-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Erre tudok mondani valamit? Hitelesek a feltüntetett adatok?
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_99999-99999.html
Köszi! -
válasz
tordaitibi #100000 üzenetére
Köszi a kedvességet, de Zalából nem nagyon érné meg elmenni érte. Pont Pécelen vettem az első autómat, azóta sem jártam ott. :)
-
Üdv mindenki!
Korábban írtam már a gyorsan lemerülő riasztóakksis problémáról. Adott egy 12V-os WiFi-s kamera, amit akksiról szeretnénk üzemeltetni, és arra jutottunk, jobb lenne a riasztóakksi helyett egy nagyobb kapacitású, ólomakksi, amit napelemről töltenénk. Kipróbáltam, egy - indításra már képtelen - fűnyírótraki akksija is fél napig simán működtette a kamerát, az új(!) riasztóakksi se bírt ennél többet...
A kérdésem, hogy ez a szett jó lehet nekünk? Szerintetek mennyire valósak az adatok?
https://www.metroman.hu/12V-40-Watt-napelemes-tolto-szett-toltesvezerlovel-Poly-Solar-MP-40W-10A-PWM
Azért is tetszik ez, mert a töltésvezérlőben benne van az akku védelem 10A-ig (bőven elég, a kamera 1A-t sem vesz fel), így azt nem kellene külön megvásárolni.
Köszönöm a válaszokat előre is! -
válasz
tordaitibi #99917 üzenetére
Na ez az, amit nem tudom, ugye nem rakják ki a kirakatba, black box az egész.
Viszont ahhoz drága játék, hogy blöffre vegyek rá egy gyújtásmodult.
-
-
-
válasz
rednifegnar #99911 üzenetére
Tehát hogy működik...? Egyébként kérdeztem szaküzletekben is, de nem győztek meg arról, hogy értenek hozzá.
Ha a szolenoid részét átlátnám, közelebb lennék a megoldáshoz, de ezzel, hogy ideböfögsz valamit, nem segítesz. -
-
Üdv mindenki!
Kérdésem félig elektronikai jellegű, bármilyen ötlet, meglátás jól jöhet, aki érdemben hozzá tud szólni, legyen kedves, tegye meg. Sajnos hosszú lesz, tartsatok ki.
Adott egy Stihl FS461C típusú ipari fűkasza. Ez már modern, elektronikusan szabályzott karburátorral rendelkezik, ami annyit jelent, hogy nem a H és L csavarral mechanikusan állítjuk be a levegőhöz adandó üzemanyag mennyiségét FIXEN, hanem az elektronika használat közben folyamatosan korrigálja, a fordulatszám (terhelés?) függvényében. Teszi ezt egy szolenoid szelepen keresztül, mely a karburátoron van, ezen folyik át a benzin, és a szolenoid mindig éppen annyit mozdul, hogy minden üzemállapotban ideális mennyiséget kapjon a motor. Ez az elmélet, a gyakorlat viszont nálam sajnos az, hogy rész- és teljes terhelésen is elszegényedik a keverék, hallom a motor hangján, nem jár szépen, csak vinnyog, illetve a gázkart visszaengedve másodpercekig nem talál alapjáratot a gép, gondolom amíg a henger újra fel nem töltődik megfelelő arányú benzin-levegő keverékkel.
Itt jön képbe az elektronika. Csatolok egy fotót.
Sárga karika a gyújtásmodulon lévő csatlakozó (a vezérlőelektronika a gyújtásmodulban van, nem bontható), innen kapja a jelet a szolenoid a piros vezetéken. A fekete vezeték a TEST, ez a géptesten van közösítve. Piros karika a szolenoid szelep (a képen szét van húzva a csatlakozó). Zöld karika a piros vezetékek csatlakozása (szerelhetőség miatt bontható), ezt széthúzva, multimétert váltóáram mérésbe sorosan kapcsolva megmértem, mennyi áramot kap a szolenoid. Alapjáraton 45 mA áramot mértem, teljes gázon felment 48 mA-re, a gázkart elengedve 40 mA körülre esett vissza, majd beállt 45 mA-re ismét. Ha a piros vezetéket megszakítom, a motor rövid időn belül belefullad a benzinbe, ebből arra következtetek, hogy a szolenoid szelep alapállásban (amikor nem folyik rajta áram) a legnagyobb nyitásban van (ez védelem is, ha megszakad a vezeték, inkább fulladjon le a gép, mintsem megragadjon). Alapjáraton ez a 45 mA körüli áram ezt az alapértelmezett nyitást csökkenti, és innentől nem értem a továbbiakat - ahogy a fordulat növekszik, úgy kellene az áramnak nőnie, ehhez képest alig (3 mA-t) emelkedik, szerintem többet kellene, hogy több benzint kapjon a motor. VAGY csökkennie kellene az áramnak (pedig a műszer határozott növekedést mutat), hogy az alap (teljesen nyitott) álláshoz közelítsen a szelep, így több benzin áramoljon át rajta? Mert a logika szerint a magasabb fordulathoz több levegő, ezáltal több benzin is kell, hogy a rendszer tartani tudja az arányt...viszont ha 45 mA árammal a szelep éppen csak annyira van nyitva, hogy alapjáraton pötyög a gép, akkor teljes gázon nem kevesebb áram kellene neki, hogy még jobban nyisson a szolenoid? Szóval az biztos, hogy fordulat növekedésre az áram is növekszik, viszont a logika szerint csökkennie kellene az áramnak ahhoz, hogy egyre nagyobbat nyisson a szelep...
Slussz poén, hogy mindeközben a gyertya színe szép barna (fehér lenne, ha szegény lenne a keverék), a gépnek az ereje megvan, térdig érő fűben is elpusztít mindent, de mégis néha úgy elszegényedik, hogy fájdalmas hallgatni.
Sajnos a karburátort nem tudom kiváltani mechanikussal, mert itt már variáltak a felömlővel, több csatornán keresztül jut be a hengerbe a levegő (2 csatornán tiszta levegő, 1 csatornán benzin-levegő keverék, és ezek keverednek a hengerben tovább), nem csak egyetlen csövön át...és nincs ilyen kialakítású mechanikus karburátor sajnos...
Lehet kusza egy kicsit, de a szolenoidos részről érdekelne a véleményetek!
Köszönöm előre is! -
-
válasz
tordaitibi #99826 üzenetére
Aha, de megmértem, akkor sem vett fel több áramot. 1 db infra LED van rajta.
-
-
-
-
Üdv mindenki!
Segítsetek nekem, jól számolok?
Van egy 12V 9Ah kapacitású riasztóakksi, erről szeretnénk üzemeltetni egy wifi-s biztonsági kamerát. A probléma, hogy már a második (újonnan vásárolt) akksi döglik meg kevesebb, mint 1 nap alatt. Kicserélték, most már a harmadik akksi van nálam. Megmértem, a kamera fogyasztása 0,15A (ez kb 2W, a gyári adaptere 12V 1,5A). Ha minden ideális, ez a kamera óránként 0,15 Ah kapacitást vesz ki az akksiból, tehát 9 Ah / 0,15 Ah ~ sacc 60 órát kellene kibírnia, ha teljesen nullára meríti az akkut. Helyes ez a számítás így? Ami akksikat kaptam, 2023 októberi gyártás, lehet szériahibás is, de 1 nap alatt nem merülhetne le szerintem... A mostani 2024 márciusi gyártás, jelenleg ezzel tesztelem, de eddig 8 órája megy, és már 12,2V-ra esett a feszültsége. Szerintem ez se fogja sokáig bírni. Mi a gond?
Köszönök minden segítséget! -
válasz
DigitXT #99638 üzenetére
Ez jó hír, köszi!
Egy egyszerű kefés motor, elektromos rollert hajtott, 250W-os, de a 24V-on annyira gyorsan forog, hogy amire nekem kell, túl gyors lenne.
Ezeket mi alapján szabályozzák amúgy gyárilag? Volt valami gázkar a rolleren, de sajnos már nincs meg...ezért gondoltam a 12V-ra.
-
Üdv mindenki!
Általánosságban kérdezem - ha van egy 24V DC motor, ami 12V-ról is elindul, akkor 12V-tal hajtva károsodhat hosszútávon? 24V-on túl gyors a fordulata, és lassítani szeretnék rajta. Vezérlést nem igényel, direktben rákötve is indul.
Köszönöm a segítséget! -
válasz
DigitXT #99507 üzenetére
Másik oldalon nincs semmi, csak a HALL szenzor lóg át. Passz, hogy mitől "túrósodott meg" így.
Nem vagyok túlságosan felszerelkezve, egy multiméterem van, meg forrasztóm, mit lehet mérni itt?Köszi!
Szerk.: ahogy a csatolt fotódat nézem, a HALL szenzor azon is kicsit fehéres...
-
válasz
DigitXT #99497 üzenetére
Igen, egy Corsair hűtőről van szó. Igazad lesz, nem robbant fel, csak ilyen fehér porszerű cucc volt rajta, viszont biztosan bontották már, mert a műanyag is forrasztóval volt visszataknyolva.
Nem ismerem a működését, de mintha menne egy szenzor a réz lapra, a képen a bal alsó sarokban, enyémen jobban kivehető. Lehet, hogy bizonyos hőmérséklet alatt el sem indítja a szivattyút? Bár vízhűrésnél nem látom értelmét leállítani állandóan... -
válasz
tordaitibi #99493 üzenetére
Pont azért kérdeztem, nem akartam még jobban tönkre tenni. Gondolom akármilyen vezérlő se jó hozzá...
-
-
Üdv ismét!
Kérdésem volna - van egy CPU vízhűtésem, ami nem indul. Néztem, a paneljén egy U2 nevű alkatrész felrobbant, de korábban már javítgatták, szóval felejtős ez a része. Viszont mi a véleményetek, direktben 12V-tal meg lehetne hajtani a szivattyút? Alapból be van kötve az elektronikába a GND ; +12V és a TACH szál is, de a panelt megkerülném, ha működhet direktben, viszont a polaritást nem tudom...
A fotón az L1 és L2 vezeték megy a szivattyúhoz.(Egyáltalán, mi jelentősége van az elektronikának? Talán a szivattyú sebességét tudná befolyásolni?)
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
-
-
-
Üdv mindenki!
Ötleteket szeretnék kérni - elekromos meghajtású talicskára lenne szükségem, ehhez már van 1 db roller kerekem, rajta lánckrékkel, viszont meg kellene hajtani valahogy. 12 V-os motor kellene, ami kellően lassan forog, és kellően nyomatékos, és nem kerül egy vagyonba. Arra gondoltam, autó ablaktörlő motrja jó lehet nekem, szerintetek? Vagy inkább úgy kérdezem, egy autóban mi az, ami 12 V-os, és nyomatékból dolgozik, nem fordulatból (szóval önindító kilőve).
Köszönöm a segítséget előre is!
-
válasz
Dr. Szilikát #98552 üzenetére
Ez a karbis téma ettől egyszerűbb szerintem. Kíváncsi vagyok, mérek egy feszültséget, hogy mikor mennyit mutat a műszer, fordulat függvényében változik-e, talán át tudom verni az elektronikát...
-
válasz
tordaitibi #98547 üzenetére
Annyiban különbözik az elektronikus karbis, hogy azon nincs állítási lehetőség, tehát nincs a burkolaton a karbinál 3 furat, ahol a T L és H csavarok lennének a manuális változaton. A gépek formára teljesen ugyanazok, legyen az manuális vagy elektronokis karburátoros.
-
válasz
Barret001 #98546 üzenetére
Ez nem figyel semmit, ahogy a gázt ráhúzom, már vissza is ugrik a szivató. Ebben az értelemben klasszikus 2T karburátor, a kart elfordítva a szívótorkot elzárja, ezáltal benzinben dúsabb levegőt szív a motor.
Ha a szolenoidot lehúzom a karbiról, akkor is elindul a gép szivatón, de gázt adva leáll, mivel az elektronika nem érzékeli a szolenoidot, és elveszi a gyújtást, magyarán szikrát sem ad ilyenkor. -
válasz
Dr. Szilikát #98541 üzenetére
Annyi biztos, hogy ezt folyamatosan állítja, alapból a gép úgy működik, hogy hidegindításkor (amikor szivatóra kapcsolom), akkor a szolenoidot testre teszi, kiiktatja magyarán, és ahogy szivatóállásból átkapcsolom normál üzemre, onnantól kezd dolgozni érdemben a szolenoid. Ha kivezérlik pl négyszögjellel, akkor azt nem fogom tudni szimulálni, de végülis annyit megtehetek, hogy a csatlakozóra menő két vezetéken mérek feszültséget AC módban, ha nem mutat, átkapcsolok DC módba.
Nem lehet túl bonyolult, nincs motorvezérlő, mindössze a gyújtás modulon van valamiféle elektronika, az szabályozza, milyen fordulatszámon mennyi üzemanyagot engedjen át magán a szolenoid - ugye a manuális karburátornak is ez a lényege, csak azt nem tudod minden fordulatszámtartományra precízen beállítani, ezt váltaná ki dinamikusan a szolenoid.
-
Üdv mindenki!
Általánosságban kérdezem a szakiktól, egy szolenoid szelep egyen- vagy váltófeszültséggel működik?
Konkrétan - van egy kétütemű (Stihl FS 461C) fűkaszám, amin a karburátor nem mechanikusan állítható, hanem egy szolenoid szelep folyamatosan állítja a keverék arányát - elméletileg - minden üzemállapothoz.
A lényeg, hogy a kasza nem megy szépen, túl szegény a keverék, és valahogy át akarom verni a rendszert, hogy én tudjam állítani a szolenoid nyitását. Gondolom úgy működhet, hogy az elektronika elkezd "valamennyi" áramot folyatni a szolenoidon, ami ennek függvényében elmozdul a "kellő mértékben". De ez csak sejtés a részemről, mert leírást nem találtam a működéséről, csak a marketing szöveget olvastam, illetve a saját kaszámat szedtem szét már rengetegszer.Köszönök minden segítséget!
-
-
válasz
tordaitibi #98071 üzenetére
Ebben is van igazság, a kazán egy relatíve régi, 15-20 éves turbós technika, ebből gondolom, hogy nem friss szerelés, mert ilyet már régóta nem lehet beszerelni (hivatalosan).
2 kábelcsatorna van párhuzamosan a falban, de mindkettőben ugyanúgy jelentkezik a hiba. Falon kívül nincs ilyen gond. -
válasz
Dr. Szilikát #98067 üzenetére
Biztosan ilyesmi lesz a gond! Megpróbáljuk a fóliás betekerést, nem nagy beruházás, és talán megoldja.
Nem tudom, a TV kap-e védőföldet, szerintem nem, őszintén, én nem találkoztam még olyannal, aminél el volt húzva a GND is.
A két készüléket összekötni...biztosan kivitelezhető, de ahhoz meg kellene bontani a készülékeket, ezért ez nem járható út sajnos. -
-
-
Nem tudom, hogy a kazán kábelének van-e köze hozzá, amikor a relé kattan, csak akkor megy el a kép.
Alu fóliára én is gondoltam, hogy azzal betekerni a HDMI kábelt, legalábbis ami a falban van, azt a részét.
Nem tudom, a kazán konnektorba van-e csatlakoztatva, vagy direktbe - kismegszakítón keresztül - a villanyhálózatba. -
-
-
Üdv mindenki!
Ismerősömnek próbálok segíteni egy furcsa anomáliával kapcsolatban, érdekelne a véleményetek!
Adott egy fali konzolra szerelt TV, melyből falba vésett kábelcsatornán át megy le a HDMI kábel a set top boxba, ami a TV-s polcon van. A TV mögött a fal másik oldalán van a gázkazán, és gyakran előfordul, hogy amikor a kazán kikapcsol, kattan benne valami relé(?), ilyenkor a TV-n elmegy a kép pár másodpercre, majd vissza is jön magától. Csak ha a boxon keresztül nézik az adást, akkor történik ez, tehát ha pl YouTube megy a TV-n, akkor hibátlan mindig. Végigpróbáltuk az összes HDMI csatlakozót, ugyanez.
A kábel ki lett cserélve, meg is oldódott kb 1 hónapra, de most megint ugyanaz a jelenség áll fenn. Viszont ha a kábelt a falon kívül húzzuk el, sohasem megy el a kép.
Arra gondolunk, valami nagyon durván árnyékolt HDMI kábel kellene, ha egyáltalán van olyan, és ha egyáltalán megoldja a problémát.
Mi a véleményetek?
Köszönök minden segítséget! -
válasz
Dr. Szilikát #96745 üzenetére
Ez tiszta, de hogy egyszerre mindkét lámpatest tönkremenjen?
-
-
Hűtése nincs, max a fém armatúra, amire fel van ragasztva. Külön tápja van, ez egy komplett egység, nem barkács.
Megnézem a 40W hagyományos izzós megoldást!
Tehát pl egy konnektor csatlakozásánál is rá tud menni a fázis a nullára? Gondolom csak abban az esetben, ha be van dugva valami fogyasztó, ugye? -
Üdv mindenki!
Korábban írtam a 2 db ledes lámpámról, amik egyik pillanatról a másikra csak pislákolnak.
Próbáltam végigmenni a vezetéken, hol lehet a hiba, de nem találtam semmit. Leszereltem a lámpákat, és kipróbáltam őket, de egyik sem működik. Felvillan, majd pislákolni kezd. nem sok esély van arra, hogy egyszerre mindkettő tönkremenjen... A két lámpa párhuzamosan van kapcsolva. Szerintetek az lehet, hogy egyik valahogy odavert a másiknak? Az biztos, hogy a kapcsolóból égett szagot éreztem, ez mostanra megszűnt, vissza is szereltem a Legrand kapcsolót, illetve a lámpák helyére ideiglenesen felszereltem E27 foglalatú LED izzókat, azok működnek szépen.
A tönkrement LED lámpákba be volt kötve a föld is (gondolom fürdőbe kötelező elhúzni a lámpákhoz is a földet), most megpróbáltam föld nélkül, fázist nullát felcserélve, de semmi.
Mit gondoltok? Mitől mehetett tönkre, pláne egyszerre mindkettő?Köszönöm a segítséget előre is!
-
válasz
tordaitibi #96655 üzenetére
Köszi a választ mindkettőtöknek!
Igazatok lesz, valami fellazulás a hiba oka, sejtem is, hogy hol. A fürdő falán kívülről van egy kötődoboz, de ugyanott belül is kell lennie - csak ügyesen elburkolták. Megkopogtattam a csempét, pont a dobozzal egyvonalban üreges hangja van, délután kivésem, szerintem ott is szigszalagos vezetéktekerést fogok találni!
-
válasz
Dr. Szilikát #96651 üzenetére
Akkor ez a mérés így normálisnak tekinthető? Bár nem tudom, honnan kaphat potenciált, amikor csak a lámpákhoz megy a kapcsolt szál. :/
-
Üdv mindenki!
Egy furcsa jelenségre szeretnék magyarázatot kapni, érdekelne a véleményetek.
Fürdőszobámba felszereltem 2 db LED-es mennyezeti (UFO) lámpát (1 db 102-es, fázist és nullát is szakító kapcsoló kapcsolja mindkettőt) (a fürdőn falán kívül van a kapcsoló). Komplett egységek, táppal, mindennel, tehát nem egy-egy E27-es körte (bár abban is van táp, de most ez mindegy).
Kb 1 éve szereltem fel, ment szépen eddig, erre tegnap felkapcsolom, felvillant mindkettő, majd halványan elkezdett pislákolni. Kapcsolóból enyhe égett szagot éreztem, gondoltam ennyit bírt a nagy Legrand, amit kb 3 éve szereltem be...
Vettem másik kapcsolót, de ugyanúgy csak pislákolnak a lámpák. Kimértem a Legrand kapcsolót, persze L és N is jó, kapcsol szépen. Rámértem a vezetékekre. Kapcsolóhoz jövő fázis megvan, elmenőn nincs semmmi (mivel ugye nincs rajta a kapcsoló most), bejövő fázis és a nulla között megvan a 230V, viszont a bejövő fázis és az elmenő nulla között kb 210V-ot tudok mérni. Fi relé nincs, semmiféle barkácsolás nem történt a házban mostanában. Kötődobozokat még korábban felújítottam, a szigszalagos megoldások helyett késes WAGO csatik vannak.
Annyi észrevétel, pont a fürdő kötöződobozában egy FÖLD vezeték össze volt tekerve több NULLA vezetékkel. Ugyanúgy visszakötöttem, ha már eddig is így volt. Egy villanyszerelő ismerősöm azt mondta, nem a legjobb megoldás, de szoktak ilyet csinálni régebben. Fi relé azt mondta leoldana miatta, de ebben a házban nem volt soha olyan.
Mire enged következtetni titeket ez a leírás? Hol tud rámenni az elmenő(!!!) nullára a fázis? Egyáltalán, hogyan tudok mérni bármilyen feszültséget az elmenő nullán, amikor az tudtommal csak a lámpákhoz megy, és a fázis nincs rákötve jelenleg (mivel a kapcsolót kiszereltem).
Én kifogytam az ötletekből. Minden észrevételt köszönök! -
válasz
SupernovaHUN #94732 üzenetére
Ez nem hasonló, mint a szélvédőragasztó? Sikaflex vagy mi a fene a neve. Annak ki kell bírnia szélsőséges hőmérsékleteket, rezgést, ütést...
-
Üdv mindenki!
Fűnyírótraktorra szeretnék fényhidat felszerelni, ezzel kapcsolatban érdeklődöm, vannak-e ajánlott márkák, webshopok?
50W körüli teljesítményt céloznám meg, ezt még elbírja a töltés (jelenleg 2x21W izzó van a trakiban), illetve nem kellene relézni sem a kapcsolót. 12V az akksiról adott, itt max ~5A folyna a körben. Egy késes biztosítékot persze beszerelnék.Van tapasztalatotok ezzel kapcsolatban?
Árgépet néztem, de lövésem sincs, melyiket ajánlott megvenni.
Köszönök minden segítséget!
-
-
-
-
-
válasz
ViZion #93930 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, de nem érdekel. Már régen megdőlt az az elmélet, hogy a LED vakít, és nem látsz vele. Normálisat kell venni, nem a piacos 3 forintos kínai vackokat. Osram úgy gondolom elég jó. Rendőr sohasem vett ki miatta a forgalomból, pedig az előző autóm egy F Astra volt, amitől eléggé életidegen a LED...
-
-
Üdv mindenki!
Autóvillamossággal kapcsolatban belefutottam egy anomáliába, érdekelne a véleményetek.
Adott egy 2006-os Honda Accord (kombi). Az autó nem canbus rendszerű, kapcsoló + relé megoldással működik minden világítása. Kicseréltem mindent LED-re, most következnének az indexek. Vettem 4 db ilyen LED-et, illetve 4 db ilyen műterhelést, mert enélkül gyorsan villogtatná az indexeket a kocsi.
Első két indexet (+ a műterheléseket) be is szereltem, hibátlan, szépen villog, ahogy kell.
Hátsókat szereltem volna ma, de hiába kötöm rá (párhuzamosan) a műterhelést, ugyanúgy gyorsan villogtatja, mintha nem lenne rákötve. Érintkezések jók, kipróbáltam másik LED-del, másik műterheléssel, de ugyanaz. Furcsa, hogy a műterhelés melegszik, ahogy kell neki, tehát "dolgozik". Megmértem, 13 Ohm az ellenállása. Egy hagyományos izzószálas 21W-os index izzónak 1,5 Ohm. Nyilván a műterhelés a LED-del párhuzamosan kell, hogy kiadja az ~1,5 Ohm-ot, viszont a LED ellenállását nem tudtam megmérni, 0 Ohm-ot mutatott a műszer.
Érdekesség, hogy az autón van vonóhorog, és az utánfutó indexeit is kicseréltem LED-re, de nem kellett neki műterhelés, szépen villog anélkül is.
Elakadásjelző mindig jól villog, gondolom azt másik körön kapcsolja.
Kifogytam az ötletekből. Szerintetek mi lehet a hiba?
Köszönök minden segítséget! -
-
-
Üdv mindenki!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Van egy 500/1000/1500 wattos infrás melegítőm a fürdőszobában, annak a vezetékét szeretném hosszabbra cserélni. Vettem is egy szerelt, izmosabb fajta sodrott 3 eres vezetéket, viszont a hősugárzóba az eredeti kábel már be van kötve, nem szívesen bontanám meg.
Kérdésem, hogy ha elvágom, és forrasztással + zsugorcsővel kötöm rá a hosszabbat, az mennyire kókány megoldás? Ekkora teljesítménynél, pláne 230V feszültségnél ez a forrasztós módszer elfogadott?
Oldható WAGO lenne a szép megoldás, de nincs itthon perpill olyanom...Köszönöm a segítséget előre is!
-
Basszus köszi, eszembe nem jutott volna, hogy ne a pontos típus alapján keressek...
Végülis ha a mérete passzol, AC 230V, akkor nagy baj nem lehet, igaz?!Köszi szépen!
-
Üdv mindenki!
Kínai inverteres hegesztőbe keresek ilyen ventilátort. Magyar oldalon nem találtam, ti ismertek valami beszerzési forrást ehhez? 120 x 120 ventim még lenne is itthon, de ez 230V-os, nekem csak 12V-osban van.
Köszönöm a segítséget előre is! -
Üdv mindenki!
Kérdésem lenne - hogyan lehet megállapítani egy T5 neon armatúráról, hogy van-e benne elektronikus előtét, vagy sem? LED-re szeretném cseréni a neoncsövet, és 2 fajta van, egyik direkt AC bekötéshez, másik elektronikus előtéthez való. Sajnos nem szétszedhető az armatúra, legalábbis roncsolás nélkül nem tudom szétszedni.
Van erre valami külső mérés, ami egyértelműen megmutatja, mi van a dobozban?
Köszönöm a segítséget előre is! -
-
-
Üdv mindenki!
Villanyszerelős anomáliára keresném a választ, légyszi segítsetek.
A hálózat rendben működött, egészen addig, míg egy mozgásérzékelős lámpa elkezdett szikrázni, és leverte a megszakítót a villanyóránál. Megszakító visszanyomva, a lámpa kivételével minden működik tovább, viszont a lámpához menő fázis és nulla vezetéken is mutat a fázisceruza, köztük 2-3V feszültség mérhető.
Olyan tippem van, hogy valamelyik kötődobozban összeéghetett a fázis és a nulla vezeték. Szerintetek? Ahogy néztem, elég kókány megoldások vannak, szigszalag, kábelek színe is ahogy épp a szerelő gondolta...
Minden ötletet szívesen fogadok. -
-
válasz
tordaitibi #88230 üzenetére
Értem én, csak ehhez nincs is feltüntetve a 14V, de a márka több másik termékéhez a 12V mellett a 14V is ott van.
-
Köszi, akkor bátorkodom használni.
-
-
válasz
fatpingvin #88224 üzenetére
Igen, de vannak olyan modellek, amin 12/14V szerepel, ezen csak a 12V, azért inkább kérdezek, mielőtt üzembe helyezem tartósan.
-
Üdv mindenki!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Adott egy Samsung P2370 típusú külső tápos monitor, a plaketten csak a 12V szerepel. Spéci centerpines táp kell hozzá, viszont nekem csak 14V-os van ilyenből. Azzal kipróbáltam, a monitor működik, viszont abban nem vagyok biztos, tartósan ez a +2V-ot hogyan viselné a készülék.
Mi a véleményetek? Használhatom ezzel, vagy szerezzek egy 12V-osat?
Köszönöm a segítséget előre is! -
Üdv mindenki!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Jött hozzám egy Lenovo brand gép, vélhetően táphibás. Méretre egy szabvány ATX táp passzol bele, viszont nem ilyen egyszerű a dolog. A színek stimmelnek, de van, ahol hiányzik az eredeti tápjának csatlakozójából vezeték (ezt persze meg tudom oldani, egyszerűen kihúzom belőle), viszont az egyik narancs mellé a szabvány ATX-en egy vékonyabb narancs vezeték megy, a Lenovo tápján pedig egy vékony barna.
Jelent ez valamit? Össze merjem rakni, a hiányzókat lehúzva? Ha nem húzom le a hiányzókat, szeretni fogja a lap? Úgyértem, ha fizikailag passzol rá a csatlakozó, akkor az bolondbiztos is egyben, max nem indul el vele?
Köszönöm a válaszokat előre is! -
válasz
tordaitibi #84095 üzenetére
Nem tudom, de ha nem színuszos, nem teszi-e tönkre a LED elektronikáját?
-
Üdv mindenki!
Szükségem lenne 12V -> 230V inverterre, a feladata néhány LED "izzó" meghajtása autóakksiról.
Ezt néztem, azt írják hozzá, "módosított színuszos", az mit jelent? Valós színusz, ami a konnektorban is van, vagy csak amolyan négyszögjelszerű színusz?
https://kabelvilag.hu/Green-Cell-12-V-230-V-150-W-autos-inverter-INV06#
A PC mellett lévő szünetmentesem nem valódi színuszt ad, multiméterrel mérve 180V körül mutat, amikor akkuról üzemel...
Köszönöm a válaszokat előre is!
-
válasz
tordaitibi #83401 üzenetére
Nem mondod, hogy emiatt állnak le? Csomó tápom volt, ami teszterrel csak megmozdította a ventit, akkor az emiatt lehetett?!
Bár úgy rémlik alaplapra csatlakoztatva is ennyit csinált...akkor viszont inkább tápegység hiba, mert az alaplap saját maga intézi a sense és a +3,3V ágat.
A mostani helyzet más, mert a táp elindul a régi lappal, csak a lap újraindulgat, illetve le se lehet állítani power gomb hosszú nyomásával. -
válasz
tordaitibi #83399 üzenetére
Végülis megálltam ott, hogy az FSP-vel megy, ugyanakkor ugyanolyan kiosztású 80+-os COBA tápommal nem. Mi jelentősége lenne, ha a 2 db +3.3V ágat összekötöm?
-
válasz
csabyka666 #83397 üzenetére
...közben rápróbáltam egy FSP-vel, lábak ugyanott, és ezzel is megy!
-
Üdv ismét!
Ismét egy ATX-es kérdésem lenne. Adott egy régi SLOT1-es alaplap, ami csak régi ATX tápokkal hajlandó indulni. Ugyanolyan lábkiosztású újabb tápokkal csak újraindulgat másodpercenként, kikapcsolni a bekapcsgomb hosszan nyomásával sem tudom.
A bal oldali 20 pines kiosztás van mindkét tápegységen, még a színek is egyeznek, azzal a különbséggel, hogy a PWR_OK ággal szemben nincs semmi, de egyik tápegységen sincs, egy ősrégivel mégis hibátlan a lap...
Szerintetek miért nem indul újabb tápokkal? A jelenség nem egyedi, mostanában több régebbi lapot teszteltem, mindegyik így viselkedett. Azt hittem először, hogy rosszak a lapok...
Köszönöm a segítséget előre is!
-
-
válasz
tordaitibi #83261 üzenetére
Ezt csak módosítással lehet elérni? A lap a +12V standby szállal indul? Úgyértem a táp a PWR-ON és a GND összezárásával már megy, ez nem elegendő?
-
-
válasz
tordaitibi #83250 üzenetére
Köszi a választ!
A venti fordulatjel talán nem szükséges az induláshoz, legfeljebb dob egy hibát, hogy "nem forog".
PWR GOOD szálat nem találok a standard ATX tápon...
PS-On goondolom a zöld, legalábbis az a szál, amit egy GND-vel összezárva elindul a táp.
Mit gondolsz, ha a 12V standby szálat nem kötöm be, árthatok vele a lapnak?
Fura, hogy nincs 5V rész, de úgy vélem, az alaplap állítja elő, mert van 2 csatlakozási lehetőség, ahonnan megtáplálja a SATA eszközöket egy speciális csatlakozón keresztül. -
-
Üdv mindenki!
Van egy HP 6200 PRO asztali PC-m, viszont nincs hozzá tápegység, és persze az ATX alapból nem passzol hozzá. Lehet vásárolni, de azt sem tudom, működik-e, így nem ruháznék be rá.
Ezt a blokkdiagramot találtam a neten, légyszi segítsetek rajta eligazodni - egy szabvány ATX tápon megvannak-e ezek a szálak, vagy teljesen esélytelen "ráhegeszteni"?
Köszönöm a segítséget előre is! -
válasz
Dr. Szilikát #81470 üzenetére
Áh, fene, akkor ezt egy multiméterrel nem lehet minden kétséget kizáróan megmondani. Tippelgetnem sem érdemes, mert nem akarom elküldeni a végfokot.
Az 5 Ohm a hangváltón talán árulkodó lehet, illetve a kapcsolás, miszerint a woofer - és a tweeter + van összekötve (soros így, ha jól sejtem), és valahogy 5 Ohm eredőt kellene kihozni. De ez csak az én logikám. -
válasz
Dr. Szilikát #81466 üzenetére
De ha mindenképp kisebb az ohmos ellenállás, akkor a 4 Ohm feltüntetett értékre miért mértem 4.4 Ohm-ot?
Én csak annyit látok ebből, hogy 4 Ohm szerepel rajta, akkor 4 Ohm-os végfokhoz illeszthető.. -
válasz
Dr. Szilikát #81462 üzenetére
Megmértem egy Pioneer autóhangszórót, 4 Ohm szerepel rajta, 4.4 - 4.5 Ohm-nak mutatja a műszer. A "bizonytalan" hangszórót 5.9 - 6.0 - 6.1 Ohm-nak, nem tudom, ezt el lehet-e fogadni 6-nak így.
Bolondbiztosra szeretném megcsinálni, mert ha elviszem házibuliba, ott lehet nem csak én tekergetem a hangerőt...
Ha elfogadhatjuk 6 Ohm-nak, akkor - ha jól értem - bármekkora teljesítményű 6 Ohm-os hangszóró mehet bele, legfeljebb nem fogja kihajtani, igaz?
Ha csak kicsit torzít, engem már zavarna, a jelenlegi sem torzít, de nem szól jól, és már ez sem tetszik a fülemnek. -
-
-
Köszi a választ! A woofer - és a tweeter + között van rövidzár (ez a két vezeték fekete színű), valami kis hangváltó szerűség is lehet benne, egy külön panelről jönnek a hangszórók vezetékei, ezen van egy alkatrész, amit nem ismerek fel, az szerepel rajta, 5 W 5 Ohm J, a J betűt sem tudom mire vélni.
-
Üdv mindenki!
Van egy kis Dj Tech Cube Mini BT bluetooth hangfalam, amit fel szeretnék pimpelni. Nem a hangerő a lényeg, az erősítője úgyis adott, viszont a benne lévő 2 hangszórót (4" mély + 1" magas) gondoltam lecserélni egy jobb minőségűre úgy, hogy ne kellejen átalakítanom hozzá semmit.
Teljesítményük nem ismert, annyit tudok róluk, hogy a mélynek 6 Ohm körül, a magasnak 4 Ohm körül lehet az impedanciája, legalábbis a műszer ezen értékek körül mozgott.
A kérdésem, hogy ilyenkor is igaz, hogy magasabb impedanciájút ha találok bele, az biztonsággal használható, csak nem tudja majd kihajtani? Alacsonyabb impedanciájú (pl 4 Ohm-os autóhangszóró) elküldheti a végfokot, igaz?
Köszönöm a segítséget előre is! -
válasz
Dr. Szilikát #80957 üzenetére
Ki fogom próbálni, úgyis kiszereltem a lámpatesteket a kocsiból. Megtáplálom 12V-tal (PC tápegységgel) a LED-et, és járatom 10 percet, közben mérek egy áramfelvételt.
Annyiból nem lesz teljesen mérvadó, hogy az autóban 14,4V-on fog működni (ilyen tápom nincs), de ha jól gondolom, nagyobb feszültségen ugyanakkora teljesítményhez még kevesebb áramot fog felvenni. -
Ezt így értem, de ha a gyártó megad 12W-os teljesítményt, 12V-on, vagyis 1A áramfelvételt, akkor függetlenül az alkalmazott kapcsolástól ez felugorhat ennek sokszorosára is? És ha igen, miért nem old le a biztosíték?
-
válasz
Dr. Szilikát #80950 üzenetére
Igen, én sem értem. Teszek be a "+" ágra egy üvegbiztit, azzal nem hibázok, de számomra érthetetlen ez. Ahhoz, hogy egy biztitábla elfüstöljön, eléggé nagy áramnak kell mennie, megkockáztatom, az 55W-os izzó áramfelvételének többszöröse kell folyjon a körben.
Nem tudom, kapcsolóüzemű tápja van-e, 12V DC kell a LED-nek. Szükséges ide kapcsolóüzemű? Nem elég valami stabilizáló áramkör? Milyen impulzusok hathatnak vissza? -
Üdv szakik!
Egy - számomra - furcsa jelenségre szeretnék logikus magyarázatot kapni. Adott egy Honda Accord 7gen (2006-os) autó, gyárilag H1-es izzókkal szerelve, lámpatestenként (oldalanként) 2-2 izzó (tompított és reflektor). Szeretném LED-esíteni, vásároltam is 2 x 2 darab Osram H1 LED-et, nem a kínai olcsó cucc kerül a kocsiba.
Az accordos FB csoportban láttam, hogy a LED behelyezése után előfordult, hogy elfüstölt a motortéri biztosítéktábla, illetve mondtak valami MICU modult is, de azt nem tudom, micsoda.
Ugyanakkor vannak, akik évek óta LED-del járnak, és nincs ilyen problémájuk.
Erre az elfüstölésre keresnék logikus magyarázatot. Az én tudásom addig ér, hogy egy standard H1 izzó 55W, míg egy LED 12W, és nem tudom elképzelni, hogyan tudja tönkretenni a fent említett eszközöket. Az autó világítása nem canbus rendszerű, hanem kapcsoló + relé kombóval oldották meg. Legjobb tudásom szerint egy biztosíték nem tudja, hogy a rákapcsolt fogyasztó pontosan micsoda.
Célszerű lehet biztosítani külön a beszerelés után egyenként a LED-eket?
Légyszi ne menjünk el abba az irányba, hogy a LED nem legális, mert a csoportokban is megfutjuk ezeket a felesleges köröket. Én használtam Osramot H4-es lámpában 1 évig, nem volt vele baj, be lehet állítani, nem vettek ki a forgalomból, pont.Köszönöm a segítséget előre is!
-
-
-
Üdv!
Köszi mindenkinek a választ az autórádiós kérdésemmel kapcsolatban. Találtam egy ADP-150BB B tápegységet, ez 12V 12,5A, ennek vinnie kell, igaz? Bekötöm állandóra, amúgyis szünetmentes tápon van az asztali PC.
A kérdés, hogy ha állandóra kötöm, az nem árt-e a fejegységnek hosszútávon?Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Macbook Pro 13" 2020, M1, 16GB RAM, 256 GB SSD, Touchbar, tökéletes álapot!
- Eladó ÚJ BONTATLAN Honor Magic6 Lite 8/256GB fekete / 12 hónap jótállással!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest