-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
q1w21
csendes tag
válasz pc360 #113847 üzenetére
Ha jobban belegondolsz, az elernyedt rugók miatt most majdnem egy merev villám van. Egyébként megvan a gyári merev villám a vázhoz. Azért cseréltem teleszkópra mert kényelmesebb érzést ad a döcögős úton. Nem kemény sportra használom azt a biciklimet (több is van) csak szeretném felújítani és meglepődve csodálom az elavultságot (?). Ki ment a divatból az elasztomer? Vagy tartósabb a spirálrugó fémből? Elasztomer spirálrugót is találtam a neten illetve habosított és tömör gumirugókat is. Nekem ilyen teleszkópnál a súly nem számít csak szeretném visszanyerni a rugózást. Ha nincs más megoldás, fém spirál rugóra cserélném az elasztomert. Elasztomer rugónál hamarabb abbamarad a rugózás mint fémspirál rugónál. Nincs visszaút csillapítás csak előfeszítés. Szerintem elasztomer jobb lenne, de ehhez meg kell találnom a megfelelő méretű csövet és azt méretre szabni. És ott van még a keménység kérdése. Színjelöléssel jelzik a különböző keménységet.
-
truefx
aktív tag
válasz mrst3ph3n #113830 üzenetére
Kudos! (de adtam Stravan is )
Nekem amugy aszontak, hogy unalmas a Ring, meg hogy a kozvelekedessel ellentetben van rossz minosegu aszfalt is a palyan. Aki ezt mondta egyebkent 2014-ben ment ki a coffee ride-ra. Az aszfaltminosegre vonatkozo allitas meg igaz? Az unalmassag az szubjektiv dolog nyilvan. Egy masfel oras ride-ot mindenki kibir egy par kilometeren korozgetve is. A lenyeg nyilvan hogy jo minosegu uton, automentesen lehet tekerni, es talalkozni sporttarsakkal.
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Hasaggymeg #113850 üzenetére
:-D
Érdemes végig nézni mert van benne minden nem csak ereszkedés.
A ruhás dolgot nem értem. Enduró,dh ruha van rajtuk ami megvéd egy esetleges esésnél.
Persze nem ratyi naci azt tudom.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
hegyimorc
senior tag
válasz rétisün #113848 üzenetére
"tényleg hibátlan állapotú bringák?"
Nem vettem, de amikor nézegettem, akkor az állapota is oda volt írva. Ha szépséghibája volt, akkor arról képet is feltettek. (Ettől függetlenül, nem láttam olyan hűdenagy kedvezményt egyszer sem.)
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
seadrone
őstag
válasz lsebestyen #113802 üzenetére
ász, köszi
-
nagyúr
-
pc360
addikt
válasz Talala #113859 üzenetére
Sajna ez ilyen, de ezért is sarokpont az átvétel előtt ellenőrizni, hogy szépen, szimmetrikusan mozognak-e a a fékpofákat megtoló hengerek. Viszont ha nincs nagyobb baja, és nem kotyog pl. a fékkar forgáspontja, meg ilyenek, igencsak ki lehet húzni az élettartamukat. Én pl. majd' 8 évig használtam egy Juicy 7-est (évi 4-6 ezer km-rel), pedig jópárszor beállt már teljesen, ahogy nálad is. Olyankor az említett rendberakás újjá varázsolja.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
mrst3ph3n
csendes tag
válasz truefx #113854 üzenetére
2016-ban tekertem a ringen először, akkor már újra volt aszfaltozva, szóval tükörsima az egész. Az unalmassághoz meg annyit, hogy évente egy hétvégén van lehetőség ott tekerni (bár lehet a 24 órások jobban unják ). Én már várom a jövő évit. RaiZka csinálta jól, hogy pénteken is ment.
[ Szerkesztve ]
-
q1w21
csendes tag
válasz Talala #113859 üzenetére
Szia!
Ne haragudj, nem ismerem az előzményeket, de gondolom használt biciklit vettél és használat közben ráleltél egy hibára [(vagy nem tökéletes működésre ami talán hibának számít) (ami ebben a pakliban benne van)].
Ki kellene próbálni vásárlás előtt a biciklit, de ha a próba közben te okozhattad a hibát akkor szopásos a dolog. Használt bringa vásárlás nagy lutri, főleg ha drága alkatrészekről van szó. Igazából teljesen szét kellene szedetni a biciklit egy szakszervizben, de ezt ki fogja fizetni ha mégsem jön létre a vásárlás? Igazából a vásárlónak kellene. De ilyenkor kiderülnek a hibák és az eladó talán ennek tudatában felújítja a bringát saját költségére, hogy könnyebben eladhassa azt. Na ilyenkor a vizsgálati költséget talán el lehetne felezni vagy nem.A költségek elkerülése érdekében lép érvénybe az önfejlesztő hadművelet, amikor átfúrjuk magunkat a neten. És igazából itt ért véget a biciklis karrierem! A kutakodásom során más egyéb dologra is ráleltem és itt ragadtam!
Itt!!! Az internet előtt a fotelomban!
Pedig ha kinézek az ablakomon, látom, hogy fúj a szél. És az bizonyos irányból hátszelet jelent, felhős az ég, de nem fog esni. Mi tart vissza? A kényelem, hallgatom a zenét és nőtt nagy pocakom.
A bringás társadalom nevében kérlek titeket, ha rám találtok szavaitokkal, vigyetek magatokkal egy kis bringázásra. -
Talala
senior tag
válasz q1w21 #113865 üzenetére
Így van, használ bicaj. Nem is ezzel van a gond. Én is hibás vagyok, messze volt, nem volt személyes találka. Hagyatkoztam az eladó elmondására és a képekre amik mind csalókák voltak. Számomra nem nagyon szép állapotú egy kerékpár amit ott eszik a rozsda ahol épp tud (az első teló becsúszó szára felső részén is megjelent), mind 2, de a hátsó fék biztosan tárcsa és pofa cserés. A hátsó váltó a 9-ből 1-2 fokozatra nem is vált, csak kattog (szarul van beállítva gondolom). Ha hozzá adom as vételárhoz amit még rá kell költenem kijön egy új majdnem. Drága tanuló pénz volt, de hatásos. Az is lehet olcsóért helyrepofozom ahogy tudom, aztán tovább adom -10-20 bukóval, ha elviszik.
Köszönöm a segítségeket! Fékfolyadékból is meglett a megfelelő
-
robee19
tag
Sima rugós Santour sf-16 xct-p telónál van szükség valami karbantartásra?
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #113862 üzenetére
azokat a bringákat, amiket néztem magamnak, nem akciózzák a TdF akcióban sem (mivel a 'legalja' ), meg nincs is a méretemben. azért nézelődtem a kiárusításon....
mod: a tiéd holnap már meglesz?
mod2: utoljára még megáztam a Felttel.... de legalább megvan az órában a 69.000
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Talala
senior tag
válasz ivana #113867 üzenetére
Így van, teljesen igazad van! Nem is ott a gond, amilyen állapotban van a kerékpár, ha nem ott, hogy az egekig volt magasztalva milyen szuper állapotban van és nem ezt vártam, nem ezért adtam ki pénzt.Na mindegy is, helyre lesz pofozva. Ki bosszankodtam magam már párszor.
-
Mezga Aladár
veterán
Srácok, ha felraktok egy új sort + láncot akkor ezeket meg kell olajozni/zsírozni/kenni?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
nagyúr
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #113871 üzenetére
Nem. Gyári kenés a legjobb kenés.
-
zoli03
őstag
válasz Mezga Aladár #113871 üzenetére
Sort mindenképp meg kell zsírozni, ahol felmegy a kazettára. A fogakat nem szabad, azzal csak ártasz, összeszedi a mocskot. Elég neki annyi, amennyi a láncról rákerül.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz lsebestyen #113873 üzenetére
És (#113874) zoli03 Köszönöm. A sort szervizben rakták fel, a láncot én, de nem kentem meg eddig.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Shy
tag
Sziasztok!
Kezdő kérdések:
- Nappal fent kell, hogy legyen a kerékpáron az első lámpa vagy elég ha este helyezem fel? Nem tudom mi a szabály ennek kapcsán.
-A másik kérdés karbantartáshoz milyen olajat/kenőanyagot vegyek újonnan feltett láncra és mennyi időnként kenjem? Átlag napi 4-5 km megyek csak, munkábajárásra lesz csak a kerékpár.
Köszi
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
ivana
Ármester
Elvileg igen, vagy rajtad, vagy a kerékpáron kell lennie (fejlámpa pl. már szabályos). De gyakorlatban, ha ott van nálad valószínűleg nem lesz gond ha nappal állít meg a rendőr.
Én WD40-el szoktam takarítani és sima műszerolajjal kenem, koszol, de legalább szépen fut. Váltós bringáimnál ezt kb. leszarom (bringás ruhában tökmindegy, normálban gáz max.)
-
Jarod1
addikt
Tekert már valaki Budapest( kelenföld) visegrádra? milyen az útviszony? végig főút dimbes dombos?
-
chubby2o6
senior tag
válasz q1w21 #113865 üzenetére
Túlspilázod.
Csak kezdd el, a többi jön magától.
Negyvenöt éves elmúltam, mikor 2012-ben megint elkezdtem bringázni. Vettem egy használt montit tizenötért, sejtheted, milyen állapotban volt. Arra jó volt, hogy kiderüljön, szeretek-e még bringázni. Szeretek.
Apránként kicserélgettem rajta mindent, az év végére lett belőle egy szinte teljesen új gép.
Idén tavasszal megint elkapott a felújíthatnék, a váltáson, kormányon, telón, nyergen kívül megint cseréltem mindent. Most már magam szerelem, szervizelem. Nem azt mondom, hogy tutira értek mindenhez, de ha nem sikerül elsőre, majd sikerül másodjára, ha akkor sem, majd harmadjára. Ha elkúrok valamit, akkor azt én kúrtam el a saját költségemre, nem valami mekkelek szerelő.
Csak annyit akartam kihozni ebből az egészből, hogy ne mások hívó szavára várj, pattanj ki a fotelből, vegyél egy akármilyen bringát és tekerj. Ha bejön a dolog, előbb-utóbb megtalálod - vagy megépíted - a neked legjobban megfelelő gépet. -
csucsotke
aktív tag
Sziasztok! Egy alap mtb-t szeretnék venni, és felszerelni csomagtartóval , kosárral, meg full fém sárhányóval. A képen feltüntetett lyukak szolgálnak a csomagtartó és sárhányó rögzítésére? Ezeket keressem, ha olyan bringát akarok venni?
27,5 -re gondoltam, de 29 colos kereket is felszerelhetek imigyen? Persze szokványos módon tehát bemegyek a boltba és kapok rá? Tetszenek a 29-es mtb-k főleg városi használatra és elképzelhető hogy 10-20 kilót is bedobnék a csomitartóba, ezek megoldható elvárások akár a 29 colnál is? Cross bringák nem szimpik annyira valami erősebbet szeretnék, azért mtb. A trek ing sem pálya, az agydinamóval engem ki lehetne zavarni a világból[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #113871 üzenetére
Én semmit sem kenek ott...talán a sor rögzítőanyájának menetét.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz Hasaggymeg #113889 üzenetére
Legalább egy kis filmréteg nem árt, ha van rajta, hogy hosszútávon ne álljon nagyon egybe (főleg alu + acél esetében), vagy ne darálják egymást fölöslegesen, és akkor ott van még a korrózióvédelem. Ez az új esetében pipa, viszont a használat és takarítás utáni full 'száraz' fémrétegek egymásba húzása, vagy csavarása a bringa egyik pontján sem a legjobb ötlet. Emiatt alap a záróanya, a pedálmenet, és minden ilyesmi megkenése.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Zsohi
őstag
Az ebay-en található olcsóbb csapágyakkal kapcsolatban van valakinek itt tapasztalata? A hátsó Hope kerékagyban kellene már kicserélnem. A gondom az, hogy sokallom a gyári Hope csapágyak árát és szerintem nincs is szükség igazán minőségi csapágyakra egy bringában, alacsony sebesség és mindig egy irányból kapják az ívet, vagy nem így van? Az ebay-en 20$-ból meg van mind az 5(abec3), a gyári 55$ és az SKF 65$.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #113891 üzenetére
Nejem Fulcrum Racing77 kerekeiben 2 év alatt egy,illetve 2x kellett cserélni csapágyakat.Ötvenöt kilós átlagos háziasszonyról beszélünk,akinek bringája magasnyomásút nem látott. ...ennyit a Fulcrumról,meg az ívekről.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Tegnap összejött az eddigi legnagyobb csoportos túra 40+ fővel, és egyben a legbrutálisabb bőrig ázás ever. Egy felhő nem volt az égen mikor bementünk az erdőbe, és alig 40 perc után mikor kiértünk, pár kmre már esett.
Útólért, és mivel abszolút nem készültem rá, semmim nem volt, még a telefonomat is rásóztam valakire hátha úgy megússza. 15 percet tekertem szakadó esőben, végig attól féltem megfázik a derekam, nagyon hideg volt a mez, feltűrtem hogy ne érjen hozzá a derekamhoz, így kicsit jobb volt, nem tudom hogy ez okos dolog-e.A legmeglepőbb az volt hogy kb 10kmre a nagy esőzéstől csodálatosan sütött a nap, és száraz volt minden, szóval megálltam szárítkozni, és a forró aszfalton felmelegítettem a bőrömet is Innentől félmeztelenül hazatekertem.
25kmre voltunk mikor elkezdett esni, ennyit nem tudom hogy toltam volna le olyan időben, az orromig láttam kb. miután bőrig áztál és le is hűlt mindened, okos dolog megállni fedett helyen, hátha elmegy a felhő? Én féltem hogy rám hűl a bőr is, ha megállok az első buszmegállóban még az eső alatt.
A csoport nagy része sokkal lassabban tudott "menekülni", nagy részük nem volt edzett bringás, hogy ők hogy úszták meg arról nem tudok semmit, de megtörténhet hogy sokan megutálják ezután a túrázgatást.
1 hét alatt ez a második elázásom, ez már több mint tavaly összesen, szóval kell egy esőkabát.
A kettő között van különbség? Érdemes a drágábbat venni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #113893 üzenetére
Nincs ilyen kabátom, de én tuti az energiaital színűt venném mindkettőből, mert gondolom azt használhatod kukásmellény helyett is. Legutóbb én is eláztam, ami még önmagában nem gáz, de fújt a szél is és éreztem, hogy a derekamnak nem tesz jót... szerencsére végül nem lett gond. Amúgy nem muszáj eláznod, az is elég, ha egyszerűen izzad a hátad és fújja a hűvös szél, sőt, szvsz lehet az veszélyesebb, nekem olyankor szokott fájni.
PartyNewl: Tesztek szerint a szellőzésük gyengébb ezeknek, mint egy normális XC sisaknak, de cserébe jobban védenek. Én személy szerint a kettő közül a Giro-t venném, jobban tetszik és van benne MIPS.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dunkel
őstag
Hátsó ajtóra szerelhető bringatárolóval kapcsolatosan vannak tapasztalatok?
Tető tartó helyett gondolkodnék benne, új beszerzés lesz. Vonóhorog nincs. Rendszeresen lenne használva jellemzően 1-2 bringával, alkalmanként hárommal.
+ nem kellene figyelni, a magasságot, behajthatok-e valahova stb.
+ nem kell emelgetni a bringát
+ légellenállás kisebb
- csomagtér nem nyílik amíg van fenn gép
- ajtót mennyire roncsolja? -
ZolkoW
őstag
válasz dunkel #113898 üzenetére
a légellenállás nem olyan egyértelműen jobb, szerintem van amikor igen, és van amikor nem.
Azt nézd meg, mielőtt veszel, hogy a bringa, amit vinnél, mennyire lógna ki oldalt. mondjuk ezt is nehéz a tartó kipróbálása nélkül ellenőrizni, de nekem kölcsön volt egy gagyi tartó, és inkább letettem róla emiatt (Focus I. kombi, és 29-es bringa). Szóval marhára kilógott. Az már csak finomság, hogy az ilyen tartóval (hátsó ajtós, nem konkrétan ez a típus) szerelt autók 95%-a szabálytalanul közlekedik, mert a lámpák és/vagy a rendszám is ki van takarva a bringákkal.
Amennyire tudom, arra is érdemes figyelni, hogy ha pántok tartják, azok ne műanyag alkatrészeket nyomjanak. Ha fémen támaszkodik, akkor nem hiszem, hogy kell félni a karistolástól, de lehet rá fóliát tenni. Ha az ajtó zsanérjaira gondoltál, akkor passz, szerintem túl vannak azok méretezve annyira, hogy bírják a kiképzést.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Filmvilág
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Synology NAS
- Joomla! topic
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Hobby rádiós topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Autós topik
- Politika
- További aktív témák...