Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
őstag
Hat ami "gyari" tartalom az rF2ben, az lehet hogy jo, en regen probaltam szemely szerint, azert az uj quad + dirt kombo annyira nem tunik valodinak.
A Mazdarol annyit, hogy azt igerik 1-1,5mp-re lesz az igazitol, szerintem az eleg jo. Hogy a lassusagot okozo tomegtobblet es erohiany miert nem orvosolhato? Fogalmam sincs, valszeg nemcsak egy adatbazisbol szedi ki a szoftver. Az, hogy eddig mennyire volt az igazi idoktol, szinten nem tudom, majd meglatjuk utolag.
Igazabol szerintem arrol van szo, hogy az uj gumimodellel ossze kell hangolni a kocsikat, hogy ne egy teljesen mas feeling legyen. A Caddy is a gumitol valtozott gondolom. 1 ev es jon az NTM6, lehet elore felni -
fLeSs
nagyúr
Btw a Mazdáról azt írják, hogy lényegében egy tök új autó lesz.
Ugyanerről kérdeztelek titeket még S1 elején a Caddyvel kapcsolatban, ami vezetésre szintén totál új autó lett a frissítés után, hogy akkor most az iRacing mennyire is realisztikus, ha egy update-tel ugyanaz az autó tök másmilyen lesz? Ezért mondják többen is (ahol én olvastam/hallottam), hogy az rF2 fizikája a legjobb. -
fLeSs
nagyúr
A Mazda engem nem érint, meg sem vettem, csak reméltem, hogy lesz infó a Rileyról is. Valszeg ahhoz sajna nem nyúltak hozzá. Azért így sem fogok unatkozni a BMW és a Corvette mellett.
szerk: bár igazából még egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a BMW-vel fogok versenyezni, egy tuti, hogy a GT3-ban fogok és nem a RUF-fal. Ha a McLaren megcsúszós problémáját kiküszöbölik, akkor az is jó nekem mert igazából azt leszámítva tetszik.
-
JoinR
őstag
Túl sok GT3 autóm van...pont elég a RUF és az MP4
Ha egyszer meg esetleg tényleg megcsinálnák a Ford GT-t GT3 specifikációval, akkor meg főleg. Ha kijön az update, addig állítgatom az MP4-et amíg jó nem lesz
Star mazda info itt. Nemcsak NTM5, hanem sok más finomság.
Amúgy se vagyok a héten szimulátor közelben, meg ha ott lennék is van elég meló, most nincs sok idő iR-ezni
-
JoinR
őstag
Hát igen, mondjuk ha azt nézzük hogy 4 RUF van az iR-ben, akkor szerintem nem sok
Az ovál viszont valóban hiányzik, szívesen csináltam volna olyat is, még volt is oval replayem (még a hazai promo videóról maradt), de kölcsönkérni már nem akartam acc-ot, megvenni meg nem fogom csak azért, hogy megcsináljam a videótAmi a holnapot illeti, BMW-t biztos nem veszem meg, COTA-t talán (bár muszáj lesz, mert kb. mindenhova berakják). Viszont jön egy teljesen újjáépített Star Mazda, na arra kíváncsi leszek.
-
JoinR
őstag
Nemrég elindult a szavazás az iRacing-es videókészítő versenyre, és bekerült a döntőbe egy hazai készítésű videó is. Szavazzatok a legjobban tetsző videóra
-
fLeSs
nagyúr
Az utóbbi napokban elkezdtem próbáltgatni a Riley DP-t, sikerült hozzá készítenem egy olyan setupot, amivel kezelhető lett és imádom.
Nagyon bírom ezt a Riley + RUF kombó versenyzést is, talán még az is lehet, hogy ez lesz az egyik autó, amivel a következő szezonban játszom.
A protok közül ez tetszik a legjobban. -
zzeN
aktív tag
Festhető felnik confirmed ezekre az autókra: BMW Z4 GT3, Chevrolet Impala Class B, Chevrolet Impala-COT, Chevrolet National Impala, Chevrolet Silverado, Chevrolet SS-Gen6, Ford Fusion-Gen6, Ford Mustang Class B, McLaren MP4-12C GT3, Ruf RT 12R AWD, Ruf RT 12R C-Spec, Ruf RT 12R RWD, Ruf RT 12R Track Super Late Model, Toyota Camry-Gen6
-
JoinR
őstag
Arra szerintem a nyílt napok a legalkalmasabbak. Hungaroringen kb. havonta van egy, és azért nem egy egyszerű, unalmas pálya, sokat lehet fejlődni rajta. Totalcar szervezésében is lehet néha kijutni, sőt velük a Kakucsringre is. Euroring sincs messze, kis autóknak az a legideálisabb.
Pannoniaringen ritkán van nyílt nap, és akkor is nagyon drága, meg messze is van Bp-től. Mondjuk egyik sem olcsó, de ha valakinek ez a hobbija, évi pár alkalom belefér -
JoinR
őstag
Jó a RUF Cup videó...pedig épp fontolgatom hogy a következő szezonban ott megyek
Amúgy test-test elleni autóverseny nem nagyon van utcai autókkal. Egyáltalán test-test elleni verseny itthon az RCM (Swift) Cup, meg esetleg az MNASZ szervezésű autocross, de az szigorúan épített becsövezett autókkal.
Utcai autóval MNASZ szlalomon tudsz indulni vagy a Magyar Time Attack-on, esetleg rali gyorsaságikon stb. de annak nem tudom a menetét.
A Slovakiaring-i pályanapokon amúgy van mikor van 2x3 körös verseny, persze saját felelősségre. Mivel az autók között jellemzően nagy a különbség, egy sima körözéssé alakul - gondolom én, de rajtolás meg ilyesmik megvannak. -
fLeSs
nagyúr
Lehet hülye kérdés, de léteznek Mo.-on olyan autóversenyek, amiken sima utcai autókkal versenyeznek? Szóval teszem azt van nekem egy Suzuki Swiftem akkor tudok indulni vhol?
Itt egy kis ráadás (a RUF Cup versenyzői színvonaláról már beszéltem...
) [link]
-
JoinR
őstag
Köszi!
Wc-re nyilván nem tudtam menni közben (direkt nem is ittam előtte), boxkiálláskor felálltam kicsit mozogni amíg teletankoltam a gépet, boxutca kijáratkor meg ittam teát vagy vizet. A végén ettem is a hosszú egyenesekben egy kis péksütit, ennyi.
Összeszedtem egy diagramba a köridőket, figyelembe véve, hogy multiclass azaz volt forgalom, szerintem is elég konzisztens, jól vizsgázott az új fék
Átlag köridő a boxkiállásokat levéve 2:07.6, legjobb kör 2:06.116. A WR 14S1-ben 2:07.3xx(persze a hivatalos szervereken jóval melegebb volt, így nem igazán mérvadó
)
-
fLeSs
nagyúr
Annyit hozzátennék, hogy számomra az AC az egyetlen, ami 3 monitoron tényleg valósághű, olyan mintha az autóban ülnék. Az iR-en látszik, hogy rajzolt és hogy egy játék, de az AC-ben ezt teljesen elfelejtem.
Amúgy nem vagyok AC fan (még mielőtt ezt hinné bárki), sztem a motorhangok nagyon gyengék benne és kb. 2 hete játszottam vele utoljára kb. 10 percet.
Az a baj, hogy normális multi nélkül később sem nagyon fogok vele játszani, mert engem csak ez a fajta multis játék érdekel, ami az iR-en van, AI ellen nem akarok bohóckodni és órákat gyakorolni, és a ligázás is kizárva, mert én akkor játszok, amikor időm és kedvem van.
rF2-höz is jött az Endurance Racing X mod a qrvajó GTE autókkal, minden jó, a hangok olyanok mint élőben, de nincs ki ellen játszani, szóval azt sem vettem elő hetek óta.
-
JoinR
őstag
-
JoinR
őstag
Attól hogy valami farnehéz, még nem szabályszerűen alulkormányzott. Ha alapból mégis, számtalan lehetőséged van orvosolni, csak hogy egy párat említsek a teljesség igénye nélkül: nagyobb első kerékdőlés, keményebb hátsó futómű, magasabb hátsó hasmagasság, feszesebb hátsó stab.rúd.
A hsz-ed második felével egyáltalán nem értek egyet, az iR fizikában az egyik legkomplexebb rendszer ami létezik. Persze könnyű másoknak ahol fantasy autókkal olyan paramétereket lehet megadni amiket akarnak, hogy jól viselkedjen, de az egy másik "foci". Az AC-vel való összehasonlítás vallás kérdése, de az tény, hogy van olyan jó, hogy össze lehet hasonlítani egyáltalán az iR-rel (ha a multit nem nézzük). Azért többekben felmerül a gyanú az ottani tükörsima "lézerszkennelt" pályákkal kapcsolatban, bennem főleg az autópaletta kelt közönyt, a grafika meg szerintem gyengébb, mert azon kívül hogy szét van blurözve még zabálja is a gépet - persze ez nem mindenkinek szempont. Az rF fizikája sehol nincs az iR-hez képest (kis sebességen totál irreális tapadása van, mozgó szimulátorokhoz szinte használhatatlan),, még az rF2 hagyján de az még ennyi idő után is sok sebből vérzik (bár az ottani FFB az egyik kedvencem, már amikor nem rázza szét a kormányt), a GSC nem rúg labdába (második vonalban elmegy), a PCars meg nem szimulátor.
Én személy szerint ha az iR-nek nem lenne multija, akkor is azt nyúznám, esetleg néha lenne egy kis rF a magyar raliszakaszok miatt, meg AC a drift miatt.
Kinek mi a fontos, mindenki megtalálhatja a magának tetszőt. Akinek számít az ár, nyilván AC-zni fog, akinek elég, ha egy jól működő fizikai környezetben versenyezhet, annak ott az LFS, de ha mindezt valódi modellekkel szeretné kombinálni és még multizni is aktívan szeretne, csak az iR marad.
Igazából akinek van 3 monitorja, az iR-en és AC-n kívül ki is zárhatja a többit, mivel egyikben sem lehet normálisan(/könnyen) beállítani a monitorok geometriáit. -
fLeSs
nagyúr
A RUF C-spec-et az update-tel asszem 50 kg-val növelték, setup beállítással nemtod kiiktatni a hátsó motort, emiatt alulkormányzott. Amúgy fun autócska, csak nem nekem (sok más embernek meg igen, hiszen népszerű).
Amúgy az iRacing lényege épp a multiplayer, ha nem lenne benne ilyen központosított multiplayer, akkor csak sokadik lenne a szimulátorok között, az AC a hangon kívül minden szempontból jobb, az rF-nek jobb a fizikája (és sztem max grafon a grafikája is), a GSC2013 is jobb minden szempontból (talán a graf nem) és ott van még a CARS is. Viszont az iRacingen kívül az összes játék egy rakás sz@r multi szempontjából (most nem a ligákról beszélek). -
-
fLeSs
nagyúr
Az elmúlt napokban azon filóztam, hogy a következő szezonban melyik kupákban induljak (a korábban taglalt szempontjaim alapján).
Az utóbbi időben a RUF Cup-ban próbálkozgatok, de ez eddig a legrosszabb amiben indultam, 5 versenyből 2-ben sikerült célbaérnem, az előbb Montreálban az első kanyarban belémjöttek, aztán a hairpinnél kicsúszott előttem egy emberke és az autómnak annyi volt. SPA-n az egyik versenyen kétszer borítottak fel, a másikon meg belémszáguldott egy emberke az Eau Rouge kanyarban. A versenyzői színvonal a középmezőnyben mondhatni szar.
Ehhez hozzájön, hogy a RUF C-Spec dagadt segge miatt egyáltalán nem a kedvencem (alulkormányzott és csúszkálós) és a hangját sem bírom, szóval azt sem tom, hogy egyáltalán minek szenvedek vele.Valszeg GT3 lesz a BMW-vel + hétvégenként PGT a C6R-rel.
-
tikshow
addikt
Relatíve igazságos a rendszer, amikor az iRatinged beesik x alád akkor egyel lentebbi splitbe dob, és vica versa. Nem kell azon aggódnod, hogy hol végzel, mert a tudásodnak azért vannak határai, a lényeg, hogy jókat meccselj. Ennyiről szól az iRacing, ha a helyezés a fontos akkor indulj ligákba.
-
fLeSs
nagyúr
Lenne egy kérdésem a tapasztaltabbakhoz (magasabb iRating).
Szóval az a helyzet, hogy az iRatingem már majdnem 2400 és így talán a GT3 Challengen kívül minden versenyen a top splitben kell versenyeznem. De ezt az iRatinget én a Caddyvel, Mustanggal és a Grand Touring Cupban értem el (főleg Solstice), szóval köze sincs ahhoz, hogy mit tudok mondjuk a McLarennel. GT3 Challengeben kb. huszonxedik helyre volt elég a sebességem (mondjuk nem gyakoroltam 1 óránál tovább
), és a RUF Cupban is csak 6-7. helyre voltam elég.
A kérdés, hogy ha rendszeresen a gyorsabb emberkék ellen versenyzek akkor az én sebességem is javulni fog? Ez valszeg elég hülye kérdés, mert valszeg igen. Csak nemtom, hogy van-e úgy értelme versenyeznem mondjuk a GT3 Challengeben, hogy rendszeresen hátul végzek. -
fLeSs
nagyúr
Kijött a 2014S2 szezon menetrendje: [link].
A Global Challenge fixed széria lesz rolling starttal, érdekes. Miután a RUF Cup fixálását elvetették, sejtettem hogy a GCS-t fogják fixálni. Végülis ha emelkedne a versenyzők száma emiatt az elég jó lenne, mert akkor lenne ki ellen versenyezni (lenne középmezőny). Mondjuk egy D Class szériában kérdéses, hogy milyen lesz a játékosállomány... -
JoinR
őstag
Nagyban függ a kormány élettartama az elvárt igényektől. Ha elfogadja az ember, hogy nem várhat ennyi pénzért kezet kicsavaró erőt, akkor simán bírja. Én amikor növelem a caster-t amitől nehezedik a kormány, van hogy visszaveszem az options-ben kicsit az FFB erőjét, hogy ne terheljem fölöslegesen. Ha nincs nagy erő, nincs nagy hőtermelés sem és kb. örökéletű a dolog.
Nekem 1x volt, hogy elmászott a kormány közepe, amikor maxra felvettem az FFB-t és poénból driftelgettem az mx5-tel, azaz dolgozott a motor rendesen. Akkor szétszedtem, kicsit közelebb húztam az optikát a prizmához, szerencsére nem tört el a kis kerék, úgyhogy ennyi megoldotta a gondot, azóta inkább nem erőltetem.
Ha valaki nagyon szeretne nagy FFB erőt, mélyebben zsebbe kell nyúlni, ez van. -
szacsee
nagyúr
4 szezon vezetési tapasztalat egy összeszokott bandával szerintem más, mint IR official futamon mindenféle kölökkel versenyezni. Múltkor feljött a magyar bajnokira egy kb 10-12 éves gyerek (csapattársak szerint), na volt is róla szó TS-en, de eligazította az admin, hogy normálisan menjen és ne szúrja el a futamunkat.
Elején is csinált galibát, no meg a végén is ha jól emlékszem B. Zsolt a kölök és én fordultunk ki a T2-ből. Csávó felcsúszott ligatársra, aki falazott, majd visszaadta a pofont falról visszapattanva, a kölök meg totál telibe vert engem.
Usankában a Nascar népszerűbb sport lehet mint a road, no meg a 4 kanyar láttán egy teknőben megnő az önbizalom pár emberben, így sokkal több a láma oválon, mint roadon... bár ott is akad rendesen, de ott a bukótér elég nagy ahhoz hogy ha rutinosan mész ne verjenek telibe.
Mindenesetre, akkor tapasztalatod van, csak az SR hiányzik... anno én is így voltam és próbáltam pár hétig végéről indulni a futamokon, hogy az SR meglegyen (0,15 / futam) Ha megvan a felsőbb licenc, akkor normálisabb arcokkal már lehet tartani az SR-t, ha merészebben vezetsz is.JoinR: Most jött meg a héten a kormányom, így lehet kicsit roadra is benézek, de gyakorolnom kell még.
Szervizes srác viszont beszélgetés közben mondta is, hogy ezek a kormányok nem több órás futamokra valók... aktív hűtés nélkül meg főleg. (igaz eddig 2,4-es daytona volt a leghosszabb nálam)
Nálam csapágyház volt törve és a csapágyak is kalimpáltak pedig oválon sok terhelés nem érhette, most viszont kicsit felspannolt csapágyházzal már nem féltem annyira a kormányt.
Szellőztetésen gondolkozom, viszont ott meg a portól kellene védeni, mert a kenőzsír szedi a port rendesen, ha a kormány belsejébe téved. -
JoinR
őstag
Éjszaka volt egy ilyen 6 órás endurance verseny amin indultam, nagyon komoly volt
153 kör Road Americán a Ford GT-vel, felvezető körrel együtt megvan az 1000 km egyhuzamban
Kb. 6x kellett kiállni teletankolni a gépetKözvetítés is van, kíváncsi vagyok ki nézi/nézte végig
-
zzeN
aktív tag
-
szacsee
nagyúr
Ovalon nem tudom hogy állsz, de kell némi tapasztalat, hogy lásd a versenyen, hogy mikor lesz balhé.
Erre jó az SR nélküli karbi kupa is pl. Ott van pár csattanás és pl a kitéréseket tudod gyakorolni.
Persze ha melletted vannak, vagy mögötted, akkor nem ennyire egyszerű.
Nincs sok rutinom nekem sem, viszont a sok crash amin keresztül mentem adott némi pluszt.
Most már lazán meg tudom fogni a kocsi farát, ha elindul (nem kipörgetéstől) és nagyrészt az előttem levő nagyobb csattanókat is ki tudom védeni.
A maradék hibafaktort nem tudod majd elkerülni A és B licenc autóival sem.
Ilyen pl a túlspirázott versenyszellem az elején, illetve a keménykedő vérpistik zéró rutinnal qualos idővel a #32-es rajtszámmal a második pozícióból aki persze csinál egy szép crash-t a harmadik körben pl.
A kedvencem az utolsó körben elsőként ráfordulva a célegyenesre megindul a kocsi hátulja, mert a kedves második úgy gondolja jobb ha kipörget és nyer, mintha másodikként végzi.. ja és nem blokkoltam... de ezek mind előfordulnak felső licencnél is.
A héten viszont rátaláltam egy rövidítésre chaten hr&gp...
Kreditéhezőknek half race and go pit... -
fLeSs
nagyúr
Wow, Spa-n 1 verseny alatt kétszer borítottak fel a Ruf Cupban.
4 verseny alatt -77 SR Spa-n. Jó kis pálya, asszem ennyi elég is volt belőle.
-
fLeSs
nagyúr
Tegnap este ezt írtam:
"- max 30-35 perces verseny
- sok versenyző, napközben is, hétköznap is
- minél kevesebb Class D versenyző"Ezt kicsit átalakítanám
- max 30-35 perces verseny
- sok versenyző, napközben is, hétköznap is
- Class C verseny (szóval nincs egyáltalán Class D versenyző)
- kiegyensúlyozott középmezőny -
Met
nagyúr
Van valami trükk amivel az SR-t lehet növelni?
Tegnap mentem egy versenyt +0.09 és mentem egy TT-t.
Ma első verseny -0.03, warmaup alatt 3 fal és versenyen nekem jöttek egyszer.
Kezd rohadtul idegesíteni hogy oválból nem tudok a D-ből feljebb jutni -
fLeSs
nagyúr
Én még a Jetta vétel előtt indulni akartam a GTC-ban és azt írta ki, hogy purchase required (nem download required). Amúgy én sem vettem volna meg. De lehet, hogy rosszul emléxem.
Talán a KIA volt a legrosszabb vétel, mert a versenyzők száma versenyenként átlag kb. 2.A Skippy tom, hogy alapnak számít, de nekem nem jön be, olyan (vezetni) mint egy openwheeler Mazda MX5 és azt sem bírom, a segge állandóan ki akar csúszni, a GTC-ben is a Solstice-szal szoktam menni (a GTC nálam amolyan levezető széria, de poén is szokott lenni).
A HPD tényleg fun, de a Pro/GT Challenge nekem hosszú, és amúgyis nekem túl gyors az autó (a vezetői tapasztalatomhoz képest) + csak hétvégenként vannak official versenyek. Ha bejönne a fixed HPD széria amiről beszélnek a fórumon, akkor talán belevágnék.
A V8 jó lenne ha nem csúszkálna annyira és nem hetente 1-2 official verseny lenne. Más gond nincs vele.
-
JoinR
őstag
Hát igen, utólag okos az ember, én is sok kocsit megvettem fölöslegesen
Nem értem, már nagyon régóta nem kell minden autó ahhoz, hogy indulj egy sorozatban, a Jetta-t nem kellett volna megvenned (viszont letöltened igen!).
Elsőkerekes autót elvből nem is vennék (kivéve ha rendes túraautó), úgyhogy a KIA-t megértem hogy bánod
Amiket én se vennék meg megint a felsoroltak közül: Ford Mustang, Indy, Riley.
Skippy viszont alap kocsi, Radical sokak szerint (és szerintem is) a legjobb kocsi jelenleg, Ford GT személyes kedvenc (bár ez is érthető ha nem jön be, nem túl népszerű), HPD már csak a fun miatt is néha, a V8 meg nincs meg, de azzal is lehet néha hülyülni hosted szervereken.
Amúgy account-ot lehet kérni autót próbálni iracers.hu-n ahogy eddig is (ez főleg azoknak szól akik vásárlás előtt vannak)
-
fLeSs
nagyúr
A héten már 3 versenyt mentem a RUF Cupban (annak ellenére, hogy a Spa nem különösebben tetszik) és egyre jobban tetszik az autó. Mondjuk ez főleg annak köszönhető, hogy elkezdtem utánanézegetni, hogy a setupnál mi mit csinál és sikerült készítenem egy olyan setupot, amivel az autó nem olyan rohadt alulkormányzott. Már sajnálom, hogy nem hamarabb kezdtem ebbe bele.
Úgy tűnik egy szezon kellett nekem ahhoz, hogy rájöjjek, milyen szériában érdemes indulnom, vagyis hogy mi az ami érdekel.
- max 30-35 perces verseny
- sok versenyző, napközben is, hétköznap is
- minél kevesebb Class D versenyzőHa újra lehetne kezdeni (vagy ha el lehetne adni az autókat másnak), akkor ezeket már nem venném meg
- Indycar (alig van versenyző, amúgy poén autó)
- V8 Supercar (alig van versenyző, amúgy poén autó)
- Ford Mustang (nem tetszik)
- KIA (alig van versenyző, és nem is tetszik)
- Ford GT (nem igazán tetszik, bár a nem tetszőek közül még ez a legjobb)
- Riley DP (ha megkapja az NTMv5-öt akkor talán változhat, de kétlem)
- HPD (ha megkapja az NTMv5-öt akkor talán változhat, de kétlem)
- Radical (nem az én "stílusom", már ha létezik ilyen)
- Skip Barber (nem tetszik, nem az én "stílusom", már ha létezik ilyen)
- Jetta (ezt azért vettem meg, mert enélkül nem lehet versenyezni a Grand Touring cupban)Szóval jó sok pénzt kib@sztam az ablakon...
de ilyen vagyok, ki akartam próbálni az autókat.
Ne kövessétek el ugyanezt a hibát, kérdezzetek (bár ha vki nagyon ki akar próbálni egy autót, akkor az úgysem elég, hogy más leírja ő mit gondol). -
zzeN
aktív tag
30 perces videó a bömösről: Building the 2014 BMW Z4 GT3
-
Dudi08
tag
Igazad van, előbb a pályát kéne megtanulni, majd azon egy gyorsabb kocsival is eredményesebb leszel.
Bennem ma az tudatosult,hogy túl gyorsan akarok a versenyre jutni, nem hagytam elég időt a gyakorlásra és meg is lett az eredménye...
-60IR és -0,2 SR 2 futamon. Egyiken vétlen voltam, másikon azért összejött pár off track és contact is.
Ez a Ruf Cup elég merész dolog, már csak a kocsi miatt is. Spa sem könnyű pálya és a Ruf C-spec sem egy egyszerű autó szerintem.
Elég sokat kell gyakorolni, hogy jó futamokat tudhassak magam mögött. -
fLeSs
nagyúr
"A warmup alatt történt események, (crash, falazás stb) beleszámítanak a verseny végi értékelésbe?"
Én úgytom, hogy 50%-osan, de volt már, hogy hibáztam warmupban és nem vontak le pontot.
Más: nemtom ti hogy vagytok vele, de rájöttem (már hetekkel ezelőtt, csak most jutott eszembe
), hogy kezdőként sokkal okosabb lassú, könnyen kezelhető autókkal megtanulni a pályákat.
Amikor elkezdtem a Grand Touring Cupban a Solstice-szal versenyezni, a többi versenyen a gyorsabb autókkal is javultak az időeredményeim, főleg azon a pályán ahol épp a Soltice-szal versenyzek.
És rájöttem, hogy ez azért van, mert ugye soxor a gyors autókkal az az elsődleges célom, hogy egyáltalán kezelni tudjam az autót
és így az elsődleges szempont az volt, hogy ne hibázzak úgy általában.
Viszont a Solstice-t baromi könnyű kezelni így nem is kell másra figyelnem, mint a pályára, az ideális ívekre és hogy kihasználjam a teljes útat, így gyakorlatilag be tudom gyakorolni szinte centire pontosan a pályák jó íveit (persze ezt most a saját tudásomhoz mérten értem).Pl. nemrég volt a GTC a Road Americán és ott is versenyeztem a Solstice-szal. Most a Global Challenge van ott és ahogy elnézem a 2:07-es eredményem elég jónak számít (sima top3), és ezt pár kör gyakorlás után hoztam megerőltetés nélkül, csak a fékpontokat kellett megkeresnem. Persze még csak a hét eleje van. Korábban csak próbálgattam a pályát (még a Solstice előtt) és 2:09-eket mentem.
-
Met
nagyúr
A warmup alatt történt események, (crash, falazás stb) beleszámítanak a verseny végi értékelésbe?
Mai történések:
- South Boston +0.09
warmup: 0
verseny: 0
Start 8, End 5- USA International -0.11
warmup: kis koccok
verseny: egy kocc, 1 falazás, 1 pördülés
Start 12, End 9- South Boston -0.14
warmup: koccanások, pördülés
verseny: egy kocc
Start 14, End 7Az USA-t még megértem ott viszonylag sokat rontottam versenyen de az utolsó?
-
Met
nagyúr
TT-ből nem lehet kilépni az x tiszta kör megtétele után ugye? Végig kell várni míg letelik az idő.
-
fLeSs
nagyúr
Sztetek lenne aki nézne youtube-on egy olyan élő kommentáros csatornát, mint az Empty Boxé csak magyarban?
-
fLeSs
nagyúr
Én a V8-nál amikor próbálgattam asszem csak 2-3 dolgot állítottam át és így elértem azt, hogy a Laguna Secán, Watkins Glenen és Interlagoson hiba nélkül tudtam körözgetni 30-40 percet. Azt mondjuk kétlem, hogy gyors lettem volna, de már hiba nélkül vezetni is kihívás...
Ha most megint be kéne ülnöm akkor újra kéne tanulnom, mert azóta hozzá sem nyúltam.
-
JoinR
őstag
Ja még annyit hozzátennék, hogy a V8 nem egy túlszabályozott GT3 szabvány, iszonyat sok beállítási lehetőség van, abban tényleg el lehet veszni, rengeteg időt igényel.
A Radical-nál egyszerűbb a helyzet, de az se könnyű, de legalább nem a beállítás miatt
Ha csak alkalmi bepattanós versenyző vagy, egyiket se tudom nyugodt szívvel ajánlani, inkább megbarátkoznék mondjuk a Skippy-vel. -
fLeSs
nagyúr
2013 S4 week 13-ban a Radical-lal végigmentem majdnem az összes versenyen (vs RUF+McLaren volt a 24hr de funban) és a V8-at is próbálgattam, mert alapjáraton nagyon tetszik.
2014 S1 előtt még az volt a tervem, hogy ezzel a két autóval fogok versenyezni.
A Radical végül kiesett, mert nem igazán az én világom (ez a prototype-osdi), de tényleg mindenki asszondja, hogy nagyon jó.
A V8 Supercar egy brutál gép NTM4-en, sokak szerint ez az oka az alacsony versenyzőszámnak. Nagyon gyenge a tapadása (csúszkál össze vissza), brutál könnyű kipördíteni és könnyű vele kicsúszni is (az alulkormányzás ahogy JoinR írta). Ha szeretsz oldalazva autózgatni, akkor ez a te géped.A gázzal úgy kell bánni, mintha egy tojás lenne a talpad alatt, ezt a hasonlatot fórumon írta vki, és tök igaz, max gázt csak totál egyenesben lehet adni és minimum hármasban kell lenni
különben halott vagy.
Szóval a V8-cal kapcsolatban az a lényeg, hogy ha ezzel akarsz versenyezni, akkor csak ezzel szabad versenyezni, semelyik másik autóval, másképp nem lehet normálisan megtanulni.
Sztem ha megkapja az NTM5-öt, akkor remélem jobb lesz és én akkor tuti versenyezni fogok vele, márha lesz mikor, mert én is a napokban nézegettem a nevezéseket, és számomra jó időben nincs is verseny egész héten.A V8-ról itt egy jó videó: [link]. Én emiatt vettem meg, bár talán inkább épp emiatt nem kellett volna megvenni.
- figyeld a gázadást a bal alsó sarokban.
-
JoinR
őstag
Mindkettő vadállat a maga módján
A V8 egy nagyon más világ akármelyik autóhoz képest, röviden összefoglalva óriási erő viszonylag kicsi kanyarsebességhez. Nézegess róla videókat neten, szűk kanyarokban nekem idegesítően túlkormányzott, de én is csak 1-2x próbáltam, nincs megvéve. A széria reneszánszát fogja élni, ha megjelenik a Holden, ami pár ember szerint egyszerűbben vezethető lesz.A Radical szerintem jelenleg a legjobb autó iR-ben, félelmetes gép, nem lehet betelni vele. Itt van az egyik legerősebb mezőny, de az új gumimodell és reklám óta egyre népszerűbb. A közösség kiváló, szinte önállú klubként működik, a versenyzők ismerik egymást, a fórum él, setupok elérhetők, ha valahol, hát itt meg lehet tanulni szépen versenyezni és gyorsnak is lenni. Habár még nem mentem vele hivatalos versenyt, alig várom, hogy megjöjjön az új fékem, és azzal már biztos kipróbálom ha időm engedi.
Maga az autó idejeit tekintve hasonló a Star Mazdához, de mégis más stílust képvisel. Ki kell próbálni, és akkor meglátod, iracers.hu fórumán többen tudnak kölcsönadni account-ot.Ja mind2 jobbkormányos, ami valakinek esetleg zavaró lehet (én pl. jobban örülnék balkormányos Radical-nak de ez van), más népszerű széria viszont csak open wheeler-ben van. Skip Barber és Star Mazda is jó gépek, a SM biztos felkapott lesz, mert a következő update-ben megkapja az új gumimodellt, a Skippy-n meg már az van, és mindig is népszerű volt.
Ja és nemsoká jön a BMW Z4 GT3, bár nekem már így is túl sok GT autóm van, úgyhogy azt kihagyom.
-
-
Met
nagyúr
-
fLeSs
nagyúr
Tegnap nyomtam egy versenyt a Cadillackel. A verseny totálisan arról szólt ami miatt gyomoridegem van minden egyes Global Challenge verseny előtt és ami miatt már csak max 1-2 versenyt megyek hetente ezzel az autóval. Ha nem rakják C vagy B licensz alá akkor a következő szezonban hanyagolni fogom
1. startnál az előttem lévő emberke beragadt
2. ezek után az első néhány kanyarban 3-wide versenyeztünk, mert néhány idióta nem tud várni, kb. örültem, hogy nem szorítanak le
3. a néhány kanyar után 8. helyre csúsztam (4. helyen kezdtem). direkt elengedtem őket, mert úgy voltam vele, hogy úgyis ki fognak csúszni
4. és igen, szépen sorban ki is csúsztak, 3. lettem- de persze örülhettem, hogy nem haltam meg, mert amikor visszajönnek a pályára nem igazán nézik, hogy ki jön mögöttük (F3)
+ az utóbbi időben már nem bírom a Caddy motorhangját
Met: Az SR-nek el kell érnie a 4-et ha azonnali fellépést akarsz.
-
Met
nagyúr
Rookie Promotions napon csak R-ből dob tovább?
Mert D-ből megvan minden, az SR is 3 felett van és nem lett C. -
fLeSs
nagyúr
Meg tudja vki mondani, hogy ha a Carburetor cupban versenyezni akarok, akkor elég megvennem csak az egyik autót?
-
fLeSs
nagyúr
Lenyomtam életem első GT3 Challenge versenyét, bár egész idáig (8 héten keresztül) pont azért nem versenyeztem, ami végülis bekövetkezett a versenyen.
Esélyem sem volt, semmi értelme nem volt beállnom. Otthagyott mindenki, aztán magamban körözgettem. Ez az egyetlen olyan verseny, amiben ennyire nincs esélyem.
Ez az Interlagos is olyan, hogy fogalmam sincs hogyan gyorsulhatnék az 1., 2., 8., 9. kanyarokban, ezekben nagyon lassú vagyok, 1.33.9 a legjobbam, de csak 1.34-eket tudok stabilan menni.
Az iRating per autót kéne bevezetni, csak az nem lesz soha. -
Met
nagyúr
Jól érzem hogy az alap csomaggal elég lassan tudom fejleszteni a licenszemet?
Tegnap sem volt verseny vagy TT és ma sincs idáig. Road-ból C, Oválból D kellene de vagy pályát kellene hozzá vennem vagy pályát és autót is. -
fLeSs
nagyúr
Az utóbbi napokban frissítették az URD EGT modot rF2-höz, és rájöttem, mennyire gáz, hogy ennyire bekorlátozott az iRacing. Nyilván egyértelmű, hogy ha az ember online akar szimulátorral játszani, akkor az iRacing a legjobb, de azért kár, hogy egy csomó jó autó hiányzik belőle. Én meg megtaláltam azt (rF2-ben), amelyik minden szempontból a kedvencem: kinézet, hang, vezetési élmény, minden. [link] - ez a mod rF1-es verziója. De a Darche sem rossz
[link]
-
JoinR
őstag
Bár nincs személyes tapasztalatom, a fű elég csúszósnak hangzik
Szerintem az iRacingben jól meg van csinálva, az ilyen jellegű csúszásokat nagyon jól lehet utánozni. Ha hátsó terhelt kerék éri a füvet akkor meg nyilván csúszás van egyből. Amúgy a műfű is nagyon jól meg van csinálva iR-ben szerintem, pont úgy rá kell tartani a kormányt a valóságban is, hogy egyenesen menjünk tovább (Silverstone T1 kijárat például).
-
Met
nagyúr
Mentem ma egyet Lanier-en Legends Ford-al, mint egy mini gokart pálya
-
fLeSs
nagyúr
Nem ültem még versenyautóban, szal megkérdezem.
Melyik az életszerű?
1. iRacing: 2 cm-re hozzáér a gumi a fűhöz, és kipördülök
2. rFactor 2 EGT mod: gyakorlatilag nem lehet kicsúszni -
fLeSs
nagyúr
Road Atlanta eddig a mumusom. 2 verseny, mindkettőt én b@sztam el.
-
v!ct0y
veterán
Road Atlantán mennyit mentek Cadillac-el?
-
zzeN
aktív tag
Not bad
-
JoinR
őstag
Én igyekszem autónként úgy csinálni, ahogy a valóságban is. Az ilyen dogbox szekvenciális váltóknál amiknek külön váltókarjuk van, általában kuplungoznak: V8, WTCC, régebbi GT autók, Skippy stb.
Amikor a kormány mögött fülekkel kell váltani (Meki, RUF, F1, Indy, HPD), akkor csak induláskor kuplungoznak, a többit az elektronika intézi.
Radical-nál szintén váltókar van (az iRacing SR8-asában legalábbis), viszont nem kell kuplung, elég a gázfröccs, bal lábbal fékeznek. Ugyanígy a Star Mazda. Sőt, itt a Riley, ahol váltókar van, de kuplunghoz még pedál sincs.
Auto-blippel alapvetően megkerülhető a kuplungozás, hiszen sokaknak nincs otthon kuplung, én maradok a hagyományos módszereknél. -
fLeSs
nagyúr
Én ezeknél a szekvenciális váltós autóknál a kuplungot egyáltalán nem használom, csak elinduláskor. És bal lábbal fékezek. Akartam is már kérdezni, hogy emiatt a kicsavart helyzet miatt másnak nem fáj a lába (térd környéki izületek), csak nekem?
Ez a turbo visszaváltás amit csinálsz a videóban nekem teljesen új, nálam jóval tovább tart visszaváltani, és én amúgyis min 2-esig szoktam lemenni. -
JoinR
őstag
A Ford annyira nem érzékeny erre, nem is azzal van a baj, hogy nem veszi be a fokozatot, hanem hogy blokkol, ha nincs neki gázfröccs - itt látszik milyen pici is elég neki (na meg hogy lábfejjel mennyire nem tudom tartani egyenletesen a fékerőt, miközbe sarokkal küzdök
). Egyenesben visszaváltáskor nem is fontos adni, inkább csak megszokás, kanyarban már annál inkább, hogy ne törjön ki a hátulja. Persze a kuplungot azt nyomni kell. Másik lehetőség a bal lábas fékezés teljesen kuplung nélkül, ott nagyobb gázfröccs kellhet, de biztos ott is le lehet váltani gyorsan, szerintem a többség úgy megy.
-
JoinR
őstag
-
fLeSs
nagyúr
Sztem felrakom youtubera, mert ezt sztem még egy kivülálló is élvezné.
szoktam nézegetni ilyen iracinges versenyvideókat, de soxor tök unalmasak, mert nem történik semmi.
Sztem ez a legjobb. -
fLeSs
nagyúr
-Nyomtam egy bemelegítő versenyt a Cadillac-kel.
Wow. Ez volt életem legdurvább versenye az első 4 helyért, mert folyamatos csatázások voltak, eléggé fel is pörögtem.Az első picit gyorsabb volt nálam, szóval azt tudtam, hogy ő első lesz, de a második helynek simán meg kellett volna lennie, ~17 mp-re volt mögöttem a harmadik (útközben 2 esélyes elhullott
), amikor kipörögtem, mert túl sok gázt adtam. Megelőzött, aztán a következő körben ugyanott megint kipörögtem, és utolért a negyedik, aki újabb 10 mp-cel volt mögöttem, szóval végülis jó fél percet elb@szkuráltam a versenyből. Na mindegy.
Vicces, amikor egy-egy lekörözött emberke kitalálja, hogy most akkor elkezd versenyezni a verseny első két helyezettjével és cikázik az ember előtt. Asszem ez b@szta fel az agyamat mielőtt először kipörögtem. -
knbs
senior tag
Szerintem kar, hogy kihagytad. Ha az 1:24-es idot konstans tudod biztosan autozni akkor itt is a kozepmezonyben vegeztel volna. Persze ha az elso tiz a celod akkor az 1:21-es idot kell tudni konstans autozni.
PB-m a RUF-al olyan 1:22-korul volt gyakorlas tesztelesek soran, a versenyen az ovatos duhaj modban 1:24-el koroztem. Probaltam elkerulni a razos helyzeteket, amibol volt par a versenyen
Jo volt mert a gyors kemeny mag jot meccselt elol, az ujoncok ahogy en is csataztunk itt-ott. Szamomra egy cel volt befejzni a versenyt es sikerult is mindkettot abszolvani. Elso versenyem volt izgalmasra sikeredett a gurulo rajtos es a masodik verseny is.
Az allo rajtnal sikerult jo rajtot elkapni elore is jottem 3 helyet, termeszetesen az elso fordulo T1 az nagyon izgisre sikeredett.... volt nagy karambol amit sikerult kisebb serulessel meguszni. -
-
JoinR
őstag
Haha, sajnos még hosszú az út odáig, hogy tényleg UFO-nak lehessen nevezni, de talán egyszer majd.
Ami a setupolást illeti, ez hasznos lehet, bár itt pusztán a változtatás hatásai vannak összefoglalva, de kezdésnek nem rossz.
Aztán van itt még ez és ez, esetleg ez na meg ez a táblázat
Látható rengeteg magyar leírás van, sokszor ugyanazt leírva, én nem tenném meg megint, mivel ettől senki nem lesz setupmester, ahhoz minden esetben ismerni kell a pályát és sajátosságait, illetve kell egy globális rálátás az egész fizikai háttérre. Viszont ha ezt mindet elolvassa valaki, akkor már kb. meg is tanulta őket, annyiszor említve vannak benne a dolgok.Szerintem órákat nem érdemes vele tökölni, le kell tölteni egy bevált ember setupjait fórumról, azon pár klikk, és kész is. Nincs spanyol viasz vagy magic setup, vagy ha van, azt már megcsinálta más..
Én tegnap kb 2 órát tököltem, hogy átfabrikáljam a korábban bevált GTros silverstone-i beállítását LS-re - és bár sikerült gyorsulni, annyira extrém set lett, hogy pár kör után használhatatlan volt -, úgyhogy felnéztem fórumra, láttam, hogy ugyanez a csapat töltött fel Brands Hatch-re valót, ami karakterben hordoz közös jegyeket LS-sel, belőttem a benzinmennyiséget és mentem is minden változtatás nélkül ugyanazt az időt, sokkal stabilabban. -
fLeSs
nagyúr
Mostmár legalább tudom, hogy te is azok közé tartozol, akiket UFO-ként szoktam emlegetni.
(láttam az adatlapodat)
Nincs kedved írni magyarul egy setup beállítós kis segítséget? Vmi olyasmit, amit egy autókhoz analfabéta is megért?szerk: ez a hét jó lesz, mert Road America az egyik kedvencem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Szólánc.
- EA Sports WRC '23
- BestBuy topik
- Hisense LCD és LED TV-k
- ZIDOO médialejátszók
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Zenless Zone Zero (ZZZ)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8G (GV-N4060EAGLE OC-8GD
- TP-Link Archer AX73 AX5400 Router
- ÚJ TP-Link Archer AX55 AX3000 Router
- Intel Core i5-14600K 14-Core 3.4GHz LGA1700 Box (BX8071514600K) Processzor
- Gamer laptop felvásárlás Magas áron, gyorsan és egyszerűen!
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Mini PC, tiny PC HP Fujitsu Esprimo i5-7500T
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest