Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    Hell Let Loose: Vietnam

    Fejlesztő: Expression Games
    Kiadó: Team17
    Műfaji címkék: Akció, Szimuláció, FPS, Stratégia
    Platformok: PS5, Xbox Series X|S, PC (Steam, EGS)
    Motor: Unreal Engine 5
    Megjelenés: 2026
    Bejelentő előzetes
    Kezdőbejegyzés olvasásához ajánlott zene

    Koncepció

    A méltán híres Hell Let Loose egyenesági folytatása. Betudható akár második résznek is. Azonban második világháború pokla helyett most Vietnám felé vesszük az irányt, hogy az első etappól már ismerős realisztikus és immerzív környezetben harcoljunk. A Hell Let Loose nem finomkodik, közel szimulációs élményt kínál éppen csak néhány árkádnak nevezhető elemmel, amelyek viszont a játékmenet és az élvezhetőség javát szolgálják. Itt szinte minden típusú játékos megtalálja az általa preferált módot a háborúzásra, egyelőre a teljesség igénye nélkül, lehetsz egyszerű gyalogos, a frontvonal áttörésében hatékony gépkarabélyos, területvédelmet és fedezőtüzet biztosító géppuskás, távolról halálos felderítő, az ellenségben félelmet keltő harckocsis, Desmond Doss-t megszégyenítő tempóban dolgozó szanitéc, jó helyzetfelismerő és irányítási képességekkel rendelkező tiszt vagy éppen ha már úgy érzed, hogy a játék minden aspektusa a kis ujjadban van akkor egy kiváló stratéga a tábornok szerepében.

    Gyönyörű háború

    A játék alatt az Unreal Engine 5 fog zakatolni, amely önmagában garancia a szép látványra. Az eredeti HLL a mai napig szép játéknak mondható, holott az UE4-en fut. Ami leginkább szembetűnő grafikailag az elképesztően és egyedülállóan élethű robbanás effektusok és egyéb környezeti elemek mint például a köd, por és a sejtelmesen sütő nap. A fejlesztők minden tudásukat beleadva alkotják meg a korhű fegyverzetet és felszereléseket mind a US Forces és mind az NVA oldalon, hogy a lehető legautentikusabb legyen az összkép. Hat darab óriás pályán küzdhetünk kezdetben, amelyeket a sorozat történetében most először akár felülről is megcsodálhatunk a vezethető helikoptereknek köszönhetően vagy éppen a folyokról nézve, mert a korábbiakkal ellentétben nem a teherautó lesz az egyetlen csapatszállító eszköz a csatamezőn, hanem bemutatkoznak a motorcsónakok is.

    Kiterjesztett háború

    A program az óriás csatákra fókuszál, itt sem megjelenéskor meg a későbbiekben nem érdemes team deathmatch és hasonszőrű társaira számítani. Ez nem azt jelenti, hogy repetitív élményt kínál, hiszen többféle módban is küzdhetünk. Az első részből visszatérőként azonnal tiszteletét is teszi a Warfare, amely egy objektíva alapú, frontvonal tologatós mód, illetve az Offensive ahol a támadóknak át kell törnie a védelmi vonalat szektoronként. Ezenfelül érkezni fog még négy további, eddig be nem jelentett játékmód is, amelyek valamilyen formában a fentebb vázolt első kettőt turbózzák, mixelik fel valamivel. Fontos megjegyezni, hogy bármit is válassz mindenképpen 50v50 PvP élményben lesz részed.

    Koordinált háború

    Ebben a játékban a legfontosabb a szakasz és a tapasztalathoz megfelelő szerepvállalás. Egyedül nem fogod tudni megváltani a világot és megfordítani egy csata kimenetelét. Kulcsfontosságú, hogy értsd mit kell tegyél, hallgass a parancsokra és, hogy tudd olvasni a meccs képét, hogy mi történik a térképen. Egy utasítás elsőre tűnhet teljesen szamárságnak amit a szakaszvezetőd mond, de ő olyan információknak lehet a birtokában a többi szakaszvezető vagy a tábornok rádiózása és a saját Officer-only HUD-ja miatt amit te nem látsz át. Sokszor fordulhat elő, hogy amolyan "Ryan közlegény megmentése" szituációban találod magad és az az érzésed, hogy gyakorlatilag nem is a pályán vagytok és nem az igazi' feladattal foglalkoztok, de közben egy legfelső utasítás volt, hogy a térkép egy nyugisabb részére érkező légicsomagot biztosítsatok, amely nyersanyagokból tíz perc múlva egy másik szakasz mérnökei két darab, a teljes csapat számára használható újraéledési pontokat húztak fel az objektíva közvetlen közelében és bumm... megnyertétek a játékot. Azoknak akik teljesek újoncok a játékban itt egy szárazabb infó, hogy hogyan is fognak kinézni a különböző szerepek, ez segíthet elképzelni, hogy miként is tud majd zajlani a digitális vietnámi háború.

    Parancsnokság: parancsnok
    Gyalogság: szakaszvezető tiszt, gyalogos, gépkarabélyos, szanitéc, támogató, géppuskás, tankelhárító, mérnök.
    Felderítők: megfigyelő, mesterlövész
    Páncélosok: tankparancsnok, személyzet (sofőr, irányzó/töltőkezelő)
    Helikopteresek (csak USA): pilóta, lövész, személyzet
    Ütegkezelők: megfigyelő, támógató, lövész

    Mint látható rengeteg féle, a mainstream FPS játékokhoz képest jelentősen több osztály közül választhatunk ami önmagában egy sokkal realisztikusabb csatatéri összképet eredményez. A legszebb az egészben, hogy mindenki megtalálhatja a számára leginkább testhezálló szerepet. A játék lineáris görbét kínál a fejlődésre az arra fogékonyak számára, de saját tapasztalat alapján a fejlődést a HLL-ben sokan úgy értelmezik, hogy a gyalogos szerepet a lehető leghamarabb hátrahagyva, példának okáért, teszem azt húsz játszott óra után beállnak tisztnek, legalábbis próbálkoznak vele. Nem ez a fejlődés, hanem az, hogy a játék alapjait elsajátítod maximálisan, kiismered a térképeket és a potenciális gócpontokat rajtuk, megtanulsz a különböző fegyverekkel lőni. Minden más csak ezután. A játékot nem ismerő személyeknek a korábban írtak akár eltántoríthatóak is lehetnek, de nem kell úgy gondolni erre mintha egy végtelen bonyolultsággal rendelkező játék lenne amelybe inkább bele sem kezdel mert se energiád se kedved hozzá. A HLL közössége az egyik legtámogatóbb ami csak létezik, mindenki ott segít ahol tud... és ami sokak számára fontos infó lehet: itt nincsennek lehetetlen sebességel ugró, becsuszó ellenfelek (pl.: Call of Duty, Battlefield), de nem is kell tizenhat kilométert legyalagolni abba az irányba ahonnan a távolból lövéseket hallasz, hogy negyed órányi unalmas baktatás után egy kósza töltény miatt kezdheted elölről a folyamatot újra és újra (pl.: Arma). Ennek a két végletnek a tökéletes egyvelege a Hell Let Loose, mindig közel vagy a harchoz, pár órányi játéktapasztalat után tudni fogod hova kell menni a pályán, és nincsennek Forrest Gumpot is megszégyenítő maratonok.

    Költséges háború

    A játék ára még nem ismert, de az előző rész jelenleg 50 euróba kerül, így majd a Vietnam is legkevesebb ennyibe fog, de inkább többe. Ezzel az ársávval már megközelítik az AAA lövöldözős játékok kategóriáját, amely sokak számára fejvakarást okozhat, teljesen érthetően. Aszerint kell majd mérlegelni, hogy itt egy ténylegesen egyedülálló háborús élményt kapsz, végtelen újrajátszhatósággal mert kis túlzással itt minden meccsnek más arca van. Túl sok "farmolható" dologgal én nem számolnék, tekintettel arra, hogy erősen limitálja a játékot a történelmi közeg. Maximum néhány egyenruha, sisak, fegyverfestés lesz elérhető, de ezeknek a zöme is több mint valószínű, hogy külön fizetős csomagokon keresztül. Cserében teljeséggel kizárt, hogy valaha is bekerül valami nem korazonos, lehetetlen kozmetikai elem a játékba, ameddig a szerverek futnak ez egy autentikus vietnámi háború lesz és marad is.

Új hozzászólás Aktív témák