-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Na befejeztem a bringa teljes átvizsgálását, ujrazsíroztam az összes forgáspontot, és meglepő módon egy besült csapágyon kívül amit sikerült javítani, semmi hibája nem volt ez is ritkaság számba megy, legalább is nálam.
Runner ajánlotta ezt a Motorex zsírt, a telóba, az érdekelne, hogy ezt az összes többi alkatrészen is lehet használni? Pl csapágy újra zsírozásánál, vagy egyéb kevésbé kényes de fontos helyeken.
(#113744) bringasisti
Ezt pontosítanád nekünk egy csöppet? Csak mert a bringán a leggyakoribb a 3-5 8-12 nm opciók, tehát a te 0-300 as példád nekem úgy jön le hogy 20 alatt és 290 nm felett már úgyis mind1, ha nem olyan precíz."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Redneck
veterán
Valami ütemes kattogásra lettem figyelmes ha nagyobb fordulaton tekerek, vagy nagyobb a terhelés. Elől a hajtókar irányából hallom. Lehet egy hónap és 300km alatt csapágyas lett a bike? Meg lennék lepve.
Más:
Milyen gyakran célszerű láncot és lánckerekeket tisztítani? Illetve hogyan érdemes? Lánchoz motorokról a petróleum és brigéciol rémlik, aztán láncspray.
Azért kérdezem mert elég olajsaras, illetve szutykos aranyesős, vagy mi hullik mostanában...Aki csomagtartó és táska ügyben tud javasolni valamit, ne tartsa magában.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #113749 üzenetére
Olyankor nem jön egy haver sem velem és egyedül megesznek a medvék . Lazer Cyclone, enyém fekete és nem áll ennyire hülyén rajtam
DUB Inc.: Télre úgyis muszáj lesz vegyek valami hasonlót, szal előbb utóbb kipróbálom ezeket is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz trialboj #113751 üzenetére
Bármilyen műszert vesz valaki az közepén mér pontosan, kivéve ha digitális 100+ ért. Van olyan műszer ahol " felveszik a karaktert " és oda rajzolják a skákát da az egyedi gyártás nem a mi zsebünknek. Itt olyan kulcs kell ami a kényes kis csavarok nyomatékát tudja közép értéken és nem széles az átfogó tartománya a kulcsnak. A fogsort teljesen mindegy hogy 30 vagy az előírt 40 Nm meghúzást kap. A hitelesítő videó azzal nem számol hogy az én kulcsom 1.2 kiló fölött van tehát a terhelés nem pontos hiába bohockodik a gyerek a centivel.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
#42007296
törölt tag
Sziasztok !
Szeretnék egy városi női kerékpárt venni. Az illető, aki használná kb. 150cm magas (alacsony )
Ami fontos lenne, hogy városi, de azért birja a földutakat is. Kontra fékes kellene és kosár előre (bár ez gondolom mindre szerelhető). Jó erős világítás sem árt ha rajta van alapból. Vagy ezt majd külön.
Nem hátrány ha esetleg nem túl nehéz.
Váltó nem fontos, de nem kizáró tényező.
A keret 80e Ft lenne rá.Mit tudnátok ajánlani ?
Eddig csak a csepelt láttam vagy a budapestet, de nem ismerem az uj szériákat.
Méretbe milyen kellene ?
Ajándékba lenne, ezért fontos, hogy új legyen.Segítségeteket előre is köszönöm !
Rhcspsz
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz bringasisti #113756 üzenetére
" én kulcsom 1.2 kiló fölött van tehát a terhelés nem pontos hiába bohockodik a gyerek a centivel."
És? Ezzel mit akarsz mondani? Senki nem fogja neked ezt kalibrációban korrigálni. Minden esetben mikor más szöget zár be a nyomatékkulcsod nyele a síkkal, más erő fog hatni alapból a forgásponton. Ha vízszintesen húzol a kulccsal akkor nem beszél bele a kulcsod tömege, ha függőlegesen, akkor meg igen. Sőt, még az sem mindegy, hogy függőleges húzásnál is a kiindulási pontja a kulcsod nyelének a síkkal párhuzamos, vagy függőleges.
A kulcsod nyele tömege mindenképp módosítani fogja a kifejtett nyomatékot attól függően, hogy épp hogy húzol vele. Teljesen mindegy miféle csodamódon kalibrálták. Senki nem kalibrálja ezt bele, mert dinamikusan kellene tudnia változni a kalibrációnak a 3d beli forgásiránytól függően.
-
hegyimorc
senior tag
válasz RaiZka #113704 üzenetére
"nekem igy indult a reggel Nagy elmeny volt vegre belul is a Ring!"
Nekem pedig így.
Fent elég erős volt a szél és melegem sem volt.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Jester01
veterán
Ez nem igaz. Az igaz, hogy más erővel kell húznod a nyelét de az pontosan csak a kalibrációnál érdekes. A forgásponton a nyomaték az nyilván állandó lesz.
Ugyanakkor a srác írta kommentben, hogy a szerszám saját tömegét valóban nem vette figyelembe de elég egyszerűen bele lehet számolni ha akarod. A módszer attól még jó.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Talala
senior tag
Féktárcsáknál van olyan hogy másolat vagy gagyi kínai valami? Aprós oldalon láttam sram centerline 0km-es tárcsákat 7000 körül párban. Shopból 12 000 darabja. Gyanús vagy rendben lehet a dolog?
-
Mezga Aladár
veterán
-
flash-
veterán
üdv
tapasztaltaktól kérdezném hogy heti 150km intenziv tekerés(alkalmanként 1.5-2órás tekerés)(heti 4-5-6 óra) mennyire van hatással az izomzatra? és ha mellette az ember végez súlyzós edzéseket?
mennyire hátráltat-mennyire éget ilyen mennyiségnél az ember az izomzatából? (kar,váll,stb..) azt olvasni hogy a hosszabb kerékpározásoknál az ember keményen izomból éget,de ez milyen távnál milyen gyakoriságnál jelent valóban komolyabb gondot?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #113768 üzenetére
Én elég sokat jártam anno edzőterembe, jelenleg is a téli edzéseimet edzőterembe végzem. A célokat kell meghatározni, ha izomfejlesztés a cél, akkor ott a kerékpározással óvatosan kell bánni. A pulzustartományra érdemes figyelni, 130-140 fölé ne menjen, mert akkor az izomzathoz nyúl a a szervezet. De amúgy a súlyzós edzés és a kerékpározás jól megvan egymás mellett csak a kajára és a pulzustartományokra kell figyelni. Ami még fontos, az a testalkatod és a jelenlegi edzésterved. Ha tömegezel, akkor a bringa hátráltatni fog, szálkásítás időszakában pedig besegít.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #113767 üzenetére
Nekem egy kombinált fogóm van tőlük,és a kábelcsípő része elvágja az egyetlen hajszálat...mindenhol a vágóél mentén. Amúgy kétlem pontos lenne egy 0-300Nm es mondjuk pl. 4,5Nm körül,annak kábé annyi.lehet a hibahatára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #113754 üzenetére
Biztos, hogy nem lett csapágyas 300km alatt, viszont az új bringáknál szükséges egy pár száz km utáni ellenőrzés. Ha erre nem hívták fel a figyelmed az komoly hiba! Meglazulhat a pedál, a hajtókar, illetve a monoblokk is akár. Ez pedig tönkreteheti a hajtóművet szélsőséges esetben akár a vázban a menetet is. Normálisabb boltok erre fel hívják a figyelmet és ingyen el is végzik. A másik jellemző probléma, hogy a kerékagyakat és kormánycsapágyat nem állítják be rendesen. A gyárakban a betanított munkások nem tudják, hogy egy kerékagynak mi az optimális beállítása. Szinte mindig túlhúzzák a csapágyakat. Ennek szintén idő előtti károsodás a következménye, egy túlhúzott csapágy jóval hamarabb tönkremegy mint egy rendesen beállított. Én csak úgy adok ki a kezemből egy új bringát, hogy a csapágyhézagokat beállítom, viszont ezt a boltok 90%-a nem csinálja meg.
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #113770 üzenetére
Ami képet beraktam az 10-110 Nm. Természetesen nem bringás célt szolgál. 0-300 csak a mesében van meg a reklámban.
BENEFON DELTA--------N8
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #113772 üzenetére
Szerintem direkt nem állítják be. A pénz fontosabb, így szerintem egyszerűen nincs rá idő. A boltok nagy része szerintem ugyanilyen okból nem állítja be, mivel az ingyenes beállítással megint csak az idő és a pénz megy.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #113776 üzenetére
Az ipari csapágyaknál nem lehet túlhúzni,de a kónuszos beállítása még egy gyakorlottabb szerelőnek is pepecselős lehet.Vagy túl nagy kottyanást hagysz a gyorsszárnak korrigálni,vagy túlhúzod,majd a gyorsszár tovább szorít rajta.Elég nehéz a tengely agyon túllógó 1-2cm-én érzékelni mennyi is a megfelelő csapágyhézag...legalábbis nekem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
A tegnapi kis bemelegítő kör nem volt rossz, leszámítva, hogy az Osram FX70 lámpám az egyik köves lefelén úgy gondolta elfordul a kormányon és egyenesen az arcomba világít max fényerőn - sötétben nyomtuk már a végét -. Ha továbbra is használni akarom ezt a lámpát, akkor szivacsos kétoldalassal be kell állítanom fix helyre a konzolt, külön kurva nagy baleset lesz belőle előbb utóbb. Jó volt, hogy lehetett állítani a szöget, mivel erdőben más az ideális távolság, mint aszfalton. Ez a TV torony rekorddöntés is kísért, annyira dobáltam lefelé a kis tányérra a fokozatokat, közben meg tapostam ezerrel, hogy bedobta a láncot mögé, vissza is kellett tolnom a tetejére, akkor vettem észre, hogy a telók végig zárva voltak A cimbi is ugyanígy járt, mondjuk neki többet nem lesz zárva a telója, mert tönkre is ment a lock (Focus XC bringa).
https://barbieripnk.hu/
-
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #113777 üzenetére
Én nem is értem hogy a mai csapágy árak esetén miért nem minden agy így készül.
BENEFON DELTA--------N8
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #113781 üzenetére
Normális agyaknál a kónusz a ritkább. Olcsó agyaknál meg gondolom régről megmaradt a gyártási folyamat, aztán a gyártó tud spórolni.
A Shimano használ még mindig csak kónuszt, és azt mondja biciklibe ez a jobb megoldás az oldalirányú terhelések miatt például. De érdekesen az iparis agyak tökéletesen működnek, és ahogy írtad fillérekért lehet csapágyakat kapni. Meg az egész rendszer szvsz sokkal egyszerűbb.
Ha karban van tartva a kónusz akkor tényleg sokáig elmegy, de ha az agyban sérül a futófelület akkor cserélhetsz kónuszt meg golyókat, sosem lesz jó. Az sem segít hogy az olcsóbb (vagy régebbi) kónuszos agyak tömítése csapnivaló.
De igazából mindegy is, kihalóban lévő technológia.[ Szerkesztve ]
-
Jarod1
addikt
Sziasztok !Esztergom Visegrád vonalon, van kiépített bringa út pestre?
-
Neck
veterán
Végre én is mentem olyat, ami itt talán már alulról súrolja a bemelegítés határát
Jó a bicó, csak kicsit haltam meg felfelé, lefelé meg végig köves / erdei út volt, 29-es bicóval teljesen más élmény csapatni lefelé.
A Tektro fékeim (első, illetve hátsó is) eléggé "darálnak". Fogni fognak rendesen, de ha eléggé meghúzom, akkor érezni is, hallani is lehet némi darálást.
Ez jó így, vagy lehet csinálni vele valamit?Ja, kép a gépsárkányról:
FLICKR[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
pc360
addikt
Ha nagyon újak a fékpofák, vagy némi állítás történt a közelmúltban a féktest szögén a tárcsához képest, akkor a bekopással még javulhat a helyzet (bár annak elég hamar meg kell történnie, főleg, ha durván lejtőztél vele).
A darálást alapból a tárcsa formája, és annak kivágásai befolyásolják, de nagy hatással van rá a pofa típusa is, illetve nem árt ellenőrizni, hogy a megfelelő magasságban ragadja-e meg pofa a tárcsát, és nem a szélét, vagy a lábait darálja. A párhuzamosságot pedig időről időre érdemes ellenőrizni.
Amivel segíthetsz a dolgon, ha amúgy a beállításai rendben vannak: puhább, félfémes fékpofára csere (ez amúgy is nagyban tudja csökkenteni a hangját), avagy a tárcsa kisebb kivágású fajtára cserélése. Utóbbira lehet példa valami sűrű lukacsozású, tömörebb hatású tárcsa, viszont azt is tudni kell, hogy ezeknek kisebb a hőleadó képessége is, mint a levegősebb verzióknak.
Mondjuk ahogy a képet elnézem, most is inkább a tömörebb kategóriába sorolható tárcsád van. Utoljára hagytam azt, hogy... mégiscsak egy Tektro-ról van szó. Az Avid tárcsái pl. lényegesen igényesebbek, és jobb anyagból készülnek, és a fékpofák közt is lehetnek ilyesmi eltérések. De az utóbbival a legegyszerűbb próbálkozni, első közben pl. a viszonylag olcsó és sok helyen kapható XLC-vel. A kedvencem viszont mindig is a BBB-k voltak, de azok elérhetősége és ára az ellentétes kategóriát képviselik.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
Jó kis gépnek tűnik, csak a pedál kissé kakukktojás. Nem túl nagytatás az üléspozíció ennyi hézagolóval a stucni alatt? Én az összeset kiszedtem anno és amíg ilyen stucnim volt még azt is megfordítottam, hogy lefele nézzen.
ennyi szintel ez a kör meg szerintem még több is mint bemelegítés . Legalábbis nekem
Darálás: Az enyém akkor szokott darálni, ha elcsúszott a féktest, ezt könnyű orvosolni és érdemes minél hamarabb, mert ha féloldalas, akkor az egyik fékpofa hamarabb fog elkopni.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
seadrone
őstag
Sziasztok!
Egy régi Peugeot ba kellene nekem villa, 622-es benne a kerék, ha ez segít.
Merre keresgéljek?
Köszi
-
Qmi
tag
Sziasztok. Korábban tettem fel hasonló kérdést lánctányér vonatkozásában de most más jellegű a dolog.
Van nekem egytányéros rendszerem (BashGuard-al, Láncfeszítővel) 9-es Sram Sorral (PG-950) , és 9-es Sram lánccal (PC-951) valamint egy Gamüt 37T Első Lánctányérral.
Na most. Azt érzem folyamat tekerés alatt, hogy "reszel" a hajtás. Nem tudom jobban megfogalmazni. Már kipróbáltam másik lánccal, másik sorral, de ugyanaz. Ezért arra gyanakszom, hogy a lánctányérral van valami általam ne ismert összeférhetetlenség. (A bringát használtan vettem és már ezzel volt szerelve.)
Le is vettem a hajtókart, majd a tányért, és azt látom hogy valami furcsa kialakítása van a fogagnak (Szerintem..) Vastagabbak és mélyebbek mint a másik bringáimon (Szerintem..)
Alább linkelem a képet. Ha tud valaki valami okosat rá kérem ne tartsa magában.
-
Neck
veterán
válasz jjeahh #113792 üzenetére
Én örülök neki, hogy nem kell mélyebbre hajolni, így is határeset
A fékes dolgokat megnézem, amint hazaértem.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
HollyBoni
veterán
Ha ez gyárilag egytányéros rendszerhez szánt lánctányér a fogak azért magasabbak mert egytányéros rendszerhez nem kell váltáskönnyítés, így picit jobban megfogja a láncot a lánctányér.
Egy ideje már egytányéros rendszerekhez 99%-ban narrow wide lánckerekeket használnak, ahol nem csak magasabb általában a fog, de az egyik vékony, a másik vastag (=narrow wide) hogy még jobban megfogja a láncot. Nekem is ilyen van 1x11 felállásban és egyáltalán nem reszelős a hajtás.
Bár most már a SRAM "cápafogasította" a 12 sebis lánctányérjait, a régebbiek olyasmik mint a tied.Láncfeszítő pontosan milyen, valami görgős? Innen jöhet erős darálás, meg még megnézném nincs e lenyúlva a lánc. Ez is okozhatja főleg jó állapotú lánctányérnál, képről a tied annak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #113777 üzenetére
Itt én olcsóbb biciklikre gondoltam, mondjuk az 50e Ft-os Csepeltől a 150-200-250e Ft-os MTB-okig, nem olyanokra, amiben már ipari csapágyas kerék van. Sokszor nagyon túl vannak húzva, itt nem az általad említett finom határról van szó, afölé is lehetne kicsivel húzni, de itt sokszor már darál a csapágy. Persze ez még jobb, mintha lógna a csapágy, mert ha már mozog a kerék vázban, annyira laza a csapágy, akkor még annyira sem fogja bírni, mint túlhúzva.
És ami biciklik az úton vannak, azoknak nagyon nagy részében 5-10e Ft-os kerék van (nekem is ilyen első kerekem van a városiban, beállítva tökéletes, városba meg nemigazán kell jobb). Amiket mi használunk bicikliket sport célra, azok szerintem csak pár százalékot tesznek ki.#113790 HollyBoni: sok esetben a csészét is ki lehet cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
Ha valakit érdekel, a debreceni Decathlonban a mai nap szabadtéren lehet tesztelni a bringákat. Most voltam gatyáért, kipróbáltam az xc 900-at. Hát szó mi szó, odaadnám érte az st 100ast!
-
HollyBoni
veterán
válasz zoli03 #113798 üzenetére
Én csak olyanokkal találkoztam ahol préselve van. Hogy oldják meg máshogy, tudsz mondani egy konkrét típust?
Csepeleket ne is említsd. Üzembe helyeztem pár elvileg menetkész Torpedot... 100k körüli bringa. Két kedvencem:
Túl hosszúra hagyják a villanyakat, nem lehet meghúzni a kcs-t.
Mostanában női Torpedón beleért a lánc a láncvillába. Hogy oldották meg? Picit arréb vitték a hátsó kereket, tengelyre beraktak hajtás oldalra egy alátétet. Így nem csak nem volt középen a kerék, de az alátétet simán szabadon rakták be, nem a záróanya mögé...
Ez csak két dolog a millió közül.
Ilyen sz*rakodásra tényleg nem kéne hogy idő legyen, és sok helyen simán kimennek így bringák. Én próbáltam lelkiismeretes lenni és sokat dolgoztam ingyen bringaszerelőként, beosztott voltam szóval annyira nem érdekelt. De részben ezért is fejeztem be, mert az ment hogy hajtani kell és majd úgysem veszi észre a vevő a hibákat... Persze vannak becsületes helyek is de ritkák. Én ezért kezdtem el bütykölni a saját bringáimat első körben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme GT 5G - versenyképes
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Könyvajánló
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...