-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #185449 üzenetére
Na, ezen legalább használták a kistányért is! /amire azt mondanám, fordítva van fent, de gondolom inkább csak megkopott/
az aceton az elég durva, műanyagot-festéket nem kínálnék meg vele lehetőleg. Fémben persze nem tesz kárt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Nutra
tag
válasz Hasaggymeg #185365 üzenetére
Topikgazdai felbátorításra
A skála két vége: Cube Attention SL
RockShox Judy Silver TK Air
1x12; XT váltó, 10-51 Deore sor
MT200 fék
CUBE ZX20 kerék, gyorszárÉs Cube Reaction C:62 One
SR Suntour Raidon 32 Air
1x12; NX Eagle váltó, 11-50 XC Eagle sor
Magura MT Thirty fék
CUBE EX21 kerék, TL ready, átütőtengely
Sportosabb karbonváz Hasaggymeg a tiédben is ez van, tapasztalat eddig?
Így -2kg és +150-160ezer FtHobbi vigyor célú felhasználás, hűséges típusú rider, aki inkább fizet többet, de nem aránytalanul a jóért, mint állandóan cserélgessen
Jöhet a tuti megnondása
(Az meg persze a realitás, hogy csak azt veszek, amit kapni is...) -
Ringman
nagyúr
úgy néz ki, hogy én is belefutok majd abba, hogy olyan biciklit kell majd venni, ami van épp készleten (a fentebb linkelt ctm koyuk nincs raktáron, 21-es talán februárban, biztosan drágábban).
földútra+napi használatra - mindenesnek kellene.a fentit kihúzva ezeket néztem, ami úgy-ahogy készleten is van: (az 500k-s decás touring 920-at első körben kilőném, az valamikor március közepén lesz majd kapható, de kis darabszámmal fog jönni):
1. decás rc 520 290k vagy rc 520-as gravel 330k.
ebből vsz. az elsőt venném meg, aztán árkülönbözetből panaracer gravelking sk plus menne rá. (vagy télire panaracer ext)
pro:
- van raktáron, olcsóbb, shimano 105 (gondolom a tiagra is teljesen elég lenne)
kontra:
- gyorszár: érdemes még gyorszáras biciklit venni?
- feszesen fér el egy 40-es külső (papíron 36 mm felett ütközhet a lábbal, nálam vsz nem mert 40,5-ös a cipőméretem), szóval a panaracerből is inkább a 35C-set venném
- a kerékszett nagyon gyászos?2. cube nuroad pro 360k (ebből a női változat van 56-osból boltban, ami engem spec. nem zavar, max ha keskeny a kormány, akkor lecserélem)
pro:
- átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg)
- 45 mm-es külsők
kontra:
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)3. cannondale topstone 365k
pro:
-átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg);
- áttételi arány (40T elöl, 48T hátul)kontra:
- kb 40 mm-es külsők férnek el
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)
- fékről nem sok jót olvastammelyiket választanátok?
-
-
Nutra
tag
válasz jjeahh #185454 üzenetére
Ha tegnap kérdezem és még akkor döntök, akkor a mai bolti próba után ki sem engedem a kezem közül
Melyik alkatrész és miért? Sramban nem vagyok otthon, és tárcsafékben sem. Magurából van egy alap felnifékem a trekkingen, teszi a dolgát, de ettől még fingom sincs a tárcsafék világról. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #185451 üzenetére
Na, ezen legalább használták a kistányért is!... Annak a jele, hogy erős lábakkal rendelkezek.🤭
jjeahh...nem tudom hol nézted de mindenhol különbségeket látok a vázméretek között, reach, stack, felső csőhossz, láncvilla, támvilla, tengelytáv...
Nutra...ha van rá keret meg kell lépni a drágát, túl sok már régen nem is újnak mond6ó fejlesztés lemaradna az olcsóbbról ami majd a későbbi fejlesztés kerékkötőjévé válna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Nutra #185455 üzenetére
Majdnem minden eléggé alap rajta, néhány cucc (SX), teljesen fapados, de ettől még persze biztosan jól használható gép és ennyi pénzért teljesen rendben van. Ami lehet azonnal csalódás lesz, az a Raidon, nem tudom milyen lehet, de a levegős XCR-től (ami egyel alatta van) nagyon nem voltam elájulva.
Hasaggymeg: fejcső szög, effektív toptube, nyeregvázcső szög, láncvilla, ezeket néztem első blikkre, én nagy különbségeket nem láttam, a bb drop teljesen más, ezért valszeg az Attention-on magasabban ülne, ugyanakkor a fejcső is magasabb, szal... nem hasal jobban rá a kormányra.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185457 üzenetére
A Cube Attention SL -ben mi gátolja a későbbi fejlesztést? Gondolom a gyorszár, azon kívül még mi?
-
Nutra
tag
válasz RexpecT #185456 üzenetére
Köszi, megnézem. Inkább gyakorlati tapasztalatokra lennék kíváncsi. Shimanoból kb belőttem az eddigiek alapján (OK, csak 3*8-9-10), hogy Deore alá nem mennék és XT fölött csak a groupset miatt nem adnék sokkal többet. (Outi más világ megint, nagyon élvezem a pár éves Ultegrát a Biachin, ésszel egy 105 is jó lenne, de nem áltatom magam, a bringavétel sem logika, hanem érzelem, amit utólag megpróbál az ember racionálisnak tűnő érvekkel alátámasztani. )
Ehhez a tapasztalati skálához lenne jó hozzáilleszteni a Sramot. -
Nutra
tag
válasz RexpecT #185459 üzenetére
Ez egy baromi jó kérdés! Nyilván a váz is.
De ha jól érzékelem, a dilemmám egy használható aluváz + okés alkatrészek most vagy másfélszeres áron egy fejleszthető karbonváz so-so cuccokkal. Hozzátéve, hogy egy 18+éves (akkor egész jó) 26-os monti helyébe lépne, amihez mindkettő korszakos és minőségi előrelépés.
(Ahogy a viccben: Ha rátok hallgatok, azt csinálok, amit akarok? ) -
itouchfan
senior tag
válasz Nutra #185452 üzenetére
Én most inkább az Attentiont választanám. Ha hobbi, élmény monti, akkor szerintem (Nekem biztosan) jobban számít, hogy jobbak az alkatrészek, nagyon jó a váltás, megbízható alkatrészek vannak rajta, minthogy 1-1,5 kilóval könnyebb, karbon de gagyibb alkatrészekkel.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185458 üzenetére
A nyeregvázcsőhossz egyforma, a többi egyik sem.
#185459RexpecT...azon kívül a kúpos homlokcső ami a későbbi telócserénél fogja a választékot szűkíteni, aztán a szélesebb tengelytáv, ami ha megragad a montiknál a keskeny aggyal szerelt montikerekeket is a méhbe küldheti.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz jjeahh #185458 üzenetére
Itt a két geo egymáson. Én nem tudom ebből eldönteni, hogy csak kicsit vagy nagyon más a Reaction.
Arra viszont jó volt, hogy mindenképpen rá kell állnom az Attention váz fölé is, hogy marad-e megnyugtatóan elég hely a váz és a családi ékszer között +14mm az Attention, Vagy lehet, hogy ott az átlépő miatt L helyett M jönne szóba
Fenébe, el kellett volna ma azonnal hozni a C:62-t és akkor nem ezekkel a kérdésekkel nyomasztanám már társaságot -
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
-
Nutra
tag
válasz xy.zsolt #185465 üzenetére
Jogos, de... Görgő nem játszik nálam egy terepgumis montinál , a törős ugrálást, durvulást meg meghagyom a fiataloknak.
Ha nagyon görgő lenne, akkor van egy acélvázas Moserem, aminek a piaci értéke töredéke az érzelmi kapocsnak, szóval (talán komoly életveszélyes fenyegetést kivéve) nem válok meg tőle akkor sem, ha évi párszor ülök csak rá. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
A tengelytáv a villatáv (agyszélesség) akart lenni?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
Ízlésekkel nehéz vitatkozni, meg nem is érdemes, de ha már dögös kinézet és mondjuk XC fully, akkor én százszor inkább ezt választanám, mint az általad említetteket.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz ivana #185380 üzenetére
#185401 zsocy: Nekem most ez a kedvencem [link]. Akinek nincs fésze, annak leírom: egy S-Works SL6 (egész új) országúti váz Dura-Ace váltásszettel... vagy mégse? Erős hasonlóságot vélek felfedezni ez és a képen lévő váltókar közt. Ja és 1,2M-t kóstál. És jé, pont akciós volt valahol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Nutra #185464 üzenetére
Nagyon más a Reaction. Jelentősen rövidebb a láncvillája és jelentősen hosszabb az első háromszöge. Ami annyit jelent, hogy a kanyarokat könnyebben veszi és ha kiállsz a nyeregből, akkor nem azt érzed, hogy a kormány az öledben van. Egészen máshogy viselkedik a 2 bringa, az egyik túrázósabb, a másik meg teljesítmény orientáltabb. A súlyelosztása is más, máshogy tapad, illetve az alu és karbon váz között is van egy markáns különbség. Az attention gyorszárai és 1 1/8 fejcsöve sem épp túl csábító. Szerintem vedd a Reaction-t, ha megvan rá a keret, nem kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Nutra #185469 üzenetére
Biztosan nem. Nekem volt Ultegrám is, legtöbbet Tiagrát használtam, az új gép most 105-ös lesz, asszonynak egy Deore váltós trekkingje van. Na most ezekhez képest az ősszel ‘olcsó, csapatós-sarazós, városban padkázós’ xc az 1x12-es sram sx-el nekem semmivel nem tűnik rosszabbnak. Ok, új még, és alig használtam, mielőtt elcsomagoltam télre. De nagyon úgy néz ki, hogy a környékbeli erdőkben-hegyekben-városban bohóckodni ez teljesen jó lesz. Országútra, meg hosszabb túrákhoz meg van célszerszám.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Hasaggymeg #185457 üzenetére
Annak a jele, hogy sokat mész aszfalton, síkon, ahol mennél még gyorsabban is, csak elfogy az áttétel.
Vegyél egy orazágútit!p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #185468 üzenetére
Bár itt mind2 különbözik, nem, hanem az első-hátsó tengely közötti távolság.
Runner...szép, az a szín nekem is tetszik, bár ha a paramétereit nézem ez már nem annyira az AMS100 mint a Stereo120-hoz áll közelebb. Amúgy érdekes ahogy játszanak a stucni méretével, irányával és elhelyezkedésével Mugli-Profi. Rájöttek, hogy a nyilvánvaló versenyszintű előnyökön túl az lett ami a kicsit hozzáértőbbeknél is vízválasztó első ránézésre, vagyis a rövid kormányszár zéró stack-el, lehetőleg minél negatívabb szögben = profi kerékpár.
Készítettem is az belépő AIM-ből egy profi AIM-et, pedig csak a Merida Big Nine 9000 kormányt kapta meg.
...közelről, a szakavatott szem már látja a különbségeket, de első benyomásnak elég ha ledobják róla a láncvédőt és kap egy jó stucnit mely lehetőség szerint egy igen kihúzott nyeregcsővel párosul.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Nutra #185469 üzenetére
Szerintem inkább Alivio/Deore, vagy inkább Acera/Deore...vagy inkább mondja meg akinek van/volt SX/NX. Az is lehet az új Acera jobb mint az SX, nem tudom, de az NX talán jobb az M6000-nél, de gyengébb a 6100-nál. Most már érted?...mert én nem nagyon.
peterkeT...azzal a hajtóművel valóban többet aszfaltoztam, ami a nagy, 40-es tányéron látszik is, miután lecseréltem (oktondi módon ugyanolyan kiosztásúra) már nem sokat volt az új a 40-es tányéron, inkább csak lefelé, vagy erős hátszélben, esetleg rövid hajrákon...bár aztán már felhasználási szokásaim is változtak, elbillent a mérleg a magányos bringázás és terep javára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
& Nutra: megvan a bibi, Hasaggymeg-el mindkettőnknek igaza volt, de mivel neked L-es gép kell (?), rá halgass . Szóval a geonál azt néztük be, hogy Hasaggymeg valszeg nagyobb méretet nézett, én meg S-est szoktam, mert nekem általában az S-es vázak jók... aztán gondoltam a nagyobb méreteknél az alap geo nem változik, mert általában csak a nyeregvázcső, felsőcső, fejcső hossz nő a mérettel arányosan. Valamiért a Cube Attention SL S-es méretben jobb geo-t kapott, ott a láncvillahossz, meg minden nagyjából olyan, mint a Reaction C62-nél, egyedül a nyeregvázcső hossz ami teljesen más, hosszabb. M-estől felfele viszont kész kamionná válik az Attention, pl. a láncvillahossz brutál 450mm . Így ha a kettő között vacillálsz, szvsz már nem kérdés melyik váz jobb, a Reactionnak a geoja is jobb, karbon a váz, tapered, elavult gyorszár helyett boost... szal a Reaction minden szempontból modernebb gép.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185477 üzenetére
Elmenne a gyengébbel is, valszeg nem is érezné (egyelőre) a különbséget, de ha majd egyszer fejleszteni akar a váz lesz a kerékkötője.
Amúgy meg nem tudom milyen honlapot nézel, de az Attention SL és Reaction C:62 között S méretben is ugyanazokat a különbségeket látom mint XL méretben, sőt, ott a 2 villaszögön kívül már egyetlen paraméter sem azonos.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #185410 üzenetére
Akkor nálad is volt egy kis körömrágás, azért neked csak jól alakult.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #185479 üzenetére
Bike-discounton is pár napja néztem, hogy semmi nem volt készleten, egyetlen bringa sem . Érdekes, hogy bike24-ről azért még lehetne venni ezt azt, van Chisel meg mindenféle.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #185475 üzenetére
Akkor nem értem a tengelytáv hogy függ össze a boost miatti kerékkukázástól?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
-
Friczy
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #185479 üzenetére
Volt, korábban elhencegtem volna vele, ezért nem mertem.
6030D...semmi, visszaolvastam és tényleg rosszul fogalmaztam, papucstávolság lett volna a jó megfogalmazás, nem tengelytáv. Aztán ki tudja, lehet el sem terjed, de nagyon nyomatják, hogy milyen stabil, mennyivel erősebb és jobban el is fér a 12 sebesség...
ZolkoW...Suntour olyan mint a Manitou volt, hátrányt kell ledolgoznia a vásárlók bizalmának megnyerésében, ugyanakkor már vannak itt komoly villák dögivel.
Szerk. azt viszont továbbra sem értem hogyan lehet egy keskenyebb, 32-es becsúszókkal ellátott Axxon Werx villa maximális tárcsája 180mm, mikor a boostos Judy, pilinszka 30-as becsúszókkal 220 mm-est is megenged. Lehet az a 600 gr különbség lenne az oka?Friczy...én 2003 körül ezt többször kint hagytam a Duna Pláza előtt amíg bent mozit néztem. ...sodronyzárral lezárva. Most már tudom csak szerencsém volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
A Cube - ok manapság jórészt (?) pressfitesek, nem?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
Azt hogyan tudom megállapítani, hogy kúpos a homlokcső?
Gondolom a teló specifikációjában ott kellene lennie, de melyik adat lenne az?
Az Attention SL-ben ez a teló van ha minden igaz: [link] -
tacto
aktív tag
válasz Hasaggymeg #185488 üzenetére
Hopp, tényleg, a nagyobb gyártók egyívású vázai jórészt azok, kivéve egy-egy alacsonyabb kategóriást / fém vázat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185485 üzenetére
A Judy eredetileg tudtommal a pluszos bringák miatt lett kifejlesztve, aztán később már más szerep jutott neki, mert a Rebából, Reconból is csináltak olyant, amiben elfér a 2.8" gumi. Szal a Judy eredetileg lightos pluszos trail villa volt, gondolom ezért fogad 220mm tárcsát is.
A Suntour Epixont anno én is majdnem megvettem, ami akkor még elvileg egy nagyon jó villa volt, de a topikban lebeszéltek róla és így lett Reconom . Kár, hogy ma már lebutították az Epixon-t, valszeg a Suntournál az Axonnál fordul komolyra a dolog. Amúgy a Rockshoxnál egyre zavarosabb a helyzet, már a Judyból is több verzió van, pl a tiéd valszeg egész jó cucc, Reconból is van butított, a Debonair sem kizárólag csúcskategóriás ficsőr már, mert látom már van Recon is ami megkapta , Reba meg egyik sem .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FerNandor
őstag
Kis segítséget kérnék.
A CAAD8 2014-es vázra mekkora első váltó kell vajon? 31.8-as vagy 34.9-es?
Lemértem a váltó mellett, a cső kerülete 103mm körül volt, ami olyan 32.8mm-es átmérőt jelent.
Akkor a 31.8-as kell és az így pont rászorítható?"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
őstag
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
az első linked szerintem a ma kapható legszebb XC fully
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
gd4n1
újonc
válasz RexpecT #185489 üzenetére
Megnézed a képeket, ahol látszik a fejcsö.
Illetve jól érzed, hogy a villából mindenképp kiderül, ha a képekröl nem tudonád megállapítani.
A Judy-nak van olyan verziója is, ami 1 1/8 colos és gyorszáras, nehéz megtalálni a RS honlapján nekem így elsöre nem is sikerült, de valószínü az a bringa ezzel a Judy-val van szerelve.
Ami még árulkodó az a kerékagy, ott látszik, hogy bizony annak az Attention SL-nek mindkét kereke gyorszáras. -
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #185493 üzenetére
Szerintem is, kár (?), hogy a geo nem követi a trendeket, manapság a 70 fokos fejcső már trekkingben is elavult (?), de engem ami jobban zavarna, az a hosszú láncvilla. Tudom, fullyknak általában hosszabb, mert a mozgás miatt kell a hely, de nem ennyire. Azért szó nélkül eltekeregnék vele ha hozzám vágnák
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gabro0
őstag
válasz parkr #185486 üzenetére
Igaz ezt nem vettem figyelembe, de a profitmaximalizálásra válaszoltam és ha így nézzük nem változtat a dolgon. Manapság már elérhető az összes szükséges alkatrész, ezért mindig furcsán nézek az ilyen hirdetésekre.
Jó, az én bringám se egységes közel se (nem véletlenül fotóztam a másik oldalról, [ezt jjeah-nak írom]), de itt legalább a legrégebb alkatrész a váz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185475 üzenetére
Igen, a Stereo 120-ra inkább hasonlít a geo, de azért nagyon más a két bringa. Nem rossz bringák a Cube-ok, jó pár modellt kipróbáltam, de azért a Merida vázak jobban ki vannak találva. Profibb a geo, jobban működik a hátsó rugózás is és szerintem szebbek is, de ez már szubjektív vélemény.
Ettől függetlenül ha a nagy átlagnak kéne bringát ajánlani, valószínűleg a Cube-al járna jobban. Ár/értékben az egyik legjobb.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Jujj, én mindíg fostam a befagyott tavaktól
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hobby elektronika
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Háztartási gépek
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...