-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Vettem egy narancs betétes bringás nadrágot dekából, gondolom 500as nem tudom. Ma tekertem vele egyet, és eléggé csúszkáltam, aszfalton nem volt túl jó, terepen már nem vettem észre, mondjuk egy rettenet túra volt lehet azért nem figyeltem.
A gond hogy hazaérve az alsógatyám beleizzadt, és át is vette kicsit a narancs színt. Na most ez nem tudom mennyire normális, de ha már használva volt, senki nem cseréli ki nekem, meg hogy bizonyítsam hogy fog az a kva szín
Itthon vízben megáztattam és nyomogattam de annyira nem ereszti a színt h látszódjon. Most akkor így jártam?
Vagy ez elmúlik pár alkalom után?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Foose
addikt
válasz lsebestyen #114301 üzenetére
Mondjuk az is lehet. Mondták is hogy kb 100 km után vigyem be, pont emiatt. Csakhát, gőzöm sincs hogy mentem-e már annyit!? Hétfőn beviszem, remélem csak ennyi a gond!?
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Mezga Aladár
veterán
Hali.
Adott egy Shimano 105 (FH-5800) hátsó agy, egy Shimano CS-HG400 9 sebességes sor. Ha e mögé teszek egy Shimano 105 (RD-5800) 11s. országúti hátsó váltót akkor ez működőképes lehet?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Redneck
veterán
-
Foose
addikt
válasz lsebestyen #114306 üzenetére
Jaja... Sajnos ha lazák,muszáj vagyok vele várni,mert nincs itthon hozzá szerszám. Meg amúgy is,garanciás... Köszi az infót! Talán egy picit lazák,de nem nagyon. Viszont az a furcsa,hogy csak a hátsó felni tűnik úgy mintha 8as lenne benne. Az első miért nem? Ha a küllők lazák,az elsőnek is ugyanúgy kellene látszani,nem?
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Foose #114307 üzenetére
Ne húzogasd te,mert könnyen elhúzod a francba.Vidd vissza csinálják ők meg.
cosmo...küldd el nekik a rendelésed a kért színnel,meg a képpel és kérj egy szett más színű matricát hozzá.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Foose
addikt
Oké oké,köszi nektek! Remélem tényleg csak ennyi,kicsit megijedtem elsőre.
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
ígyvanferi
addikt
válasz Zola007 #114283 üzenetére
3 ezer alatt leginkább a CST-k vannak, C1326 vagy C1490, amit ajánlani szoktak itt a srácok.
A következő kategória szerintem 3500 körül kezdődik, ahol bejönnek a Schwalbek. Ilyet vettem, 32 mm-est városi, túrázós használatra. Az előző tulaj 23-as slickkel használta a bringát, ez semmivel sem gördül rosszabbul annál, sőt. Picivel nehezebb persze, de azt én nem veszem észre menet közben. Ha nem fújod 6-6,5 bárra, akkor nem is ráz szét teljesen. Keveset mentem még vizes úton (ma mondjuk pont, elkapott a zápor délután), eddig nem tűnt rossznak olyankor se. -
cobranco
csendes tag
válasz dellfanboy #114299 üzenetére
A teljes, az általában 1000+, 7-8 napra,a napi átlag látvány illetve programfüggő,80-100 kimcsi,1500-2000 szint összejön csomaggal,bár a filmezés kb 20% levesz az egészből.
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #114309 üzenetére
Köszönöm srácok a tippeket. Szerintem írok a http://chainreactioncycles.com webshopnak, hogy azonnal küldjenek egy matricát mert odamegyek...
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Zsohi
őstag
Egy rövid kis élménybeszámoló a mai napomról és mivel haver aki rajongana ezért a sport, se barátnő nincsen, így idekerül ez a kis szösszenet.
A lényeg az, hogy idén először sikerült kijutnom a pályára egymagam, se nem sürgettek, se barátnőjelölt nem volt velem, így július végén, jó sokat váratott magára... és akkor még hozzá kell tennem, hogy a tél/tavasz folyamán bezsákoltam egynéhány dolgot, amit a mai napig ki se tudtam próbálni úgy isteni igazán(Fox DHX2 Performance Elite rugóstag, Schwalbe Magic Marry külsők, Saint fékszett és egy Gopro 6 kamera, ). Szóval, mint a majom a farkának... Autóba reggel minden beszór, bringa fel a tetőre és hála az égnek nem én vezettem, mivel azt a sz*ros ~80 kilométeres utat 3 óra alatt sikerült megtenni amiről egy helyi klasszikus jutott eszembe: [link]. Megékeztünk, minden f*sza, többiek leléptek strandolni, mert éppen rohadás meleg van, igazából nekem is jól esett volna, de jó szokása szerint a helyi időjárás átvált homár üzemmódba arra a két hétre amíg tart a leállásunk, most vagy soha...
és a szünet első hete:A 32 fokban a full face helmet, kesztyű, lábszárvédő és a mell- és hátvért üdítő koktélja nem mondjam milyen volt... Szóval végre itt vagyok.
Gyorsan gurultam egy bemelegítőkört, a tag és a külsők a gyári és netes ajánlások alapján lettek belőve amihez végül hozzá se nyúltam egész nap, mivel kib*b*szottúl jó volt a gép érzésre. A külsők eszméletlenül tapadtak, korábban nem gondoltam volna, hogy ez így lehetséges és a régebbi Hans Dampf gumikhoz képest amit mindig is egy kicsit kiszámithatatlannak tartottam, na ezek nem olyanok, tisztán érezni mikor lesz sok és ha meg is csúszik vissza is nyeri a tapadását, mesés. A rugóstag is hasonlóan lenyűgöző volt, finom és totálisan kontrollált, végig odatapasztotta a kerekeket a földhöz. Fékek viszont teljes mértékben nem nyerték el a tetszésem, de ennek az oka talán a tárcsákban keresendő, a legolcsóbb Shimano tárcsákkal párosítottam a fékeket amik érzésre nem annyira komálták a Saint-et így erről most nem is tudok mit mondani mélyrehatóan. A kameráról külön szót nem ejtenék, de felraktam pár videót a youtube-ra a mai napról, ha érdekel valakit: [link], [link], [link], [link].
Nem pereceltem.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
trialboj
őstag
válasz dunkel #114313 üzenetére
Nem tűnik túl okos dolognak. Minden tekerés után moshatom? A szivacsos rész miatt lassan szárad, az anyaga és a varrás sem tűnik igazán minőséginek, szerintem ez 10-20 mosás után bomlani kezd majd...
Ettől eltekintve az sem jobb ha a fenekemet fogja meg a narancs szín : )))) Nem mostam ki első használat előtt, most viszont igen, remélhetőleg ez megoldja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #114316 üzenetére
Jó pálya és látszólag te is ott vagy a szeren úgy ahogy kell. ...hol van ez pontosan?
6030D...és ezt az ocsmány kéket meg elhasználod te valahogy,mi?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hachiko95 #114273 üzenetére
No, végül én is berendeltem ezt a nyeregtáskát, mert hasonló árban ez a legnagyobb elvileg, valszeg jó lesz. Ezzel 16 csomag van úton, ebből 15 bringás cucc. Ez valamivel több az átlagnál, múlt hónapban csak 10-et rendeltem...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz Mezga Aladár #114304 üzenetére
milyen váltókar?
amúgy nem valószínű, az új 11-es rendszerek más bovdenhúzást használnak. (de ha 11-re váltanál, van komplett szettem eladó )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Mezga Aladár
veterán
válasz rétisün #114325 üzenetére
Ez még régi alsó csöves váltókar. Most egy Suntour accushift 1000 váltóval nem lehet 100% belőni a legnagyobb fogaskerékhez mert akkor már hozzáérne a küllőkhöz. A váltó görgős része vastag. Ezért gondoltam egy új 105 váltót. A sor alatt ott van a hézagoló gyűrű.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
DUB Inc.
aktív tag
Azon agyaltam, hogy a Merida Speederemet gravelesíteni kellene... A váz kialakítása ezt simán megengedi, de nem tudom, hogy a koskormány miatt nem lenne-e nagy és ezáltal kényelmetlenebb a bringa. Gondolok itt ezalatt arra, hogy a fékváltókaron való fogás nem lenne-e nekem túl messze. A jelenlegi stucnim 90 mm-es, ez alá max. 10 mm-rel mehetnék, de azt sem szívesen.
-
DUB Inc.
aktív tag
Amúgy Imikével mi van? Jó lett neki a bicaj? Szokatlan csend tőle...
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, haveromnak kéne ajándékba többek között egy pár olcsó 26 x 1.90 vagy 2.0 terepgumi. Schwalbe Black Jack, Rapid Rob beleférne és szvsz az igényeit már a Rapid Rob is bőven túlteljesítené, kérdés, hogy a Black Jack jobb nála? A Schwalbe oldala szerint gyengébb, de nem tudom annak mennyire lehet hinni, mert pl. a belépő Nobby Nic-re is azt írja, hogy terepen jobban csúszik a Smart Sam-nél, pedig utóbbi elvileg egy mindenevő 50-50% gumi .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #114326 üzenetére
Na még egyszer.
Adott egy Shimano 105 (RD-5800) 11s. országúti hátsó váltó. Ha ezt egy 9 lánccal (KMC X9) használom akkor menni fog, nem szorul meg? A 9 lánc szélessége 6,6 mm, a 11 lánc szélessége 5,65 mm.
Elnézést ha körülményes vagyok.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
pipo112
senior tag
Sziasztok pár hete vettem egy riverside 500 ast amivel elégedett vagyok. Viszont lenne egy kérdésem a teleszkóppal kapcsolatban, még pedig a következő ha behúzom az első féket és mozgatom a bringát előre hátra akkor kotyogást érzek mind két villaszárban, ezt megnézném úgy is, hogy az egyik kezemmel megfogtam a villát és úgy mozgattam meg és akkor is érződik ez a kotyogás csak ìgy jobban ki lehet venni hogy egy picit kotyog. Akérdés eddig az hogy ez normális jelenség vagy vihetem gariztatni?
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy ne fogadja el senki tanácsát. :P
-
trialboj
őstag
válasz Napfénysüti #114319 üzenetére
Ne vicceljetek már, olvastam itt régebben hogy ezt ajánljátok valakinek ,de azt hittem szívatás. A narancssárga szivacsos részre kellene pucér fenékkel ülnöm? Miért higiénikusabb ez mint boxerban?
Ha most majd az jön hogy nem árt hintőporozni is, berosálok.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
rétisün
veterán
válasz Mezga Aladár #114331 üzenetére
miért ragaszkodsz ehhez a 11 sebességes váltóhoz?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #114330 üzenetére
+1 kérdés, ez nekem is hasznos lesz a jövőben . Fogaskoszorút is vennénk a havernek ajándékba... mire kell figyelni, hogy kompatibilis legyen a kerékkel (?), hátsó aggyal (?)? Mert első blikkre nekem az összes egyformának tűnik csak az áttétel más.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
inifini
tag
válasz Napfénysüti #114341 üzenetére
Nem is beszélve arról, hogy a gyűrődés miatt még kényelmetlenebb.
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #114334 üzenetére
Igen, még szintetikus boxerban is baromi kényelmetlen a bringás gatya, pamutban meg végképp. (Mondjuk nekem a pamut amúgy is no go, szvsz elavult egy jó szintetikus sokkal jobb). Fölé lehet venni nadrágot ha hideg van (én ilyen rövid melegítő szerűséget néha szoktam), alá semmit.
-
parkr
őstag
válasz bringasisti #114340 üzenetére
próbához nem kell levenni az alsót és különben sem terjednek ruhán keresztül az ilyen betegségek..
-
StLui
veterán
válasz Zsohi #114316 üzenetére
Jó videók, szépet mész, 2. 4. ugyanaz a pálya azt hiszem, szép kis drop van rajta, meg egy két komoly rész! Még nem profi technikával is egész jól átjött a videókon!
Hasaggymeg: Kanada, Montreál környéke úgy látom.
Nekem Kanada a hatalmas fákból álló hatalmas erdőség, ez meg mégiscsak egy kis fiatal fákbó álló valami, nem is tűnik "kanadásnak"
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
JHONNY 79
aktív tag
Vettem a bringánkban Slime defektmentesítő folyadékot, 4 kerékre való kiszerelésben. Az én Gepida bringámba tettem először, ment minden ahogy kell. Miután végezttem mindkét kerékkel, az asszony Btwin bringája jött, amiben ugyanolyan tűszelepes belső van. Miután kitekertem a szelepet, rádugtam a szilikoncsövet, de egyszerűen nem folyt a belsőbe a lötty. Lehúztam, megnéztem, nem e kötött bele a csőbe, vagy kupakba, de nem. Ismét megpróbáltam, de egyszerűen nem folyt bele, a flakont is hiába nyomtam,nem akarta az igazságot. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel, vagy valamit rosszul csináltam másodjára?
-
Zola007
veterán
chainreactioncycles-ről szokott valaki rendelgetni?
találtam tárcsaféket jó áron különböző csőhosszakkal
nekem elöl 850-900, hátul 1550 hosszban kellene (csak a csőhosszat mértem)
tényleg pontosan olyan hosszúra vágják?jó lenne, ha így lenne, mert nem kellene vele itthon szórakoznom annyit
nincs még hozzá se olajam, se légtelenítőmMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
SSJmeszes
senior tag
Sziasztok!
Itt a beígért beszámoló.Sok térkép bújás, és útvonal keresés után, végül csak sikerült elindulni az első amolyan külföldi hegyi biciklizésemre, amit végre az időjárás sem húzott keresztbe. Románia azért is lett az elsődleges útitervem, mert az esik legközelebb a lakhelyemhez. És mindamellett, hogy közel van, látványban is sokat tud nyújtani. Főleg nekem, mint Alföldön élő embernek. Így a tervezett helyszín: Poiana Mărului, Románia lett!
Az elején még úgy gondoltam, hogy elindulok hajnali 3 körül, kiérek olyan 6 környékén, és akkor legkésőbb reggel 7 –kor már tekerhetek is. Hazafele meg este 6-7 közt elindulnék. Aztán jött a bevillanás, hogy nem tudom mi vár majd ott, mennyire lesz kemény felmenni. És persze mennyire tudom ezt beleszorítani egy napba. Sejtettem, hogy kemény lesz, és így maradtam inkább annál, hogy elindulok kora délután. Így a tervem az lett, hogy majd alszok a kocsiban.
Végül megérkeztem délután 5 körül, szerencsére minden flottul ment, nem volt se útépítés miatti torlódás, se baleset. Kocsit leparkoltam, és gondoltam mivel úgymond korán van, csak szétnézek, hogy merre is van az útvonal eleje. Ha már itt vagyok, csak feljebb megyek megnézni mire számítsak másnap biciklivel. Lent az alján kicsit sarasabb volt, fentebb meg inkább köves, de az nagyon.. Mindemellett a meredekség 25-30%+ os volt végig a hegytetőig, de most csak kb majdnem a feléig jutottam 1 óra alatt, nehogy rám sötétedjen. Visszaértem a kocsihoz, na mondom itt az ideje kicsit rendbe pakolni, hogy be tudjak feküdni hátra.. közben, néha megjelent egy, egy furcsa figura, gyanúsan/érdekesen néztek a kocsifele.. ( Semmi rosszra nem kell gondolni részemről.. ) Ekkor elgondolkoztam, hogy biztos vagyok én ebben, hogy itt akarok aludni a kocsiban, meg úgy egyáltalán kint hagyni a kocsit? Fogtam magam bepattantam és elkezdtem szállás után kutatni, elsőre nem sikerült, mert teltház volt, másodjára viszont sikerült, ráadásul beszélt magyarul is a gazda. A szállásért 7400HUF/éj kértek, de igazából megérte, mert se nem kockáztattam, se nem fáztam, mert bizony reggelre igen csak hűvös lett az idő.
Eljött hát a reggel. Sajnos kicsit késve indultam neki a tervezetthez képest, mert kicsit be is lustultam az előző napi gyalogtúra miatt, és tudtam nagyjából mi vár rám felfele. Nekiálltam kiszedni a bicót a kocsiból, gyors összepakoltam, és látom, hogy a teleszkópok igen csak puhák.. Soha nem eresztett, és indulás előtt még itthon beállítottam mindent. De szerencsére nálam volt a pumpa és fújtam bele kicsit.. igazából nem vagyok benne biztos, hogy eresztett belőle, nem tudtam fejből mennyi is volt benne, de puha volt ennyi a lényeg. Na a problémát nagyjából elhárítottam, és pattantam is a bicóra. Ekkor már fél 7 körül biztos volt. Oda értem a hegy lábához, na akkor kezdjük a feltolást.. Kb haladtam vagy 100-150 métert, és majd meghalok.. izzadok, pihegek, tehát majd meghalok. Na jólvan mondom nem szórakozok, felkapom a nyakamba a bicót, és úgy sétálok fel. Meglepetésemre sokkal jobban haladtam így mint tolva. Így is embertelen volt felmenni, hisz a bicó maga 14kg, plusz a hátizsákban még kb 10kg, tehát össz.: 20-25kg közt valahol, de azért mégis haladósabban ment a dolog. Egy szó mint száz, nagy kihívás volt így felmenni. Azt tudni kell, hogy kb. 450méterröl indultam a kis faluból, és kb. 2000 méterre kellett közvetlen felmenni ezen az szinte folyamatos 30%+ emelkedőn. Na de végre felértem a hegytetőre, bő 2,5 óra alatt, ahol végre volt részem valami látványosabban is, mint a fák, és kövek. Egy gyors kaja, fényképezgetés és mentem tovább.. Na igen ám, itt még mindig olyan sok erős emelkedő volt, hogy nem volt kedvem se felülni tekerni, mert kb felesleges lett volna. De ahogy egyre jobban haladtam felefele annál szebb, és szebb panorámák tárultak elém. Az hegytetőtől számítva, mentem még 2 órát, mindezt még mindig gyalogolva. Ehhez azért az is hozzátartozik, hogy 2,5 órát intenzíven szinte megállás nélkül jönni fele, nem kicsit volt fárasztó. Sajnos messze nem tudtam annyit menni, mint amennyit terveztem. De ugye azért hívják tervnek.. Tovább már azért is nem mentem, mert nem tudom mennyi idő lesz a lefele. Sokkal hamarabb leértem mint az gondoltam, így lényegében még mindig mehettem volna felfele legalább 2 órát. Tehát összességében felfele mentem 5 órát, míg lefele mint a videón látni lehet, 40 percet. Az ereszkedést lényegében élveztem, a kisebb bakik ellenére is, csak jobban örültem volna, ha több gyorsabb szakasz van benne. Tanulópénznek jó volt igazából, hogy mire számítsak legközelebb, ha 30%+ van írva a térképre.. És, hogy az ilyen emelkedőket igyekezzem elkerülni, ha nem muszáj beleugrani. Tudom, tudom úgy hangozhat, hogy lényegében megbántam, de igazából nem, nem bántam meg, csak 3x keményebb volt mint amire számítottam. Egyébként egész nap nem találkoztam egy lélekkel sem, csak egy emberrel aki hajtotta lefele a szamarakat a hegyen.
Közben tervezném a következő utat, csak egész Romániát áztatja az eső 2 héten keresztül napi szinten, Szlovákiát szintén. Osztrák, meg egy olyan téma már, ami már egy hétvégénél több kell, hogy meg is érje.. Így nagyon úgy néz, hogy ez a hónap esemény nélkül marad. Néztem ugyanezt a környéket egyébként, csak északról megközelítve, itt azért esélyesebb a könnyebb feljutás.
(#114126) 6030D
Igen anno egy RR540 –em volt, de abból most jelenleg a két kerék maradt. A fehér kocka..KÉP (#114128) jjeahh
Köszi.
Nem, nem Brasso környéke. Ez Brassotól sokkal nyugatabbra van.
Poiana Mărului
Szerencsére medve veszély nem volt.- És persze, köszönöm, ha mindezt elolvassa egyáltalán valaki..
[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |