Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz KROK640 #7207 üzenetére

    HT kikapcsolása több dologban érdekes.
    Alapesetben ha fent vannak a spectre/meltdown patchek akkor a HT negatív irányban befolyásolhatja a teljesítményt játékok alatt.
    Ha nincsenek fent (azaz régi mikrokód a biosban és windowsban törölve van a c:\Windows\System32\mcupdate_GenuineIntel.dll file) akkor a korábbi procikon nem lesz veszteség HT-t bekapcsolva. (10gen Cascade lake procikban már javítva van, szóval skylaketől visszafele egészen 1 gen-ig lassít a patch)
    Sok sok mag esetén windows amúgy sem használja a HT részeit azaz minden második logikai magra pakolgatja a folyamatokat. 8-10 mag felett játékoknál már nincs jelentősége a HT-nek pár kivételtől eltekintve. Nyilván tesztek és olyan folyamatok amik mindent kihasználnak ott jótékony a HT.
    De nálam ahol minden watt számít a magasabb turbó fenntartása miatt (meg a gyenge VRM miatt is) számít az hogy spórolok a többszálú teljesítményen hogy kevesebb magra több watt jusson.

    Szóval röviden ahol szét van patchelve a proci mindenféle lassító biztonsági patchekkel ott igen, kikapcsolt HT javíthat a dolgon ha a proci koppra van terhelve. Én az eleve procilimites környezetben ahol fent vannak a patchek akkor a HT-t kapcsolnám ki azaz 8-tizen-huszonx magig. 8 mag alatt inkább a patcheket irtanám ki elsőnek.
    Ideális az hogy nem érjük el a TDP limitet (azaz nem kell HT-n spórolni) és patchek is ki vannak írtva. De játékok alatt továbbra sincs értelme HT-nek sok sok mag esetén (valahol 8-10+ mag körül húznám meg a vonalat)
    HT arra szolgál hogy egy mag üresjáratát rakja tele de nem ér annyit mint egy egész mag. Lehet tekinteni rá mint egy fél magra csak ugye a patchek miatt még félnél is kevesebb magnak számít.

Új hozzászólás Aktív témák