Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DonThomasino #37258 üzenetére

    Mint utaltam rá, SSR akkor jelenthetne reményt, ha azt tapasztalod, hogy a toroid nem mindig nyomja le az automatát, attól függően, hogy melyik pillanatban kapja el a szinuszt. Ha kivétel nélkül mindig lenyomja, akkor nem hinném, hogy segít ezen.

    Az SSR-t lehet védeni például varisztorral a megszakításkor előálló induktív lökés ellen, ami mechanikus kapcsolónál ívhúzás formájában ismert.

    Az eBay SSR adatai megtalálhatók: [link]

    Közben látom, hogy létezik belőle AA végződésű is, ami arra utal, hogy: bemenet / kimenet = AC / AC.

    Vagy lehetne gondolkodni NTC felhasználásában is, akár önmagában, akár késleltetett relés rövidzárral kombinálva. Számítógép, és hasonló nagyságrendű tápegységekben is ezek védenek a bekapcsolási áramlökés ellen (csak ott a pufferkondi miatt).

    Úgy látom, kaphatók belőle nagyáramú példányok is:

    http://www.tme.eu/hu/katalog/ntv-vedotermisztorok_112324/

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz DonThomasino #37258 üzenetére

    Azzal a kapcsolással egy gond lehet, ahogy elnézem: szegény 4 db. 10 ohmos ellenállás az első pillanatban még mindig el kell viseljen egy hatalmas áramlöketet. Ezért nagyocskára kell őket méretezni.

    Az SSR inkább rezisztív terhelések kapcsolására van kitalálva. Hiába kapcsol nullátmenetnél, utána az áram ugyancsak a színusz vezető élének a meredekségével fut fel. Nem hiszem, hogy sokat segítene a mágnesezési áram csökkentésében. Nem beszélve az SSR szükséges védelméről is: [link]

    A megoldás mindenképp valami lágy indítás kellene legyen. Ebben nem sok gyakorlatom van. Egyetlen ilyen berendezést építettünk, de az egy 250kW-os (!!!) motort indított, külön kb. 10-15 kilós "láda" volt, amit programozni kellett, és párezer dollárt kóstált. De ott nem a hálózatot, hanem egy kapcsolószekrény fogaskerekeit kellett óvni.

    Én eljátszadoznék az ajánlott kapcsolással akár az autótrafót próbálgatva a hegesztőtrafó helyett, mert az nem rúg akkorát bekapcsoláskor., de azt is megpróbálnám mit csinál - mint tegnap is írtam - a hegesztótrafó, ha az autótrafón keresztül kötném be és kézzel tekerném fel a feszültséget. Itt marad a kérdés: mekkora az autótrafó max. teljesítménye?

Új hozzászólás Aktív témák