-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz DonThomasino #20754 üzenetére
Igen.Azért hívják biztonsági trafónak a galvanikusan leválasztott trafókat mert a secunderén nincs fázis és 0 ha az egyik kivezetését fogod meg a pl. 230/230 leválasztó trafónak akkor nem fog agyoncsapni mint a fázis a hálózat esetében.Természetesen a secunder 2 kivezetését sem kell fogdosni egyszerre mert életveszélyes lehet.Majd kijavítanak a fi relé működésében jártasabbak de szerintem ilyen esetben még le sem tud oldani(mivel egy 230/230V~ traf esetében le van galvanikusan választva és így nem tud "érzékelni" semmit)
Üdv:Attila
-
szeva000
addikt
válasz DonThomasino #20754 üzenetére
az ÁVK figyeli a fázis és a nulla vezetéken folyó áramerősséget és ha a kettő nem azonos,akkor lép működésbe
-
Lompos48
nagyúr
válasz DonThomasino #20754 üzenetére
Most kezdem megérteni, hogy van ez a galvanikus leválasztás, a leválasztó trafón és hogy miért van ott a fázis az auto trafón.
Gondolj az autótrafó rajzára. A tekercset reprezentáló vonal folytonos. Ugyanígy a trafó tekercse is az, egyik végétől a másikig. Akármelyik 2 pontja között mérve a műszer folytonosságot mutat. Tehát nincs leválasztva egy pontja sem. Ha valahol rákerül a fázis, akkor hozzá magával az összes kellemetlenséget, veszélyt.
Egy leválasztó trafó esetében a 2 tekercs kapcsolata csak a mágneses tér közvetítésével jön létre. Gondolj itt is a rajzra: a 2 spirál nem találkozik, ellenben közéjük van rajzolva a vasmag, ami pont a mágneses kapcsolatot biztosítja.Viszont egy fi relé vel kb nem ugyanazt a védelmet lehet elérni mint egy leválasztó transzformátorral?
Nem. Egy áramütés hatása már rég halálossá válhat, amennyi idő alatt a fi relé reagál. De van egy olyan szerepe, hogy ha jelen van a hálózatban, akkor hibás beendezést kötve a hálózatba (ami "szivárog" a test felé) lekapcsol MIELŐTT bajt okozhatna.
Nyílván ha mind a két kimenetet fogod akkor nem de akkor a leválasztó trafó is ráz ha jól tudom...
Kettő között ugyanúgy ráz, de kell mindkettő ehhez. Míg az autótrafónl egy is elég lehet.
Már említettem: az ilyen autótrafó nem végleges megoldásokra lett kitalálva, hanem kísérletezéshez, próbákhoz. Aki pedig ilyenbe fog, az tudja mit és mivel dolgozik és minek teszi ki magát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Windows 11
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen nyomtatót vegyek?
- PlayStation 5
- Motorolaj és szűrő topik
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen