-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
MTB cipő, SPD, mászótüske kérdés:
Van egy kinézett cipő, annak az orrán nem csak "berajzolva" vannak a mászótüskék helyei, hanem ott a csavarral ledugózott menet is. Tehát ha veszek hozzá tüskét, gondolom csak betekerm és jó vagyok. Használ valaki ilyesmit? Amikor a boltban kérdeztem, hogy azt is tudnak-e hozni, azért nem volt egyértelmű igen a válasz, szerintem más még nem kérdezte Akarom én ezt? Ha sok tolásra számítok lazább vagy sárosabb terepen,akkor azért lehet, hogy akarnám.Kapcsolódó kérdés: mostanában nézegettem több cipőt, és soknak ott az orrán a hely, de nincs menet. Akkor azzal mi van?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nubreed
veterán
Tudnátok ajánlani mtb-re egy olcsó, max 6000 Ft-ig szivacsos prosztata kímélő kényelmes nyerget? Nem kell, hogy verseny nyereg legyen, lehet szélesebb is.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
trialboj
őstag
Ti hol vezetitek a bringa fontosabb szervizelési adatait? Még tavaly készítettem ezeket a formanyomtatványokat, amiben a főbb dolgokat fel lehet jegyezni. Elsősorban azért készült hogy ha eladom a bringát az új tulaj lássa hogy karban volt tartva. Mondjuk mivel szinte mindent én csináltam rajta, csak teló szervizről volt számlám, de így is örült neki, mert azért csak számít valamit.
Azóta minden bringámnak van már ilyen és feljegyeztem abroncs cserét, lánccserét, fék légtelenítést, nyúlás mérés eredményét, így magamnak is segítek hogy ha valami elkopik, arról nagyjából pontosan tudom majd hogy mennyit birt.
Ez egy link néhány népszerűbb márkának, ha valakit érdekel, csak letölti és kinyomtatja a4 pappírra.
Pl Runner vehetné hasznát, akik nála szervizelnek mindent, azoknak vezetne egy szép listát mikor mit csinált, és gondolom neki még pöcsét is van amivel hitelt ad a beirkálásnak
(Van több márkalap is, csak lusta voltam kimentegetni mindet, ha valaki szeretne olyat ami nincs a linken szóljon)"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
eddie1978
aktív tag
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #113653 üzenetére
Félre ne értsd, de szerintem ez tök nem számít egy bringánál. Jó, hogy írod, de odaadhatsz egy olyan papírt is, ahol havonta cseréltél láncot, meg félévente fogaskoszorút. Én akkor is azt veszem meg tőled, ami most van a bringán. Beleesik a mérő? Nem. Ugrik rajta a lánc? Nem. Akkor jó. Különösebben nem érdekelne, mennyit cserélted előtte.
Tényleg nem cseszegetésnek írom, de szerintem nem ez számít. Legalább is nekem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #113658 üzenetére
Igen, arra gondoltam, hogy "jó hogy írod"... magadnak. Bár nekem ezek nem fordulnak elő olyan sűrűn, hogy ne tudjam megjegyezni, illetve mindig kötöm valami eseményhez. Összeszámolni meg nem akarom.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #113645 üzenetére
Meg is végül kiderült a fékkarcsere oka is, tényleg gyártói "visszahívás", pont az volt a bajuk, hogy beállnak, vagy berohadnak, nem tudom már hogy fogalmazott ott a srác. Egész szimpatikusak voltak most a boltban. Egyszer voltam már ott, akkor kicsit negatív volt a tapasztalat.
Napfénysüti: Köszi! Ugye, hogy az utolsó napok a legnehezebbek ?
6030D: Én sem tudom miért lenne jó ha össze tudnám adni mit költöttem rá, úgyis azt költöm amit muszáj
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #113649 üzenetére
A kerékpár szerelés, teleszkóp szervizelés is olyan dolog, hogy lehet egyik ember azt mondja rá, nem nagy kunszt, simán megcsinálta, te meg lehet egy zacskóban, szétszedve, esetleg 1-2 alkatrészt tönkretéve viszed be a telódat egy szervizbe. Ha valakinek jó műszaki érzéke van, akár a munkája is műszaki jellegű, akkor fogékonyabbak az ilyen aprólékos, kézügyességet igénylő munkára, míg mások meg kontárkodnak, hiába is próbálnák jól megcsinálni.
A Lefty viszont egy külön kategória, teljesen más a felépítés, tűgörgős rendszerű. Én még ilyen villát nem szedtem szét, de szervizes ismerőseimtől hallottam hírét. Ha egyszer elcseszed, eltörsz benne valamit, amit nem nehéz, akkor a büdös életbe nem fogod tudni jóra megcsinálni, gyakorlatilag mehet a kukába. Ehhez tényleg érteni kell, ide már kevés a videó meg a szerviz doksi, ehhez kell egy mester, aki megtanít rá, minden túlzás nélkül mondom.
Egyébként jogos a félelmed, vannak szervizek, ahova beviszel egy telót, és kb semmit nem csinálnak vele, max megkenik a szimmeringet kívülről telózsírral, aztán letörlik, úgy néz ki mintha szervizelve lett volna, egy kicsit szebben is mozog egy rövidebb ideig, aztán annyi.
Ezért kell megbízható helyre vinni.A mali egyáltalán nem nívós, kontár szerelők jellemzik. Nem véletlenül vették el tőlük a Cannondale forgalmazását.
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #113573 üzenetére
Már elég régen volt, nem pontosan emlékszem, de próbaképp volt hátul, terepen nem voltam vele elégedett, aszfalton pedig nagyon fogta a cangát. Thunder Burt-ot szoktam hátra tenni, azzal lehet haladni is, és ha megcsúszkál még meg lehet fogni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
VANESSZA1
őstag
Milyen tapasztalatok vannak KTM Macina E-bike-vel?
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #113632 üzenetére
Szerencsére a pattanó recsegés álló helyzetben is előjön így beazonosítható, hogy a nyeregcső környékénél van a forrása. Kérdés hogy képes e egy karbon nyeregcső recsegni ha a felületén egy apró nyomás látható ahol a nyeregbilincs megszorította. Lehet e olyan szerkezeti sérülése ami indokolná a recsegést. Vagy karbonnál két állapot van?
-ép, akár külsérelmi nyomokkal
-törött ahol újjal benyomható a repedés környéke.
Vagy ezt nem lehet így determinálni?Minden más szétszedve átzsírozva. Kivétel kerékszett és középrész.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Jester01
veterán
Aki nem tudná: a strava automatikusan vezeti a kilométereket az alkatrészekhez ha kitöltöd. Nem tökéletes mert azt sajnos nem lehet beírni, hogy mit mikor szervizeltél de az látszik, hogy mennyit ment. Továbbá egyszer lehet hozzáadni és levenni egy komponenst tehát ha mondjuk cserélgeted a láncot akkor azt sem tudja.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz VANESSZA1 #113671 üzenetére
Jó minőségű kerékpárok. MTB-ban szerintem kissé elavultak a geo-k, de úgy alapvetően nincs velük baj.
cozmo: Karbon alkatrészeknél nagyon fontos az optimális nyomaték, ha túlhúzod, meg lehet reccsenteni, de ez azért látszana az alkatrészen, valami repedés formájában.
Már akkor is recseg amikor csak ráülsz? Milyen nyeregcső ez? Valami minőségi darab? -
Jester01
veterán
válasz 6030D #113674 üzenetére
Kerékpárt nem prémium is adhat hozzá, azt látom. De szerintem alkatrészeket is, legalábbis sehol nem találtam rá utalást.
Gugliztam egy pro bike garage nevű androidos alkalmazást. Nem próbáltam, de úgy látom ezzel lehet a szervízelést is adminisztrálni.
Jester
-
cozmo
őstag
válasz ZolkoW #113651 üzenetére
Nekem a Sidi Buvel cipőmön vannak "tépőfogak" ki be csavarozható. Csak saras csapatásokra teszem be a tüskéket ahol várhatóan tolni is kell. Sziklákon meg teli talpal kell lépni, mert megcsúszhat a fém tüske. Nekem többnyire bent van a tüske. Bár akadályozhatja az SPD-be dokkolást (meg kell szokni) mert beleakadhat ha nem merőlegesen dokkolnál.
Más:
Van egy PushLoc -om a kormányon. Picit nyűglődtem (be be ragadt, hiába nyomkodtam), vele Szilvás után be is állt a sártól. De most jól teletoltam teleszkóp zsírral és jónak tűnik. No de meddig?!
Vettem közben egy OneLoc-ot de még fel sem próbáltam mert újként talán könnyebb eladni.Melyik vajon a megbízhatóbb rendszer, ha mindkettő kompatibilis a villámmal?
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
6030D
Ármester
válasz cozmo #113679 üzenetére
Nekem igazából egyik sem tetszik, a sajátom se, de én 1x mellé tuti olyan stílust raknék, mint a wolftooth remote. Akartam linkelni is, de nem találom hol olvastam, hogy vki gyárt olyat, hogy tud telót kapcsolni, és olyan, mint egy dropper remote kar. Ha megtalálom, akkor linkelem, addig keresgélj.
Vagy keres villavállon tekerős adaptert, mint a Foxokhoz, az is mínusz súly.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
Az érdekelne hogy ha van szerviz leírás a telókhoz, akkor esetleg van ilyen magához a vázhoz is? Bergamont fastlane 7.0 (2015)
Úgy tűnik nem sikerült megfelelően zsírozni a forgáspontokat, mert a bringa aszfalton döntött állásban jobbra kanyarodásnál csúnyán recseg, már mindent átzsíroztam a nyergen, de most lockolt telóval eltűnt a recsegés, tehát biztos hogy a csapágyakkal csesztem el valamit, mert amíg nem piszkáltam meglepően csendes maradt a bringa a legnagyobb sárban v portban is.
Az igaz hogy eléggé fukarkodtam a zsírral, mert úgy gondoltam hogy minél többet rakok annál több por ragad rá, és hamarabb kopik, de talán pont fordítva kellett volna."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #113680 üzenetére
Apropó wolftooth meg társai...ti vérterepesek mikor szoktátok zárni a telót? Csak mert én azért még aszfaltozok is,de így is riitkán kerül rá sor...mondjuk pl.mikor meredek aszfalton kiállok. ...amúgy a Manitoué egy nagyon üzembiztos darab.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #113682 üzenetére
Terepes lefelén és rázós síkon kívül mindig zárva van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #113684 üzenetére
Én soha nem lockolom, de tényleg vannak akiknek szinte mindíg lockolva van, csak lefeléken nyitják, maratonon is megfigyeltem több montin.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #113682 üzenetére
Csak akkor ha húzósabb mászás jön, vagy több km jó minőségű aszfalt.
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #113680 üzenetére
A gyári RockShox OneLoc Remote lock is hasonló, bár én ilyet használok, felszerelés előtt megtömöm gépzsírral, és frankón, puhán nyit és zár. Teleszkóp használat témában pedig én legtöbbször lezárva használom, mióta gyakran CX-re ülök, így ritkán nyitom ki.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Korábban volt mikor nagyon meredeken felfele terepen is kizártam,de úgy éreztem,hogy az eleje elugrálása,vagy az első kerék el-el emelkedése a talajtól a buckákon való áterőlködés során többet rontott a menetteljesítményen mint az esetleges pogózás.Egy kis beülés felfele is hiányzik nekem,ahhoz,hogy az első kerék biztos talajon maradjon.Sosem versenyeztem,meglehet ott ahol minden sec számít ott merev elővel gyorsabb mászni,nem tudom. ...nekem a különösen rossz felfeléken is is folyton "szuszakol" a. Manitou visszaút csillapítása.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #113690 üzenetére
Tényleg így van, mondjuk nekem zárva is mozog kb 5 mm-t. Meg kb 1 barral alacsonyabb nyomáson megyek, mint te, az is számít ám. Vízszintesen észrevettem, hogy számít, hogy mozogjon, mert nem lassul a sok visszaütéstől, de felfelé nem jó, pedig egyre inkább tudok csak lábból tekerni, nem húzok bele kézzel.
Csak sokszor elfelejtem, ha kapkodok. Ezért is a szívem vágya egy Brain. (magaslabda: nem a fejembe, hogy ne felejtsem el...).Tothgera30: ezekből sem jön be nekem egyik sem kinézetre, próbálni nem próbáltam. Nekem a felfelé tolod zár, gombbal nyitod fajta van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Jester01 #113687 üzenetére
A profik ugrás közben lenyúlnak, és nyitják külön az elsőt, hátsót! nekem kicsit lassan megy még, leérek egy fél órás lejtőzés végére, és akkor ér oda a kezem a nyitáshoz! (értsd: mindíg elfelejtem kinyitni ha lezárom)
Megvolt a HHH tesztkör a bringával, hát ez valami döbbenet, nem gondoltam, hogy szinte "sokkot" kapok a bringától olyan fantasztikus érzés menni vele. Az sem lett volna sokkal ütősebb ha vasember szerkót veszek magamra. Mondjuk ahoz hogy komolyabban érezzem a terepet azt hiszem eléggé meg fog kelleni hajtani, mert ez mindent kisimít, pedig a telók még nincsenek belőve, nagyon kemények, a javát a max 1,5-re fújható gumik tompítottak csak ma. (a felirat szerint max a 1,5 bar, de ha még ki kell pattintani akkor 2,5-re lehet max fújni)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #113693 üzenetére
Nagyon, tényleg hihetetlen! "Sokkal tisztább szárazabb érzés"
Lementünk a Yoko-n, vagyis mellette, ugrókat kihagytuk, döntött kanyarok így is nagyon jók, de oda visszamegyünk szerintem ugrálgatást gyakorolni, nagyon tetszett!
7-kor kezdtünk tekerni, 9-re értünk a kocsihoz vissza, Szépvölgyi tetején parkolóhoz.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz JackFeryll #113695 üzenetére
Köszi, majd megnézzük! Most kicsit kapkodós lett pont mire odaértünk ráadásul.
Viszont szembejövetellel volt gond így is. de még a egy oldalában futó kényelmes úton. gyerekkel egymás mellett mentünk viszonylag lassan, dumáltunk. Jött egy enyhe jobbos, pont utolértünk egy futót, kerültem volna, de láttam jön egy bringás szembe, és megindultam vissza a jobb oldalra. De nem tudom, hogy tőlem vagy még a futótól ijedt meg, mert több méterre előttem, pont a futó előtt elesett, szerintem blokkolt az első kereke a fékezéstől. Szerencsére sérülés nélkül felállt és tovább is ment.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
smkb
őstag
válasz Hasaggymeg #113682 üzenetére
Ahogy 6030D, csak terep lejtőn, síkon emelkedon szigorúan zárom. A plusoson még lejtője is válogatja, hogy nyitom e, mert szeretem ha feszes. Ugye én hajtok cromo villas montit is, úgyhogy nekem a fixált teló nem idegen, jobban zavar egy hirtelen fékezeskor terep lejtőn egy kialló gyökérben/kőben elakadáskor egy beeső teló, és kormányon áti szaltó
-
ZolkoW
őstag
válasz cozmo #113679 üzenetére
neked is köszi!
végül egy Gaerne Laser lett a cipő, mert ez volt legkényelmesebb. Kevésbé szimpatikus a felsőrész anyaga, mint a többinek volt, de bizakodó vagyok.. Bontragerből próbáltam pl. azonos modell régebbi és új változatát, na az újon a felső tépőzár egyszerűen alig ért be, szokás szerint "jó" irányba fejlesztettek a tervezők..
Ez is full tépőzáras, ezzel a dologgal már megbarátkoztam, lemondtam a csatról. Viszont teljesen hihetetlen volt, hgoy ez már elsőre olyan a lábamon, mint más cipők fél év taposás után
Na ezért fogok bizonyos dolgokban -cipő, sisak- ragaszkodni a hagyománoys bolti vásárláshoz minden másra ott a dombornyomott kártyaBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nubreed
veterán
A testbike -on azt olvasom nem is egy hozzászólótól, hogy a Magyarországra importált Schwalbe Smart Sam gyengébb minőségű mint amit Nyugateurópban lehet kapni és ezért esélyesebb a defekt vele. Ez tényleg így van? Nekem ma jön meg az új bringám, Schwalbe smart sam 29x2,25 -ös gumikkal van szerelve de ez ugye gyárilag így jön, esélyes az, hogy a hazánkba importált gyárilag kész bringákra gyengébb minőségű gumit raknak vagy ennyire azért nem kell parázni? Amúgy a bringa egy Cube Aim SL 21/29.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
trialboj
őstag
Azt nem írtad milyen teló, de ha állandóan zárva tartod, nem nyírod ki a mechanizmust?
Én nem nagyon zárom, mert ha sokat mozog legalább jobban edzek Csak hosszabb úton vagy ha egyedül megyek stravazni foglalkozom vele.
Meredek részeken tényleg rosszabb ha nincs lockolva, mint 1 kis katapult ellöki az első kereket, és mivel amúgy is magasan van a kormány ilyenkor kiesek a dőléshatárból.(#113670) Tothgera30 Te versenyen használtad, vagy hol jött ki hogy nem elég jó terepen? Hétvégén olyan meredek részen mentem fel vele, hogy már ülni sem tudtam a bringán, állva tekertem épp csak de betapadt, füves száraz talaj.
Nedves inkább saras úton sem vesztettem még el a farát ezzel a gumival. Előre nem tenném, oda szerintem kevés, könnyen elszállhat az orra, nincsenek nagy fogak a szélein.A Thunder Burt megnéztem a conti race king riválisa, kicsit talán jobban is gördül, a széleken a fogak biztos jobbak kanyarokban, de nem sok helyen árulják, ahol meg igen, ott drága.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //