-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
borix
őstag
válasz Hasaggymeg #195049 üzenetére
Nem mondtam, hogy xt-vel van, deore volt amit írtam. Kicsit drágábban. [link]
Veszel 300E egy fitness bringát mennyibe lesz pluszban a villa csere, hogy fog az utána kinézni?[ Szerkesztve ]
-
XZoli
aktív tag
válasz Sirandrish #195013 üzenetére
Szia ilyen van nekem is 50-60km volt a leghosszabb út összesen 1100km amit mentem vele nekem ideig bejön, viszont kopik felíratok lekoptak és az orránál a bevonat is megkopott két hónap alatt nem lesz egy örök darab
Asus TUF Gaming X570-PLUS (Wi-Fi) AMD Ryzen 7 5700G 3.8GHz Sapphire Radeon RX 6600 XT 8GB GDDR6 PULSE 32GB Ram
-
-
paler
aktív tag
Ez az agyváltós-szíjas meghajtás mennyire ördögtől való dolog?
Van itt valakinek ilyen kombóval tapasztalata? Mennyire strapabíró az agyváltó?
Átételezése mennyire lehet jó dimbes-dombos terepre?
Gondolom alapból gondozásmentesebb mint a sima lánc-fogskerék páros?JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
válasz paler #195061 üzenetére
Mennyire dimbes-dombos, illetve mennyire terep? Azért 5% fölötti emelkedőkön én nem szívesen agyváltóznék. Sportos használatra eleve nem való, sem az áttételezése, sem a súlya miatt. A gondozásmentes amúgy addig igaz, amíg nem kell szétszedni, mert akkor irány a szervíz. Igaz, hogy addig éveket elmegy. Szóval nyugis túrázgatásra ideális, de terepezni, meg rendszeresen mászni ne akarj ilyennel. Ahol még komoly létjogosultsága van, az a városi használat, mert kevésbé érzékeny a külső hatásokra - értsd: ha ütik-vágják egy tárolóban, ahogy az szokás.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Sirandrish
legenda
válasz XZoli #195053 üzenetére
Azt sejtettem hogy nem bírja 10 évig, de hogy 2 hónap alatt elkezd kopni...
20K+-ért annál azért többet várnék..Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
borix
őstag
-
válasz borix #195064 üzenetére
Na, akkor fejtsük meg, hogy ha ez a rendszer tizenéve létezik, akkor vajon miért nem ilyet használ mindenki? Személy szerint én nem is tudtam, hogy ez 14 fokozatú, valahol az agyamban benne volt az információ, hogy persze Rohloff, de azért a hétköznapokban valamiért (retorikus kérdőszó) az agyváltó az Shimano Nexus, esetleg Alfine.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
borix
őstag
válasz parandroid #195065 üzenetére
akkor vajon miért nem ilyet használ mindenki?
A tömege miatt!
360 bringások is valamiért rohloff agyváltóval kérték a fekvő bringájukat, valahogy azért Tibet, Nepál környékén megmásztak vele 1-2 dombot.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #195065 üzenetére
Pinion. Személy szerint a fél vesémet adnám egy ilyesmiért, 25%-os emelkedőkhöz is
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #195065 üzenetére
nexus 8 = alfine 8, annak valóban nem túl nagy (300% körüli) az átfogási tartománya, alfine 11-nél már kb. 400%, rohloff 500% feletti. (csak a rohloff önmagában 1000€...)
azért évente egyszer javasolnak egy agyváltó-szervizt (vagy 4000 km-enként).
alapból kb 2:1 arányú fogaskerekekkel szokták szerelni a bicikliket. (pl. 38-19, de itt lehet lejjebb menni a hátsó fogszámban, feljebb már hivatalosan nem), itt meg tudod nézni az áttéteket: [link]
---
a szíjban az a jó, hogy nem kell kenni, lecsapatod vízzel, aztán kész. -
válasz borix #195066 üzenetére
Én inkább az árára gyanakszom, legalábbis hétköznapi halandó szinten. Ahol meg telne rá, ott meg ugye tényleg a súly számít.
jjeahh: Na, a másik unikornis. Amúgy mi tart vissza? Talán kiis jönne annyiból.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #195069 üzenetére
súlyokról itt van szó: [link]
Lightest to Heaviest: The Drivetrain Weights
SRAM Force 1X – 2247 grams
SRAM GX 1X – 2273 grams
SRAM NX 1X – 2581 grams
Shimano Ultegra 2X – 2638 grams
Shimano SLX 2X – 2700 grams
Shimano Deore Touring 3X – 2723 grams
Shimano Alfine 11 Speed Belt Drive – 3058 grams
Rohloff 14 Speed Belt Drive – 3125 grams
Rohloff 14 Speed Chain Drive – 3194 grams
Pinion C1.12 Belt Drive – 3310 grams
Pinion P1.18 Belt Drive – 3850 grams -
Amúgy ez tök jó, hogy mi itt erről elbeszélgettünk, a kolléga eredeti kérdésére meg aztán csak nemigen jutottunk közelebb a releváns válaszhoz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #195069 üzenetére
Drága. Jó lehet amúgy, 10.000 kilóméterenként kell olajat cserélni, ezt leszámítva elvileg semmit nem kell csinálni vele, csak hajtod. Nem kell láncot olajazni, mosni, gyakran kopó alkatrészekkel, láncnyúlással foglalkozni, olyan dagonyázós, saras kör nem létezik, ami befolyásolná a váltás teljesítményt, nincs szabadon lógó váltó, ami elhajolhat vagy amit letörhet egy faág stb. Igen, nehezebb, de a súly nagyrésze nem a hátsó keréken van, hanem a lehető legjobb helyen, középen, alul.
Hasaggymeg, SSJmeszes, xy.zsolt:
Más, ha valakinek kell 3x első váltó, ezt nagyon ajánlom és most 4,99 € . 2x11 SLX meg 6,99 € .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz borix #195071 üzenetére
igen, ez a hátrány, hogy a vázat is hozzá kell tervezni, van követelmény a vázmerevségre is
ill. az, hogy nem tudsz bárhol venni szíjat, ha valami probléma lesz vele. (érdemes tartalékot is venni) -
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #195072 üzenetére
nexus 8 agyváltó - kb 1:1 áttét az alja, ez nem tudom mennyire elég dombságra, gyorsan meg ne ezzel menj, mert felfelé elfogy, 90-es pedálfordulattal is 39 km/h a max sebesség, amit ki lehet hajtani vele.
szerintem a teteje túrázáshoz bőven elég átlag usernek, az alját passzolom, ez kb. outis 34T-32-nek felel meg.
-
borix
őstag
válasz parandroid #195072 üzenetére
A fórumtárs kérdése tök komolytalan volt.
350-380e sajnál egy jobb felszereltségű trekkingért, akkor majd annyiért vagy kevesebbért egy jobbfajta agyváltós szíjhajtásos bringát majd biztosan megkap... -
xy.zsolt
őstag
válasz truefx #195050 üzenetére
+1 Ahogy a vízbe sem (arra ott a vízibicikli) úgy forgalmas nagyvárosban sem az outi a céleszköz, pláne nem Spd sl-el felszerelve. Azért ez a rengeteg kategória, hogy az igény függvényében lőjük be a típust. Sl a sportos outi tekeréshez van fejlesztve, annak akinek erre van szüksége. Nyilván ha pl a sétálós+túrázós bringázás a cél arra ott a pedal straps vagy az Spd. Fully-t is max kényszerből használnék szintes outon...hiába megy el az is ott
peterkeT vett egy frankó outit amit feltételezhetően sportos használathoz tervezett....amihez az Spd-SL, Speedplay...stb rendszer passzol. Ha nem ez volt a cél akkor az outi volt a túlzás. Szerintem. Ugyanakkor értem én, hogy a többfajta bringa több befektetést igényel. Sajnos nincs mindenre is max tökéletes bringa, felszereltség....ha lenne akkor mindenki azt venné. Kompromisszumok vannak, azokat kell elfogadni és úgy bringát választani. Még most is állítom, hogy aki nem teljesítményorientáltan teker outon annak a fitness bike a gazdaságos (jobb) megoldás, akár SPd-vel.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
borix
őstag
válasz xy.zsolt #195078 üzenetére
Bontható ékszíj az nem az igazi.
Ebben a videóban beszélnek a szíjhajtás előnyeiről. [link]
Hat évet elment a szíjhajtása de a kónuszos shimano agyváltó karbantartásairól nyűgjeiről elfelejtett beszélni.
Az is 6 éven át gondozást nem igényelt?
3-5e kilométer utáni lánc és hajtás csere sem állja meg teljesen a helyét, mert lánccserével kitolható 10.000 fölé is.
Az egysebis vastagabb láncokról meg ne is beszéljünk.[ Szerkesztve ]
-
paler
aktív tag
-
rétisün
veterán
válasz xy.zsolt #195077 üzenetére
"Még most is állítom, hogy aki nem teljesítményorientáltan teker outon annak a fitness bike a gazdaságos (jobb) megoldás, akár SPd-vel."
abszolút nem teljesítményorientáltan tekerek (nem véletlenül szoktam magamról mint a legkényelmesebb outisról írni itt a topikban ) viszont továbbra is fenntartom, hogy a leggjobb dolog, ami egy bringával történhet, a koskormány és a fékváltókar. ergo a fitnesz bringa nálam nem bejövős
és ezt nem 'látatlanban' mondom, mert volt már sok/sokféle bringám, egyenes kormánnyal is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz paler #195018 üzenetére
ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy tegnap a göncöl utcában leesett a lánc a trekkingemről, anélkül, hogy váltottam volna. ülni az első alkalom óta nem ülök azon a szakaszon.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
paler
aktív tag
válasz parandroid #195062 üzenetére
Vegyük figyelembe a Magyar domborzati viszonyokat, a magasabb hegyeinkkel, dombjainkkal együtt. Akkor egy ilyen váltóval szerelt bringával nem ajánlott használni.
Jól gondolom?JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Friczy
senior tag
válasz enisz #194970 üzenetére
3 állású váltókarral gond nélkül tudsz kéttányéros hajtóművet használni, a fokozatok közti távolság megegyezik. Úgy érdemes beállítani, hogy a 2 és 3 fokozatok kezeljék rendesen a váltót, és az 1-es fokozat legyen 'üresben'. Így a bowden laza lesz, ha véletlenül az 1-es fokozatra váltasz, viszont ha a határolócsavar jól van beállítva, akkor nem dobja le a láncot. És így nincs meg az a veszély, hogy a feszes oldalán túlerőlteted.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Friczy
senior tag
válasz truefx #195003 üzenetére
Sosem szerencsés végletekben gondolkodni. A sima edzőcipő és az SPD közt hatalmas különbségek vannak országútin is. Mindenki döntse el, hogy neki mi a jobb. Aki az országútit versenyzésre használja, nyilván jobban jár egy SPD-SL vagy Look pedállal, aki viszont hobbinak, túrázásra, az nem feltétlenül. Érdemes mérlegelni az előnyöket és hátrányokat.
-
válasz paler #195084 üzenetére
Azért nagyon nem mindegy, hogy veszprémi, vagy pécsi vagy, vagy debreceni, esetleg szegedi. A magyar domborzat amúgy nagyon nem extrém, ha pár kivételes helytől eltekintünk, no meg nyilván az erőnlétedtől is függ, hogy hova mi elég. Valószínűleg megint eretnekség, amit mondok, de ha nem kimondottan sportolási céllal másznál, akkor nagyjából mindegy ám. Az emberek 80%-ának teljesen mindegy, milyen váltó van azon a biciklin, úgysem tudják használni, fogalmuk sincs, mikor milyen fordulatszám, fokozat az ideális.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
paler
aktív tag
válasz parandroid #195088 üzenetére
Mondok egy példát, Szilvásváradon a kilátóhoz régebben feltekertem. Egy ilyen szintemelkedèst elbírna az agyvaltó is? Tudnèk olyan fokozatott váltani, amivel ugyanúgy feltudnék tekerni?
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Friczy
senior tag
válasz paler #195061 üzenetére
A feleségemnek van agyváltós, szíjhajtásos trekking e-bike-ja, gyakorlatilag aszfaltos vagy időnként kemény földutas használatra. 8 sebességes Shimano agyváltó szíjhajtással (Stevens gyártmány). A Pilisben nem volt gondja gond nélkül felment mindenhol. Egy szerviz lassan aktuális lesz, de egyébként teszi a dolgát problémamentesen. (kb. 6-7ekm lehet benne)
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #195088 üzenetére
a kérdéses bordásszíjas bringa áttétjei:
legkisebb arány: 0,53*46T ÷ 22T = 24,4T÷22T ez szerinted milyen emelkedőre elég? (ez kb a standard kompakt hajtású outi legkönnyebb áttétje, kb 34÷30)legnagyobb arány: 46T ÷ 22T/1,62 = 46T÷13,6T ez ha nem poweruser az illető, szerintem elég túrázni
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #195065 üzenetére
Elsősorban az ára miatt. Persze lehetne még emlegetni a Piniont is, az legalábbis partiban van a Rohloffal. csak ahhoz még speciális váz is kell.
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #195096 üzenetére
az a veer split belt, viszont a vázmerevség ott is számít.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #195054 üzenetére
ha már itt tartunk, vajon a vázakban van különbség egy termékcsaládon belül? itt nem a méretekre gondolok, hogy s meg l, vagy 54, stb.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #195086 üzenetére
Tegnap néztem lottóötös esetére bringaprojekthez kerékszettet és konstatálnom kellett, hogy a felniféknek is leáldozóban. Az új kerékszettek nagyjából kétharmada tárcsás.
Gyakorlatilag új bringához már a tárcsa és a tubeless is szinte kötelező. Itt van például a Zipp 353 NSW, idei cucc, épp egy hónapos. Tárcsás, kizárólag tubeless gumival szerelhető és 25mm-es a legkeskenyebb gumi ami rámegy, de inkább 28-ast ajánlanak rá. Szerintem pár év és minden gyártó átveszi.
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Elite: Dangerous
- Napelem
- Eredeti játékok OFF topik
- sziku69: Szólánc.
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- További aktív témák...