
#1482
üzenetére
Azt mondja a kolléga akinek UMC404HD van hogy Smaart-tal megmértek egy RME, egy Scarlet kártyát meg a Behringert fázistolás/átvitel fronton és a Behri jobb volt mint a Scarlet. Azt mondja volt Scarlet-je és beszart az egyik csatornája csak úgy.
-
rootkiller
őstag
válasz
gesztenye84
#1487
üzenetére
Volt az Audigy 2 ZS-hez is valami csinált csak a hangerőszabályzás ment furcsán.
-
rootkiller
őstag
válasz
SunMount3r
#1482
üzenetére
Nem érted! Quad Capture-ről van szó aminek a DC EX a kistesója. Az volt a szándékom vele hogy mivel újabb és USB-s havernak legyen tovább jó a cucc. Aztán ez be is igazolódott. Win7 Home volt neki, aztán amikor vett még 16GB ramot a gépbe az nem támogatta. Jól van, rakjuk fel az ingyenes Win10-et, minden ment neki csak az FA-66 meg a midibillentyűzete nem. Vett is egy új hangkártyát.
A Scarlet mizériáról én is hallottam gitár ügyben. Ha hangerő helyett gain-t használsz akkor kapásból megértem mire gondolsz.
Igazából én kizárnám az összes Scarlet kártyát és a Roland DC EX/QC-t is. A solo-n ciki az aszimmetrikus RCA kimenet. Számomra még mindig a Behringer tűnik a legjobbnak.
-
rootkiller
őstag
válasz
SunMount3r
#1480
üzenetére
Azt nem tudom hogy a behringer mennyivel jobb mint a 2i2, de általában az olcsó focusrite-t szidni szokták, ugye azért ők egy elég nívós cég.
A Quad Captureval konkrétan az volt a tapasztalat hogy havernak volt egy FA-66, és fűztem hogy vegye meg a Quad Capture-t miután nekem meglett az Apogee Duet. Elvittem, összedugtuk és sokkal de sokkal szarabbul szólalt meg mint az FA-66. Akkor meg is haragudtam a Rolandra.Ezt a gitáros dolgot írd le részletesen

-
rootkiller
őstag
válasz
SunMount3r
#1478
üzenetére
Szevasz!
Nekem volt Roland Quad Capture-m. Rossz, gyenge nagyon a D/A konvertere, semmivel se jobb mint a macemé. Gondolom Duo Capture EX-re gondoltál, az annak a butított verziója. Felejtsd el.
A Scarlet 2i2 annyiban jobb hogy külön szabályozható a fejhallgató kimenet és a monitor, ami komoly előny. Ennek ellenére ezt sem ajánlom, mert nem jó.
Ezért meg fognak kövezni de Behringer U-Phoria UMC202HD (semmiképp se az UMC22, az 16 bites, viszont 44€ a thomannál). Járt itt egy kolléga nálunk, UMC 404-el és nagyon dicsérte, azt mondta összehasonlították a Scarlet-el és az sehol nincsen. Tulajdonképpen ez az X32 keverőpultjuk egy kis darabja ami hangra már nem a régi Behringert idézi. Én ezt venném ha szükségem lenne egy hurcibálós kártyára, és úgy mondom hogy nekem egy Universal Audio Apollo Twin van.
Üdv.
-
rootkiller
őstag
válasz
istvan170
#1457
üzenetére
A monitor pad kapcsolóját elfelejteném, azok olyan olyan esetre valók amikor nincs ennyire jó hangerőszabályzás mint az Apollon.
Ha megfigyeled nem lineáris a hangerőszabályzó. Teljesen kitekert állásban nem csillapít semmit, aztán -17dB-ig fél dB-s állásokkal megy lefelé (kb 11 óránál), onnan -18 a következő, majd 2dB léptékkel -28-ig, majd 2.5 aztán 3dB a lépték. A nagyobb kimeneti jelszint lehetősége egyébként pont azért kell, mert munka közben 1-1 dolgot egyenként állítva simán van hogy -20dBFS a sáv jelszintje, egy mixingnél is van hogy -6-10 körül van a peak level és kell a lehetőség hogy megfelelő hangerőn hallgathasd. Majd a monitor limitere megfogja ha túl nagy az a jel...
A monitorodon ha van bemeneti jelszint állítási lehetőség akkor az legyen +4dBu lehetőség szerint.
Én egyébként -14dB-ig tudom feltekerni egy 0dBFS-re masterelt anyagnál, utána kezd peakelni a monitorom.
Neked milyen monitorod van?gesztenye84: alapesetben igazad lenne, de ennek a hangkártyának analóg hangerő szabályzású monitorkimenete van ami a D/A konverter után történik meg.
-
rootkiller
őstag
válasz
istvan170
#1455
üzenetére
Az a 14/20 nagyjából arra való hogy a monitorod bemeneti érzékenységéhez tudd hangolni a hangkártya kimenetét. Nem hiszem hogy bármilyen különbség lenne a kettő között, inkább ott van jelentősége hogy amikor szabályzod (csökkented a maximumhoz képest) a hangerőt akkor mennyit veszel el belőle. Mivel ez passzív hangerőszabályzás így változik a kimeneti impedancia is valamekkora mértékben így változnak hangzásbeli dolgok is.
Ezek az UAD pluginek teljesen arra valók hogy zenéket készíts vele, nincsen olyan jellegű EQ benne mint mondjuk a Martin Audio DX2 rendszervezérlőnkben ami arra való hogy meghajtsuk vele a PAnkat, tehát eszközöljük a ládáink karakteréhez szükséges hangszínkorrekciót, késleltetést, limitálást, jelszint beállítást.
-
rootkiller
őstag
válasz
istvan170
#1453
üzenetére
Az Apolloba egyébként analóg hangerőszabályzás van, valamint lehet állítani +14 és +20 dBu között a maximális kimeneti jelszintet, a Duetnél fix +20. Nekem a Duetet -22dBFS-ig lehetett tekerni hogy ne peakeljen a hangfal, ugye ez 32 biten digitálisan szabályoz, egyébként a legalacsonyabb -65dBFS állásnál "pornónéző hangerőn" igencsak zajos volt már. Elvileg mint DAC a technikai paraméterei jobbak a Duetnek, hallani nem sok mindent lehet, mert ez is nagyon jó!
-
rootkiller
őstag
válasz
istvan170
#1451
üzenetére
Volt Duetem, imádtam a hangját. Az van vele hogy belefér a szükséges elektronika egy akkora dobozba, viszont a csatlakozók nagyok, ezért a breakout kábel hozzá.
Olcsón, 300€-ért jutottam egy használt Duet for iPad & Mac-hez. Aztán jött egy ember akinek Apolloja volt és nem használta ki, mert ahogy ő használja a dolgokat nem realtime a processing. Elcseréltük. Azóta vettem fel vele dobot úgy hogy 8 csatorna jött ADAT bejáraton egy Yamaha 01V96 keverőből és így 10 csatornát rögzítettem. Eléggé kihasználom az UAD plugineket, a 1176 szinte minden csatornán ott figyel.
A Thunderbolt csatlakozás egyébként csak az UAD magok miatt kell, amúgy abszolut elég lenne az USB. A Duetnek egyébként prezenszesebb hangja van és az is egy igen robusztus és nehéz eszköz, ráadásul Made in USA. Nekem az Apollo Twin mindenképp jobb, de kicsit néha hiányolom, szerettem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Adobe Lightroom topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- New World - az új Amazon MMORPG
- Automata kávégépek
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Milyen autót vegyek?
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS ROG G16 (2025) G615LR 16 - Ultra 9 275HX 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070Ti 12GB WIN11
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1TB VEGA 64 16GB!!! 1 év garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- PS5 PlayStation 5 Slim (lemezes, 1TB) kiváló állapotban! 6 Hónap Jótállás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Különösen ajánlott!

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


