-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #147848 üzenetére
Wow, nem gondoltam volna, hogy ezek is cserélhetők. Elsőre amúgy amikor felhúztam hirtelen nem jöttem rá hogyan is kéne lazítani rajta, hogy le tudjam húzni, de szerencsére volt használati utasítás a tekerentyűn, nélküle lehet cipőben aludtam volna
tacto: ja, azért vettem én is ezt, mert olcsón tud picivel többet mint a hasonló árú téli cipők és masszívnak is tűnt. A méretezésről annyit tudok mondani, hogy 41-es lábam van, ezért 42-est vettem, hogy vastagabb zokni is beleférjen és nem lőttem mellé, pont egy számmal vagy minimum egy fél számmal nagyobb, mint a lábam. Szal én nagyjából pontosnak mondanám, nem mint a Shimano vagy Giro cipőket, azokból 1 vagy néha 2 számmal is nagyobb kell.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
planbmokus
senior tag
válasz Hasaggymeg #147824 üzenetére
Hát igen, szívtam már DT-vel, Sun-Ringlével, Shimanoval, Acorral, Funnal...
Ha kereket kéne építenem, akkor Hope vagy Chris King agyak Mavic felniben, egyéb esetben Mavic komplett kerék.
Ez teljesen szubjektív véleményem, nem tagadom, de Mavic engem még cserben nem hagyott."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #147854 üzenetére
Nem is értem. Rakjam fel az autóra, vigyem ki a Hungaroringre kőrözgetni, nehogy vmi baja legyen? Otthonról sztem nincs olyan irány, amin elindulva egy ilyen 10 kiló alatti szerkezet ne törne alattam ripityára, mire leérnék a Moszkva térig. Végre lendületbe jövök és fékezzek, mert járda, fekvő rendőr, kátyú, stb.?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz Somatom #147858 üzenetére
Fura. Nekem a Budakeszi úton 10+ éve (sőt, inkább húsz éve) simán összejött a 70 tekerés nélkül egy Merida nyergében. Igaz, ú.n. semislick gumi volt rajta, aminek csak az oldalán volt némi mintázat, a futófelület kb mint egy outi gumié. (fostam is rendesen :D)
Ui: az izzó fék esetemben költői képként értendő, mivel patkófékem van.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
beleriand72
tag
Somatom, milyen kerékpárod van?
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Somatom
veterán
válasz beleriand72 #147866 üzenetére
Egy 2018 -as Merida Eone Twenty 800.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz Wombath #147861 üzenetére
Én is nagyon agyaltam az MW5-ön, az volt az esélyes, a NW Husky Tech, meg a Diadora. Utóbbi talán a legrondább, de képek alapján egész jó cipőnek tűnt, "olcsó" volt és ingyenes volt a szállítás, így belefért a keretbe mellé 1kg mogyoróvaj és egy HIGH5 Cycle Pack is (akkor 9 eur körül volt). Én is kíváncsi vagyok télen majd hogy szuperál.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Dudi08
tag
Valószínűleg egy jó nagy zakót úsztam meg a mai napon... Tudom pech egy defekt, de most este hallottam egy piszok nagy szisszenést, hirtelen nem is tudtam mi lehet... Körbenéztem, lapos az outi első kereke. A GP5000-nek (amiben van 1700km... ) kivágta valami az oldalát és csak itthon adta meg magát a belső is. Belegondolva mákom van, hogy idáig bírta, hiszen 50 felett is gurultam ma, nem lett volna jó érzés hemperegni.
Az ilyen enyhén sérült külsőkkel lehet valamit kezdeni? Úgy értem, hogy láncvillára valami védő "bevonat", egyéb dolgok. -
Somatom
veterán
válasz HKorn #147869 üzenetére
Egyértelmű. Egy pille könnyű gép, amivel lehet hasítani. Átérzem a feelinget. Csak az a baj, hogy keresni kell hozzá azt a helyet, ahol ezt lehet élvezni. Nekem viszont a bringa nem csak sporteszköz. Sőt, kevésbé sport, mint inkább közlekedési eszköz. Ebből kifolyólag a hely adott. Az meg enyhén szólva nem az outihoz való.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
beleriand72
tag
válasz HKorn #147869 üzenetére
Én is így látom, nem hiába hívták ezeket a gépeket az én időmben (elmúlt évezred) simán csak versenybicikliknek, hiszen versenyzésre, kimondottan sportcélokra lettek kitalálva, kizárólag aszfaltra, vagy legalábbis nagyon jó minőségű utakra. Én úgy szeretek biciklizni, ha kedvem tartja tekerek, mint az állat, majd meghalok, aztán nézelődök, elmegyek arra, olyan utakra ahol még nem jártam, megállok, fényképezgetek, fagyi, sör, kaja. Létjogosultsága még amatőrszinten is megkérdőjelezhetetlen, de mai fejjel, ha újra 20 éves lennék, se választanán azt a sportot, aztán ki tudja...
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
ZolkoW
őstag
sok ilyen bike fitting videót még, csak mindig azon kapom magam, hogy valószínűleg elhangzott pár mondat, amire megint nem figyeltem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ma újra próbáltam a [lámpát] és mikor a már említett zörgésbe beletörődtem volna mint minden kici ócó velejárója,kiderült,hogy a kis kínai munkaideje végén pakolhatta össze mert a tartósín csavarjai teljesen lazák voltak. ...meghúztam és most áll mint Katiban! A fénye továbbra is meggyőző,kialakítása igényes.
Napfénysüti...nincs olyan kerékpár melyet fel kell tenni a járdaszegélyre,inkább olyan kerékpáros van aki még egy járdaszegélyre sem tud felmenni.Amúgy minden kételkedőnek ajánlani kell Brumotti videóit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz beleriand72 #147873 üzenetére
Én viccesnek találom a "verseny"bicikli szót mert az összes kategóriában versenyeznek, így egy hülyeség a szó. Ez is egy hülye ragadvány név, amit hozzá nem értők aggattak rá.
Létjogosultsága van, ahogy az eredeti kategória név is mutatja (tükörsima ország)úton lehet velük suhanni.
Én a fixit mint jelenséget nem értem. Mondjuk inkább divat és rétegigény. A másik meg a choppernek látszó Cruiser kategória, ami dögnehéz acél váz, jó vastag gumi, hogy még nehezebb legyen tekerni, túl széles kormány és még a legtöbb SS is. Annak sincs sok értelme.
-
nmate91
tag
válasz Napfénysüti #147880 üzenetére
Mindegyik jó cucc. Nekem hangulatfüggő, melyiket hajtom, bár városban rendszerint az outit, a tükrök nem szeretik a 72-es kormányt.
-
razzorr
őstag
Mesterem, figyelj csak! Hol a hsz.-em? Megmutattam a bringát, írtam 1-2 sztorit. Ezt most hirdetésnek számít? Azért vetted le? Vagy mi volt a gond?
-
-
razzorr
őstag
válasz Hasaggymeg #147886 üzenetére
Nem árulok semmilyen bringát! Kiraktam egy fotót, a kolléga Focus hsz-ére reagálva, akinek ilyene volt és elsírtam, hogy talán eladom. Még árat sem, specifikációt sem írtam, anélkül pedig nehezen mondható hirdetésnek. No de sebaj...
-
semetka
őstag
Sziasztok! Kicsit fejleszteni szeretnék a régi bicajomon. 1 dologban nem tudok dönteni. Váltó az pozícionált legyen vagy ne. Most karos van ami nem pozícionált. Marokváltóra cserélném de kérdés melyik fajtára. Mit mondtok? Tényleg szívás beállítani illetve mindig utánállítgatni a pozícionált váltónak? Köszi
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
samujózsi
tag
válasz Fall-N #147882 üzenetére
Nagyjából a mtb elterjedésével kikopott a "versenykerékpár" használata, lett helyette országúti. Előtte meg jogos volt (látszólag), meet volt a "tanyabike", amit ma némi szépítgetéssel városi biciklinek, a jobban felszerelteket trekkingnek neveznek, meg volt a "verseny", amik részben tényleg sport- és versenycélokat szolgáltak, illetve voltak azok, amik úgy néztek ki, mint a valódi versenygépek, csak 15 kilósak és sokkal gyengébb felszerelésűek voltak.
Utóbbiakat már a nyolcvanas években is idézőjelesen hívták versenybiciklinek.Azt nem tudom, hogy az akkorról megmaradt acélvázas, de nagyon könnyű oldtimerek (Peugeot, Bianchi, Campa(?) stb.) ma is működő példányai vajon versenyre készültek anno vagy városi, országúti túragépnek...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Paxker315
addikt
válasz samujózsi #147889 üzenetére
ált egyszerű probléma: méterhúsz hosszú láncvilla, eszméletlen tengelytáv, sárvédő-csomagtartó SZEMEK (mert azokat mindig leveszik...) = városi, túra, általános felhasználású bringa. Ha, meg a hátsó kerék és nyeregvázcső közé alig fér be valami& agresszívabb homlokcsőszög, kisebb tengelytáv: sanszosan "versenybrinyó".
Hja, meg a lecsupaszított korabeli "trekking-túra" bicajok nagy része jó kis préselt lemez fékhidas-pacskeres.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #147882 üzenetére
Ugyanakkor...autóknál is fennáll nyelvünkben (és nem csak nyelvünkben) ez a szóhasználat,mert ha versenyautót mondasz (pl. románul is) ,emberek zöme inkább gondol valami áramvonalas,lapos sportautóra mint egy kamionra,vagy éppen terepjáróra,noha utóbbiakkal is versenyeznek.
Gugli Race Bicycle illetve bicicleta de curse találatai is ezt az anakronisztikus nyelvhasználatot mutatják mindenhol.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz nmate91 #147875 üzenetére
Parancsolsz?
Ezek az állatok kb mindenen is átmennek outivalItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
samujózsi
tag
válasz Paxker315 #147890 üzenetére
Amiről én beszélek, az a Csepel Budapest korosztálya és régebbi biciklik... Amiken sokszor az első fék egy acélrúd volt, ami egy gumit nyomott az első kerék külsőjének futófelületéhez, ennek megfelelő fékhatással...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Maximum1
őstag
Sziasztok!
Lenne 2 bringa és nem tudok dönteni melyik lenne a jobb választás, persze hogy gravel :-)
Merida
CubeA merida az új 105-el van szerelve kivéve a hajtást ami egy grossamer.
A kockán az új Grx szett van, abból is a 600as pakk.Melyik lehet a jobb bringa?
Geometriában? Felszereltségben jobb lehet az újabb?
Köszönöm.
Árban ugyan annyiban lenne, a merida azt már most elhozhatom, a kocka csak jövőre, de varok rá ha jobb, időm van.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz Hasaggymeg #147891 üzenetére
én a falat kaparom, mikor a helyi diákapróban minden outi kormányos túragép (hátsó kerék és nyeregvázcső közt nagyjából kényelmesen átfér egy kistestű elefánt) lemezpapuccsal, két méter benyúlású préselt biliacél féktestekkel "racing bike" néven van fent.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
sebgutkopf
őstag
Ha ragaszkodik az adagolhatósághoz, akkor sram vonalon 2 alternatíva van: feljebb lépni egészen a code RSC-ig (sokan használják trail/enduro célra és parkozni), olcsóbb verziónak megig a guide újragondolt verziója a mini code, ami a G2 RSC-ben manifesztálódik (Ultimate nem éri meg). A G2-nek nagyobb a tartalék olaj tartája mint a guide-nak volt és a féktest is inkább a code-hoz áll közöelebb, attól viszont kisebb súllyal. Elvileg pont a guide-ok gyengéjét javítja.
Viszont idei modell, ezért igazán hosszú távú tapasztalatok még nincsenek róla csak a tesztoldalak pár napos és hetes nyúzásai. -
sebgutkopf
őstag
válasz zoli03 #147836 üzenetére
Próbáltam személyesen ZEE-t, sőt oda vissza egymás után a sram-al, így egymás mellett azt mondanám, hogy erős a zee, de az is shimano, nem adagolható érdemben, legalábbis a sram-hoz képest nagyon nem.
Valószínű nem tapasztaltad még élesben milyen az, amikor igazán jól adagolható egy fék, vagy nagyon másak a fékezési szokásaink és stílusod, ezért teljesen mást vársz el mint én.Sokan meglepődnének, hogy milyen egy jól lelégtelenített és beállított sram fék, nem véletlen nyűglődök én is. Első és utána jó darabig a többi tárcsás élményeim és birtoklásom mind shimano-hoz köt, így akár lehetnék az első benyomás szerint shimano fan. Majd amikor először kipróbáltam a másik oldalt, nekem leesett az állam.
Ízlés és felhasználás persze lehetnek eltérőek, nem kívánom elvitatni a shimano érdemeit, mert nagyon jó fékeket gyártanak, ráadásul ásvány olajos, ami plusz pont.
-
zsocy
őstag
válasz Maximum1 #147894 üzenetére
Mindkettő elég jó bringa, rendesen fel vannak szerelve, tudnak mindent amit csak kell.
Talán a GRX inkább való gravelre mint a 105, ezért nekem a Cube kéne. Meg azért mert a színe is szebbAmi (nekem) döbbenet hogy ezek mennyire drágák, 400 - 500 ezres kategóriában azért régebben nem 10.2 kilós bicajok voltak 105-ös szettel....
Persze bármelyiket azonnal elfogadnám, csak kifizetni ne kelljen.