-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
paler
aktív tag
válasz Ringman #196046 üzenetére
Főleg aszfalt, illetve közepes és jobb minőségű erdei, főldes utak a cél, illetve a dimbes-dombos túrák. Nem tervezek nagy távokakat, max. napi 50-60km-t fürdéssel, nézelődéssel fagyizással együtt.
[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
válasz Ringman #196053 üzenetére
Arra én is, eddig nem találtam még rá csak erre:
Mennyi a kerékpár súlya? Gyakran feltett kérdés, amelyre a válasz nem egyértelmű, hisz a méréshez nincs egységes szabvány. A súly nagyban függ a vázmérettől, a felszereltségtől stb. A legbiztosabb inforációt a helyi szaküzlet tud adni.De ezzel a kerékpárral remélem tudom majd végig tartani a tempót a párommal, mert eddig sima bringákkal általába én vártam rá, főleg emelkedőre felfele, most lehet hogy fordul a kocka az ő javára
Pár napja mikor megérkezett az e-bikeja a boltba, kipróbáltam, hát azzal a döggel igen nehéz még eco modban is 20km/h-nál lasabban tekerni.
[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
6030D
Ármester
válasz Kickass #196001 üzenetére
Pontos indoknak kellene a Radon felszereltsége, de én inkább venném a montit. Ha jól értem, kétszer annyiba kerül, de megvan rá a keret. Azt később tudod használni rendes túrázásra is, a másikat meg nem. Szerintem később is eladhatóbb egy mtb, mint egy ilyen városi szaladgálós merev.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
paler
aktív tag
válasz Ringman #196053 üzenetére
Egyébként ti milyen táskákat ajánlotok ilyen napi túrákhoz?
Én egy ilyet táskát néztem ki a lakatoknak, kajának, italoknak.
Milyen cuccokat érdemes magunkal vinni kerékpártúrázáshoz?JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Véreshurka #196050 üzenetére
Ha tapasztaltad és ajánlod, az más.
paler... kellemes Karácsonyt. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kickass
őstag
válasz 6030D #196055 üzenetére
ZR Team 8.0
vagy
ZR Team 7.0
esetleg
Grand Canyon 629er vonalon nagyjából ez az ár és felszereltségi szint.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Kickass #196058 üzenetére
Én így is a montit venném. Elég az olcsóbb is ilyen felhasználásra, az alap Shimano fék is jobb, mint a decáson a Tektro.
A három közül a Canyont tenném a végére, de ha csak abból van méret, jó lehet (kár a telóért).[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #196010 üzenetére
Nekem baromira tetszik az új Scylence Shimano agy, egy bizonyos fordulat után teljesen hangtalan és tényleg nulla az ellenállása. Gyönyörű a hangja, olyan mint egy ratchet-es DT és tulajdonképpen ratchet-es is.
A kónuszok is nagyon szépen forognak. A tartóssága kérdés még számomra, sajnos a microspline kazetta testen már látok némi bemaródást, lehetne acélból, de egyelőre még jól működik minden. És árban is barátságosak ezek az agyak pl egy DT-hez képest.#196005Hasaggymeg:
Nagyon sok kocabringás analóg gépen sem pörget úgy ahogy kéne, miért tenné ezt e-bike-on, ahol még a motor is segíti? Persze ez nem jó, hogy sokan így használják a bringát, nyilván nincs a környezetükben olyan ember aki megtanítaná őket a normális használatra.
Pedelec gépeken a hajtásrendszert nagyon gyorsan ki lehet nyírni ezzel, hogy lassan tekersz és magasra veszed a rásegítést. Főleg hölgyek esetében látom ezt, hogy félnek a váltótól. Pedelec gépen is ugyan olyan aktívan kell használni a váltót mint hagyományos bringán és a csapásszámnak is kb azonosnak kéne lennie. Ezzel kíméled a hajtást, akksit, motort, mindent.
Én szoktam azért látni olyan pedelec-est aki pörget rendesen, de ezek nem azok az arcok akik a fotelből ültek át a pedelec-re, az biztos. Aki megtanult rendesen bringázni, van egy 10-20éves múltja MTB-ban például, az tudja hogyan kell használni, mert a pedelec is ugyan úgy működik. A mérnökök jól kitalálták a rendszert.#196021borix:
Én leginkább két dologban látom az előítéletet a pedelec-el szemben. Az egyik valóban az ego, sokan úgy vannak vele, hogy ha Ő megszenvedett azért az emelkedőért, azért, hogy eljusson a hegy tetejére, akkor szenvedjen meg más is, különben nem érdemli meg, hogy ott bringázzon, ne adj Isten elmenjen mellette egy emelkedőn a pedelec-el. A másik meg a tapasztalat hiánya, nagyon sokan még mindig a robogókkal, babettákkal akarják összehasonlítani ezeket a mérnöki remekműveket, ami rendkívül téves gondolatmenet. Outisoknál főleg probléma, ha például egy pedelec MTB-ot próbálnak "megszakérteni", mivel már eleve a MTB-os tapasztalat is hiányzik, ezért pláne sötétben tapogatóznak a témával kapcsolatban. A kritikusok azt nem hiszik el leginkább, hogy átlag, nem túl edzett, de egészséges ember el tud fáradni egy pedelec bringán, úgy vannak vele, hogy ez csak mozgássérülteknek, szívbetegeknek stb, lehet alternatíva. Pedig ugyan úgy el lehet fáradni, az ég világon semmit nem vesz el a sportból, mindig minden a felhasználón múlik! A felhasználó dönti el, hogy mennyire akar elfáradni. -
arcitec
addikt
Elő elő hozzátok a pedálfordulat használatának a mikéntjét, és bevallom a lényegét én sem tudtam. Itt egy egész jóra sikerült leírás róla : [link]
De ezt itt kiemelném:
"Létezik tehát egy belénk kódolt szűk pedálfordulat-intervallum, amely minden kerékpárra ülőnél konzekvensen megfigyelhető. Számos laboratóriumi kísérlet igazolta, hogy a „kódolt” pedálfordulat majdnem tökéletesen megegyezik a leghatékonyabb erőkifejtéssel, azaz az adott teljesítmény mellett a lehető legkisebb energia-felhasználással."
Nyilván nem kőbevésetten! U.I: Az utóbbi időben jómagam is figyelek rá.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #196063 üzenetére
Pedig ugyan úgy el lehet fáradni, az ég világon semmit nem vesz el a sportból, mindig minden a felhasználón múlik!
Ez olyannyira igaz, hogy sok magát nagy bringásnak mondó végig sem tudna csinálni pl. egy motocross versenyző edzését, (én biztos nem! ),pedig ott 100 lóerők vannak alattuk és "csak" a gázt kell húzni.arcitec...igen, a mondandó lényege, hogy ez az un. kódolt pedálfordulat kábé ugyanott van mindenkinél (mármint embernél, mert kengurunál az eltérő testfelépítés miatt valszeg. más lenne🤭), vagyis valahol 70 fölött és 100 alatt. Leglassabban tekerő mugli hölgy is hamar ilyen csapásszám köré emelné pörgetését ha kényszerből, hosszan tekernie kellene, feleségem rendszeresen vitatkozik, hogy neki márpedig a 60 alatti a jó, meg én "üresben" tekerek, meg ne mondjam én neki mi a hatékony, ugyanakkor ha valamiért, nagy ritkán úgy dönt, hogy tempót megyünk (vagy sietni kell munkába ) bizony tetten érhető nála is a 80 körüli csapásszám...rá is pirítok olykor ezért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
válasz Runner_fxr #196063 üzenetére
Hello Runner!
Nagyon jó hogy előjött a ratchet téma. Most cseréltem DT-re. Miért van az, hogy a racsni hangja nem egyenletes, hanem a kerék forgásával megegyezően periodikusan változik? Lehet köze ahhoz, hogy át kellett húznom a felnit a fék oldalra a Cannondale Ai miatt és valami küllőfeszesség gond lehet. Megmértem a küllőfeszességet, relative eltérés nem nagy. Mérőóra szerint 0,2mm körül van az ütés a felnin mérve. Előző Mavic kereket is ugyanígy én csináltam. Annál nem volt ilyen jelenség. Az is ratchet-es.
más
Ez egy CX gép. Di2 XT hátsó váltó van rajta. Szerintem kopnak a belsőségei, fogaskerekek stb, a váltónak így a két évhez közeledve. A paralelogramma és kanál tengelyek hibátlanok, nem kopottak. Ott vettem észre, hogy most a Mavic országúti rotoros SLX 11sp sorral használt kerékről áttértem a DT szintén országúti rotoros kerékre. Itt jött ki, hogy már nem tudom beállítani a hátsó váltót a +/-16 lépéses offszeteléssel. Szinte eggyel lejjebb kerültek a fokozatok. Ja váltótartó fül nem görbe. Kicseréltem a DT-n a rotort 11sp montisra. Az kijjebb hozta a váltó felé a sort. Így most be tudtam állítani a váltást. Igaz van egy kézzel érezhető kottyanás a váltóban belül. Vettem tartalékba egy másik váltót. Azzal még nem hasonlítottam össze a holtjátékot. Majd megteszem. Működik a váltás.
Ami a probléma, hogy jön valami nyekergés a sor felől. Emiatt kezdtem el keresni mi lehet a baj. Ez a fentebb leírtak után is megvan. A váltót ha végig állítom a két szélső helyzet között amikor már felkap a szomszédos lánckerékre, akkor is megvan a nyekergés minden mikro steppenként léptetett pozícióban is. Lánc és hajtás egyidős, nem kopott a láncmérő szerint. Váltó görgőket is jónak látom. Falra akasztva terhelés nélkül a hajtókarnál fogva hajtva is van hangja. Nem küllő, nem pedál. Egyértelműen a sor-lánc kapcsolattól jön.
Az a baj, hogy sok minden történt egyszerre. Kerék csere, wax csere. A saját mixelésű wax-ról, amiben volt még valamennyi paraffinolaj+teflon+MoS2+BN, áttértem az Absolute Black melegítős bemerítős wax-ra.
Mi lehet? Váltó pozicionálás? Megkopott a hajtás? Nem jó a wax? Friss waxolás után is ilyen hangja van. Cseréljek hajtást? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #196067 üzenetére
Nem akarom (nem is tudnám ) Runner munkáját elvenni, de tudtommal a reteszelés hullámzó hangja az agy megmunkálásának egyenetlenségéből fakad...ócska agyaknál ez ráadásul még a sor hullámzásában is megnyilvánul, freewheel wobble székelyül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Babetta-X
senior tag
válasz Hasaggymeg #195988 üzenetére
Igazándiból minden jól jön. Ez egy öreg batavus országúti kerékpár, egy hátsó kerék volt hozzá, aminek a racsnija nem az igazi, kaptam közben egy első kereket, de annak az állapota is elég gyatra. Külső, belső egyiken sincs. Ha valakinél lapul komplett kerék az tök jó lenne, de a külső/belső is segítség
-
ZolkoW
őstag
válasz eddie1978 #196067 üzenetére
nekem a Mavic is csinálja az hullámzást a hangban, szerintem egy picit is görbe tengely, vagy ferdén álló racsni (a rugó sem biztos, hogy tökéletesen párhuizamosan nyomja, különben is, a "tökéletesen párhuzamos" csak egy elméleti foglaom) kozhatja. Az enyém ilyen elejétől.. mondjuk Mavicból az olcsó fajta
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Véreshurka #196041 üzenetére
Köszi a segítséget, nem tudtam választani a lehetőségek közül.
-
félisten
Gyerek kinőtte a bicaját, továbbra is a decathlon a nyerő a <100K alatti kategóriában?
-
őstag
válasz Runner_fxr #196063 üzenetére
létezik acél microspline kazetta test, de azokban nem Scylence van, hanem sima kalapácsos mechanika (FH-MT410/510 és társaik)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Kisgyerekes apukák-anyukák!
Szomszédasszony lecserélné a 170 éves, torkavéres, kb csepel lady szintű kosaras-gyereküléses biciklijét (na jó, annyival modernebb, hogy a váltó már a markolat alatt van). Egy egyévest hordana bölcsibe-boltba, váltó kell, mert domboldalban lakunk, de valami agyváltó is elég. Alighanem használtban gondolkozunk. Merre induljak? Nem feltétlenül konkrét típus kell (bár az is jöhet), csak valami műfaj, vagy kategória, hogy mi az ideális, aztán majd körülnézünk ebayen, hogy mi van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz parandroid #196075 üzenetére
egy városi ebike (viccen kívül)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #196075 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #196070 üzenetére
Leginkább ott élnek ezzel a "nem írjuk ki a súlyát mert azt nem lehet megmérni" bullshit fogással ahol nem igazán "versenyképes" a súly, ha vásárolsz egy 3000+ eurós bringát ott lesz ne félj a súlya is segíteni nekik eladni a portékát.
ZolkoW...szerintem mivel a hajtásban nincs jelentősége egy bizonyos szint feletti pontosságnak, nem kínlódnak mikronos pontosságú agyak kidolgozásával csak azért, hogy a júzer fülének tetszen mikor állványban pörgeti mint állat.
D1Rect...leginkább, főleg, hogy kézenfekvő mert sok van kiállítva, rá lehet ülni, visszacserélik ha nem jó stb.🤔
f4lcon...nekem olyan van, éppen minap derítettem ki, hogy milyen felépítésű és hány reteszelő kilincs is van benne valójában (nem sokat találsz róla a neten, sem fotó, sem semmi ). Valahogy így néz ki, és türelemmel ki is hallható a 3 kilincs működése, hisz ha nagyon lassan forgatod hallatszik, hogy nem atompontosan egyszerre reteszelnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #196078 üzenetére
Ez a magyar Giant oldal hülyesége, ott a 6,5 kilós 3millás top TCR-hoz is ezt írják, a német oldalon ott vanak a súlyadatok (Mondjuk a toughroad SLR EX-nél pont nincs semmi abban a mezőben, gondolom ott a csomagtartózás miatt amúgy is sokadlagos - a sima ToughRoad SLR-nél már szerepel)
Az mondjuk nincs melléírva hogy ez melyik méretre vonatkozik
Egyébként megértem őket, biztos volt jópár reklamáló ügyfél, hogy de neki 10 dekával többet mutat a mérleg mint a gyári adat, szemét hazudós biciklisbolt.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
félisten
válasz Hasaggymeg #196078 üzenetére
Merre felé érdemes még nézni?
Gyerek minden lényeges része lemérve, úgyhogy nem félek megrendelni, úgyis nő még, szóval nem lesz tökéletes soha. -
Ringman
nagyúr
az slr 1 az 12,6 csomagtartóval, szóval sárvédőve akkor a sárvédős, agydinamós (?) verzió valahol 13-14 között lesz valahol.
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Rengeteg kerékpár computer van a piacon, így elég nehéz jó döntést hozni. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy az alábbi igényeket figyelembe véve mik közül lehet választani:
-Strava app-al szinkronizáljon (free account)
-Teljesen átlag user vagyok (heti 40-50km erdei terep)
-GPS erős legyen (vértes), akku jól bírja
-max. 40e ft
-mellkaspánt csatlakoztatható legyen (idővel vennék, most egy gyenge Amazfit GTS órát használok) -
félisten
Ha már itt vagyok, miért csinálja azt a strava, hogy a kör felénél elfelejt mindent és a második fele kimarad?
Az optimalizációt kilőttem, de még mindig olyan mintha bezárná magát a háttérben. -
parkr
őstag
na ki akar Kevin Harttal tekerni egyet? [link]
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196068 üzenetére
Akkor a DT CR1400 240s agya ócska. Ide süllyedtünk. Ali Ahmed lehet még álmos volt reggel, amikor reszelte Svájcban.
-
Alg
veterán
válasz eddie1978 #196088 üzenetére
Barátnőm Oxic-ja is hullámzóan kerepel, de az szerintem a hátsó agyra rakott speed szenzor miatt van
A gyári shimano RS100 tudta a freewheel wobble-t is, szépen kóválygott rajta a sor pár mm-t, de a váltás rendben volt vele.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
válasz Ringman #196077 üzenetére
Szóval valami commuter/city bike, női vázzal. Hmm, körülnézek.
f4lcon: Ebike kizárt, párszáz euró a keret. Így is előrelépés lesz, a jelenlegi konkrétan egy rozsdás ócskavas, vagy 10 éve vették ebayen, akkor is pár fityingért, és valszeg már akkor is szar volt, azóta meg csak állt, és rohadt. Most meg naponta felszíjazza a gyereket, és küzd vele, nézni is rossz, konkrétan, de hogy öröme nincs benne, az biztos. Nemrég megpucoltam, átkentem, féket, váltót, nagyjából beállítottam, most nagyjából üzembiztos (lehet tekerni, nagyjából gurul, láncot nem dobja le, csak kettőt ugrik váltásnál, de legalább a fék nagyjából fog), de egy katasztrófa. Ja, keret miatt szíjas hajtás is ki fog esni, valami olcsó alternatíva kell (max nexus/alfine).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz bexinho23 #196083 üzenetére
nekem Bryton RIder 320-as van, mert nem akartam térképet, csak rögzítést, de ha nem fáj a 40 körüli ár (36-ért vettem újan), akkor szerintem megéri a többletet a 15-öshöz képest, jobb használni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Hasaggymeg #196078 üzenetére
Ja, amúgy a múltkor nem is írtam, pedálcsere után (amit ugye azóta sem tudtam kipróbálni, és még egy darabig nem is fogok ) lemértem az Orbeát teljes menetfelszerelésben - nyeregtáska, garmin, minipumpa, két kulacstartó, villogók, egyedül a kulacsokat nem tettem bele a tartóba, és így lett 9,8 kg. S/M méret (53). Nem véletlenül nem mennek bele a farokméregetésbe, azért ennél van jobb, de az is igaz, hogy a 105-ös szett sem világbajnok súlyban, meg ugye tárcsás is. Ja, az új spd-sl pedál is 105-ös.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #196090 üzenetére
ja, valami olyasmi kellene hogy üléssel együtt könnyű legyen átlépni.
---
alfine8 = nexus8 tárcsafékkel -
venember83
nagyúr
8 Nm... A nyomatékkulcs hiánya okozta szokásos dilemma, ezúttal a papírvékony aluváz behorpasztása és/vagy a gyerekülés biztos rögzítése témakörben.
Esetleg valami hasznos tipp biztos rögzítés mértékére? Magellan Pyxis Team a váz és egy Thule Ride Along.
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz parandroid #196092 üzenetére
hogyan mérted le? én képtelen vagyok pontos mérésre mostanában, mindig mást mutat.
személymérlegre is ráálltam vele, meg "pecás" akasztós mérleggel is próbáltam.
már azon golndolkoztam hogy konyhamérlegen mérem külön a vázat meg a kerekeket, de az csak 4kg-ig mér jobban szétszedni meg nem akarnám[ Szerkesztve ]
-
válasz parkr #196096 üzenetére
Akasztós, un. koffermérleggel. Mindig legalább 3-4 mérést csinálok, közte ki-be kapcsolom az eszközt, és kiakasztom a pántot, majd kicsit máshova vissza, és hagyom, hogy egyensúlyba csússzon, ahogy emelem, szóval reális. Jelen esetben konkrétan 9,8 volt 4 egymás utáni mérés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #196092 üzenetére
pont NEM a 105ös szett az ami miatt nehezebb az elvártnál.....inkább a kerekeid a hunyók és a tárcsa
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Csokicsibesz
tag
Bárkinek bármi tippje, hogy mit tudok csinálni a CAD szenzorommal, ami egyszer csak leállt?
Cseréltem elemet benne (3 különbözőt is végigpróbáltam), továbbra is totál halott az egész.
Ennyi volt, kuka? -
ZolkoW
őstag
válasz venember83 #196095 üzenetére
Ha valahogy meg tudod oldani, hogy a nyeregcső (akár valami speckó hosszú, 45 centis még elvétve létezik, illetve lehet barkácsolni rá toldatot, nem kell, hogy hegesztve legyen, csak legyen a rendes nyeregcső folytatásában) belülről támassza a vázcsövet, akkor szerintem nyert ügyed van. Nekem még acélvázam volt, amikor ilyesmi gyerekülést cipeltem, azt is deformálta picit. a 8Nm nagyon soknak tűnik, ha elfordítani nem tudod a tartót, akkor lecsúszni sem fog szvsz.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Microsoft Excel topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...