Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz ben2 #23 üzenetére

    Hasonlóképpen látom, de sajnos azt is látom előre, hogy mit fogsz itt ezért kapni.
    Hozzátenném a mai olvasgatásom eredményét: Kína a saját elektromos autó platformjait szabaddá tenné (csereakkuk szabványmérete, szabvány csatlakozók, feszültségek, BMS), ettől függetlenül a BYD a teljes Blade platformot licenszeli - ez nagyjából úgy le fogja verni az árakat, ahogy a nyílt szabványú IBM kompatibilis gépek kiszorítottak mindenki mást a piacról a 90-es évek végére.
    Az EU-nak erre semmi válasza nincs, láthatóan még magát a problémát sem vette észre (hogy lényegében az egyetlen nagy exportpiaca, az autóipar fog nettó importőrré válni egy évtizeden belül - ezzel hatalmas külker hiányt okozva az EU gazdaságában)
    Az egyetlen lehetőség ennek az elkerülésére (mert az alternatíva, az importvámok miatti védettség gyakorlatilag véglegesítené a lemaradást) ugyanez lenne: közös EU-s akkuméret szabvány, bárki gyárthatja, bárki beépítheti. Így a Stellantis/VAG/Renault/BMW/Mercedes olcsón vehetne akkumulátorokat, ahogy akár kész hajtásláncokat is eladhatnának egymásnak, amire a másik cég saját felépítményt, belteret és sw-t készít, így megvágva a fejlesztési költségeket.
    Na ennek nincs reális esélye.

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz ben2 #16 üzenetére

    Teljes mértékben egyetértek, a tagállamok közötti kulturális és fejlettségbeli különbségek erősen aránytalanná tennék a kapcsolatot (értsd: pár erős tagállam dominálna - a saját érdekében).
    Európa úgy az első világháborúig egyértelműen vezetett termelésben és technológiában, (és sok mindenben még utána is) dacára annak, hogy addigra az USA már rég szövetségi rendszer volt.
    Ez a "globális Európa lenne a megoldás a jelenlegi problémákra" egy zseniálisan kitalált ötlet, amit számos helyen elhintettek, és valójában az elit érdekét szolgálná, de a jelenlegi problémákra (versenyképességbeli és technológiai elmaradottság) egyáltalán nem kínálna automatikusan megoldást - talán először ezeket kellene megoldani, és utána lehetne beszélni a folytatásról (ha egyáltalán lenne még akkor szükség rá)

Új hozzászólás Aktív témák