Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz ben2 #23 üzenetére

    Hasonlóképpen látom, de sajnos azt is látom előre, hogy mit fogsz itt ezért kapni.
    Hozzátenném a mai olvasgatásom eredményét: Kína a saját elektromos autó platformjait szabaddá tenné (csereakkuk szabványmérete, szabvány csatlakozók, feszültségek, BMS), ettől függetlenül a BYD a teljes Blade platformot licenszeli - ez nagyjából úgy le fogja verni az árakat, ahogy a nyílt szabványú IBM kompatibilis gépek kiszorítottak mindenki mást a piacról a 90-es évek végére.
    Az EU-nak erre semmi válasza nincs, láthatóan még magát a problémát sem vette észre (hogy lényegében az egyetlen nagy exportpiaca, az autóipar fog nettó importőrré válni egy évtizeden belül - ezzel hatalmas külker hiányt okozva az EU gazdaságában)
    Az egyetlen lehetőség ennek az elkerülésére (mert az alternatíva, az importvámok miatti védettség gyakorlatilag véglegesítené a lemaradást) ugyanez lenne: közös EU-s akkuméret szabvány, bárki gyárthatja, bárki beépítheti. Így a Stellantis/VAG/Renault/BMW/Mercedes olcsón vehetne akkumulátorokat, ahogy akár kész hajtásláncokat is eladhatnának egymásnak, amire a másik cég saját felépítményt, belteret és sw-t készít, így megvágva a fejlesztési költségeket.
    Na ennek nincs reális esélye.

Új hozzászólás Aktív témák