-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #113048 üzenetére
Igen,az nem váltó cserét,hanem váltó állítást igényel.
(#113049) ro_bert17...kinyomtad teljesen,vagyis túloldalt kiesett? Mert szükség esetén azt lehet,hogy óvatosan kitolod amíg még nem megy át a külső lapon,majd aztán vissza.Ha teljesen kitoltad az már necces és balesetveszélyes.
(#113038) ShiTmano...ezt az "elállítódó,lassú" váltót én őszintén nem is értem. Műszaki emberként 2 fix pont közé becsípett,gyakorlatilag nyújthatatlan vezeték hogyan nyúlik csak azért mert a végén Shimano váltó van és nem Sram? Az,hogy egy váltás mennyire nyúlós és elállítódó sokkal inkább függ az azt mozgató berendezéstől (bovden,bovdenház,házvégek,vázszemek,esetleg a bovdenvezetés) mint magától a váltótól.Az,hogy xt/xtr-ed nem hozta azt amit a Sram7,az szerintem a szerelőt minősíti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ro_bert17
őstag
válasz trialboj #113050 üzenetére
Csipeszes, kalapálgatós módszerrel én is próbálkoztam...
De tényleg elméleti. Városban szárazon használt, rendszeresen tisztított, kent shimano hg40 szerintem kb. 500km után, az 1-es mérő izé beleesett...(#113052) Hasaggymeg: Teljesen kinyomtam ezt a
f@st. Egy pillanatra átfutott az agyamon, hogy próbaképp felrakom a kocsmázós városira, innen jött a gondolat.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Ez Nálunk 27k ért hirdetik, szóval továbbra is azt mondom az számít hol adod el. Az értéke egy dolog, de hogy mennyit adnak érte az a vásálói piactól függ.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #113053 üzenetére
Régebb simán kiütöttük,majd visszatolva újraszegecseltük (lelapítottuk fejét egy hegyes dornival),de az nem váltós kerékpár volt.Ma már csak hazajutni valahonnan alkalmaznám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #113052 üzenetére
Szerintem robee19-nek az nem tetszik, hogy nem pozicionált váltója van elöl. Kép
Jobb oldalon / hátul ugye kattint egyet, dob egyet a váltó, ezt szeretné bal oldalon is.
Viszont azzal a markolatváltóval ez nem fog menni. Ez az a fajta, ami kattan kb hatot, mire átrakja másik tányérra. Ami ugye nem gond, mert a lánchoz így tudod igazítani, hogy ne érjen bele.
Szerintem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
Sziasztok,
2007-es Merida TFS-800-v Cross bringám van, melyen a elég hamar, kb egy 1-1,5 után elvárad, fáj a csuklóm, zsibbad a kis és a mutató újjam, fáj a nyakam (hátam). Az utóbbi években már csak pár kisebb (napi 80km max) "családi bringatúrázásra" használom, így nehéz megállapítani, hogy csak azért jönnek elő ezek a problémák, mert keveset használom vagy, mert valami változott.
Az üléspozíción nagyon nem tudok változtatni a jelenlegi konfigurációban, így arra gondoltam, hogy beszerzek egy másik, rövidebb, nagyobb dőlésszögű stucnit. De ahogy nézem nem igazán van választék a 25-ös kormányhoz való ezüst színű stucnik piacán, így valószínűleg lecserélem a kormányt és a stucnit is feketére. A kérdésem az volna, hogy mi alapján tudnám eldönteni, hogy milyen széles kormányt vegyek (jelenleg egy 580-as széles, kism emelésű kormány van )és milyen hosszú, milyen meredekségű stucnit (jelneleg egy 10cm-es darab van)? -
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #113060 üzenetére
Fura, hogy a kis és mutató, mégha a kis és gyűrűs lenne az érthetőbb.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #113033 üzenetére
Akkor lehet, hogy gyárilag hibás volt a sor. Nem cseréltetted ki a nagykerrel?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #113061 üzenetére
Azért kérdem mert a nyaki idegpályák szorulása esetén vagy a mutató és a hüvelyk,vagy a kézél és a kis,esetleg gyűrűs zsibbad.Lehet ő a tenyerén nyom valamit,így nem egymás mellettik zsibbadnak.
Itt látható melyik csigolyánál lép ki melyik kar és kézhez futó ideg.(#113063) dni...szemüveges vagy? Csak mert akkor talán még jobban hátra kell csapni fejed,hogy előre láss.Első körben azt ajánlom engedd le a fejed időnként,néz előre szemed kifordításával,mintsem fejed hátracsapásával.Ki is próbálhatod,mert nekem mikor gondom volt ezzel,amint leengedtem fejem azonnal szűnni kezdett,majd másodperceken belül teljesen megszűnt a zsibbadás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Toobee #113047 üzenetére
??? A lefelé az az, hogy mondjuk 2-ből visszaváltasz 1-be, mint az autónál. Hátul azt jelenti a legnagyobb előtti tányérról visszateszed legnagyobbra(1-be). A fokozatok is így vannak a karokon jelölve.
Vagy autónál, hogy mondod? Leváltottam 3-ból 4-be?"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ShiTmano #113065 üzenetére
Érdekes én is így szoktam meg,a nagy tányérról váltok LE a kisebbre,elől és hátul is. Lefele nekem mindig a kisebb tányér,vagyis amerre húz a rugó.(Bár van fordított húzású is. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #113064 üzenetére
Igen, pár hónapja szemüveges vagyok, de bringázáskor dioptria nélküli védősszemüveg van rajtam. Azt én is megfigyeltem, hogy ha nem hajtom hátra a fejem akkor nem fáj a nyakam, csak akkor meg nem látok el elég messzire. Ezért gondoltam arra, hogy ha meredekebb (és rövidebb) stucnit használok, akkor kevésbé dőlnék előre és talán kevésbe terhelném a nyakam, csuklóm.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #113036 üzenetére
A váltóval egyetértek, sokkal jobb a Sram, egyébként annyira nem drága szerintem, csak a csúcs rendszerek.
A fékkel kapcsolatban már más állásponton vagyok, ott egyértelmű a Shimano fölénye. A Sram-nak már eleve a fékkarja sem szimpatikus, a légtelenítése is macerásabb, sokkal több hibás Sram fékkel találkoztam, amit kb sehogy sem tudtál jól megcsinálni. XT szinttől már elég komolyak a Shimano fékek, ott már a Sram nem rúg labdába.
ivana: A Fitness szerintem városi közlekedésre sokkal jobb mint egy outi, a koskormány akkor jó ha a sportosságot akarod kimaxolni, de egy forgalmas közlekedésben nem lesz előny. Meg a rossz utakon is stabilabb az egyenes kormány. És a Fitness geo azért más mint az outi, nem kell annyira ráhajolni, még akkor se ha az outin felső fogásban vagy. Meg ugye beleférnek általában a CX/Cross gumik is.
Egy normális Cross gép kb 13 kiló körül van, még az alap suntour-al is. Elég bele a 35-ös gumi is. Ezt feltolod 5 bar-ig, sokkal jobban halad mint a monti. És ezeket a villákat sem kell annyira lehúzni, városi használat mellett hosszú évekig működő képesek, pláne ha időnként szétszeded, kitakarítod és kap egy kis telózsírt.
Sok komfortot tud adni és még bőven hajtható marad a bringa. Egy kb 13 kiló körüli, 26"-os acél monti, merev villával, pláne terep gumival, biztos, hogy nem lesz gyorsabb és kényelmetlenebb is. Kipróbáltam már sok mindent és az a megállapításom, hogy ha városi közlekedésre kell bringa, legideálisabb a Cross trekking. Itt a legkevesebb a kompromisszum, mert jól tekerhető, viszonylag komfortos, és földes, vagy rosszabb minőségű aszfaltos utakon is jól elboldogul. Könnyen teszel rá akár pálcás sárvédőt és csomagtartót is ha igényed van rá. Esetleg érdemes fejleszteni egy integrált hajtással ha nem gyárilag ilyen, az sokat hozzá tud adni a hajtáshatékonysághoz. Persze azt megértem, hogy ha valakinek speciális igényei vannak, és a lehető leggyorsabban akar haladni, akkor outit vesz, de azzal egy csomó kompromisszumra fog kényszerülni pl egy általános, városi közlekedés során.zoli03: Természetesen nekem is ez volt az első gondolatom,hogy gyári hibás, de nem most, hanem amikor először találkoztam hasonló jelenségekkel. Azt a Sunrace sort amit levettem a montimról, most egy ismerősöm használja, Sram váltóval, egy másik bringán, neki pl jól működik. Nem a sorral volt a baj. Egyszerűen vannak helyzetek, amikor egy bizonyos bringán, elvileg kompatibilis alkatrészek nem működnek. Shimano, Sram mixelésnél is találkoztam már ilyennel. Csak azért próbáltam ki ezt a Sunrace-t, mert tetszett kinézetre, jobban mint a Shimano. De a legbiztonságosabb mindig a homogén rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #113069 üzenetére
Fitness szerintem is egy jó gép városba meg kisebb túrákhoz. Ugye pont 2 hete segítettem kolléganőmnek meg abarátjának bringát venni és mindketten a fitnessnél kötöttek ki. A Srác Canyonja kipróbálva számomra kifejezetten kellemes gép volt. Pedig én outis vagyok és szeretem a koskormányt.
Ja, asszonynak meg cross trekkingje van és szeret vele kisebb túrákra menni.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
lugosi
MODERÁTOR
-
ro_bert17
őstag
válasz bringasisti #113055 üzenetére
Igen, persze. De az árából vettem egy új láncot inkább.
(#113056) Hasaggymeg: a dornit azért részemről meg kellett guglizni.
-
zoli03
őstag
válasz lugosi #113071 üzenetére
Szerintem nem igazán éri meg, max versenyen, hogy ne veszítsd időt. Hobbi célra, főleg városi biciklihez szerintem hülyeség. Leírás szerint egy MTB külsőt max 3 barra fúj fel egy patron, és kb 700 Ft. Veszel egy műhelypumpát, otthonra nem igazán létezik annál jobb megoldás.
-
hegyimorc
senior tag
válasz lugosi #113071 üzenetére
Én használok, de olyat amiben a patronhasználat csak opció.
Ránézésre egy normál minipumpa, de a hátsó fele lecsavarható és bele lehet tekerni a patront. Ha sietek akkor patron, ha ráérek - vagy nincs patron, vagy már ellőttem - akkor pumpálás.
http://www.zefal.com/en/co2-inflators/13-ez-max-fc.html
ps: most olvasom az előzményeket. A patron az egyszeri használatra való, arra nem jó, hogy ma belenyomok egy picit, két hét múlva pedig a maradékot. Ilyesmire otthonra, műhelypumpa kell, nem patron.
Patronból van többféle méret, olyat kell venni, ami a gumidhoz elég nyomást ad. Annyira nem drága, mint amit írtak, szerintem 2-300Ft között is kapható.De tényleg nem arra való, hogy rendszeresen ezt használd pumpa helyett.
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Szoles
senior tag
válasz ShiTmano #113065 üzenetére
Sokan mondjuk "fordítva", még ha autónál tényleg úgy is mondja mindenki, ahogy mondod. De bringán nekem mindig is úgy volt, hogy amerre a váltóval "ledobálom" a láncot a kisebb lánckerékre, az a "le", amerre meg húzni kell a nagyobbra, az a "fel". Elöl is, hátul is.
Valamiért gyerekek is így értik meg, amikor emelkedő előtt hátrakiabálok, hogy "időben válts fel"!
Én, bár nem nézem, hogy a váltókar mit mutogat, de megszokhatatlan, hogy számomra fordítva mutatja a pozíciókat. :-)Azt hiszem, ez az egész olyan, mint a káposztás tészta, sóval vagy cukorral, mint örök kérdés... :-D
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #113072 üzenetére
Nekem is! Már vagy 2 évtizede nem hallottam,de otthon,Erdélyben a nyolcvanas években minden szaki tudta mit jelent.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
Azt mondják, hogy a CO2 nem marad meg a belsőben. Másnapra leereszt. Emiatt inkább csak versenyen vagy hazáig jó. Otthon fel kell pumpálni.
Mostanában patront hordok magammal. Még nem kellett a tubeless rendszert felfújni terepen.
Az alu mini pumpám súlyra ugyanannyi mint a két patron és a fej.
-
bringasisti
őstag
-
jjeahh
nagyúr
Napi Somlyó kör:
Ma terepen eszembe jutott a Topeak Ninja Pouch+ és meginspirált, megtaláltam a pótbelső helyét . A nyereg alatt volt eddig, de zavart, hogy miatta nem tudom feltenni a diszkrét 1 dolláros hátsó lámpámat, meg mivel sokat csapatok sárban állandóan dzsuvás volt a belső, most is le kellett mossam, mielőtt felaplikáltam a kulacstartó alá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
Na bringa a boltban, de nem mehetek érte, mert mindkét fékkart cserélni kell. Nagyker szerint hét elején érkezik, bolt szerint ez hetekig is eltart sokszor
FRONT BRAKE SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200/180mm rotor
REAR BRAKE SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180/160mm rotorAmúgy tényleg sokkal szarabb fékek ezek mint a Shimano?
Tulajdonképpen mondjuk ezt kéne vennem, és kész, ha nem bírnék magammal? Tudom, hogy a régebbi XT jobb állítólag, nekem az is van a Focus-on.
Ti mit csinálnátok, várnátok kinek lesz igaza időtartamban, vagy vennétek rá féket, és eladnátok majd a Sram fékszettet? Tárcsa maradhat, vagy azt is cserélni kéne ha szettet váltanék?Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #113082 üzenetére
Durva és hihetetlen, hogy ilyen alap alkatrészek nincsenek helyben . Az aztán meg végképp, ha hetekig várni kell rá. Én egyszer "szívtam" meg, hogy helyben nem találtam valamit, de ott, előttem megrendelte az eladó srác és másnap mehettem érte. Bakker, ha mondjuk Németből rendelnéd meg, akkor is 3 nap alatt odaérne nem?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz StLui #113082 üzenetére
Nem vagyok egy expert, de azt nem csinálnám, hogy veszek egy féket (M8000), amit kb mindenki szid, legalábbis a 785-öshöz képest, és megpróbálnám eladni a SRAMot, amiről viszont mindenki tudni véli, hogy sz*r, hiszen nem Shimano
Most az félig mindegy is, hogy aztán mi az igazság, de én akkor már csak kipróbálnám a SRAMot..
Tárcsából nem tudom, milyen van, szerintem maradhat. Eddig pár Sram és egy alu-acél gagyibb Shimano volt, a kedvencem a HS-1-es Avid. Szóval azt fogok venni legközelebb is. Egyébként figyelemre méltó, hogy a 3 v 4 Sram között mennyire érezhető volt a különbség, pedig anyag gondolom egyforma, csak a forma volt más.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #113082 üzenetére
Én lealkudnám a fékszett árát, vegyék le róla, tárcsákkal együtt, és vennék rá egy ilyet: [link]
Plusz hozzá való Shimano tárcsákat.ZolkoW: De ha már eleve gubanc van a fékkel, akkor nem értelmesebb döntés venni rá egy olyat, ami tényleg jó? Nekem semmi érdekem nem fűződik hozz, hogy istenítsem a Shimano-t, de ha egyszer jobbak a fékeik mint amiket a Sram gyárt, akkor minek kísérletezni?
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz eddie1978 #113079 üzenetére
"Azt mondják, hogy a CO2 nem marad meg a belsőben. Másnapra leereszt. "
Kik mondják? Gondolom azok akik hallottak olyanról aki ott volt amikor mesélték, hogy állítólag ...
Baromság!
Amit patronnal nyomtam fel, az ugyanúgy tartotta a nyomást, mint amibe levegőt pumpáltam.
Ha másnapra leeresztett vagy hazáig is épphogy csak kibírta, akkor hülye volt a user és lyukas gumiba nyomta bele CO2-t
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #113090 üzenetére
Köszi, hétfő kedden hívnak a boltból, ha nincs meg a fékkar, akkor megpróbálom.
Hegyimorc: mintha olvastam volna belső leírásában, hogy CO2-t bírja-e
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz StLui #113082 üzenetére
Ekkora dög bringára nem jobb egy Zee? Árban nem nagy a különbség. Amúgy az M8000-től sem kell félni, a nyomáspont vándorlást is inkább csak a hideg időben írják, de most van valami átfolyatós légtelenítős módszer, amivel férfias lesz (értsd, kő kemény). Én is csak olvastam, tapasztalatom nincs.
jjeahh: korábban már linkeltem, tegnap meg elfelejtettem megint linkelni neked ezt. Végül is jó ez a tépőzáras is, de ha belerakod még egy belsőbe, vagy kettőbe (keresztben), akkor teljesen koszmentes marad. Tudom, nincs használt belsőd, de majd ha lesz.
Runner_fxr: nem frissítettem az oldalt...
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz eddie1978 #113094 üzenetére
PB gázzal kell felfújni az a biztos. Tanyabájkosok előnyben. Azokon mindig van egy palack(vidéken legalábbis). Ha defektet kapnak nincs gond.
Utána mondjuk downhillezni nem tanácsos.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
nismoka
addikt
Már jó ideje M8000 féket (is)használok és semmilyen nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam, brutális fékerő van jó modulációval.
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #113093 üzenetére
Ja, láttam volt ezt a videót, valaki anno a pizzaszeletelő miatt linkelte . Gondoltam én is arra, hogy ráhúzok egy darab belsőt, de amire lesz nekem tönkrement belsőm, arra valszeg már a bringát is tönkreteszem . A fogkefe is jó tipp, én is sűrűn használom mosáskor.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
Ha a térdkalács alatt fájnak a lábaim(főleg a bal) bringázás után, akkor az biztosan alacsony nyerget jelent vagy túl alacsony fordulaton tekerek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal