-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #113090 üzenetére
A gubanc sak az, hogy Sram, vagy valami más is? Oké, ha még a boltban lehet beszámíttatni, frissiben, az egész más, de gondolom a Sramok sem annyira használhatatlanul rosszak újonnan.. de én nem ismerem őket. A sok szóbeszéd miatt vettem inkább Shimanót másodszor is, M500/M501karral, és most azt tervezem, hogy az egysebin visszacserélem az első tárcsát 160-asra, mert úgy érzem, elég lesz, és a kisebb tárcsa kevésbé hajlamos nyolcasra, szóval mindig kevesebb gondom volt vele. Magyarul a nagyobbik S-nél tényleg a középkategória is vállalható.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Shy
tag
Sziasztok fórumtársak!
Egy beárazásban kérném a segítségeteket, kb 15 éve kerékpároztam utoljára gyerekkoromban és ezt a gépet szeretném egy barátomtól megvenni. Ez elméletileg egy régebbi Gepida ez még nem aluvázas, ma hazatekertem vele próbaképpen jól működik az első váltó akad javításra szorul de más hibát nem tapasztaltam. Továbbá lámpákat kell rá vásárolni, hogy a rendőr ne büntessen meg ha megállít. Mi a véleményetek ez így mennyit érhet, így az infók és a képek alapján? A segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
Shy
tag
A képek minőségért bocsi, nem jön le a képeken de kopottas a váz a szarv pedig a kormányon elég rozsdás. Összességében viseletesnek tűnik, de nekem a használhatóság a lényeg. Munkába járást tervezem vele az napi kb 3-4 km maximum. Köszi
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #113102 üzenetére
A fékkarral van valami probléma, azt írta StLui. Nyilván nem azt mondom, hogy használhatatlanok a Sram fékek, de én személy szerint többször találkoztam hibás Sram fékkel, mint Shimano-val. A légtelenítése is macerásabb, és nem mindig lesz tökéletes. Shimano-nál egyszerűbb, gyorsabb ez a folyamat, és nagyon ritkán vannak gondok a légtelenítési folyamat után. Ráadásul az asványi olajjal is egyszerűbb dolgozni mint a DOT-al. 4 dugattyús Sram guide-nál is probléma a gyengülő fékhatás, hosszabb ereszkedéskor. Shimano 4 dugattyús fékeinél ilyen probléma nem jellemző, nyilván kell bele a fémes betét. A Sram fékkarjait sem tudtam megszokni, legalább is egy shimano után elég fura nekem. 1 ujjas fékezés esetén könnyen ráhúzod a kart a középső ujjadra. Hacsak nem töltöd túl a féket olajjal, de akkor meg a beállítás lesz macera, az is lehet állandóan csilingelni fog a tárcsa, mert olyan közel lesz a betét. Rengeteget szívtam már ezekkel a fékekkel, hidd el, nyugisabb a Shimano, minden szempontból.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz JHONNY 79 #113101 üzenetére
Az első link Aliexpresses lenne, de szerintem itthon is lehet sok helyen kapni ilyet, mondjuk nem néztem utána. Úgy tudod levenni a fedelet, ha a rajta lévő két csavart kitekered -amiből az egyik torxos, ha jól emlékszem- utána le tudod venni a fedelet. Ha felfelé áll a kar akkor nem szükséges légteleníteni, mert nem folyik ki az olaj, de azért biztonság esetére becsöppenthetsz egyet cseppet becsavarás előtt.
A nagyobbik csavar a légtelenítő, ez imbuszos, a másik asszem torx.Jah, és ha ki van tekerve a légtelenítő csavar, ne huzigáld a fékkart.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
JHONNY 79
aktív tag
A vázra milyen fóliát érdemes tenni? Nem szeretném ha a kerékpárszállító megkarcolná, illetve a fényezést is meg szeretném óvni. Alsó csőre és a kormánycső köré tennék. Az Obiban láttam átlátszó öntapadós fóliát, az is jó lehet erre a célra? Vagy van esetleg ajánlottabb verzió?
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz 6030D #113093 üzenetére
Azért a legjobb lenne ha megjönnének a fékkarok és kedd-szerdára összeraknák. Arra sincs időm, hogy elvigyem a Focus-t valahova, hogy rendbe tegyék az első telót. Kiderült, hogy nem örült neki, hogy 2016 ősze óta nem néztem nyomást, és hiába fújtam most bele, nem jön ki 160-ra, csak 120-130, és így nem működik a "szintállítás" se rajta (120-160). Szóval most féket rendelni és utána szervízbe rohangálni, lehet egy hónap múlva sem tudnám használni, de két hét tuti mire eljutok vele valahova.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz Hasaggymeg #113109 üzenetére
A kar ezen részén van csak repedés, más sérülés, karcolódás nem látszik rajta. Nem tudom mi történt vele, így vettem, de nem vettem észre rendellenes működést.
6030D: Thule Freeride van a tetőcsomagtartón. A belső nem rossz ötlet, de nem gyűrődine fel, amikor a csőhöz tolom a pofát? A fólia védené a fényezést egyéb sérülésektől is, azért is gondoltam rá.
-
Zsohi
őstag
A JensonUSA oldalán 19.95$-ért kaphatóak most a 26"es Continental X-king ProTection és Der Baron ProTection Apex külsők, a szállítás Magyarországra elég húzós, de ha többet rendeltek nagyon jó üzlet. Rendeltem én mind a kettőből 4-4-t, főleg, hogy ide ingyenes a posta.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
6030D
Ármester
válasz StLui #113111 üzenetére
Én ettől függetlenül még mindig elvinném egy olyan szerelőhöz egy teljes szét-összére, akiben bízol. Egy héttel később fogod használni, de nem lesz később olyan, hogy jajj, ha ezt megcsináljuk... Jobb a békesség.
Eleve ezt a fékkar mizériát sem értem. Árulták, volt valakinél. Senkinek nem tűnt fel, hogy nem jó? Eladásnál úgyis meg kell csinálni, akkor miért nem addig? Ezek után mi van a többi alkatrésszel? Természetesen nem akarom senkinek a boltját rontani, csak kérdezem.JHONNY 79: nekünk is Thule van, a normál mtb belső pont annyira ráfeszül, hogy nem mozdul el később. A felrakáshoz is kell küzdeni egy kicsit. Ettől függetlenül a fólia sem hátrány, csak ügyesen kell felrakni, hogy ne látszódjon. Én inkább a jobb tartó-kerékpár kapcsolat miatt raktam fel.
ZolkoW: nekem az van a hajtókaron (meg a Brytonon..), sima A/4 öntapadós fólia. Jó az is, csak alsó csőre rövid.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz 6030D #113115 üzenetére
Speci nagykertől van, tesztbringa az országjáró turnájukról, most átvitették a boltba, ahol nekiálltak "összerakni" és kiderült a bibi. Nem árulták eddig ők, most kezdik fölrakni a maradékokat, és a tesztbringákat.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Shy
tag
Srácok pls a beárazásban segítsetek, egy kb ár is jó lenne mert tényleg fogalmam nincs mennyiért vegyem meg ezt a kerékpárt. Ha rossz helyen kérdezősködök szóljatok, bár a kommentekből úgy tünik az árfolyamok a kisújjatokban van. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
D@ve89
tag
Sziasztok!
Előzőekben taglalt fék kérdéshez térnék még vissza. Szeretnék egy kicsit normálisabb, komolyabb féket a bringámra. Maga a kerékpár csak egy alsókategóriás (Kellys cliff 90), de már pár dolgot az elmúlt másfél évében cseréltem rajta alsóbb kategóriás shimano cuccokra, hogy kicsit élhetőbb legyen. Jelenleg a legolcsóbb shimano M315-ös hidraulikus fékek vannak rajta. Ezek lennének váltva valamire. Ami szóba jöhet: SLX, XT, esetleg a ZEE.
Kérdés a következő: Melyiket kellene vegyem? Érdemes-e beruháznom a ZEE-be, egyáltalán az XT-be, vagy elég az SLX?
Alapvetően városi közlekedésre, munkába járásra használom a bringát. A jelenlegi fékek jók, csak lehetnének jóval erősebbek is, néha alakulhatnak ki érdekes szituk, amikor nem árt lehető legrövidebb féktávon megállni. Hétvégente szoktam menni kirándulni, túrázni itt Budapest környékén, fel Normafára vagy ilyesmi, lejtőkön lefele bizonyos határok között ha lehet, szeretem kicsit megengedni gyorsabban. Ilyenkor azért a mostani fékek bőven kevesek és félek mindig, hogy gyorsan túlmelegednek.
SLX-ről túl sokat nem tudok, csak hogy azért elmarad az XT-től fékerőben.
Elsőnek XT-t akartam venni mindenáron, de olvastam a problémáiról, ami elbizonytalanított. Plusz a felhasználói kézikönyvében olyan érdekesség van, hogy ne használjuk 160mm-nél nagyobb tárcsával, mert akkor túl erős lehet a fékhatás és elveszthetjük a kontrollt. (Első tárcsának 180-asat tennék, most is az.)
A ZEE biztos nagyon jó, viszont annak a kézikönyvében azt írják, hogy utcai használatra nem ajánlott, mert annyira erős.
Ezek alapján tudnátok okosat mondani? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
tacto
aktív tag
Szia, biztos segitenenek, de a par nem reszletes, nem hajtasoldalrol keszult foto lehet, csak felelötlen velemenyeket szülne. Nem ismerem a modellt szemely szerint, aki igen, - es ha minden az eredeti allapotaban van - talan könnyebben hozzaszol. Ahogy nezem, többfele felszereltseggel, szettel aruljak, legalabbis mostansag. Ahogy nezem, talan regebbi Alivio, legalabbis a fekvaltokar?
Meg valami: biztos vagy benne, hogy nem alu? A vazscövek merete, formaja alapjan en megis arra gyanakszom.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz D@ve89 #113122 üzenetére
Városba bőven elég az alap Shimano fék. Nekem 395/6 van, mindenre elég. Ha be van koptatva a tárcsa meg a betét, akkor úgyis a gumi tapadása lesz a küszöb. Ha most nem vagy megelégedve vele, akkor vidd el olyan szerelőhöz, aki normálisan lelégteleníti.
Ha nem akarod terepen csapatni, én nem cserélném.Shy: homályos képről nehéz bármit mondani. Kellene vagy a pontos típus, vagy a főbb alkatrészek gyártója, kategóriája. Bár egy rozsdás bringa mindig necces, az nem a nappaliban lett rozsdás. Ha kívül van rozsda, akkor a csapágyakban is lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
-
robee19
tag
válasz JHONNY 79 #113108 üzenetére
Avery matt/fényes lamináló fólia. Érdemesebb a drágább autófóliát megvenni, mert az olcsó pár éven belül csúnyán rá tud égni. Azt követően pedig szabad kézzel már eltávolíthatatlan. Nyomda és dekorellátó üzletekben kapható.
http://www.nyomdaker.hu/termekek/ontott_laminalo_foliak_3d_feluletekre
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz Hasaggymeg #113130 üzenetére
Vegyük úgy, hogy laikus kérdés volt.
Runner_fxr: városi terepen, tötymörgő tempóban alapvetően nincs vele gond. Ha meg jövök hosszabb lejtős helyen, akkor én úgy érzem, lehetne több is benne, főleg, ha finomabban, kevesebbet kellene húzni a fékkarokon. De lehet csak irreálisak az elvárásaim. Olaj nincs rajta, jártam már úgy egyszer, az nagyon más.
-
Shy
tag
válasz 6030D #113124 üzenetére
Szia!
A tulaj azt mondja ez egy Gepida Alboin, kb 2005-ös, a rozsda a kormányon lévő szarvakon látok csak a kerékpár többi részén nem. Úgy tudom erkélyen volt tárolva, ami nyitott volt. Nem kellene pontos beárazás csak nem tudom eldönteni ez kb 10000, 20000, 30000, 40000 Ft-ot ér stb, nyilván egy rozsdahalmazt nem fogok megvenni, ütött kopott a váz a bal oldali váltóval gondok vannak az biztos szervízt igényel és kb ennyi az összkép. Ja és elméletileg acélból van nem aluminium.
Köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
eddie1978
aktív tag
Volt másfél évig 8000 szériából XT fékem. Mentem vele télen nyáron egész évben. Nem vettem észre a nyomáspont vándorlását. Szerintem egy nagyon jó fék. Elöl 180, hátul 160mm tárcsa volt. Fogott rendesen. Inkább a SID RL hajladozott 50-60-ról fékezésnél.
Mentem még két éve a 300 és 500 sorozatból való fékekkel. Azok is jól fogtak.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
Hali!
Országútira milyen bandázst tudnátok ajánlani? Rezgéselnyelő hosszú élettartamú.
Más, a selle smp well visszament, a hullám eleje nyomott. Most egy BBB BSD-142 Echelon nyereggel szemezek.
Valakinek tapasztalata van/volt vele?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Mezga Aladár
veterán
+1 "buta" kérdés.
Milyen problémát okozhat ha valaki a fenékméreténél szélesebb nyerget vesz? Tegyük fel csak a hátsó rész szélesebb a combok közötti "csőr" nem.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #113137 üzenetére
Szélességben elég neked? Nekem Vanguard van a bébébétől,az jó.Ami a túl széles nyerget illeti nem lehet hátránya,hacsak az nem,hogy azok nem szűkülnek orruk irányában elég hirtelen,így ott lesznek kényelmetlenek egy keskeny csípőjű kerékpárosnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ro_bert17
őstag
válasz Mezga Aladár #113139 üzenetére
Nem tudsz rendesen hátra csúszni rajta, és kitart a combodnál?
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #113140 üzenetére
136 a szélességem . Néztem a Vanguard nyerget tetszik, csak nincs fehérben. Méretben hasonlóak 155 mm széles. A 144 kevés volt nekem (smp well). Mindenhol csak csöpke emberekre méreteznek.
(#113141) ro_bert17 : Jogos.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Mezga Aladár #113142 üzenetére
Átlagra méreteznek, nem "csöppkékre". A legjobban ők járnak, a kicsik és a nagyok szívnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D@ve89 #113134 üzenetére
Én úgy érzem, hogy amire a Cross bicajt kitalálták, oda elegendő a 315-ös fék ereje. Persze tehetsz rá egy kicsit komolyabbat, nyilván növelni fogja a komfort érzetedet, ezért mondtam, hogy egy Deore szintig érdemes lehet elmenni. A Deore fék egy újjal meg fog állítani bárhol, a 315-ös 2 ujjas.
Shy: Az erkélyes tárolás nagy negatívum, és sok jót nem sejtet. Ezek a bringák nagyon le tudnak pusztulni, kívül, belül. Sajnos így látatlanban, senki nem fogja tudni neked megítélni. Csak abból tudok kiindulni, hogy kell neki egy nagy szerviz, az pedig nem olcsó. Pár alkatrész cserével, minimum 20 ezer ft.
A kérdés, hogy az első váltó problémát mi okozza? Lehet fékváltókar cserés, annak darabja 5000 ft. A kerék állapota is kérdéses, ha kuka az agy, akkor kell új kerék, aminek darabja 6-7 ezer ft. Kérdéses a külsők állapota, darabja minimum 3500ft. Egy teljes átbovdenezés biztos kell, ez 4000 ft. Kérdéses a hajtás állapota, lánc, sor, hajtómű. Sor kb 5000, lánc 2000. meg kell nézni a kormánycsapágyat is, ha azt is cseréni kell, akkor az is egy 3000-4000 ft-os tétel. Egy ilyesmi bringa újonnan 85-90 ezer ft. Érdemes átgondolni.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Én ilyen görbe vázú Alboint nem is látok neten, csak az újat. Mindegy. Az erkélyes tárolás nem nagy előny. Illetve ha bármit cserélni kell, akkor jöhetnek meglepetések. Lánccsere 3-6000 Ft, hátsó sor csere 4-10e Ft, hajtókar, fékek, bowdenek, csapágyak, bármi lehet.
Ha jó haverok vagytok, és nem akarja egyik sem a másik kárát, akkor menjetek be egy szervizbe és kérjetek állapotfelmérést vagy egy nagy generált, az sosem árt. Mondanak rá egy szervizdíjat és megegyeztek a többin.
De így látatlanban, főleg ha nem alu szerintem 10-30e között valahol. Tényleg az állapoton függ.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)