Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Samus #6304 üzenetére

    Esetleg meg lehetne próbálni egy 5V-os relével csinálni egy öntartó kapcsolást. Kikísréletezed milyen feszültségnél enged el a relé és pár ellenállással leosztod az akkufeszt, hogy akkor kapcsoljon le amikor kell. Egy kis segítség a dologhoz [link]
    A teljesítmény ellenállásokat nem kell félteni, de legfőképpen fogdosni :) Számold ki mekkora teljesítmény esik rajtuk, ha kevesebb mint 5W akkor nem kell aggódni, csak olyan helyre kell tenni ahol nem okoz galibát az áltakuk okozott meleg. (1W-ot fűtő 5W-os ellenállás kb 60 fokos, de 150 fokig működőképesek)

    Sullivan #6302

    A fejegységnek még talán valami nagyobb kondenzátorral, de az erősítőknek már felesleges, túlnagy kondenzátorok kellenének. Az a fő gond hogy az indíto hatalmas telejsítményt vesz fel az akksiból aminek ennek hatására leesik a feszültsége, új nagyobb akksival valószínűleg nem lenne gond, de a fene sem tudja, buszon indítózásnál még a világítás is csak pislákol :)

  • And

    veterán

    válasz Samus #6304 üzenetére

    Pedig ennél a komparátoros megoldásnál sokkal egyszerűbb már nemigen létezik, ebben is alig van valami. Szumma 13 alkatrész, amelyből 2-3 még hanyagolható is. Mégis mit szeretnél ennél kevesebből kihozni? A lényege, számítási módszere elég jól le van írva, igaz angolul.
    Az ellenállások melegedéséhez: ha tényleg 100Ω /5W-os példányokat használsz, akkor azok kevesebb, mint 1W-ot disszipálnak egyenként. Melegedni fognak, mert az 1W nem kevés, de bőven ki kell bírniuk aktív hűtés nélkül is (ha nincsenek hermetikusan elzárva).

Új hozzászólás Aktív témák