Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz Batman2 #11492 üzenetére

    Egyre kucifántosabb az ügy. De menjünk neki mégegyszer.

    1. Tudomásom szerint egy akku nagyon jól játssza a szűrőkondi szerepét. A generáror kimenetén mindig akkora lesz a fesz., mint az akkun és fordítva, mert össze vannak kötve párhuzamban. A lüktetés nem túl nagy feszültségben, csak mondjuk áramban. A fesz. csak annyira pulzál, amennyi a feszültségesés a kábeleken meg az akku belső ellenállásán. Nem hiszem, hogy a táplálással, sokkal inkább a vezérléssel lehet a gond. Nincs egy stabil jel a testhez képest minden egymás hegyén-hátán lovagoló színuszgörbékre van ültetve.

    2. Kipróbálnám járó motorral az akkukapcsokról táplálva és a vezérlést szimulálva egy egyenszinttel, ahogy már tárgyaltuk.

    3. Ha netalán a 2. pont konfigban stabil kijelzést kapnál, van az induktív vagy nyomásérzékelőn kívül egy harmadik ajánlatom vezérlésre. Optocsatolóval! A három fázis bármelyik (hozzáférhető) ágából "ellophatsz" pár miliampert, attól még a töltést nem komprommitálod. Polaritásra vigyázva a diódával párhuzamosan köthető egy optocsatoló bemeneti LED-je előtétellenállással (vigyázva, hogy akkor kapjon vezetőirínyú áramot, amikor a diodán visszfeszültség van). Léteznek olyan csatolók, amik már akár 1-2mA-en is működnek. A kimeneti tranzisztort pedig ezután már oda kötöd, ahova akarod: pl. emitter testre, kollektor az 555 triger bemenetére és pull-up ellenállással pluszra.

    Ennél jobbat nem fogok tudni kitalálni, azt hiszem. :)

Új hozzászólás Aktív témák