-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz borix #195600 üzenetére
Én úgy tudom ez attól függ. Összességében nem igazán,mert ha szélesebb oda alacsonyabb nyomás kell(ene), akkor pedig egy keskenyebb, magasabb nyomásúhoz képest csakis a szélesebbnek lesz nagyobb gördülési ellenállása. Ez inkább olyan, hogy kinek mi jön be.
A Cube is újabban a trekkingeket szélesebb gumival szereli. Mert ha kb. állandó a sebesség, akkor a szélesebb a jobb, de inkább a komfort okán a gyengébb utakra. (Nem véletlen az MTB széles(ebb)). Ellenben a versenygépek nem véletlen keskeny(könnyebb) és sprintképesebb, de kevesebb a komfortja. Nyilván tüköraszfalton, pl a trekkingre a 37-es is jó mint amivel évekkel korábban szerelték is. No meg a gumi sem mindegy miféle. Ez most nálam a menő
,abszolút jól gurul,stabil, nem érzem a komfort hiányát. (A szar úton semmi sem komfortos).[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nmate91
tag
válasz arcitec #195601 üzenetére
Gumi tömege is számít, ha már azt nézzük mennyire könnyű hajtani. Mert ugye úgy igazán a forgó tömeg amit jobban megérez az ember, az hogy pl. a váz 1 kg vagy 1,5kg bizonyos szinten meg sem érzed. Szóval ja, megfelelő külső választás az fontos. Én amivel megyek 32-es gumi az kényelmesebb, kanyarban piszok jól tapad, kellemesen tompít, defektek ellen is véd valamennyit, ellenben nehezebb, mint egy 25-ös GP5000, de még egy átlag országúti gumihoz képest is érezni a különbséget.
Én személy szerint letojom az átlagsebességet, sokkal jobban élvezem a bringázást, ha nem kell minden kerekezés alkalmával belsőt cserélni Budapest utcái miatt -
bszg@
tag
válasz arcitec #195601 üzenetére
Én eléggé elutasító voltam a gumi szélesség növekedésével szemben, aztán most, hogy beújítottam a rubét, 28 mm-esen vagyok (belsővel), 6 baron, és úgy érzem, kevésbé vagyok lassú. Ez persze jelentős részben annak köszönhető, hogy gyorsabban megyek a sz@r részeken, de szerintem jó úton is gyorsabb a kerékpár.
Amúgy, ha jól értettem, a Giron is mentek 28-assal, de lehet, hogy csak a murvás szakaszon. -
bszg@
tag
válasz parandroid #195586 üzenetére
Gyors felépülést kívánok!
(Szerencse a szerencsétlenségben, hogy legalább normális ellátást kapsz.) -
6030D
Ármester
Mi sem... Érdekes volt ez a hirtelen jött meleg (33,5-et mutatott a kocsi a napon). Jó volt a mini topiktali (Wombath, ZolkoW, Csokicsibesz, Én), és ezzel el is mondtam a mai nap pozitívumait.
peterkeT: jobbulást. Kicsit olyan KariGeris ez a kép: Biciklizzetek a körúton, van bringasáv!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
borix
őstag
válasz bszg@ #195603 üzenetére
Kijön a különbség a gördülési ellenállásnál jól beállított agyak és könnyű külső esetén.
Nekem is 28-as külső van 6-6,5 báron valamelyik nap is gurulok lefelé a lejtőn mondom eleresztem a lejtő végén bedöntöm.
Egy trekkinges beelőzött a kanyar előtt 37 körüli külső lehetett rajta, gurulva vissza előztem külső kanyaríven.
Ballonos bringásoknál már jó párszor volt ilyen, hogy már javába tekertek mikor én még mindig csak gurultam.
Na jó a testtömeg is számít nem vagyok sovány de bagyjából azonos testtömegmél is igaz.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #195605 üzenetére
Én még bőven haldoklom, azért sem írtam eddig. Nem tudom, mi lett volna, ha marad a 60km, a legjobb döntés volt átiratni 30-ra, így is kipurcantam. Önmagamhoz képest annyira nem mentem szarul, legalábbis közben nem azt éreztem, hogy egyfolytában csak szenvedek, viszont 20 km környékén beszedtem hátra egy tüskét, és lapulni kezdett a gumi, pedig volt benne tej...pontosabban kellett volna lennie, de ezt nem ellenőriztem, és valszeg kiszáradt belőle, vagy annyira kevés maradt, hogy nemigen tömített. Wombath kolléga segített ki CO2 patronnal, ugyanis nem vittem pumpát, mondván, ha baj van, az úgysem segít...hát azért segített volna, de az segített volna legtöbbet,ha a lötyire is ránézek otthon :P. a Végéig még egyszer fújt bele nekem, másodjára nem sziszegett ott,ahol előtte, tehát valami kis tej odarázódhatott, az utolsó 2-3 km-t azonban megint lapuló külsővel tekertem, vigyázva, hogy azért lehetőleg ne csapjam oda sehova.
A véghajrában még lehagyott egy srác, nem marad erőm ezt megakadályozni. Azért én ahhoz vagyok szokva, hogy az ilyen kétköröseken a hosszútáv eleje leköröz, de most csak egy pedeleces hagyott le, ők 20 perccel előbb indultak.
Szóval nem vagyok elégedetlen, lassan csak meghozza a gyümölcsét, hogy nem alapozok! :D
Ja, egy faszságot még elkövettem: máshová tettem előző nap a kesztyűmet, mint a többi cuccom, így jól otthon is hagytam. Jó az az ESI markolat, de az izzadság+naptej azért csak ront rajta, el is zsibbadt a kezem, úgy szorítottam.
(a randa celluxcsík átlátszó gorilla tape, azzal rögzítettem a szerszámot, és a kocsi kulcsát)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Melorin
addikt
Honnan lehet azt tudni, hogy kell-e és ha igen, milyen tárcsafék adapter kell nekem? Nem találok olyan adatot a tárcsafékemen, hogy alapból mekkora tárcsához való ha direktben szerelem fel a telóra.
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #195595 üzenetére
Igen, ezt szokták mantrázni azok, akik nem olvassák végig a teszteket meg a leírásokat
Ajánlom ezt az oldalt [link] jó tesztek is vannak rajta.
A lényeg: a szélesebb guminak alacsonyabb gördülési ellenállása van, mint a keskenynek, ha azonos nyomáson használják. Ez utóbbi kitételt már sokan nem nézik, aztán így terjed a szélesebb jobb szöveg.
Persze szélesebb gumi kicsit alacsonyabb nyomáson lehet, hogy pont annyi gördülési ellenállású, viszont kicsit kényelmesebb az alacsonyabb nyomás miatt, tehát nem olyan nagy hülyeség váltani. Aztán hogy az optimum hol van, jó kérdés, útviszonyoktól is függ. -
bszg@
tag
válasz eddie1978 #195609 üzenetére
Hát igen, erről beszélünk, meg beszélnek internet-szerte, meg tapasztalom most már én is, csak a fizikáját nem értem.
Azt gondolnám, hogy a keskenyebb és keményebb kerék könnyebben gördül, lásd vasút, vagy fordított előjellel lásd autó.Friczy
Ha a reális értékpárokat nézzük (nálam 25mm és 7bar vs 28mm és 6bar), akkor is jobb a szélesebb a teszt szerint.[ Szerkesztve ]
-
-
modflow
veterán
Helló!
Van itt valakinek Cube Aim EX bringája?
Ill. a láncra ti milyen kenőanyagot használtok? -
bszg@
tag
válasz bringasisti #195615 üzenetére
Valóban ez lehet a nyitja.
Nem is mennek fapályán 28-assal. -
Alg
veterán
válasz bringasisti #195615 üzenetére
Ráadásul a kanyarban sem tesz jót ha a kőkemény gumi állandóan elpattog, ahelyett hogy tapadna."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
G@ben
addikt
Oko Puncture Free esetén az én kerekeimbe 100-100ml kellett, de a flakon 250ml-es. A kérdésem az, hogy ezt a maradékot ha betöltöm asszony bicajának a kerekeibe, lehet bármi előnye, megfoghat mondjuk királydinnyés defektet?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Sleek
senior tag
válasz Friczy #195612 üzenetére
Én ugyan nem a bringánál tapasztaltam ,hanem a mezőgazdaságban a következőket.
Adott egy vékonyabb gumi valamint egy ballonos. Minden ugyan az a gépen. Gép össztömeg nyomás stb. A vékonyabb gumi mégis jobban kiterült az úton mint a balonos . Ezáltal lassabb volt a gurulás és több erő kellett pl a pótkocsi vontatásához.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
borix
őstag
válasz eddie1978 #195609 üzenetére
Azt mondja, hogy nem hiszi, hogy bárki is fog 120psi-t használni 28c-n.
Nem vagyok outis de a contikat 8 báron kicsit felette használtam.
A kérdés még mindig fent áll, hogy egy nagyobb tömegű versenyzőnek 28C-n mondjuk most 6-7 báros gumim van, és egy 23c- 25c ami 10-11 báros gumi, köztük elenyésző e a különbség ahol minden watt számít?
Összevetném még másik két típusáll is pl Wittoria, Schwalbe. -
borix
őstag
Jó minőségű meleg aszfalton nyáron a kemény gumi sem fog nagyom elpattogni ha jó az összetétele.
Annyira poros sem lesz a forgalmas útszakaszok, hogy csúszkáljon rajta mert a forgalom letakarítja.
Szerintem egyén függő érezni kell aki komolyabban sportol kiérzi a különbséget és az edzéseredmények is igazolják akkor ő nemfog tesztekről vitázni.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Sleek #195621 üzenetére
Létezik a fizikai viselkedésben az, hogy a - tegyük fel u.a a nyomás - vékony gumi az a haladással merőlegesen "törik meg" (belapuláskor) , a szélesebb pedig hosszirányban.
No ezért lehet jobb a szélesebb(többek közt). Azonban ezt a negatív fizikai tulajdonságot a vékony gumiban úgy küszöbölik ki, hogy jóval magasabb, illetve magas nyomást használnak.
Mint az outikon a 9-10bar nyomás. ....[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
bszg@
tag
válasz Sleek #195621 üzenetére
Abban azért gondolom, egyetértünk, hogy ha egy személyautóra szélesebb abroncsot rakunk, akkor megnő a fogyasztás, valamint ha ugyanazt keményebbre fújjuk, akkor lecsökken.
Eddie
Köszönöm, de már meg vagyok győzve (saját tapasztalatom által is), csak - hogy egy klasszikust idézzek - nem fogja át a tudatom.Borix
Az sok. Számomra az okosok (pl GCN) szerint 7 bar kellett a 25-ösbe. A 28-ast meg azért használom 6-on az van ráírva minimumnak. Kalkulátorok szerint kevesebb kellene. -
Maximum1
őstag
Az arany közép út a tubeless 25c 6 báron /GP5000TL/
Hozza a 28c komfortját, de marad olyan agresszív mint a 25c, minden másra ott a krossztekking -
borix
őstag
válasz bszg@ #195628 üzenetére
A 25C és a 28C-t szinte egy guminyomáson használnád?
Most akkor a kalkulátor, vagy a gumi tulajdonsága útszakasz minősége, testtömeg határozza meg?
[link] Ezzel a gumival simán elvoltam 8 báron nem éreztem hátrányát, a mostani ha tudná sem használnám annyin mert keményebb gumitípus, ezt nem vágja úgy szét az üvegdarabok élesebb kavicsok cserébe nem is tapad úgy.[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz Hasaggymeg #195608 üzenetére
Ezek a nyeregtáskák mennyire megbízhatóak? Én kulcscsomó, pénztárca és telefon tárolására használnám összesen, de ha ez a 3 elveszne, akkor nagyon nem lennék boldog. Esetleg le tudnád írni, hogy hol szerezted be a tiedet?
-
parandroid
félisten
válasz rwin5 #195632 üzenetére
Decathlonos is jó, de nagyjából mindegy. Nekem van egy vaude, és egy lezyne is, kb ez a minőségi sorrend is, árban meg alig van különbség. Persze alin biztos van 2 euróért is, de na…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
INTELligent
senior tag
válasz velizare #195592 üzenetére
Ááá, köszi . És ha v fékkel kérdezem, akkor jó a fékbetét? Mert én csak road/canti kategóriát látok, amikor keresem a fékbetétem, és ezek szerint nekem v fékem van.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Melorin #195614 üzenetére
Az van az adatlapban, hogy neked post mount-os tárcsafék kell, a max rotorméret meg 180 mm. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a 160-ast tudja adapter nélkül, a 180-ashoz meg post mount-post mount adapter kell (ha már van féked, és nem post mount, akkor azt hiszem hogy meg tudod azt is csinálni, hogy veszel egy adaptert 180-ra, ami PM-<amilyen féked van>, és akkor azzal is menni fog).
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
őstag
válasz parandroid #195586 üzenetére
Szép Munka!!! Jobbulást!!!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
nagyúr
válasz INTELligent #195636 üzenetére
ahhoz a fékhez az a betét nem jó. vagy a saját betétje kell, vagy azzal kompatibilis.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
eddie1978
senior tag
válasz borix #195625 üzenetére
Nem tudom, hogy ebben volt-e vagy egy másikban de ott is az volt a lényeg, hogy egyénileg kell belőni. Abban az volt a lényeg, hogy addig le kell menni, amíg el kezd kúszni kanyarokban, majd ezen nyomás fölé picivel. Az a leghatékonyabb. A kis egyenetlenségekre nem felmegy a gumi, hanem átmegy rajta mint a fatbike. Az ember azt mondta, hogy a profi országútis csapatok hitelesített kalibrált nyomásmérőket használnak, hogy minden versenyzőnek ugyanazt a nyomást minden alkalommal be tudják állítani. Szórnak a pumpák nyomásmérői. Ott sok sok kísérletezés után alakul kinek mi lesz a megfelelő nyomás.
-
Ringman
nagyúr
válasz rwin5 #195643 üzenetére
nekem ilyen váztáskám van, semmi extra, de baj sincs vele: [link]
esőt még nem látott, úh. vízállóságról nem tudok nyilatkozni.
elég "alacsony" nagyobb telefon már nem biztos hogy belefér, se2020-szal ilyen bajom nincs.tartalék belső, gumileszedő, fejlámpa, lámpa, egyéb apróságok tárolására használom
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
trialboj
őstag
Hello,
Van egy [FLOAT CTD - Evolution] tagom, ami szerintem nagyon lineáris, pedig van benne egy közepes méretű air token. Nekem fehér van benne, nem tudom a méretét, az érdekelne, hogy rakhatok-e még bele?
Nem találok erről sehol sem, egy rendes leírást.
A reba telómmal csodát tett az extra 2 token, a gyári 2 mellé, ehhez találtam is leírást 4 a max, és csodásan működik azóta is sikerült tökéltesen belőni a súlyomra, akármekkorát ugrom, fél centi még marad az útból, de az első pár cinti főleg szerviz után szuper puha.
Köszi"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest