-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #112642 üzenetére
Még jó, hogy beletettél már vagy 40 km-t az új bringába.... érdemes kicsit pihentetni. Azt mondjuk nem értem, hogy ha szemből jön két autó, és te közéjük ékelődsz, akkor hogy mész a padkára? Akkor a felezőn kellene menned, nem? Na mindegy, ez ilyen veszélyes sport, le is b*zizhatnak, menj pingpongozni. (ha már a futás sem jön be, mert nem izmosít)
Más:
(#112649) RaiZka: mire megírtam a kis novellámat, már írtál... Amúgy vannak ám itt bőven erős emberek, lennék vagy a századik. Meg én szerintem az első kis keresztbordán felütésest kapnék...
Egy kis számolgatás azoknak, akik első lánctányért akarnak cserélni, hogy gyorsuljanak. Szombaton egy rövid szakaszon együtt tekertem RaizKáékkal , 3 outi volt meg a Focus (27,5x2,2 X-K+RK) . Hátul mentem szélárnyékban (ne zavarja őket a Niva hang, meg pulzuskontrol volt, de nem ez a lényeg), 12 km-en mentünk 35,1 km/h-s átlagot, volt benne 1-2 lassulás a forgalom miatt, emelkedő nem nagyon. Elöl 40-es tányér, hátul pedig 15 vagy 13-on volt úgy, hogy pont kényelmesen lehet tekerni, így volt 90 körüli a pedálfordulat, ahogy a kalkulátor is kiadja (32 és 37 km/h-t ad meg). Itt volt a pulzusom 140 körül (szélárnyék!).
Innentől kezdve minden rajtam múlt volna: ha kimegyek előre, akkor felmegy a pulzus, jobban fárad a lábam, de ugyanezzel az áttétellel tudom tartani a sebességet. Ha lerakom 40/11-re, akkor 44-gyel megyek, ez síkon a bőven sok kategória, nem is bírnám tartani egyedül. És itt még mindig csak 90 a pedálfordulat. Ha lejtőn ezt megtekeri valaki 120 pf-ra, akkor 58 km/h-val megy. Ott már többet lehet nyerni a testhelyzeten a légellenállással. És ez 40-es nagy tányér.
Okoskodásom lényege: még mindig a bringás ereje a lényeg és a pedálfordulatszám. Ha gyorsulni akarsz, többet kell tekerni és pörgetni, pörgetni, pörgetni! Nem tányérokat cserélgetni azért, hogy gyorsulj.
Lehet mondani az ellenvéleményeket, elfogadom![ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #112651 üzenetére
Ellenvélemény: ööö...igazad van.Szerintem is elég a 40 elől,nálam csak lefelé (mert szélárnyékhoz és RaiZkához nincs sok szerencsém) kerül a 11,vagy 13-asra hátul.Tartani a 30 körülit el sem tudom képzelni 80 csapás alatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #112652 üzenetére
Ráadásul te kettővel gyorsabban mész mindig, mert nagyobb a kereked.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #112654 üzenetére
Na, 185 km/hét az már nem rossz. Nyomjad, és megszokja a segged az ülést is. Itt egyébként tudsz nézni utakat, merre járnak a környéken. Érdemes elmenni a kisebb falvak felé, mert lehet, hogy az út nem jó, de forgalom se lesz akkora.
Befejezték a bringaút felújítását Vác - Verőce között. Ahol olyan borzasztóan gyökeres volt, ott nem csináltak semmit, a Camelottal szemben meg újraaszfaltozták, de kb olyan, mintha cipővel taposták volna meg. Jobban ráz, mint előtte.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ígyvanferi
addikt
Shimano STX-RC szett van a járgányomon, a fékek is azok, ilyen canti. Ebben szeretnék fékpofát cserélni. Pontosabban csak gumit, mert cartridge rendszerű, a kis csavar kicsavarása után ki lehet húzni a féktestből a gumit. Ilyen M 65/T jelű kell bele. Viszont sehol sem kapható már ez. Tudtok valami alternatíváját? Vannak hasonlóak kinézetre, csak a kompatibilitásról nincs sehol semmi infó. Pl. ez. Ügyfélszolgálatnak persze majd írok, ebike-nak már írtam, várom a válaszukat, csak gondoltam megkérdezlek titeket is, hátha valaki járt hasonló cipőben mostanság.
Persze ha más nem, akkor veszek sima csapos fékpofát a mostani helyett, de első körben jó lenne, ha maradhatna az eredeti féktest, nem bontanám meg az egységet.
[ Szerkesztve ]
-
inifini
tag
Rose-ról rendeltem csütörtök este fél10-kor, most hozta a posta...belföldről nem ér ide ennyi idő alatt
-
linuxuser666
tag
válasz 6030D #112651 üzenetére
Közben már én is rájöttem hogy nem pörögnek a lábaim.
Kényelmesebb nekem 44/11-ben a 30, mint ha többet kellene tekernem.
Próbálok átszokni arra hogy többet váltsak, és pörgessem rendesen, de nagyon nehéz
Ha csak egyet váltok fel a hátsó váltón, már akkor is nagyon nehéz tartanom a 30-at. -
6030D
Ármester
válasz ígyvanferi #112656 üzenetére
Nem értek a cantihoz sem, nem tudom ez megoldás-e neked, de (#110716) Véreshurka meg összekötőt keresett.
Ha megveszitek ezt a pakkot, akkor nem lesz mindenki boldog?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RaiZka
tag
válasz Hasaggymeg #112652 üzenetére
Kb 2km-re fogok koltozni Toled, csak szolj.. Igazan kiraly lenne felvezetnem ket montist
6030D: mar csak brahibol sem engedtelek volna elore Bezzeg nekem 160 volt a pulzusom.legelol.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz 6030D #112655 üzenetére
Szerintem holnap, szabin vagyok, elmegyünk feleségemmel Nagymaros felé kávézni, kipróbáljuk a csoda felújítást. Vácról Pest felé a szennyvíz átemelő, vagy tisztító, ahol mindig büdös van, tűrhető lett.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz RaiZka #112660 üzenetére
Ezt majd lemeccseljük egyszer. Egyébként azt mondani is akartam, hogy amikor Keszi előtt leszakadtunk, akkor nem akartam arcoskodni, hogy kikerülöm Andrást, maradtam a helyemen, de aztán a tetőn sem indult el, akkor mondom megyek és felhúzom rátok. Erre meg lekanyarodtok a benzinkúthoz. Majd mondd neki, hogy csak jót akartam.
linuxuser666: pedig érdemes szoktatni magad, nem csak a hatékonyság, hanem a térdizületek miatt is. Az egy jó gyakorlás, amit csinálsz: mész egy sebességgel, felváltasz hátul egyet és tartani kell a sebességed. Emelkedőnél ugyan ez, az aljában visszaváltasz és felfelé nem taposva, hanem ugyanolyan pf-tal mész.
StLui: fullyval gyere! Azt a részt ezzel a csodakütyüvel csinálták, jó is lett. A másikat meg lapáttal és kis úthengerrel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ígyvanferi
addikt
válasz 6030D #112659 üzenetére
Köszi, de ezek nem olyanok, amit én keresek, ezek komplett fékpofák csapostól, nekem csak cseregumi kellene (első körben, ha létezik még megfelelő). 65 mm-es, egész pontosan. Hogy milyen íve van, ez féktől függően mennyit változhat, azt már nem tudom. Ezt majd hátha megmondják a rose vagy az ebike ügyfelesek.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #112648 üzenetére
Azért nem sima rongy volt, hanem ilyen gyári seggpárna:
https://www.decathlon.hu/nyeregvedo-500-m-id_8387024.htmlAmolyan kényelmes típus vagyok.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #112653 üzenetére
Tied meg ballonosabb. ...amúgy íni kell az Indexnek az aszfaltról,aztán úgy járnak mint Szob előtt,szépen visszajönnek és megcsinálják rendesen...gondolom ugyancsak a mi pénzünkön.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cozmo
őstag
A 11-es xt Shimano Deore XT (RD-M8000) MTB hátsó váltó vajon 10-es rendszerben hogy müködik?
Azért tenném fel mert ez elbír a 42-es hátsó pizzaszeletelővel. Működhet 1xsok rendszerben?Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #112667 üzenetére
Az Nagymaros - Zebegény között volt a szalagkorlát melletti részen. Felfújták festékkel az elégedettségüket és véleményüket az emberek a jól sikerült bringaútra, majd az önkormányzat kötelezte a kivitelezőt, hogy csinálja meg rendesen. Már Straván megbeszéltük, hogy valószínűleg itt is ez lesz...
cozmo: Ha még nem vettél váltót akkor katt. Bár én a helyedben visszaállnék inkább 2x10-re a maratonok miatt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #112669 üzenetére
A kész munka leigazolóját szeretném megismerni,mert hát ezeket nem az elégedetlen bringázók kellene festékkel kikényszeríteniük....aztán meg visszajön a csókos kivitelező,mert kábé 99,8%,hogy az,és pótmunka címén újra kifizetteti a munkát.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz cozmo #112668 üzenetére
Nekem gyárilag a 2018-as Merida BigNine-on hátul 11-es SLX shadow plus váltó van és le tudja kezelni a 11-50-es Sunrace sort. Felfele és lefele váltással sincsen gondom, hátrafelé pedálozás sem dobja le a láncot.
Teljesen jól működik.Szerintem az Xt-nek is kéne tudnia ezt a ranget.
-
Vanir
veterán
válasz ígyvanferi #112665 üzenetére
Ősmontisok FB csoportba kérdezz be, de én kötve hiszem, hogy új, nem rommákeményedett betét létezik még hozzá, révén 25 éves cuccról beszélünk.
-
INMOTEP
őstag
Üdv mindenki ,kis infóra volna szükségem .Adott egy California Cruiser kerékpár ,le szeretném venni a kormányt több okból róla ,de egyszerien nem mozdul semmilyen irányba ! A Középső hosszú csavart kivettem ,a nyaknál kilazítottam mindkét anyát .De bármit csinálok vele ütöm kalapálom meg sem mozdul ,se ki se balra sem jobbra ...Már befújtam csavarlazitóval is de semmi ,mi a trükk ? Ilyen kormányszár tipus [link]
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #112574 üzenetére
Köszönöm a segítséget, és a tippeket. Sikerült megoldani a problémát szakszerviz nélkül.
Kivettem a tagot, hogy elvigyem a szervizbe, kíváncsiságból megpróbáltam megmozdítani a felső részen is a tengelyt, és ha nem is könnyen de megmozdult. Puha gömbölyű nyelű csavarhúzóval kinyomtam, majd bezsíroztam mindent és így már nagyon szépen mozgott.
Az alsónak is nekiálltam ismét, de az csak nem akart moccanni, aztán nagy nehezen sikerült a satuban elmozgatni, telenyomtam wd-vel, végigmozgattam a tengelyen, de nem tudtam leszedni, majd összeraktam azt az oldalt is.A vázba berakva és mozgatva kiderült, hogy az alsó részen 100%ban fix a teló, nem mozog egyáltalán, csak a felső része kell forogjon.
Király hogy sikerült megoldani, de főleg hogy nem volt komoly baj. Még van 4db forgáspont amit lustaság és időhiány miatt nem néztem meg, ha az is megvan, akkor remélem jó ideig nem lesz vele gond.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
linuxuser666
tag
Ma tekertem 15 km-et, nagy részét erdőben, és zúzottköves úton.
Jó sok emelkedő volt benne.
Első kutyás élményem is megvolt, egy jó nagy német juhásszal.
Elkezdett futni mellettem, és ugatott, de szerencsére nem követett sokáig, kb 30 másodperc után lemaradt.
Pont ez után sikerült eltévednem, mindegyik úton elindultam amit találtam, de úgy tűnt egyik se arra megy amerre én szeretnék. Vissza kellett fordulnom a kutya felé, de nem volt gond
Kaposvár környékéről vannak itt egyébként? -
-=RelakS=-
veterán
Azt hiszem, hogy az Alivio SL-M4000 képében sikerült megtalálnom az ergonómiailag legelcseszettebb váltót.
Ma rájöttem, hogy tolni is lehet a kisebb lánckerékre váltó kart, amitől valamivel könnyebb a használata, de még mindig nem tudom úgy beállítani, hogy kényelmesen tudjak nagyobb lánckerékre váltani.
A végén előkapom a kis köszörűt, és megstuccolom a nagyobbra váltó karok végét, mert túl hosszúMás: Kormány vég dugó. A dugón van három perem, belűlről kifelé egy kicsi és két nagy. Akkor van a dugó a helyén, ha a két nagy peremet belenyomtam a kormányba?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tuomas
addikt
Sziasztok!
Találkozott-e valaki az alábbi problémával, mi okozhatja?
Üres menetbe (értsd: nem ülök rajta, felemelem a bringa hátulját és kézzel) meghajtom a hátsó kereket, (de pedállal is előjön), majd elengedem (mármint a pedált, illetve a kereket) a hátsó kerék felől egy (elég határozott) kattanó hang hallatszik. Néztem, nem ér hozzá semmihez... Igazából utcán az alapzaj miatt nem hallom, amikor rajta ülök.
Valakiknek ez mond valamit, vagy nagyon gányul írtam le?
[ Szerkesztve ]
We were here
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Voltam egy kis 10km-es körön levezetésnek este. Ebből most 8km terep volt
[ Szerkesztve ]
-
Tuomas
addikt
válasz Tuomas #112682 üzenetére
Csatolok hozzá hangfelvételt, hátha jobban beazonosítható, kb 1 másodpercnél hallani.
(m4a formátumú a hang, valszeg a böngésző nem játssza majd le)[ Szerkesztve ]
We were here
-
zoli03
őstag
válasz belsodavid #112683 üzenetére
Szétcsúszott a kormány
-
cdl
senior tag
válasz IMIIKE1998 #112642 üzenetére
Józsa, Böszörmény, Dorog, Nánás, Tiszavasvári, Tiszalök.
Az út nagy része vállalható, néha persze döcis.
Tiszalöktől Dadáig megcsinálták az utat, mintha ki lenne vasalva. -
cozmo
őstag
válasz Csokicsibesz #112671 üzenetére
A tied gyári 11-es rendszer, még szép hogy megy. Én 10-es rendszerben szándékoznék 11-es hátsó váltót használni.
(#112689) 6030D: Sajnos nem érek rá, mert széthajtottam az XT láncom, és ezáltal a hátsó sorom is kuka érett lett. Tehát vásárolnom kell azonnal. Ezek a verziók cikáznak a fejemben:
- Sunrace 11-42-es pizzaszeletelő + GoatLink (Esélytelen sehol fuckn GoatLink)
- Sunrace 11-42-es pizzaszeletelő + a2z e-hanger (Ez is lehetetlen küldetésnek tűnik)
- Sunrace 11-42-es pizzaszeletelő + 11-es XT váltó (Vajon mennyire működhet jól?)
- 11-36-os XT sor + a gyári XT tányér előre is visszaMost vasárnap a 2000m-es köröcskén 1xsok kevésnek bizonyult. Értsd sokat toltam
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #112679 üzenetére
Köszi, az talán túl kék lenne
NS Bikes Hold Fast Grip Eddig ez van a legközelebb, fekete markolat a kék gyűrűvel. Elegáns minimal, és modern, csak stockon nincs 1 db se.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
6030D
Ármester
válasz cozmo #112690 üzenetére
Mi az a széthajtottad? Ugrik? Ha nem, akkor lehet, hogy hagynám, ha úgyis minden cserés lesz. (Vagy milyen opció a régi xt tányér?)
Aztán ráérsz matekozni utána.
Vagy dobd fel a sort, és tegyél bele hosszab B csavart. Amit linkeltem cikket, ott is próbált ilyet korábban. Lehet, hogy kiadja.trialboj: az a kék nagy részen lila
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cozmo
őstag
válasz 6030D #112696 üzenetére
~5000km van a hajtásszettben emlékeim szerint 2 lánccal ment el ennyit. Új láncot feldobtam és ugrik bizony a soron. A dupla lánctányér kb 2500km-t volt használva ezen idő alatt. Annak még bírnia kéne!?
Ez lenne a legjobb megoldás a 786-os váltóm egy 42-es tányérral
Kérdés, hogy elég nagy felületen fekszik fel a lánc a 42t -s tányéron (nem nyúl eléggé alá a váltó) is vagy ez már nem stabil rendszer.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Tuomas
addikt
válasz Hasaggymeg #112694 üzenetére
Nem minden alkalommal, de azt nem lehet fixen megmonfani, hogy kisebb, vagy a nagyobb lendület esetében csinálja ezt. És minden alkalommal (ha kattanik) ugyan ez a kattanás, 2szer.
[ Szerkesztve ]
We were here
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Android szakmai topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...